Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
Mäkin olen kauhistellut nimeä Ukko pienellä pojalla. Se on musta jotenkin loukkaava nimi. Harhaanjohtavakin vielä, kun nimi saattaa aiheuttaa puheessa sekaannuksia.
Joskus ohimennen kuullut kun eräs äiti puhui toisen äidin kanssa, että pitää lähteä kotiin imettämään ukkoa. Vähän aikaa meni ennen kuin hoksasin, että vauvan nimi oli Ukko.. :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:11"]Joskus 15 vuotta sitten Suomen Suuressa seikkailussa tai vastaavassa yhden kilpailijan nimi oli Kukka-Maaria. Taisi olla vielä joku rastapäinen hippityttö, tietty. Nimi jäi jotenkin mieleen ja eli kauan meidän perheen sisäpiirivitseissä.
[/quote]
Olen tavannut tuon nimisen, arviolta 25-30v naisen jokin aika sitten, lujaa meni hänellä ja kovia kokenut. Nimestä jäi hyvin surullinen mielleyhtymä sen jälkeen.... Toivottavasti ei ole sama tyttö.
Kylli kirjoitettuna virolaisittain eli Külli, hieman kyllä hilpeyttä herättävä nimi ihan suomalaisella naisella suomessa.
Atro-Matti oli toinen hauska, ihan kiva, tulee vain mieleen astronautti tai automaatti. :)
Meitä 60-luvulla syntyneitä Päivi- tyttöjä on paljon, samalla luokalla parhaimmillaan kolme Päiviä. Jännä nähdä, jos vanhaksi elää, tuleeko nimi uudelleen muotiin.
Akupelle. Pojan nimi. Uskomatonta!
Oudoimmat nimet joihin oon tormanny suomalaisilla on Timmi, Tiitu (kuulostaa hamsterilta) ja Bella (viela valiviivalla yhistettyna toiseen erikoiseen nimeen) ja Soma (jonka toinen ja kolmas nimi on myos erikoisia).
Nyt asun ulkomailla ja taalla tuntuu olevan kolmea sorttia nimia: sellasia perusnimia joita loytyy joka maasta, paikallisia perusnimia ja sit kaikkia ihan outoja ja naita viimesia on paljon! Oikeesti tulee mietittya TOSI usein, et kuka ihmee antaa tollasia nimia...
Sit mulla on kaverina homopariskunta, jotka haluis nimeta lapsensa Chutneyksi ja toinen nimi tarkottaa paikallisella kielella kattilan kantta (sanana se vois toimia nimenakin, mut toi merkitys...) Onneks taa on homopariskunta, eli lastenhankinta ei oo ihan niin yksinkertasta, koska en sois kellekaan tollasia nimia. :D
Vaaleissa oli ehdokkaana Kylli Kylliäinen, vanginvartija. Mut se oli jotenki nimensä näköinen , löytyy googlettamalla.
Mä tunnen 28-vuotiaan Ursulan, 6 kk ikäisen My-vauvan, 27-vuotiaan Meiran (ihana nimi!). Lisäksi sain kuulla että yhden tuttavan 8-vuotiaan tytön nimi on Irma...
Kerran kirjastossa isä huuteli n.3-vuotiaalle pojalleen: "Nietos, tule tänne!" Nietos on ihana nimi mun mielestä. Lisäksi tiedän 26-vuotiaan Teklan ja 25-vuotiaan Virvan ja 27-vuotiaan Sohvin. :)
Kate-Ritva. Erikseen ihan hyvät nimet, mutta kuka ihme on keksinyt yhdistää ne? Ellen ihan väärin muista, toinen (kolmas) nimi oli tyyppiä Lolita/ Bonita. Jostain virkanimitysuutisista bongattua eli iästä ei tietoa.
heh. tiedän yhden Martan, kohta 2v. Alkuun kuulosti erikoiselta sen ikäisellä, mutta ihan nätti nimihän se on ku pääsee omista mielleyhtymistään yli. :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 14:35"]
Mitä vikaa Kentsu nimessä? Mä en vaan ymmärrä. Helpompaa kutsua sellasta nimeä missä on enemmän kuin yksi tavu. Eikä oo Bartsu ja Daitsy. Nimet sanotaan Kentsu, Barbi ja Deisi (jos joku ei muuten tajua miten daisy sanotaan). Ja Lempinimiä rakkailla lapsialla on monia. Nää on myös Pampula/Pampu, Nupu/Nuppu ja Utu. Onpa kivaa arvostella näin paljon toisten nimiä. Hei haloo ne on vaan nimiä, jokainen antakoon mitä itse tykkää.. Ite olisin paljon mielummin mikä tahansa mun lasten nimistä, kun joku tosi tavallinen ja yleinen. Mutta antaa niiden tavallistenkin olla tavallisia, ei se oo multa pois.
[/quote]
On kivaa arvostella! Mitäs annoit noin typerät nimet... suomalaiselle ei vaan sovi
Siis kuulin -90-luvulla siskosten nimet Orkkuli ja Virkkuli. Ihan oikeesti. Siis Orkkuli?!
Tatu, ei ole edes nimi. Puhevammasen tuotetta.
Unna, nunna unnuttaa.
Sampsa ja Sampo: lempinimiä oikeasta nimestä Sami.
Pyry, Ohto, Otso.... Oikeasti....? :D Uljas Ukko=iso mulkku
Ai niin, olin jo vastannut tähän! :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:17"]
Tänään näin kuolinilmoituksessa etunimen Maissi.
[/quote]
Minkä lehden kuolinilmoitus? Asun Turussa ja tunsin aikoinani Maissi-nimisen mummon.
[/quote]
Minunkin 80-luvulla tapaamani Maissi oli Turusta.
Tuli vastaan Tarja-Angelina tai Angelique, tarkkaa kirjoitusasua en muista. Ehkä jäätävin mihin itse törmännyt.