Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmien joulu? Hyvän mielen ketju.

Vierailija
09.11.2021 |

Mikä olisi se kaikkein ihanin tapa viettää joulua? Missä ja kenen kanssa? Mitä olisi ohjelmassa? Unelmoidaan yhdessä.

Kommentit (288)

Vierailija
181/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija]Joulu ilman koronaa. Ei tarvitsisi stressata, sairastuuko joku, kun tavataan sukulaisia.

Haluaisin myös viettää joulua mieheni kanssa, mutta hän menee oman perheensä luo jouluksi ja itse taas haluan olla vanhempieni seurana, joten näin tämä aina menee.

Hyvää ruokaa, yhdessä oloa mutta myös yksin rauhoittumista (kävelylenkki, sauna tms.)

Öö, kuinka monta perhettä miehelläsi oikein on?

Vierailija
182/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä rakkaimpien kanssa. Lämpöä, hyvää ruokaa ja lahjan antamisen ja saamisen iloa, yhdessä oloa ilman kiirettä. Kuusen koristelu, haudalle kynttilä, pelataan kivaa peliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa joulujutut joka paikassa. Joulu on mulle yhtä helvettiä. Paikat on kiinni, mihinkään ei pääse. Täytyy koko ajan tuskailla riittääkö rahat pyhien yli jos lapsi on tulossa käymään.

Vierailija
184/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona koiran kanssa. Itse asiassa aion tämän jopa toteuttaa. Siinähän läheiset nyrpistelevät nenäänsä ja pahoittavat mielensä. Mua ei kiinnosta miellyttää enää muita. 

Vierailija
185/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan rakkaani kanssa hyvää ruokaa (EI jouluruoka) syöden vaikka palmujen katveessa. Rauhallista seesteistä kiireetöntä. Ei mikään pakko mennä minnekään eikä kestitä ketään. Ei joululahjoja tai muuta jouluhössötystä.

Vierailija
186/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herääminen omaan aikaan. Riisipuuroa aamiaiseksi ja sitten pieni kävelylenkki valkoisessa lumessa, yksin tai teinien kanssa. Sitten jouluohjelmia televisiosta, suklaata ja alkuiltapäivästä sauna. Ruoanlaitto saunan jälkeen, vieraina isäni, siskoni perheineen ja miesystäväni lastensa kanssa. Ruoan jälkeen lahjat ja leppoisaa oleilua.

Vierailija
187/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni joulu. Makoilla Torpan kanssa raukeina sängyllä,

tonttulakit päässä, muuten ilman rihman kiertämää.

Aattoiltana heittäytyisimme estottomina halujemme vietäviksi ja tekisimme nautinnollisia juttuja toisillemme.

Välillä juotaisiin terästettyä glögiä, maisteltaisiin piparia sekä polteltaisiin savukkeita.

Vierailija
188/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalin kylpylässä! Ihan eniten rauhoittava !

Vierailija
189/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasta 16-vuotias ja olen aina nauttinut joulusta todella paljon, joten kerron nyt meidän joulun, joka menee lähes aina samalla kaavalla. 

Jouluaattona kaikki saavat nukkua ihan niin pitkään kuin haluavat, mutta itse yleensä herään aika aikaiseen kun ei vain nukuta. Mutta mikään ei tosiaan ole ihanampaa kuin herätä siihen, että talossa tuoksuu joulukinkulle, jonka iskä on paistanut yön aikana leivinuunissa. Yleensä menen ensimmäisenä omasta huoneestani keittiöön maistamaan ensimmäisen palan joulukinkkua ja samalla fiilistelen sitä, että on joulu! 

Aamulla syödään ihan normaalisti aamupala ja telkkari on tietenkin auki. Aamupäivän aikana tuodaan joulukuuset sisälle, joista toinen menee olohuoneeseen, ja toinen yläkerran aulaan. Sitten ne kuuset tietty koristellaan.

Puolenpäivän aikaan pappa tulee meille ja katsomme koko perheen voimin joulurauhan julistuksen, jonka jälkeen syömme riisipuuroa sekametelisopalla sekä lisäksi kinkkua tuoreen omatekemän rieskan päällä. Sitten onkin jo melkein aika lähteä käymään haudoilla sekä kirkossa(ei olisi minusta pakollinen aktiviteetti, mutta ihan ok, koska kirkossa on yleensä kuitenkin jonkin verran tuttuja, joille on kiva toivottaa hyvää joulua). Kirkon jälkeen papan lisäksi mummo ja vaari saattavat tulla viettämään meille aattoiltaan, mutta niin ei kuitenkaan aina ole. 

