Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis haluaako joku oikeasti tutkia kumppaninsa puhelimen?!

Vierailija
25.01.2015 |

Onko täällä sellaisia ihmisiä? Minkä ihmeen takia? :D Eilen poikaystävä kertoi miten hänen kaverinsa tyttöystävä haluaa ainakin pari kertaa viikossa tutkia hänen puhelimensa, siis lukea viestit yms. En meinannut edes uskoa, koska eikö se ole vähän törkeää? :D Ihan naurettavaa.. Kai nyt joku yksityisyys pitää olla, hekin kuitenkin asuvat yhdessä! Huhhuh, crazy much?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="25.01.2015 klo 14:52"]

Tiedän pari kaveria, joiden puolisot kyttäävät heidän puhelimiaan ja viestejään. Näihin kavereihin olen yhteyksissä vain soittamalla, sillä minun asiani eivät kuulu heidän miehilleen.

[/quote]Tällaisia tosiaan löytyy, niin miehissä kuin naisissakin. Luottamus ja suhde on silloin väistämättä entinen, ei kukaan voi niin mustasukkainen tapauksen kanssa olla tosissaan. Tosin tällaiset ei niin terveet suhteet saattavat jatkua kuitenkin pitkäänkin, usein sellaisissa suhteissa molemmat ovat liian kiinni toisissaan ja muutoksia ei osata tehdä.

Vierailija
2/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:00"]

Yleensä näillä "oikeus yksityisyyteen"-ihmisillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Ihan käytännön kokemus on tämän opettanut vuosien varrella.

[/quote]

Täysin samaa mieltä edellä olevan kanssa. Ne salaavat, joilla on salattavaa...

[/quote]

Mulla ei ole mitään (omaa) salattavaa sinänsä, olen tilanteen sitä vaatiessa antanut miehelle salasanan joihinkin palveluihin, jotta hän voi hoitaa puolestani asioita. Luottamukseni olisi kuitenkin menetetty jos mies kehtaisi kaivella yksityisviestejäni. Ensinnäkin äitini kaivoi kaikki roskapussinikin läpi etsiessään kondomeja tai vastaavia kun olkin teini, joten yksityisyyden loukkaaminen muistuttaa minua tästä. 

Toiseksi, ne viestit ovat kavereiltani ja sukulaisiltani. Minulle kerrotaan usein asioita, joista ei pystytä muille puhumaan, koska olen sellainen porukan kanaemo. En todellakaan sulattaisi sitä, että mies kaivaa viestejä, joissa ystäväni kertovat keskenmenoistaan tai raiskatuksi tulemisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti ja sen jälkeen riitaantui toisen naisen kanssa kerrottuaan minulle. Tämän jälkeen hänestä tuli todella salaileva puhelimensa kanssa. Aina, kun tulin huoneeseen, hän sulki äkkiä näytön ja jos vaihdoin asentoa hänen vieressään sohvalla, niin hän nosti kätensä valmiina suojelemaan puhelintaan, jos jostain syystä yrittäisin viedä sen. Meni aina kauheaan paniikkiin, jos kännykkä oli jäänyt liian kauas tai väärään paikkaan.

Naiselta alkoi tulla myös puheluita, joihin mies ei uskaltanut vastata minun ollessani läsnä. Hetken päästä hän yritti aina lähettää minua kauppaan hakemaan jotain, jotta hän saisi rauhassa soittaa takaisin.

Tuollainen käytös alkoi todella vituttaa pidemmän päälle, joten sanoin pakkaavani tavarani, ellei hän selitä kännykkäsalaisuuttaan. Mies alkoi naama punaisena huutaa kirjesalaisuudesta ja yksityisyydestä. Sitten pakkasin tavarani ja lähdin.

Myöhemmin tuli sähköpostiin kuvakaappauksia keskusteluista, mutta viestit olivat todella tönkköjä ja omituisia, ja niistä huomasi, että välistä oltiin poisteltu reilusti juttuja. En huolinut takaisin, vaikka olisi kuinka oikeus yksityisyyteen. Pisti vihaksi.

Vierailija
4/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:02"]

Mies petti ja sen jälkeen riitaantui toisen naisen kanssa kerrottuaan minulle. Tämän jälkeen hänestä tuli todella salaileva puhelimensa kanssa. Aina, kun tulin huoneeseen, hän sulki äkkiä näytön ja jos vaihdoin asentoa hänen vieressään sohvalla, niin hän nosti kätensä valmiina suojelemaan puhelintaan, jos jostain syystä yrittäisin viedä sen. Meni aina kauheaan paniikkiin, jos kännykkä oli jäänyt liian kauas tai väärään paikkaan.

