Kykenetkö menemään töihin ilman meikkiä?
Kommentit (63)
En todellakaan. Tällä naamalla en vie edes roskia ilman meikkiä. Olen lastentarhanopettaja.
Jos olisi pakko niin tietysti kykenisin, mutta koska sellaista pakkoa ei koskaan ole tullut niin en koskaan ole mennyt.
Luulisivat että olen sairas jos näyttäytyisin tällaisena olmina töissä. Olen oikeasti tosi oudon näköinen jos en meikkaa edes kulmia.
Helposti! :D Olen sairaan hyvä meikkaamaan mutta erittäin hidas. Haluan nukkua aamulla mahdollisimman pitkään niin en meikkaa.
Siksi käyn välillä ripset värjäyttämässä tai laitatan kestomaskarat ammattilaisella.
Olen siunattu tasaisella iholla, tummia silmänalusia en saa edes huonosti nukkumalla. :p
Kykenen ja menenkin lähes joka päivä! Olen maaseudulla töissä yläkoulussa/lukiossa ja täällä iso osa teini-ikäisistä oppilaistakin kulkee ilman meikkiä - eikä kyse ole lestadiolaisista tms vakaumuksellisesta syystä. Meikkasin ekana päivänä, kun halusin tehdä hyvän ensivaikutelman, mutta kun huomasin miten iso osa kulkee ilman meikkiä niin olin helpottunut ja sen jälkeen olen vaivautunut meikkaamaan vain valokuvauspäivänä (= ripsiväriä, pari finniä piiloon ja neutraalin sävyinen huulikiilto).
KUUNNELKAA! : Lopetin kaiken meikkaamisen v. 2011 ja ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan!! Pesen kasvot pelkällä vedellä, ehkä kerran kuussa saippualla. Jos kuivuu ni sit oliiviöljyä naamaan. Suosittelen kokeilemaan!!
Kykenisin varmaankin, mutta tuntisin oloni epämukavaksi. Minulla on punoittava couperosaiho ja aknearpia enkä todellakaan halua kuulla vierailta ihmisiltä kyselyjä "miks sää oot noin punanen". Kun käytän meikkiä, oloni on parempi ja itsevarmempi ja voin keskittyä oleelliseen eli työntekoon. Arkimeikkiini kuuluu meikkivoide ja ripsiväri, ei juuri muuta.
Kykenisin, mutta ellei minua käännytettäisi ovelta niin muistutettaisiin, että olemme mielikuva-alalla ja kaikilta odotetaan asianmukaista huolittelun tasoa.
Yleensä meikkaan aina ja meikkiä on aikapaljon,tosin harva sitä uskoo: nudemeikkiä käytän. Voisin kyllä aivan hyvin mennä ilman meikkiä: joskus paniikkikiire aamuna ei meikille ole edes aikaa. Mielälläni kuitenkin meikkaan väsymyksen merkit ja pienet sattumat pois kasvoilta ja piristän katsetta.
Useinkin menen meikkaamatta. Tällä hetkellä opiskelen samalla kauppatieteellisellä alalla ja siellä harvoin näkee meikittömiä naamoja naisilla (tai pitkiä hiuksia miehillä). Tuntuu melkein kansalaisvelvollisuudelta törmätä luennolle meikittä epätrendikkäissä vaatteissa.
Monet sellaisista naispuolisista ihmisistä, joita arvostan todella, kulkee myös ilman meikkiä. Sekin on varmaan kasvattanut itsevarmuuttani ihan tällä pallinaamallani kulkemiseen.
Menen töihin ilman meikkiä, tapaan kyllä ihmisiä päivän mittaan,Kukaan ei ole ikinä ihmetellyt miksi en meikkaa. Kyllä naisilla on joku sairaus jollei voi normaalina olla ihmisten ilmoilla. Ihmettelen suuresti miksi pitää piirtää naamaansa kulmakarvat,silmät,huulet ja levittää jotain väriä naamaansa...
Huoliteltu voi olla ilman "pakkelikerrostakin", mutta minulle huoliteltu olemus tarkoittaa tervettä, virkeän näköistä ja hoidettua olemusta. Jotta itse täyttäisin omasta mielestäni kyseisen kriteerin, käytännössä levitän valokynää tummiin silmänalusiin, muotoilen geelillä kulmakarvat ja sipaisen jotain vähän sävytettyä huulikiiltoa, jotta olemus ei olisi niin harmaa. Tämän teen ihan aina, yleensä käytän myös ripsaria ja rajauskynää.
Vain rumat ihmiset käyttävät meikkiä. Kauniiden ei tarvitse. Meikkiä käyttämällä ihminen myöntään olevansa ruma. Hävetkää itseänne!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:24"]Vain rumat ihmiset käyttävät meikkiä. Kauniiden ei tarvitse. Meikkiä käyttämällä ihminen myöntään olevansa ruma. Hävetkää itseänne!
[/quote]
Juu juu hävetään ihan saatanasti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:11"]En kykenis. Asiakaspalvelualalla mun mielestä kuuluu olla huoliteltu.
[/quote]
Huoliteltu? Sinulla on töhkää naamassa.
Kyllä, joka päivä. Olen asiakaspalvelija. Meikkaan joskus vapaa-ajalla kun huvittaa. En todellakaan koe että naisilla pitäisi olla mitään velvotteita meikata - ei kukaan sano meikitöntä miestäkään huolittelemattomaksi. En ole liian laiska "huolehtimaan itsestäni", olen itsevarma ja pidän luonnollisuudesta. Kuulostaa surulliselta, että joku oikeasti tuntee, että on pakko meikata. Meikkaamisen pitäisi olla kiva asia elämässä, ei mikään tylsä pakkorutiini.
Meikkaan joka päivä.
Syystä että mulla on kauniit silmät, mutta iso nenä. Kaunis luusto, mutta punakka entinen akneiho. Pitkät ripset, mutta täysin värittömät.
Musta on kiva KOROSTAA niitä kauniita puolia itsessäni eikä siinä oo mitään pahaa.
Eli en mene ikinä täysin meikittä töihin, koska mulla on omat erilaiset "lookit" töihin, juhliin, kyläilyyn yms. :D
Näin illalla oman miehen kainalossa voin olla ihan naturel.
Musta on kiva laittautua ja tunnen itseni naiselliseksi, en tykkää että kutsutaan rumaksi vain siksi että tykkään meikata...
Mua muuten kiinnostaa tämä: Jos et meikkaa töihin (tai muutenkaan), oletko tummapiirteinen?
On hieman epäreilua arvostella suomalaisia vaaleita/harmahtavia meikkaavia naisia, jos on perinyt tummat kulmat ja ripset...
Ei meikata, ei värjätä hiuksia, ei hei edes pueta mitään...samaa harmaata massaa sitten koko porukka...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 22:09"]Mua muuten kiinnostaa tämä: Jos et meikkaa töihin (tai muutenkaan), oletko tummapiirteinen?
On hieman epäreilua arvostella suomalaisia vaaleita/harmahtavia meikkaavia naisia, jos on perinyt tummat kulmat ja ripset...
Ei meikata, ei värjätä hiuksia, ei hei edes pueta mitään...samaa harmaata massaa sitten koko porukka...
[/quote]
mulla on vaaleat piirteet, mutta olen siltikin kaunis meikittä. :)
Kykenisin, mutta en mene. Jos en ole meikannut niin silloin on jotain vialla. Meikkaan muutenkin päivittäin kevyesti koska se on vaan niin kivaa ja kuuluu aamurutiineihin. Meikkaamisesta tulee hyvä olo.