Epätodellisimpia nimiä, joihin olette törmänneet?
Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joita et uskonut olevan esim. tietyn ikäisellä henkilöllä. Itselle tällainen nimi tuli vastaan, kun yritykseen jossa työskentelen haki kesätöitä 17v. tyttö nimeltään Helvi. Yleensä nimi tulee vastaan vain hautausmailla.
Kommentit (409)
Anri tuitui oudolta, kun sen ensimmäistä kertaa kuulin.
Muuten kahden julkkisen nimet taitavat olla aina ainutkertaisia: Tutteli ja Jotaarkka.
TV-kuuluttaja Tutteli Hammermann ja ohjaaja Jotaarkka Pennanen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tutteli_Hammermann
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jotaarkka_Pennanen
Kielo orvokki kukkala.
13 vuotias
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:49"]NILLA. HYi. Ihan väkisin väännetty. [/quote] Ruotsiksi Gunilla-nimisistä naisista tulee lempinimiltään yleensä Nilla.
[/quote]
Tunnen monta Pernilla-nimistä Nillaa ja myös ainakin yhden viralliselta nimeltään Nillan. Terveisiä Ruotsista.
Mummoni nimi on Maila, kutsumanimenä onneksi Maikki.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:49"]NILLA. HYi. Ihan väkisin väännetty. [/quote] Ruotsiksi Gunilla-nimisistä naisista tulee lempinimiltään yleensä Nilla.
[/quote]
Tunnen monta Pernilla-nimistä Nillaa ja myös ainakin yhden viralliselta nimeltään Nillan. Terveisiä Ruotsista.
[/quote]
Lappeenrannassa on (oli ainakin joskus) Nilla-niminen vaatekauppa.
Tunnen erään alle kolmekymppisen Sirkku-nimisen.
Siskos-sarja Tiina, Tinka, Tinja ja Tiina. Toiset nimetkin tyyliin Kristiina, Karoliina, Katriina, Kaarina tms.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:07"]
Apua, minkä ikäinen Maissi ja missä? Tiedän yhden lapsi-Maissin, toivottavasti ei ole sama :(
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:17"]
Tänään näin kuolinilmoituksessa etunimen Maissi.
[/quote]
[/quote]
Maissilapset :D
Joku mainitsi Steinerin erikoisien nimien yhteydessä. Onkohan steinerin yksi pääsyvaatimus päätön nimi? ;D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:10"]http://yksinvaikkeikuitenkaankoskaanyksin.blogspot.fi/
Tämä jaksaa aina ihmetettää ja surettaa lasten puolesta. Lapset Ken, Barbie ja Daisy. Daisyn toinen nimi muistaakseni Fantasia.
[/quote]
Hei mun nimi on daisy! :)
Oho, olisin maininnut Bambin ja Lumikin, mutta 58 ehti ensin. Näitä on tietysti aika vaikea unohtaa.
Joskus kuulin kun odotushuoneessa äiti kutsui pientä Ukko-poikaa. Menisiköhän Akka läpi nimilautakunnassa tytölle? :D
Tiedän myös veljekset Aku ja Roope
Mun serkkuni nimi on Kiisla. Mun mielestä ihan kaunis nimi!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:49"]Joskus kuulin kun odotushuoneessa äiti kutsui pientä Ukko-poikaa. Menisiköhän Akka läpi nimilautakunnassa tytölle? :D
Tiedän myös veljekset Aku ja Roope
[/quote]
Onko nämä muka erikoisia nimiä?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:17"]Tänään näin kuolinilmoituksessa etunimen Maissi.
[/quote] Nuorena luin Tuija Lehtisen kirjasarjaa, jossa päähenkilön sisko oli Maissi. Mietin onkohan nimeä oikeasti paljonkin annettu.
[/quote]
Se oli ihana sarja. Kehtaiskohan sitä käydä kirjaston lastenosastolta lainaamassa vielä näin kolmikymppisenä perheenäitinä :D
Tunnen yhden Tuli-Kukan. On varsin tulinen luonne :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:34"]
Olen itse reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. En edes mistään tuppukylän perukoilta, vaan Helsingissä aina asunut, vanhemmat ihan fiksuja ja nuorekkaita. Joka kerta ihmiset vaan yllättyy yhtä paljon, kun Päivi onkin alle kolmekymppinen rokkimimmi. :D Itseäni ei nimet paljon hetkauta, mutta yllätyin kun tuttu pariskunta, täysin suomalaisia kristittyjä kumpikin, antoi lapselleen nimeksi Mohammed (vai miten se muhamed nyt kirjoitetaankaan).
[/quote]
Täällä toinen reippaasti alle kolmekymppinen Päivi. Tosin minä olen tuppukylästä ja mielestäni kukaan ei ole koskaan kamalasti ihmetellyt nimeäni. :D Itse pidän kieltämättä vähän erikoisena tätä nimeä, kun suurin osa tapaamistani kaimoista on 60-luvulla syntyneitä. Ei mikään kamalan yleinen nimi tässä ikäryhmässä.
[/quote]
Oho, olihan meitä lisääkin :P
T: 407