Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä pettyi minuun eikä suostu enää olemaan tekemisissä

Vierailija
25.01.2015 |

Ollaan normaalisti vietetty aina pääsiäisloma yhdessä. Siitä ei ole millään lailla sovittu, mutta on jotenkin muodostunut sanattomaksi sopimukseksi. Pääsiäistä on vietty meidän mökillä. Viime vuonna kutsuimmekin pääsiäisenä mökille toisen pariskunnan ja tämä ns. ystäväpariskunta loukkaantui siitä niin paljon, ettei halua enää olla tekemisissä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:39"]

Ollaan normaalisti vietetty aina pääsiäisloma yhdessä. Siitä ei ole millään lailla sovittu, mutta on jotenkin muodostunut sanattomaksi sopimukseksi. Pääsiäistä on vietty meidän mökillä. Viime vuonna kutsuimmekin pääsiäisenä mökille toisen pariskunnan ja tämä ns. ystäväpariskunta loukkaantui siitä niin paljon, ettei halua enää olla tekemisissä.

Olemme pyytäneet anteeksi ja yrittäneet selittää, että kyse ei ole ollut mistään tahallisesta loukkaamisesta. Ystäväpariskunta vaan pysyy vihaisena ja sättii, ettemme ole todellisia ystäviä emmekä halua olla heidän kanssaan ja tämä oli törkeää.

Miten tähän pitäisi nyt suhtautua? Ollaan heidän lapsensa kummejakin ja nyt he laittavat välit poikki. Luulin, että tilanne rauhoittuisi ajan kanssa, mutta ei se siltä näytä, kun aikaa on jo kulunut ainakin 8 kk ja kiukku senkun yltyy toisella puolella. Pariskunnan mies ei suostu edes puhumaan meille. Nainen vähän, mutta sättii koko ajan. Mun mielestä ei tunnu ihan normaalille. ????

[/quote]

Vierailija
2/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ihan normaalilta vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raju reaktio, mutta kyllä oli aika ajattelematonta teiltäkin. Kysy suoraan heiltä miten /mikä voisi palauttaa suhteen ennalleen?

Vierailija
4/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoititteko mitään syytä, miksi mökkireissu jäi heiltä väliin? Minkä takia toimit noin?

Vierailija
5/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä tuohon pariskuntaan. 

Tuossahan on outo asetelma, että tuttavapariskuntanne kiukuttelee lähes vuoden siitä, ettette kutsuneet heitä mökillenne ja te sitten nöyristelette ja pyytelette anteeksi. Sen sijaan, että nuo tuttavat haluaisivat sopua, he vain jatkavat kiukutteluaan.Unohtaisin tuollaiset tuttavuudet kokonaan.

Niin ja kummin tehtävänähän on rukoilla lapsen puolesta, joten mikään kummiuskaan ei sen kummemmin velvoita teitä olemaan tekemisissä tuolla tavoin käyttäytyviin ihmisiin.  

Vierailija
6/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:53"]

Ilmoititteko mitään syytä, miksi mökkireissu jäi heiltä väliin? Minkä takia toimit noin?

[/quote]

Ajateltiin, että ei oltu nähty tätä toista pariskuntaa pitkään aikaan ja olisi mukava viettää heidän kanssaan aikaa. Ei siinä sen enempää ajateltu. Mökki on sen verran pieni, että siellä on vähän ahdasta, jos on kolme perhettä yhtä aikaa. Kun sitten viestiteltiin hyvän pääsiäisen toivotukset tälle pariskunnalle, kävi ilmi, että ovat vihaisia. Silloin pyysimme heitä lähtemään mukaan ja sanoimme, että voimme itse nukkua patjoilla lattialla, että saavat meidän parisängyn. Pääsiäistä oli jäljellä vielä siinä vaiheessa kolme päivää. Hyvin olisivat ehtineet, mutta eivät tulleet, kun ei oltu alunperin kutsuttu.

Vierailija
7/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoit sopimuksen ja nyt tilanne on tämä. Tekojensa seurausten kanssa on vain elettävä elämää etgeen päin.

Vierailija
8/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:52"]

Aika raju reaktio, mutta kyllä oli aika ajattelematonta teiltäkin. Kysy suoraan heiltä miten /mikä voisi palauttaa suhteen ennalleen?

[/quote]

Olen kysynyt tätä, mutta eivät osaa vastata. Olen toivonut, että voisimme kaikki istua alas ja keskustella asiasta, mutta eivät suostu. Olen pyytänyt anteeksi, olen sanonut, että haluan palauttaa suhteen ennalleen. Olen myöntänyt virheen ja yrittänyt ymmärtää, mutta kyllä minuakin alkaa jo ärsyttää tämä heidän käytöksensä. Minä koen, että mikään ei nyt riitä heille ja ovat lapsellisia "prinsessoja".

ap

Vierailija
9/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärrän kyllä, että he loukkaantuivat, sillä tuollainen tulkitaan helposti niin, että olette vaikkapa loukkaantuneita tai tympiintyneitä heihin, kun ette enää kutsukaan.

