Syötkö sinä oikeasti vain 50 grammaa lihaa päivässä?
Kaksi nakkia tai viisi lihapullaa? Mitä helvettiä?
Kommentit (32)
Minä syön paljon enemmän, enkä aio ruokailutapojani muuttaa. En, vaikka lääkärit, vegaanit ja muut viherpiiperöt miten paheksuisivat.
Syön 400-500 grammaa lihaa päivässä
Ën syö lihaa kuin muutaman kerran viikossa. Silloin kyllä enemmän kuin 50 g, lähinnä kanaa. Hyvin harvoin syön mitään nakkeja tai lihapullia. Eikö semmoiset oo lastenruokia?
Jotta saa kalorimäärän täyteen tuolla niin pitää ammentaa hiilareita ihan hullun lailla.
Noudatan suosituksia diabetekseen ja ennenaikaiseen hautaan saakka <3
Torstaina en syönyt lihaa lainkaan. Revippä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jotta saa kalorimäärän täyteen tuolla niin pitää ammentaa hiilareita ihan hullun lailla.
Varmaankin tiedät, että on paljon muita proteiininlähteitä kuin liha.
Lihaa on lautasella lähinnä maun vuoksi satunnaisesti. 5 lihapullaa kuulostaa isolta annokselta lihaa nykyisellä ruokahalulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on lähes aina paljon hiilareita.
Just vedin 4 nakkia. Päivällä 300g pihvi ja illalla lihapullapannu.
Noin 80 grammaa syön kevytlauantaimakkaraa joka päivä. Muutamana päivänä viikossa lisäksi lihapyöryköitä. Paljonko noissa lienee lihaa? Makkara suurimmalta osin jauhoa ja lihapyörykät mitä jätteitä lieneekään. Mutta hyviä ovat.
1-2 pakettia naudan jauhelihaa menee päivässä
En syö :D Syön lihaa pari kertaa kuukaudessa ja silloinkin se on yleensä aina kalkkunaa. Kalaa menee kyllä kerran viikossa, muuten kasvisruokalinja on minulle paras.
Vierailija kirjoitti:
Ën syö lihaa kuin muutaman kerran viikossa. Silloin kyllä enemmän kuin 50 g, lähinnä kanaa. Hyvin harvoin syön mitään nakkeja tai lihapullia. Eikö semmoiset oo lastenruokia?
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kasviproteiineista kuullut? Tai kalasta, sehän ei ole punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön paljon enemmän, enkä aio ruokailutapojani muuttaa. En, vaikka lääkärit, vegaanit ja muut viherpiiperöt miten paheksuisivat.
Sama. Syön lähinnä lihaa ja vihanneksia. Joo, ja juustoa!
No en mä syö välttämättä lihaa edes joka päivä. Uskoisin että keskiarvo jää hyvinkin alle 50 gramman. Tänään söin 2 saunapalvileikkelettä leivän päällä, muutoin kala/kasvispainoinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on lähes aina paljon hiilareita.
Ei ole kaikissa. Lähinnä pavuissa ja linsseissä.
Vähähiilarisia kasviproteiinin lähteitä ovat esimerkiksi soijarouhe, soijasuikaleet, seitan, tofu, Härkis, nyhtökaura ym. kasviproteiinituotteet.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, mitä sunlainen ihminen ajattelee tehotuotannosta? Välitätkö yhtään niiden eläinten kärsimyksestä, vai onko se sulle ihan sama?
Syökö joku muka vielä lihaa?