Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?

Vierailija
25.01.2015 |

Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä.  Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.

Kommentit (409)

Vierailija
341/409 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä olettekos kuulleet semmosia kuin Ia ja Ea? kaksosia ja n. 8-10 vuotiaita

Vierailija
342/409 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaari ja Lumikirsikka on oudoimmat mihin itse olen törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/409 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheen, jossa lapsien nimet on Matteus, markus, luukas ja johannes.

Vierailija
344/409 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Luna on koiran nimi. Myös oma kaverini antoi sen nimen omalle tyttövauvalleen.

Vierailija
345/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä erikoisin etunimi, jonka itse olen kuullut: Kyuu.

Vierailija
346/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu

Vierailija
347/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:15"]

Mulla on niin karmea nimi, etten ees kehtaa laittaa sitä tähän. En myöskään siitä syystä, että olen ensimmäinen sen niminen. seuraavina vuosina muutama muukin erikoisuuksia tavoitteleva vanhempi erehtyi antamaan lapsiparoille minun äitini hulluudessaan keksimän nimen. En koskaan käytä koko nimeäni, joskus harvoin joku kutsuu koko etunimellä, niin meinaan lentää perseelleni. Miksi äiti, oi miksi?

[/quote]

Kertoisit ny!

Vierailija
348/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyuu, Syksy, Zeno...

Vierailija
349/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:11"]Otteliaana. Mielenkiintoinen valinta lapselle nimeksi :D
[/quote]
Siskolle nimeksi Anteliaana. ;)

Vierailija
350/409 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa-Liisa Kylliäinen... Kuulemma vaihtoi etunimensä sittemmin.

Vierailija
351/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi on tasan yhtä ihmeellinen kuin mitkä tahansa n. 80-100 vuotta sitten muodissa olleet nimet. Olet varmaan ap huomannut, että nimet kiertävät tietyin väliajoin ja 1900-luvun alun nimiä on annettu jo pari-kolmekymmentä vuotta lapsille.

Voi tehdä vain sen johtopäätöksen, että et ole ihan ajan hermolla. Arvioin, että olet itse viisikymppinen mummeli. Sen ikäiset saattavat olla jo pahasti kelkasta pudonneita.

Vierailija
352/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Helvi kuulostaa hassulta mummonimeltä siksi, että niitä on paljon esim 20-luvulla syntyneissä eli edelleen elossa. Mun mielestä ne vanhat nimet, jotka ovat nyt muotia, ovat niin vanhoja ettei viime kierrokselta ole enää porukkaa elossa. Eli ne olisivat nykyisten 80-100-vuotiaiden vanhempien nimiä. Sitten kun näistä nykyisistä Ritvoista, Auneista, Irjoista aika jättää, niin niitä nimiä ruvetaan antamaan taas lapsille, koska nimet eivät enää yhdisty suoraan tiettyihin mummoihin ja vaareihin.

Vierailija
353/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manne. Siis aikuisen, suomalaisen miehen nimi. 

Loora. Nuoren naisen nimi. 

Lumnije (en ole varma kirjoitinko oikein). Tytön nimi, lapsi suomalainen, ei ulkomaalaistaustaa. 

Vierailija
354/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:21"]

Viime aikoina olen bongannut useampiakin lapsia nimeltään Vilho tai Arvi.

Luna on todella kaunis nimi, mutta niin yleinen koirilla! Samoin Meira...mausteet.

Juppiter ja Sirius ovat samassa perheessä.

Eräs vanha rouva oli Darling Virtanen.

Aarre Saari on varmaan jo 10-v poika.

[/quote]Onkohan Jupiter ja Sirius sama sisaruspari johon joskus törmäsin? Ovat nyt varmaan 25-vuoden paikkeilla, ja Sirius (tyttö) vaihtoi nimensä aikuisena... mutta ei suinkaan tavallisempaan, vaan vielä erikoisempaan.

Vierailija
355/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:36"]Pari vuotta sitten KidSing-ohjelmassa oli tyttö nimeltä Cleopatra, jonka veljet ovat Leonardo, Jerusalem, Romeo, D'Artagnan ja Shakespeare... Isä ilmeisesti ulkomaalainen ja lasten sukunimi oli molempien vanhempien sukuninet väliviivalla:D [/quote] Perheeseen on syntynyt seitsemäs lapsi, joka sain nimen Nefertiti. :-)

[/quote]

hei mää tunnen nää! Hassua että tulee täällä vastaan. Hilpeyttä noi nimet on aina aiheuttaneet

Vierailija
356/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:36"]Pari vuotta sitten KidSing-ohjelmassa oli tyttö nimeltä Cleopatra, jonka veljet ovat Leonardo, Jerusalem, Romeo, D'Artagnan ja Shakespeare... Isä ilmeisesti ulkomaalainen ja lasten sukunimi oli molempien vanhempien sukuninet väliviivalla:D [/quote] Perheeseen on syntynyt seitsemäs lapsi, joka sain nimen Nefertiti. :-)

[/quote]

isän mukaan lapset nimetty noin, koska itse kyllästyi siihen kun oma nimi oli niin tavallinen ja kahvilassa kun tämän nimeä huusi, niin usea muukin saman niminen kääntyi katsomaan :D

Vierailija
357/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raimo- nimi teini-ikäisellä, muuten Kirmo. Ihan pienillä lapsilla en ihmettele mitään nimeä, mutta yli 30-kymppiset Noona, Jakke, jopa Janita ihmetytti ala-asteikäisenä. Ja 80-90-lukujen vaihteessa outoja luokkakaverien olivat myös silloin mummonimenä pitämäni Martta, Sinikka, Tuula, Erkki ja Leila.

Vierailija
358/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arnevi oli outo 80-luvulla eikä kai niitä vieläkään paljon ole. Ei ole tullut ainakaan koskaan vastaan tuon yhden tuntemani lisäksi.

Vierailija
359/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:10"]

http://yksinvaikkeikuitenkaankoskaanyksin.blogspot.fi/

Tämä jaksaa aina ihmetettää ja surettaa lasten puolesta. Lapset Ken, Barbie ja Daisy. Daisyn toinen nimi muistaakseni Fantasia.

[/quote]

ja sen pojan lempinimi oli KENTSU! ihan kuin se oikea nimi ei olisi jo tarpeeksi kiusallinen ihan sellaisenaan. mitkähän ovat Barbien ja Daisyn lempparit, ettei vaan Bartsu ja Daitsu.

[/quote]

Mitä helvettiä?

Eihän nimessä "Ken" ole mitään epätodellista.

Ihan normi nimi. Suomessakin on vaikka kuinka monta Keniä ja Kennethiä ja suunnilleen heidän kaikkien lempinimi on "Kentsu"!

En tiedä esim. yhtään Kennethiä, jonka lempinimi ei olisi "Kentsu" tai "Ken".

[/quote]

Niinpä. Salkkareissakin sen yhden henkilöhahmon nimi oli Kenneth ja kutsumanimi Kentsu.

Kenneth "Kentsu" Ojalaa näytellyt Aleksi Sariola juontaa nykyisin Pientä pintaremonttia -ohjelmaa.

Vierailija
360/409 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:34"]Olen itse reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. En edes mistään tuppukylän perukoilta, vaan Helsingissä aina asunut, vanhemmat ihan fiksuja ja nuorekkaita. Joka kerta ihmiset vaan yllättyy yhtä paljon, kun Päivi onkin alle kolmekymppinen rokkimimmi. :D
Itseäni ei nimet paljon hetkauta, mutta yllätyin kun tuttu pariskunta, täysin suomalaisia kristittyjä kumpikin, antoi lapselleen nimeksi Mohammed (vai miten se muhamed nyt kirjoitetaankaan).
[/quote]

Mie myös, ikää kohta 22 ja ihan tavallinen tyyppi! En tiiä tai tunne ketään muita meitä nuoria Päivejä, onneksi siellä on lisäkseni joku :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme