Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 8 vuotta vanha asunto mielestänne upouusi?

Vierailija
11.08.2026 |

Eikö tuossa kohtaa ala olla kodinkoneetkin käyttöaikansa loppupäässä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei edes uudehko

Vierailija
2/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei ole asunut siellä niin joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On asuttu.

Ap

Vierailija
4/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin aikoinani 6 vuotta sitten rakennettuun asuntoon, jossa oli asunut yksi vanha nainen ennen minua. Se oli erittäin hyvässä ja siistissä kunnossa ja kodinkoneet toimivat samoin moitteettomasti. Olen ollut tuon asunnon toinen asukas viimeiset 4 vuotta eikä mitään syytä valittaa. Tiedossa ei ole ainakaan mitään isoa remontteja vielä moneen vuoteen.

Toki 8 vuotta sitten rakennetun asunnon kuntoon vaikuttaa se millaisia ne edelliset asukkaat ovat olleet kuten missä määrin siellä näkyy niitä asumisen jälkiä. Tulotarkastuksen yhteydessä voi yleensä ilmoittaa isännöitsijälle tai talohuollolle mikäli asunnossa ilmenee jotain puutteita tai korjattavaa esimerkiksi keittiön, kylpyhuoneen tai parvekkeen osalta. Jos kyse on omistusasunnosta, niin silloin kannattaa neuvotella asunnon hinnasta mikäli siinä ilmenee tiettyä remontin tarvetta kuten seinien maalaaminen tms.

Vierailija
5/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei edes uudehko

Uudehko se kyllä on.

Vierailija
6/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin aikoinani 6 vuotta sitten rakennettuun asuntoon, jossa oli asunut yksi vanha nainen ennen minua. Se oli erittäin hyvässä ja siistissä kunnossa ja kodinkoneet toimivat samoin moitteettomasti. Olen ollut tuon asunnon toinen asukas viimeiset 4 vuotta eikä mitään syytä valittaa. Tiedossa ei ole ainakaan mitään isoa remontteja vielä moneen vuoteen.

Toki 8 vuotta sitten rakennetun asunnon kuntoon vaikuttaa se millaisia ne edelliset asukkaat ovat olleet kuten missä määrin siellä näkyy niitä asumisen jälkiä. Tulotarkastuksen yhteydessä voi yleensä ilmoittaa isännöitsijälle tai talohuollolle mikäli asunnossa ilmenee jotain puutteita tai korjattavaa esimerkiksi keittiön, kylpyhuoneen tai parvekkeen osalta. Jos kyse on omistusasunnosta, niin silloin kannattaa neuvotella asunnon hinnasta mikäli siinä ilmenee tiettyä remontin tarvetta kuten seinien maalaaminen tms.

Tarkoitin siis sitä että asunto oli rakennettu 2016, joten se oli rakennettu 6 vuotta ennen kuin muutin siihen 2022.

Vierailija
7/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuu loppu ja ensimmäiset homeet piilotettu.

Vierailija
8/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole upouusi, uusi eikä edes uudehko.

Vierailija
9/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Sinullahan huonoja kodinkoneita on.

Vierailija
10/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi mutta ei ole vanhakaan.

Vierailija
11/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan uudesta asunnosta, en kehtaisi ottaa kodinkoneita edes puheeksi. 

Muutamalla tonnilla saa kodinkoneet uusittua. Mitä niillä on asian kanssa merkitystä? Kalusteet tuskin on mennyt miksikään. 

8 vuotta sitten rakennettu on edelleen kuin uusi. Uudehko olisi ehkä parempi ilmaus. Asunnoista tuskin puhutaan termeillä upouusi. "Uusi asunto" taas voisi olla vanhakin jos se on minulle uusi. 

Vierailija
12/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se uusi silti ole. Rakentajan takuuajat ja vastuut on tuossa vaiheessa jo merkittävästi vähäisemmät.

Vierailija
13/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upouusi on sellainen vastavalmistunut asunto, jossa kukaan ei ole vielä asunut. Uusi on korkeintaan pari vuotta vanha asunto.

Vierailija
14/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asumaton.   omistaja ollutkin mm ulkomailla tai avioitunut ja asunut kumppanillaan. mun tutulla on 9vuoden asunto tyhjänä rakentamisen jälkeen- joo- o se yhtiövastike kuitenkin juoksee ja ei raaskii vuokratakaan--- kohta myy kuulema pois   ns  sanalla uudehko, uudenveroinen, asumaton.

Vierailija
15/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla mielestänne läheskään normaali järki.

Minusta ei kyllä lähelläkään.

Vierailija
16/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi, mutta voi olla yhdenveroisessa kunnossa toki.  

Vierailija
17/17 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Sinullahan huonoja kodinkoneita on.

Minulla? Kaikilla on noita samoja kodinkoneita, jotka eivät todellakaan kestä vuosikymmeniä upouusina.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän