Unelmien joulu? Hyvän mielen ketju.
Mikä olisi se kaikkein ihanin tapa viettää joulua? Missä ja kenen kanssa? Mitä olisi ohjelmassa? Unelmoidaan yhdessä.
Kommentit (288)
Olisi ihana saada korona tai ei sittenkään, haluaisin olla altistunut ja joutua karanteeniin. Kaikki on jo ostettu ja tehty, olisi ihana vain pysyä kotona ja nauttia eikä lähteä appivanhemmille eikä muuallekaan.
Jossain lämpöisessä hiljaisella rannalla tai jos suomessa oltava, yksin mökillä sellasella kelillä että kuitenkin tarkenee ulkoilla vaikka koko päivän verran.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihana saada korona tai ei sittenkään, haluaisin olla altistunut ja joutua karanteeniin. Kaikki on jo ostettu ja tehty, olisi ihana vain pysyä kotona ja nauttia eikä lähteä appivanhemmille eikä muuallekaan.
Mikä pakko sinne on lähteä? Senkun sanot että tautitilanne niin paha ettet lähde.
Itse aion olla itsekseni kuten viime joulunkin, turhaa se on riskeerata tartuntoja missään.
Aattona sukuhässäkät. Joulupäivät kahdestaan miehen kanssa. Nukutaan, käydään kävelyllä, luetaan kirjoja, saunotaan, katsotaan telkkaria, lämmitetään mikrossa ruokaa, pussaillaan.
Kyllä mun unelmajoulu olisi ihan kotosalla oman perheen kanssa. Kuusi, kynttilöitä ja hyvää ruokaa. 174Saisi joulupuuhailla juuri sen verran, kun sattuu huvittamaan. Jouluaatoksi isovanhemmat kylään ja se viinalle persoinkin osaisi käyttäytyä.
Ihaninta jos voisimme ennen joulua kokoontua läheisten kanssa johonkin ravintolan kabinettiin ja syödä oikein superhyvä seisova joulupöytä. Sitten varsinaisina pyhinä voisi rauhoittua jokainen kotonaan ja jos tavataan niin tarjoiluksi riittäisi riisipuuro tai kahvi voileipien ja pipareiden kera.
Vaihtoehtona aatonaaton riisipuuroa yhdessä syötynä ja lahjakassien tai pikku tervehdysten vaihto.
Haaveilen vaihtaa kesämökin maaseudulla olevaan talvilämpimäön omakotitaloon jossa voisin mieheni kanssa viettää jatkossa myös vuodenvaihteen vapaita.
Joulu on ihana aina. Jos kaikki menee suunnitellusti, tämän vuoden jouluni on tämä:
- lahjat ostettu ajoissa ja koska aaton aatto on lauantai, aion sen päivän nauttia omasta olostani. Toivottavasti pieni pakkanen. Teen pitkän kävelylenkin ja käyn ruuhkaisessa marketissa nauttimassa ihmisvilinästä. Ehkä vielä jotain pientä heräteostosta tarttuu mukaan. Illalla vanhempieni luo, jonne tulee myös veljeni perheineen. Veljen vaimolla ei ole sukulaisia ja hänkin nauttii ollessaan "meillä".
-aattoaamuna joulupuuro. Veljen lasten kanssa hälinää ja käyn heidän kanssaan vielä lähikaupassa ostamassa jotain unohtuneita tarvikkeita. Samalla saamme vähän ulkoiltua. Sit alkaa se oikea joulu eli joulurauha telkkarista, päiväunet, joulusauna, jouluruoka, joulupukki, lahjoilla leikkimistä.
- joulupäivä otetaan vieläkin rauhallisemmin. Silloin tehdään ihan mitä huvittaa eli lähinnä leikitään uusilla leluilla. Aikaisen aamun joulukirkko olisi minun mieleeni, mutta ei meillä päin enää järjestetä.
Rauhallinen joulu, hyvää ruokaa, villasukat, rasia mln cheritä, hyvä kirja tai leffa. Ja ... ihana olo yksin.
Vierailija wrote:
Joulu on ihana aina. Jos kaikki menee suunnitellusti, tämän vuoden jouluni on tämä:
- lahjat ostettu ajoissa ja koska aaton aatto on lauantai, aion sen päivän nauttia omasta olostani. Toivottavasti pieni pakkanen. Teen pitkän kävelylenkin ja käyn ruuhkaisessa marketissa nauttimassa ihmisvilinästä. Ehkä vielä jotain pientä heräteostosta tarttuu mukaan. Illalla vanhempieni luo, jonne tulee myös veljeni perheineen. Veljen vaimolla ei ole sukulaisia ja hänkin nauttii ollessaan "meillä".
-aattoaamuna joulupuuro. Veljen lasten kanssa hälinää ja käyn heidän kanssaan vielä lähikaupassa ostamassa jotain unohtuneita tarvikkeita. Samalla saamme vähän ulkoiltua. Sit alkaa se oikea joulu eli joulurauha telkkarista, päiväunet, joulusauna, jouluruoka, joulupukki, lahjoilla leikkimistä.
- joulupäivä otetaan vieläkin rauhallisemmin. Silloin tehdään ihan mitä huvittaa eli lähinnä leikitään uusilla leluilla. Aikaisen aamun joulukirk
Tää kuulostaa niiiiin mukavalta. Lapset tuo niin ihanan joulumielen. Ne punaiset posket ja innosta kimaltavat silmät...
Sinkkuna matkustan jouluksi jonnekin lomailemaan. Lomalla tapaan miehen, joka ei olisi koskaan uskonut enää rakastuvansa ja tiemme kohtaavat. Miehellä on vain este. Mutta elämässä ei ikinä voi tietää, että kaikki voi muuttua vaikka luulet että elät näin ja näin. Elokuvamainen, romanttinen joulu.
Tällä hetkellä mun toivejouluni olisi ehkä toteutumassa. Lapsuuden perheen kanssa minun kodissani, toki kaikki puolisoineen (lapsia ei meillä kellään ole). Äitini on kuollut mutta toivon saavani isäni nykyisen (ihanan) vaimonsa kanssa meille, samoin sisareni puolisoineen. En ole viettänyt siskon kanssa joulua sitten sen jälkeen, kun hän muutti pois lapsuudenkodista. Yli 20 vuoteen. Suurin osa jouluista mulla on mennyt ulkomailla puolison kanssa, tai puolison suvun kanssa. Toki omaakin sukua on joulun aikaan nähty, mutta aattoa ei ole yhdessä oltu.
Toivon kyllä että lähivuosina päästäisiin taas jouluksi ulkomaille, mutta tuon meidän nykyisen koiran hoito on aavistuksen hankala järjestää. Ehkä kun se aikuistuu..
Vierailija wrote:
Sinkkuna matkustan jouluksi jonnekin lomailemaan. Lomalla tapaan miehen, joka ei olisi koskaan uskonut enää rakastuvansa ja tiemme kohtaavat. Miehellä on vain este. Mutta elämässä ei ikinä voi tietää, että kaikki voi muuttua vaikka luulet että elät näin ja näin. Elokuvamainen, romanttinen joulu.
Ihana!
Meillä on aina samanlaista. Ei sen kummempaa. Joulun pyhät on pitkästyttäviä. Lapsena joulu oli kyllä ihana juhla.
Kysyttiin sun unelmien joulua...
Toivottavasti tuleva joulu juuri valmistuneessa uudessa mökissä olisi sellainen! Kauniita, osin itse tehtyjä koristeita ja kynttilöitä, paljon joulukukkia, hyvää ruokaa, paksu pino kirjoja joita lukea takkatulen loimussa. Toivon myös lunta tänne saaristoon. Olisi ihan ulkoilla lapsen ja koirien kanssa lumisissa maisemissa. Joulukirkossa tulee käytyä laulamassa aiemmin aattona, sen jälkeen monta päivää kotoilua oman, pienen perheen kesken 🥰
Mulla on monta unelmaa täydellisestä joulunvietosta, toivottavasti joskus vielä toteutuu niistä jokainen.
Haluaisin viettää yhden joulun jossain kauniissa alppikylässä Sveitsissä tai Itävallassa. Käydä jossain kauniilla joulutorilla, viettää joulu vuokramökissä, johon saisi joulukuusen ja kauniit koristelut. Lumiset vuorimaisemat ja iloisia punaposkisia ihmisiä. Kaiken kruunaisi joku komea ja hauska mies kainalossa.
Yhden mökki- tai tunturihotellijoulun haluaisin viettää myös Lapin lumisissa maisemissa. Käydä poroajelulla ja vaikka joulupukkia moikkaamassa Rovaniemellä. Syötteen uusi tunturihotelli oli älyttömän hieno. Aulassa on takkatuli, jonka ääressä voisi käydä hörppimässä glögit ja ihastella maisemia.
Yhden joulun haluaisin viettää viikon kestävällä hurtigruten risteilyllä Norjan vuonoja katsellen. Maisemahytti ja noilla reiteillä on all-inclusive. Koko viikon saisi vain fiilistellä joulua, lukea hyviä kirjoja, käydä valmiissa pöydissä herkuttelemassa, katsella kauniita maisemia punaviiniä maistellen. Parasta olisi, jos hyttiin saisi sen joulukuusen (se tuo mulle joulun) ja rakkaimmat läheiset matkalle mukaan.
Haaveissani on myös linnajoulu Skotlannissa tai Irlannissa. Olen nähnyt pinterestissä aivan huikeita kuvia noista. All-inclusivella voisi vain rentoutua ja nauttia. Nuo vanhat linnat ovat älyttömän kauniita. Nauttisin suunnattomasti moisesta visuaalisesti karkista.
Yhden joulun olen viettänyt etelässä uima-altaalla notkuen ja sekin oli omalla tavallaan aika mahtava kokemus. Toisen tämmöisenkin joulun haluaisin kokea. Ehkä tällä kertaa oman rakkaan kanssa. Sellainen pitäisi vaan ensin löytyä jostain.
Sellaisesta en edes uskalla haaveilla, että koko perhe ja kaikki sukulaiset tulisivat toimeen keskenämme ja vietettäisiin yhdessä sellainen leffajoulu. Kaikki olisivat iloisia, eikä kukaan kehittäisi draamaa. Surullista, mutta aivan utopiaa omassa suvussa.
Joulu 2019 oli ihana ja samanlaisesta unelmoin edelleen. Aikuiset lapset viettivät kaikki joulua omien perheidensä kanssa ja sain rauhoittua yksinäni koko joulun. Söin mitä halusin ja milloin halusin, katsoin tv:tä, luin kirjoja, kävin lenkillä oman aikataulun mukaan. Otin vielä joulun ympärille talvilomapäiviä, jotta sain reilun viikon levätä kunnolla. Tiedän, että monelle yksinäinen joulu on kauhistus, mutta itse nautin siitä suunnattomasti.
Etelässä palmun alla. Ei sukulaisia.
Saisiko lisää näitä. Vähän jo stressiä pukkaa, nimittäin.
Hieman iloisempi joulu kuin tuossa videossa.