Naiselta alkoi tulla myös puheluita, joihin mies ei uskaltanut vastata minun ollessani läsnä. Hetken päästä hän yritti aina lähettää minua kauppaan hakemaan jotain, jotta hän saisi rauhassa soittaa takaisin.

Tuollainen käytös alkoi todella vituttaa pidemmän päälle, joten sanoin pakkaavani tavarani, ellei hän selitä kännykkäsalaisuuttaan. Mies alkoi naama punaisena huutaa kirjesalaisuudesta ja yksityisyydestä. Sitten pakkasin tavarani ja lähdin.

Myöhemmin tuli sähköpostiin kuvakaappauksia keskusteluista, mutta viestit olivat todella tönkköjä ja omituisia, ja niistä huomasi, että välistä oltiin poisteltu reilusti juttuja. En huolinut takaisin, vaikka olisi kuinka oikeus yksityisyyteen. Pisti vihaksi.

[/quote]

Erona kännykän tonkijoihin sinussa on kuitenkin se, että et salaa kaivellut miehen viestejä, vaan pyysit suoraan selitystä erittäin oudolle käytökselle. Kun et sellaista saanut, lähetit matkoihinsa, vaikkei sinulla 100-prosenttista varmuutta asiasta ollutkaan. Tällainen käytös on mielestäni ihailtavaa, jos suhde on tuossa pisteessä täytyy olla sen verran rohkeutta että lähtee. Minusta käyttäydyit aikuismaisesti ja omanarvontuntoisesti, et suinkaan kyylännyt. 

Vierailija
5/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi sellaista akkaa hetkeäkään.

Vierailija
6/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan käynyt mielessä lukea miehen tekstiviestejä. Hänellä on oikeus yksityisyyteensä, samoin hän kunnioittaa minun yksityisyyttäni eikä lukisi viestejäni.

Vierailija
7/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkujen määrästä päätellen täällä kaikki tutkii miehensä puhelimen :D Itse en niin tekisi enkä ymmärrä miksi joku niin haluaa tehdä..

Vierailija
8/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja muut elävät miehen kanssa, jolla on 3 eri suojausmenetelmää puhelimeensa. Yrittävät uskotella itselleen ettei siinä ole mitän epäilyttävää.

Minä olen sinkku, mutta en saisi sätkyä, jos hypoteettinen poikaystäväni joskus silmäilisi puhelintani.

Vierailija
9/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:39"]Onko täällä sellaisia ihmisiä? Minkä ihmeen takia? :D Eilen poikaystävä kertoi miten hänen kaverinsa tyttöystävä haluaa ainakin pari kertaa viikossa tutkia hänen puhelimensa, siis lukea viestit yms. En meinannut edes uskoa, koska eikö se ole vähän törkeää? :D Ihan naurettavaa.. Kai nyt joku yksityisyys pitää olla, hekin kuitenkin asuvat yhdessä! Huhhuh, crazy much?
[/quote]
Taitaa olla enemmän naisten ongelma.
En koe tarvetta tutkia sen enempää vaimon kuin lastenkaan puhelimia.
t.mies

Vierailija
10/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:57"]AP ja muut elävät miehen kanssa, jolla on 3 eri suojausmenetelmää puhelimeensa. Yrittävät uskotella itselleen ettei siinä ole mitän epäilyttävää.

Minä olen sinkku, mutta en saisi sätkyä, jos hypoteettinen poikaystäväni joskus silmäilisi puhelintani.
[/quote] Hmmm, miksi pitäisi epäillä yhtään mistään?! :D Joillain parisuhde vaan on kunnossa.

Vierailija
11/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja minulla on aataminaikaiset puhelimet, joissa ei ole mitään suojakoodeja. Jos jompikumpi tuntisi houkutusta lukea tekstiviestejä niin se onnistuisi. Olemme kuitenkin aikuisia ihmisiä emmekä koe tarvetta rikkoa toisen yksityisyyttä.

Vierailija
12/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:57"]AP ja muut elävät miehen kanssa, jolla on 3 eri suojausmenetelmää puhelimeensa. Yrittävät uskotella itselleen ettei siinä ole mitän epäilyttävää. Minä olen sinkku, mutta en saisi sätkyä, jos hypoteettinen poikaystäväni joskus silmäilisi puhelintani. [/quote] Hmmm, miksi pitäisi epäillä yhtään mistään?! :D Joillain parisuhde vaan on kunnossa.

