Häiden rahoitus?
Onko kukaan häissä käyttänyt tuota samaa systeemiä kuin syntymäpäivillä, että vieraat maksavat kutsusta? Ajattelin panna hinnaksi 100€ per henkilö. Jos saisimme yli 50 vierasta saisimme häät maksettua jo etukäteen.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:57"]Miten olis Satuhäät? Vai onko YLE lopettanut sarjan... Voisitte näin äkkiseltään arvioiden päästä tarinallanne sinne viihdyttämään koko kansaa.
[/quote]
Maksaako yle ne häät siinä ohjelmassa? Ap
Rahaa voi pyytää lahjaksi ilman mitään pakollisia pääsylippuja. Vieraat antavat sitten sen mitä haluavat/on varaa. Voitte myös pyytää ystäviltä ja sukulaisilta apua häiden järjestelyihin ja tietenkin yrittää tehdä itse sen mitä pystytte. Joku voi mielihyvin tehdä teille lahjaksi hääkakun, jollain on suhteita järjestää kohtuuhintainen tila...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:24"]
Sama kai se on antavatko vieraat lahjaksi rahaa vai maksavat jo etukäteen? Tilanvuokra, puvut ja tarjoilut joutuu maksamaan jo etukäteen. Kai nyt ainakin 50 vierasta tulee jos lähettää vaikka 150 kutsua? Ap
[/quote]
Kuvitellaan, että ap:n aloitusviestin peukutukset ovat kutsun saaneet 125 henkilöä. Tällä hetkellä 123 on vastannut kieltävästi. Yläpeukuttaen, eli myöntävästi, on vastannut 2 henkilöä, joista luultavasti toinen on sarkastinen ja toinen on ap itse.
Päättele siitä, paljonko tulet saamaan vieraita 100 euron sisäänpääsymaksulla häihisi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:57"]Miten olis Satuhäät? Vai onko YLE lopettanut sarjan... Voisitte näin äkkiseltään arvioiden päästä tarinallanne sinne viihdyttämään koko kansaa. [/quote] Maksaako yle ne häät siinä ohjelmassa? Ap
[/quote]
Ei tietenkään. Idea olisi juurisiinä, että nähtäisiin, miten moni osallistuisi häihinne ja minkälaiset juhlat järjestätte etukäteisrahoituksin.
Koska häiden syynä on kaksoset, täytyy tietysti järjestää kahdet häät. Eli hinnaksi tulisi 2x100€ per vieras.
Perinteisesti morsiamen vanhemmat maksavat häät. Nykyään usein morsiuspari maksaa kun ovat jo asuneet kimpassa pitkään.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]
Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten järkkäisitte häät juuri nyt? Odottakaa että saatte töitä ja säästäkää ja menkää vasta sitten naimisiin. Tai sitten jätätte isot häät järjestämättä jos välttämättä heti haluatte avioitua.
Eikö häihin valita vieraat sillä perusteella että he ovat rakkaita ja läheisiä ihmisiä hääparille? Ap on järjestämässä kemuja vain itselleen, tulkoot vaikka mummon kissanhoitajat jos rahaa on. Silloin kun itse menin naimisiin niin ajatus siitä että juhlamme aiheuttaisi taloudellista taakkaa vieraille oli ihan kamala, sen takia huolehdin itse kuljetukset juhlapaikalle niille jotka tulivat kauempaa ja järjestin majoituksen. Ilmaisimme myös ettemme halua kalliita lahjoja ja osa ystävistämme antoikin häälahjana apua järjestelyihin ja se oli ihan paras lahja mielestäni. En voi ymmärtää ap:n järjenjuoksua, millään. Juhlien idea on ilahduttaa vieraita. Emmekä ole rikkaita, käytimme noin 2000€ häihin, ja säästimme tuota rahaa aika pitkään. Kaikki mitä pystyimme teimme itse.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:35"]Olemme työttömiä tällä hetkellä ja vanhemmat eivät halua osallistua kustannuksiin. Ap
[/quote]
Älkää pitäkö juhlia jos ei ole varaa...?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:28"]
Saiskohan 7-lehden sponssaamaan jos keksisi jonkun hauskan teeman? Jos esimerkiksi kaikki olisivat alasti ja mulla vain huntu ja miehellä silinteri. Ap
[/quote]
Ja tähän sitten loppuikin tämän provon kannattavuus. Hyvää yötä.
Selvästi ihmiset ovat ottaneet tämän huonosti. Entä jos myisimme jotain häiden kannatustuotteita, joita ihmiset saisivat ostaa ja siten tukea meitä rahallisesti?
Miehen ex-työkaveri, joka siis myös sai potkut, on nykyään kopioliikkeessä kassana. Häneltä voisi ystävänpalveluksena pyytää painattamaan vaikka t-paitoja, joissa lukee "Matti & Mervi 1.6.2015". (nimet muutettu!) Tai sitten joku hauska viittaus kaksosiin, vaikkapa Twin Peaks-logo ja lasten ultra!
Mitä mieltä olisitte, jos siis saisitte ostaa kannatustuotteita? Jäisi vieraille mukava muisto, ja häihin pääsisi ilmaiseksi
ap
Valitan, tämä ei nyt lähtenyt lentoon.
AP:sta tulee mieleen sanonta "I have a Champagne taste on a beer budget!"
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:52"]
Perinteisesti morsiamen vanhemmat maksavat häät. Nykyään usein morsiuspari maksaa kun ovat jo asuneet kimpassa pitkään.
[/quote]
Ei. Perinteisesti morsiamen vanhemmat järjestävät häät.
En oo kyllä hullumpaa kuullut. Menkää maistraatissa naimisiin ja sitten ravintolaan lähisukulaisten kanssa. Mutta maksakaa heidänkin ruokansa. Ei tarvitse loppuikää hävetä moista järjestelyä.
Nyt mulle selvisi mitä tarkoittaa aivopieru.
Kaverin häihin pyydettiin vierailta ruuat ja juomat. Siis nyyttärit! Jokainen toi syömistä mukanaan ja siinä tarjoilut.
Olisi pitänyt arvata, että täällä on vain ahneita wt-juntteja vastailemassa. Sivistyneessä Euroopassa ostetaan upeille galaillallisille illalliskortteja. Vain suomalaiset voivat olla näin kateellisia toisille.
huoh.
ap
Vähänkö on moni mennyt tähän hölmöön provoon. :D