Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmien joulu? Hyvän mielen ketju.

Vierailija
09.11.2021 |

Mikä olisi se kaikkein ihanin tapa viettää joulua? Missä ja kenen kanssa? Mitä olisi ohjelmassa? Unelmoidaan yhdessä.

Kommentit (288)

Vierailija
201/288 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien joulu: Osaisin koristella pipareista kauniita. (se tahna niissä kaupan putkiloissa ei vaan onnistu).

Olisi energiaa ja osaamista koristella koti niinkuin lehdissä havuilla ja kynttilöillä. Olisi juustokakkuja ja suklaakakkuja (kärsin uupumuksesta joten tuskin teen).

Ei tarvitsisi riidellä puolison kanssa. Ulkona olisi paljon lunta. Olisi hevonen jonka kanssa käydä rekiajelulla lasten kanssa. Olisi mökki jonne mennä sitten aaton jälkeen vaikka hetkeksi saunomaan. 

Olisi ystäviä joita voisi välipäivinä nähdä.

Vierailija
202/288 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Jättimäinen kinkku, rosollia, joululaatikoita, suklaata, kakkua, juustoa,kalaa..kaikkea ihanaa.

Kunnon mättäminen alkaa heti aatto aamuna, yölläkin saa käydä kinkkua veistelemässä.

Toivottavasti ei mene suolet tukkoon tänä jouluna, viime jouluna olin tukossa.

Olen kehopositiivinen ja hei...joulu on pirun ihanaa aikaa.

Mättämisen ymmärrän, varsinkin jouluna, mutta tuo kuulostaa jo hengenvaaralliselta tavalta. Suolitukos ei ole leikin asia. Pitäisikö sinun jotenkin syödä pienempiä määriä kerrallaan, pitkin päivää kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tunnelmallisessa talvisessa pikkukaupungissa tai sitten ihan maalla. Ulkona kylmä, sisällä ihanan lämmin. Takkatuli, hyvää ruokaa ja viiniä. Kävelyretkiä. Jouluaamuna saunaan ja sitten takaisin peittojen alle rakkaan kanssa.

Vierailija
204/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotekriittiset häviää jouluksi :)

Vierailija
205/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikkuu hamppunarussa ulkokuusen joulukoristeena hymy naamalla.

Vierailija
206/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on lähdössä miniän perheen kanssa Lappiin jouluksi. Haluaisin nuoremman pojan kanssa mukaan mutta siten että meillä olisi erillinen majoitus. Kaikilla olisi seuraa mutta silti oma rauha.

Siittä vaan.

Tässähän kysytään mikä olisi unelmien joulu. Ei kysytä mitä mieltä muut asiasta ovat 👍

Vierailija
207/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kotona niin että täällä olisi ja tänne mahtuisi sekä minun että puolison perhe. Mutta niin että minä en joutuisi laittamaan ruokaa tai siivoamaan

Vierailija
208/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Jättimäinen kinkku, rosollia, joululaatikoita, suklaata, kakkua, juustoa,kalaa..kaikkea ihanaa.

Kunnon mättäminen alkaa heti aatto aamuna, yölläkin saa käydä kinkkua veistelemässä.

Toivottavasti tuo ei ole totta. Jos on, niin olet yököttävä ihminen.

Vierailija
209/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiikkuu hamppunarussa ulkokuusen joulukoristeena hymy naamalla.

Se oli viimeinen joulu sitten se. Myös sukulaiset muistavat joulun ikuisesti.

Vierailija
210/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä omakotitalossa, takka ja uuni lämmittämässä. Oikea kuusi,sauna ja puhtaat lakanat. Rauhallista aaton viettoa oman perheen kesken. Lunta ja punatulkkuja,niinkuin silloin -80 luvulla lapsuudessa.

Vierailija
211/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmani joulu olisi sellainen, että edesmennyt puolisoni olisi jouluaattona kanssani. Samoin kaikki lapset olisivat jouluaattona kotona. Söisimme gourmet ruokaa: kinkkua ja kasvisruokaa jokaisen toiveen mukaan. Ainuisille hieman punaviiniä. lapsille mieluisia joululahjoja.

Vierailija
212/288 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukujoulu sukukartanossa. Lunta sataa hiljakseen, sytyttelen kynttiläkruunuja odotellessani muiden saapumista. Juuri nyt on joulun paras hetki, kun muu perhe on omissa oloissaan, ehkä lahjoja paketoimassa tms. Radiossa soivat joululaulut, ja koristellun kuusen tuoksu sekoittuu jouluisiin mausteisiin. Ylläni on yksinkertainen mutta laadukas ja juhlava mekko, ja kampaajalla pitkä ja paksu tukkani on muotoiltu taidokkaaksi nutturaksi.

Perhettä on koolla toistakymmentä henkeä, ruoat on nyyttikestiperiaatteella sovittu, jotta kenellekään ei tule kohtuuttomasti vaivaa. Lahjoja ei ole paljoa, mutta niistä kaikki on mietittyjä, ja niiden mukana on useimmiten joka hauska värssy, joka luetaan ääneen ennen lahjan avaamista. Kaikki on kaunista ja ihmiset iloisia. 

Siis tämä. Olisipa ylipäätään helppoa olla omien sukulaisten kanssa ja kaikki olisivat ihan rauhassa ja iloisia. Ei painaisi vanhat asiat ja traumat.

Vierailija
213/288 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
214/288 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkijoulu! Meillä ei ole talviasuttava mökki, mutta olisi silti ihanaa kokeilla siellä ihan korvessa yksin. Ei naapureita, ei ketään ei missään. Pitäisi jotenkin aurauttaa lumet, sitten kaikki ihanat mökkiherkut mukaan, kyntteliköt ikkunoihin, kova paukkuva pakkanen, siniset aamuyöt, paljon lunta (mökki on aika pohjoisessa) ja suunnaton liikkumaton talven hiljaisuus ympärillä. Tähtitaivas ja yksinäisyys! Mies olis kai pakko ottaa mukaan =). Aikuiset lapset ei mahdu. Pakahduttavaa vapautta, ihan sydämeen sattuu.

Vierailija
215/288 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu miehen lasten ja omani kanssa. Itse eronnut ja entinen miesystävä eleli huoltajuushelvettiä ja hänen lapsensa ei koskaan päässyt meille jouluksi. Joulu on minulle siis hyvin tuskallinnen tavallaan. Tuo samainen ex sai lopulta kaadettua suhteemme, koska emme koskaan pystyneet muuttamaan yhteen. Nyt mies tosin haluaisi takaisin, mutta se on toinen tarina se, mutta sitten minä rakastuin elämäni mieheen ja haaveilen nyt jouluista hänen kanssaan. Vielä tänä jouluna tämä ei toteudu, koska lapset ovat äidillään, mutta ehkä jo seuraavana. Laittaisin ruuat, lahjat, kuusen ja sitten vietettäisiin sellainen oikea perhejoulu. Aamu tv, riisipuuro, joulurauha,  joulukirkko ja jouluateria. Sitten joulupukki ja illalla glögiä ja suklaata miehen kainalossa, kun lapset leikkivät lahjoilla. Omani on jo iso poika, joten saisin takaisin nämä pienempien kanssa vietetyt joulut.  

Vierailija
216/288 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä jo on unelmien joulut. Alkoi siitä kun rupesin viettämään niitä aina kotona. En kulje jouluna ruuhkassa, en ala nukkumaan missään patjoilla tai jossain sohvilla, vierassängyillä tms. En vietä joulua alkoholistien kanssa, enkä ihmisten kanssa jotka tekee draamaa joka asiasta ja kiukuttelevat kun joku menee huonosti.

Ollaan perheen kanssa kotona, tykkään leipoa ja tehdä erilaisia ruokia. Odotan sitä "joulun ruokatehdasta" joka vuosi käynnistyväksi. Osa otetaan valmiina aina, mutta minusta on ihana tehdä kaikkia leivoksia ja muita herkkuja. 

Jouluaattona sitten, kun lapset ovat menneet nukkumaan, on ihanaa katsoa joululeffaa, lukea kirjaa, istua kynttilöiden kanssa, syödä juustoja, ja ihan vain olla rauhassa, maha täynnä ja lämpimässä. Toki jos saa valita, niin aina olisi kunnon lumikinokset, mutta säätä nyt ei voi hallita, joten otan sen minkä saan. 

Vierailija
217/288 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastella koko joulun aika ihanaa ihmistä.

Vierailija
218/288 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

Toivottavasti tuo ei ole totta. Jos on, niin olet yököttävä ihminen.

Totta joka sana hei..Kunnon joulumättöjen jälkeen, on ihana ottaa Me Naiset lehti

ja mennä veskiin, lueskella  ja tuupata saavillinen savea pönttöön, kunnon pierujen saattelemana.

Tämän jälkeen, uusi lasti kinkkua sekä punkkua ja telkun eteen katselemaan Samu Sirkan joulutervehdystä.

Huh 🤮. Onneksi tuollaiset ihmispökäleet kuolee koronaan. Koronan jälkeen Suomi on paljon terveempi paikka.

Vierailija
219/288 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin itsekkäästi saavani yllätysjoululahjoja. Yksinhuoltaja kun olin, ostin aina lapselle lahjoja. Mietin ankarasti, sainko häneltä jotain mieluista, ja sainhan minä. George Michaelin tupla-CD:n. Ei ollut kysynyt edes mitään. Useimmiten kerroin minkä CD:n haluaisin. 

Jos saisin vaikka kolme pakettia, joista en tiedä mitä niissä on. Ja kuitenkin niissä olisi minulle mieluista. Tosin kun mietin, että mitä - en keksikään enää. Kun tässä iässä ei tarvitse oikein mitään! Paitsi nuoruuden takaisin...

Niinpä, oikeastaan niissä paketeissa voisikin olla lahjakortit paikalliselle kissatalolle. Voisivat ostaa ruokaa ja hiekkaa kisuille. Eläinlääkärimaksut tulevat niin kalliiksi, joten tuo olisi sinne hyvä apu.

Vierailija
220/288 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oltaisiin terveitä kaikki.