Mutta en ikinä kehtaisi alkaa tuollaisesta syystä kiukutella, saati välejä katkoa. Ja sinähän vielä selitit, että ei tuossa pääsiäisen vierasvalinnassa ole takana mitään sen kummempaa hyljeksintää!

Kuulostavat erittäin keskenkasvuisilta tyypeiltä. Koska olette jp yrittäneet hieroa rauhaa, antakaa asian olla. Moiset tyypit sietävätkin mennä.

Vierailija
10/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:01"]

Rikoit sopimuksen ja nyt tilanne on tämä. Tekojensa seurausten kanssa on vain elettävä elämää etgeen päin.

[/quote]

Omasta näkökulmastani tilanne näyttää tältä: meillä on mökki, jonne olemme heitä mielellämme kutsuneet. Emme ole kuitenkaan puhuneet ääneen, että meillä on joku koko elämän kestävä sitova sopimus, että emme saa ikinä koskaan milloinkaan kutsua juuri pääsiäisenä mökille ketään muuta kuin heidät. Siitä vain oli tullut tapa. Vastavuoroisesti he eivät kutsu meitä luokseen juuri koskaan. Mikä velvollisuus meidän on vuodesta toiseen heitä kutsua?

Ymmärrän, että asia on heitä harmittanut, mutta että välit poikki kokonaan niin se tuntuu minusta todella naiivilta ja kypsymättömältä heidän puoleltaan. Emme ole enää mitään teinejä, jotka kiukuttelevat toisilleen kaikesta. Tai siis ei iän puolesta ainakaan pitäisi olla. Ollaan kaikki yli 30 v.

ap

Vierailija
11/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin omistaja kutsuu mökilleen ne vieraat, jotka haluaa. Ja eikös yleensäkin vierailut mene vastavuoroisesti eikä niin, että aina joku on kestitsevänä osapuolena? Aika outoja nuo teille kiukuttelevat ihmiset ovat.

Vierailija
12/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:53"]

[/quote]

Niin, emme ilmoittaneet mitään syytä heille siinä kohtaa, kun en ymmärtänyt, että minun olisi pitänyt kysyä heidän lupaansa ja siihen olisi pitänyt olla joku järisyttävä syy.

ap

Vierailija
13/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:56"]

Tuossahan on outo asetelma, että tuttavapariskuntanne kiukuttelee lähes vuoden siitä, ettette kutsuneet heitä mökillenne ja te sitten nöyristelette ja pyytelette anteeksi. Sen sijaan, että nuo tuttavat haluaisivat sopua, he vain jatkavat kiukutteluaan.Unohtaisin tuollaiset tuttavuudet kokonaan.

Niin ja kummin tehtävänähän on rukoilla lapsen puolesta, joten mikään kummiuskaan ei sen kummemmin velvoita teitä olemaan tekemisissä tuolla tavoin käyttäytyviin ihmisiin.  

[/quote]

Näin mieheni ajattelee eikä hän jaksa enää tehdä mitään aloitteita sinne suuntaan, mutta minua tämä silti vähän surettaa. Kummipoikakin on tosi söpö ja mukava ja tykkää meistä kovin. Tuntuu niin turhalta tällainen älytön vihaisuus.

Vierailija
14/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavillanne on mennyt sekaisin mökin omistussuhteet. Jostain kumman syystä he ovat ajatelleet, että heillä on täysi käyttöoikeus mökkiinne aina tiettyinä aikoina ja varmaan täydellä ylöspidolla.

Minulla oli joskus vastaavanlainen tuttava, joka kutsui aina itse itsensä kylään luokseni ja viipyi yleensä usean yön verran. Kun erään kerran minulle ei vierailu sopinutkaan, sain osakseni vastaavaa kiukuttelua kuin tekin. Silloin tajusin, että olin ollut vieraanvarainen ihan väärälle ihmiselle ja lopetin sen ihmissuhteen siihen. 

Vieraanvaraisuutta kannattaa osoittaa ennemminkin sellaisille ihmisille, joiden kanssa vastavuoroisuus toimii.

Vierailija
15/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:16"]

Tuttavillanne on mennyt sekaisin mökin omistussuhteet. Jostain kumman syystä he ovat ajatelleet, että heillä on täysi käyttöoikeus mökkiinne aina tiettyinä aikoina ja varmaan täydellä ylöspidolla.

Minulla oli joskus vastaavanlainen tuttava, joka kutsui aina itse itsensä kylään luokseni ja viipyi yleensä usean yön verran. Kun erään kerran minulle ei vierailu sopinutkaan, sain osakseni vastaavaa kiukuttelua kuin tekin. Silloin tajusin, että olin ollut vieraanvarainen ihan väärälle ihmiselle ja lopetin sen ihmissuhteen siihen. 

