Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:54"]
Tatu, ei ole edes nimi. Puhevammasen tuotetta. Unna, nunna unnuttaa. Sampsa ja Sampo: lempinimiä oikeasta nimestä Sami. Pyry, Ohto, Otso.... Oikeasti....? :D Uljas Ukko=iso mulkku
[/quote]
Kyllä Sami on uudempaa perua kuin Sampo, ja itse asiassa todennäköisesti alun perin nimenomaan lempinimi.
Otteliaana. Mielenkiintoinen valinta lapselle nimeksi :D
Olen lukiossa ja luokallani on Pirjo Annikki
N. nelikymppinen nainen, jonka toinen nimi oli Ruhama.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 23:38"]Minustakin Luna on koiran nimi. Myös oma kaverini antoi sen nimen omalle tyttövauvalleen. [/quote] Lunahan on yksi Harry Potter -sarjan hahmoista, voisko tulla sieltä? mulle ainakin tuli ekana mieleen HP, ei koirat :D
[/quote] Minulle tulee mieleen "Kuu. Eli sopisi hyvin lapselle joka on saanut alkunsa tai syntynyt täysikuun aikaan.
[/quote]
Niin Luna on tosiaan Kuu ja Espanjassa yleisin koiran nimi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:27"]Aikio ja Joukia. Ala-asteikäisiä muksuja. Huhhuh. Ovat veljeksiä, kolmas veli on ihan normaaliniminen
[/quote]
Aikiosta tulee mieleen alkio :/
Joskus 80-luvulla törmäsin koulumaailmassa Kirkaan ja Elvikseen. Ovat nyt jo vakaita keski-ikäisiä herrasmiehiä.
Paikkakunnallamme on ainakin yksi Tuisku-tyttö.
Sukututkimusta tehdessäni olen törmännyt moniinkin erikoisiin ja hauskoihin etunimiin, vaikkapa nyt Blondina ja Skolastika, josta myös väännös Lastikka. On ollut kiertokoulun opettaja arvossaan, kun on hänen ammattinimikkeensä annettu pikkutyöille nimeksi.
Tavallista oli joskus 1800-luvulla antaa ruustinnan nimi tytölle. En tiedä onko totta vai kulttuurikasku, mutta kerrotaan, että Savossa eräät vanhemmat halusivat ehdottomasti antaa tytölleen nimeksi Hördumaria. Pappi oli yrittänyt selittää, ettei se ole nimi, mutta vanhemmat tuumasivat, että niinhän se rovasti itse kutsuu vaimoaan. Lisättäköön, että rovasti ja ruustinna olivat ruotsinkielisiä kuten säätyläiset yleensä siihen aikaan. Hör du, Maria (Kuulepa, Maria) vääntyi sitten nimeksi Hördumaria.
Etunimi Manne romanilla.