[/quote]

Se varsinkin kertoo siitä, että parisuhde on kunnossa, kun mies ottaa puhelimen mukaan suihkuunkin.

Vierailija
13/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näillä "oikeus yksityisyyteen"-ihmisillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Ihan käytännön kokemus on tämän opettanut vuosien varrella.

Vierailija
14/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa puhelimeen ja vaikka omaan läppäriin salaukset kuntoon, niin luvaton tutkiminen loppuu melko lyhyeen. Salaus kun on riittävän voimakas, niin siitä ei mene läpi edes NSA, puhumattakaan siitä, että siitä menisi joku tekniikkaa osaamaton av-palstamamma tai av-palstaukko läpi. Tai jos menee, niin silloin kannattaa laittaa työhakemus NSA:lle menemään. Varmaan arvostaisivat sellaisia taitoja.

Vierailija
15/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:57"]AP ja muut elävät miehen kanssa, jolla on 3 eri suojausmenetelmää puhelimeensa. Yrittävät uskotella itselleen ettei siinä ole mitän epäilyttävää. Minä olen sinkku, mutta en saisi sätkyä, jos hypoteettinen poikaystäväni joskus silmäilisi puhelintani. [/quote] Hmmm, miksi pitäisi epäillä yhtään mistään?! :D Joillain parisuhde vaan on kunnossa.

[/quote]

Se varsinkin kertoo siitä, että parisuhde on kunnossa, kun mies ottaa puhelimen mukaan suihkuunkin.
[/quote] No onneksi kaikilla ei ole tämmöistä :D Välillä mies pyytää, että voinko kirjoittaa hänen puolestaan jonkun viestin tai voinko nopeasti tarkastaa että minkä ajan hänen kaverinsa facebookissa sanoi.. Nooo, on vaan käynyt tuuri kun ei tarvitse epäillä mistään!

Vierailija
16/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutkin yhen julkkismiehen puhelimen, kun se nukkui, kun olin korvia myöten rakastunut ja epäilin, että sillä oli kymmenen muutakin. Huh, kyllä kädet vapis, kun jännitti, et se heräis..

Vierailija
17/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:00"]Yleensä näillä "oikeus yksityisyyteen"-ihmisillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Ihan käytännön kokemus on tämän opettanut vuosien varrella.
[/quote] Minä olen tämmöinen eikä ole mitään salattavaa. En tosiaan halua että mies lukisi mitään mun viestejä missä puhutaan kaverin kanssa vaikka menkoista :DDD Mutta ei ole parisuhde kunnossa jos pitää tutkia toisen puhelinta. Huh, mikä yksityisyys..

Vierailija
18/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yleensä? Omakohtainen kokemus ei yleisty. Mulla ja mun miehellä on oikeus yksityisyyteen, mutta en ole koskaan pettänyt häntä. Tämä ihan käytännön kokemuksena.

Vierailija
19/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka haluaisitte tutkia/tutkitte kumppaninne puhelinta, niin voisitteko kertoa millä oikeudella teette sen? Kai kaivelette vielä sukkalaatikot, takintaskut jne.. miksi olla suhteessa jollei luota toiseen?

Vierailija
20/33 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa puhelimeen ja vaikka omaan läppäriin salaukset kuntoon, niin luvaton tutkiminen loppuu melko lyhyeen. Salaus kun on riittävän voimakas, niin siitä ei mene läpi edes NSA, puhumattakaan siitä, että siitä menisi joku tekniikkaa osaamaton av-palstamamma tai av-palstaukko läpi. Tai jos menee, niin silloin kannattaa laittaa työhakemus NSA:lle menemään. Varmaan arvostaisivat sellaisia taitoja.

[/quote]

12 peukuttajaa ei ole onnistunut purkamaan kumppaninsa laitteen salausta. :D

Ei se mitään, ei riittävän voimakkaan salauksen purkamisaika ole keskimäärin kun vain siellä sadoissatuhansissa tai miljoonissa vuosissa, ainakaan mitä tulee kotikonsteihin. Ja yhden erikoismerkin kun laittaa salasanaan lisää, niin purkamisaika jälleen kerran tuosta moninkertaistuu. :D

Tietenkin niillä valtiollisilla instituutioilla, kuten NSA:lla yms. on sellaisia aika paljon tehokkaampia tietokoneita kuin tavallisella kotikäyttäjällä ja salaukset aukeavat aika paljon helpommin. Mutta jos se salauksen purkamisaika on miljoonien vuosien sijaan kymmeiä vuosia, niin kyllä se siinäkin tapauksessa melko pitkään kestää, ennen kuin salaus on onnistuttu purkamaan. :D