Vieraanvaraisuutta kannattaa osoittaa ennemminkin sellaisille ihmisille, joiden kanssa vastavuoroisuus toimii.

[/quote]

Olen samaa mieltä kanssasi. Itselleni vastavuoroisuus on tosi tärkeää. Tämä ei ole ollut sellaista.

ap

Vierailija
16/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiva mökki josta on aiheutunut myös katkenneita välejä :(
Sinne ei mahdu kuin viisi ihmistä kerrallaan ja tunkua olisi vaikka kuinka.
Viime kesänä ystävä kommentoi fb:ssä että "pitäkää hauskaa siellä, ei tarvi enää moikata jos vastaan tullaan". Hän oli ollut edellisenä juhannuksena ja nyt ajattelin kutsua toisen ystäväporukan.
Tuntuu että kun kaveripiirini on laajentunut, niin kaikki petaavat paikkaa mökkireissulle. Jotkut jopa varmistavat "pääsenhän ensi kesänäkin". En viitsi enää laittaa mitään mökkipäivityksiä koska aina löytyy muutama jolle tulee paha mieli.

Vierailija
17/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:56"]

[/quote]

Näin mieheni ajattelee eikä hän jaksa enää tehdä mitään aloitteita sinne suuntaan, mutta minua tämä silti vähän surettaa. Kummipoikakin on tosi söpö ja mukava ja tykkää meistä kovin. Tuntuu niin turhalta tällainen älytön vihaisuus.

[/quote]

Ennemmin teillä on syytä olla vihaisia tuolle tuttavapariskunnalle.Te olette heitä vuosikaudet kestinneet ja nytkin yrittäneet saada suhteenne kuntoon, vaikkette ole tehneet mitään väärää.

Ehkä tuttavillanne ei juuri ole ystäviä tai he yleensäkin pyrkivät hieman hyötymään muista. Harmi, mikäli suhde kummipoikaan on katkolla, mutta sillekään te ette valitettavasti voi mitään.

Vierailija
18/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:31"]

Minulla on kiva mökki josta on aiheutunut myös katkenneita välejä :( Sinne ei mahdu kuin viisi ihmistä kerrallaan ja tunkua olisi vaikka kuinka. Viime kesänä ystävä kommentoi fb:ssä että "pitäkää hauskaa siellä, ei tarvi enää moikata jos vastaan tullaan". Hän oli ollut edellisenä juhannuksena ja nyt ajattelin kutsua toisen ystäväporukan. Tuntuu että kun kaveripiirini on laajentunut, niin kaikki petaavat paikkaa mökkireissulle. Jotkut jopa varmistavat "pääsenhän ensi kesänäkin". En viitsi enää laittaa mitään mökkipäivityksiä koska aina löytyy muutama jolle tulee paha mieli.

[/quote]

Onpa hieman kummaa käytöstä... Luulisi, että jokainen mökille haluava voisi sellaisen itselleen hankkia. Monet mökinomistajat ovat käyttäneet mökkiinsä ja sen ylläpitoon paljon rahaa ja aikaa, joten aika itsekästä keneltäkään olla "varaamassa" ilmaista mökkilomaa muilta.

Vierailija
19/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let's face it: halusitte itse päästä kaikista helpoimmalla olematta ilmoittamatta muutoksesta alkuperäiselle parille. Jos pääsiäismökkeily on ollut monivuotinen perinne juuri teillä, sen typerämmin tekin toimitte.

No, silti tämä toinenkin pariskunta toimii sangen lapsellisesti.

Vierailija
20/39 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:37"]

Let's face it: halusitte itse päästä kaikista helpoimmalla olematta ilmoittamatta muutoksesta alkuperäiselle parille. Jos pääsiäismökkeily on ollut monivuotinen perinne juuri teillä, sen typerämmin tekin toimitte.

No, silti tämä toinenkin pariskunta toimii sangen lapsellisesti.

[/quote]

Mietin, olisivatko he sen tyytyväisempiä, jos olisimme ilmoittaneet, että tänä vuonna olemme päättäneet kutsua toisen pariskunnan mökille. Olisivat varmaan suuttuneet siitäkin. Ainoa vaihtoehto olisi ollut se, että olisimme kutsuneet molemmat perheet ja suosiolla sitten itse nukkuneet lattialla. Että siinä mielessä olimme nyt mukavuudenhaluisia lähtökohtaisesti, että halusimme itse nukkua omassa sängyssämme ja välillä nähdä muitakin ihmisiä. Jotenkin ajattelen, että kyllä sekin on oikeutettua.

Kiitos paljon kaikille kommentoijille.

ap