Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauniilla naisilla usein huono itsetunto...

Vierailija
25.01.2015 |

Jatkuvaa epäluottamusta, mustasukkaisuutta, itsensä haukkumista ja vähättelyä, marttyyrikäytöstä jne. Tätä olen huomannut todella monissa kauniissa naisissa! Saatetaan näyttää itsevarmoilta se meikkimaski päällä, mutta sisältä jotain ihan muuta, kuin itsevarmuutta... Mistä voi olla kyse? Ja yleensä ovat vielä mustasukkaisia miehistään, jotka ovat heidän tasonsa alapuolella!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/44 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 06:04"]

Jaahas, täällä on av-läskeillä nyt tällainen itsenkorotuskampanja menossa: 'olisinhan minäkin kaunis, mutta minulla on jo niin hyvä itsetunto ja kehitän itseäni muilla osa-alueilla, että minun ei tarvitse laittautua.' Sama koskee liikunnanharrastamista; en halua olla pakkomielteinen enkä näyttää mieheltä, joten jätän saleilut sikseen. ym. Sohvalla te istutte kuitenkin kasvattamassa jo ennestään läskiä persettänne. Miehenne on teidän kansssanne vain kun ei sitä kauniimpaa saanut. Henkilön itsetunnon te voitte arvioida vain tutustumalla heihin henk.koht, ette omasta kateus ja katkeruusnäkökulmastanne käsin pelkästään.

T. Huvittunut tavan tallaaja

[/quote]

Siinä olisi taas nykyajan "huvittunut" = kiukkuinen poikaparka tarjolla. Jos naisen saa, niin mankuu, että "mikset sä oo tommonen seksipommi ku toi tossa filmissä, kun mulla ei muuten seiso". No, kiinnostaisiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:33"]

Kauniilla saattaa olla heikko itsetunto, jos mitään muita avuja kuin ulkonäkö ei löydy. Itse olen viehättävän näköinen, viimeksi eilen kuulon "olet kaunis" - kommentin neljästi. Itse kuitenkin ymmärrän vanhenevani, ja minulla on ulkonäön lisäksi koulutus ja ura. Itsetuntoni on hyvä, ei yliego. Se rakentuu terveelle realismille. En muista, että kauniilla ystävättärillänikään olisi heikko itsetunto. Ehkä ap tarkoittaa hyvin nuoria naisia, joilla muutenkin on kasvettavaa ja vahvistettavaa.   

[/quote]

Jos tulette piireistä, joissa ihmisillä on omanarvontuntoa vaikka muille jakaa, sitä on riittänyt teillekin. Silloin on helppoa rakentaa itsetuntonsa järkevämmälle pohjalle kuin kauneuden varaan.

Jos taas tulette toisenlaisesta ympäristöstä, tilanne on toinen. Minuakin vanhemmat ovat hyssytelleet ja olleet tarkkaan kehumatta ulkonäköä. Minuakin on äiti kadehtinut ja se näkyi seksuaalisuuteni ivaamisena pienestä pitäen, naiselta näyttäminen käy minulta vähemmän luontevasti kuin ilkosilteen käppäileminen kadulla. Ystävät olivat tikahtua alemmuudentunteisiinsa ja etsivät tarkkaan tilaisuutensa ottaa hyvitystä. Aikuiset naiset hyökkäilivät käsittämättömästi ilkeilemään, vaikken ollut vielä teini-ikää lähelläkään.

Mutta siis, minulla olisi ollut muitakin avuja, olin älykäs, lahjakas, sosiaalinen, työteliäs, hauska, ihailtu. Nämä asiat eivät mitenkään parantaneet tilannetta, vaan lisäsivät etäisyyttä minun ja ympäristön välillä. Jopa opettajat kouluputken alusta loppuun katsoivat minua ylämäkeen sen sijaan, että olisivat ohjanneet eteenpäin tai neuvoneet. Olen alisuoriutunut, ja on surullista tajuta, että ulkonäkö on näytellyt asiassa tärkeää osaa. Olin kävelevä syyllisyydentuntoautomaatti. En osannut edes ajatella voivani pyytää tukea kateelliselta lähipiiriltä, puhuttiin sitten suvusta tai ystävistä, ja aikuisen elämän ensimmäiset todelliset vastoinkäymiset masensivat minut ja erakoiduin melko pahasti. Keski-ikäisenä olen etsinyt uudet ystävät, joille en ole se ihmetyyppi. Onneksi kauneus on katoavaista. Olisi pitänyt kiskoa tupakkaa ja palvoa aurinkoa, että rupsahdus olisi tapahtunut nopeammin, mutta eipä sekään olisi auttanut, haavanhoidossa meni vuosia harakoille.

Vierailija
44/44 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:40"]

Huoh. Näin rumana naisena ärsyttää nää alotukset, joissa kauniilla naisilla on niin vaikeaa, kun ovat kauniita. Vähän sama, kuin jos joku valittaisi itsellään olevan liikaa rahaa.

[/quote]

Samaa mietin minäkin. Rumana ihmisenä, jolla muutenkin asiat eivät ole ihan mallillaan, ottaa aina päähän kun kauniit (ja toisinaan myös hyvin menestyvät) ihmiset valittavat elämänsä kurjuutta. Ei ole sen helpompaa muillakaan, olisivat kauniit vain iloisia siitä mitä heillä sentään on.

Haluaisin saada joskus tietää miltä tuntuu olla haluttu, mutta epäilen etten tule sitä koskaan kokemaan. Yleisesti olen melko positiivinen ja nauravainen ihminen (vaikka juuri nyt kuulostankin vain katkeralta), mutta se ei tunnu vetävän ketään puoleensa kun naama on kuin petolinnun peräsin. Kiva on täällä aina lukea kuinka jokainen nainen saa seuraa koska tahansa ja tuntea itsensä täysin epäonnistuneeksi kun ei herätä kiinnostusta kenessäkään.