Kun katson Pieni talo preerialla-sarjaa, tulee mieleen kuinka kammottavassa maailmassa elämme
Juu, onhan se sarja paljolti hattaraa, mutta jos tuollainen maailma olisi mahdollinen vaihtaisin koska vain tästä nykyisestä tuohon.
Kommentit (28)
Ihmisyys vain alkoi kadota kun siirryttiin seuraavalle vuosituhannelle. Tarkemmin ottaen siinä 2010-luvun tienoilla.
Kuvauksissa ei tainnut kovin monella olla kivaa kun "perheenisä" möläytteli pervoja ja arvosteli ulkonäköä. Kännipäissään.
Onhan se mahdollista. Voit alkaa uudisasukkaaksi itä siperiaan.
Jaa, no mä en. Onhan tää maailma kehittynyt aika paljon hyvään suuntaan tuon jälkeen. Kaikki teknologia, lääketieteen kehitys, ihmisoikeudet parantuneet, etenkin naisten oikeudet ym ym.
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksissa ei tainnut kovin monella olla kivaa kun "perheenisä" möläytteli pervoja ja arvosteli ulkonäköä. Kännipäissään.
Puhumme nyt sarjasta emme sen näyttelijöistä.
Nykyihminen ei ainakaan kestä mitään vastoinkäymisiä.
Saas nähdä miten nykyaikainen 9.päivä ilmestyvä vetsio on.
Ei se onni ainakaan siitä tule että kaikki on helppoa ja rahaa tulee tekemättä mitään, kuten nykyihmisellä.
Nykyihminen ei osaa iloita mistään kun kaikkea, ihan kaikkea on saatavilla.
Katsokaa Charmed kausi 7, jossa kuvataan maailmaa nimeltä "utopia." Ihmiset ajavat kolarin, niin he alkavat tanssimaan iloissaan ja jokainen joka ei hymyile 24/7 ja pysähdy juttelemaan jokaisen vastaantulijan kanssa poistetaan maailmasta, koska maailmassa ei suvaita "konfliktia", kaiken pahan alkua ja juurta. Pistää miettimään, että onko tuittupäisyys sittenkään niin paha asia. Itse en ainakaan jaksaisi tuollaista maailmaa.
Olen käynyt pari kertaa Ingallsien kotipaikalla (on nyt museo) niin sanon vaan, että aika kamalat puitteet niillä oli elämässä. Ei sisävessaa, ei juoksevaa vettä, talo ihan todella pieni, ja armottoman preerian keskellä. Vaikka ne kirjat ovatkin pitkälti tositapahtumiin perustuvia, niin on niitä siloiteltu aika paljon. The Pioneer Girl kertoo siloittelemattoman, alkuperäisen version Ingallsien elämästä. Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei se onni ainakaan siitä tule että kaikki on helppoa ja rahaa tulee tekemättä mitään, kuten nykyihmisellä.
No ei välttämättä tietenkään. Mutta kyllä monelle nykyihmiselle tulisi itku silmään niissä alkeellisissa oloissa. Joillekin sellanen tietysti sopii, ei sillä. Mutta olisitko valmis kuolemaan infektioon, kun penisilliiniä ei ole olemassakaan? Mieti sitä.
Hienoa elämää, henki meni pikkuhaavasta tuohon aikaan.
Joo, Villi Länsihän se oli varsinainen idylli...
Jos ei pikkuhaava vienyt niin sitten ohi kulkevat bandiitit ampuivat. Raiskattuaan ensin porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt pari kertaa Ingallsien kotipaikalla (on nyt museo) niin sanon vaan, että aika kamalat puitteet niillä oli elämässä. Ei sisävessaa, ei juoksevaa vettä, talo ihan todella pieni, ja armottoman preerian keskellä. Vaikka ne kirjat ovatkin pitkälti tositapahtumiin perustuvia, niin on niitä siloiteltu aika paljon. The Pioneer Girl kertoo siloittelemattoman, alkuperäisen version Ingallsien elämästä. Ei kiitos!
Kaikki olivat hyvännäköisiä ja heillä oli aina puhtaat vaatteet yllä. Syöpäläisiä ei tunnettu, ja sängyissä oli puhtaanvalkoiset lakanat. Ainoa vakavasti sairastunut oli Mary, joka osasi sokeutua tosi kauniisti.
Minä vietin lapsuuden kesät mökillä ilman sähköä ja sisävessaa ja en todellakaan tekisi sitä enää! Sieltä sentään olisi päässyt sairaalaan jos iskee kirveen koipeen ja rokotuksetkin oli kunnossa niin ei tarvinnut olla tuberkuloosista huolissaan. Ruokaakin oli, ei sitä tarvinnut olla huolissaan tuleeko satoa tai meneekö lehmät umpeen, kylältä haettiin suurin osa ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Poika Transsu. Tyttö Lesbo. Isä Musta. Äiti voimakas tahtonainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika Transsu. Tyttö Lesbo. Isä Musta. Äiti voimakas tahtonainen.
Älkää nyt alottako taas.
https://www.netflix.com/tudum/articles/little-house-on-the-prairie-cast…
Itse aion katsastaa tämän kyllä.
Totta joka sana. Nykyisin on helppoa mutta ihmiset ovat tyhjiä kuoria.