Kun saavumme kirkosta, juomme glögiä sekä syömme pipareita ja torttuja. Sen jälkeen onkin sitten hetki hengailua, jonka jälkeen menemme porrastetusti saunaan (parhaimmillaan paikalla tosiaan 10 ihmistä) ja samalla myös jouluruokia aletaan valmistelemaan. Kun kaikki ovat saunoneet, niin alkaa olla ruokailun aika. Ruokailun jälkeen olen yleensä tykännyt soitella pianolla joululauluja ja niin.

Viimeisenä on tietenkin lahjojen avaaminen (tähän mennessä on tullut joulupukki pikkusiskoni takia, mutta en usko että enää tänä vuonna tulee) jonka jälkeen vain oleillaan yhdessä esimerkiksi pelaten jotain lautapeliä. Illalla yleensä syömme vielä joulupullia sekä jotain muuta leivonnaista.

Joulupäivänä menemme aina mummolle ja vaarille joululounaalle ja tapaninpäivänä ystäväperhe saattaa tulla pizzalle.

Vierailija
190/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin valmisjoulun; olen tähän asti aina valmistellut joulun. Haluaisin joulun, jonka joku muu olisi tehnyt ja minä vain tulisin paikalle.

Vierailija
191/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelee lasten kanssa joulujuttuja koko joulukuun ja koristelen talon. Kaikki on aattona tappelematta ja ovat tyytyväisiä lahjoihin. Lapset menevät nukkumaan kiltisti hampaat pestyään ja kaikilla on uudet pyjamat. Minä istun sohvalle ja luen lahjakirjaa ja syön suklaata. Mies siivoaa lahjapaperit pois ja tekee itselleen vielä kinkkuvoileivän

Vierailija
192/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime joulu, koronajoulu, yksin omalla mökillä oli aivan parasta. Nyt vaan näyttää siltä, että on taas tiedossa pakollinen yhteisjoulu sukulaisten kanssa: koko aatto menee pilalle. Peitän kyllä mielestäni tehokkaasti tunteeni ja ajattelen, että kohta on joulupäivä ja sen iltaan mennessä olen mökillä ja siellä sitten loppiaiseen asti.

Aivan sama meno täällä. Vit*u että inhoan sukujouluja, kun ei ole uskallusta kieltäytyäkään kun en vaan jaksa sitä loukkaantumisen määrää.

Haluaisin olla ihan yksin, tai enintään oman perheeni kanssa. Tuijottaa takkaa, kuunnella joululauluja ja lukea kirjaa ja syödä suklaata ilman mitään kiirettä minnekkään!

Vierailija
193/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmien joulu,  että kaikki kaupat aattona kahdeltatoista kiinni  ja koko joulupäivän.

Olisi kaupan alan ihmisilläkin joulu.

Täydellisessä joulussa myös poliisit, palomiehet, hoitajat, lääkärit ym. saisivat viettää joulun vapaalla. Ainoankaan ihmisen koko Suomessa ei tarvitsisi tehdä töitä joulunpyhinä.

Vierailija
194/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset soittaa jokainen joulukuun eka viikolla etteivät ole tulossa kylään ja että haluavat olla keskenään. Että ei tarvitse lahjoa eikä muistella.

Täydellistä.

Vierailija
195/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelmien joulu,  että kaikki kaupat aattona kahdeltatoista kiinni  ja koko joulupäivän.

Olisi kaupan alan ihmisilläkin joulu.

Täydellisessä joulussa myös poliisit, palomiehet, hoitajat, lääkärit ym. saisivat viettää joulun vapaalla. Ainoankaan ihmisen koko Suomessa ei tarvitsisi tehdä töitä joulunpyhinä.

1. Ihmiset sairastavat ja sairastuvat tai ihmisille sattuu joulunajan tapaturmia.

2.joulu on vuoden väkivaltasinta aikaa. Ihmiset stressaa ottaa paineita viikko tolkulla jouluaatosta sitten vedetään alkoholia kaksin käsin ja lopuksi puolisoa lapsia pläsiin.. poliisia tarvitaan.

3. Jouluna syttyy satoja tulipaloja kynttilöistä roihuista saunoista

4.tehtaiden on pyörittävä

5.energialaitoisten on pyörittävä

Utopiaa voi toki aina toivoa.

Vierailija
196/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olikin kyse unelmien joulusta, ei realistisesta joulusta.

Vierailija
197/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien joulu olisi seesteinen ja iloinen. Yleensä aattoillasta tulee haikea ja surullinen olo, kaikkien niiden puolesta joilla ei kaikki niin hyvin. Johtunee siitä, ettei elämä ole ollut yhtä satua. Unelmien joulu olisi silloin, kun joka ainoalla elävällä maan päällä olisi hyvä olla.

Vierailija
198/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin, että naapurissa asuva Afrikasta kotoisin oleva perhe tulee kylään ja tutustumme paremmin ja pelataan Afrikan Tähteä!

Vierailija
199/288 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujoulu sukukartanossa. Lunta sataa hiljakseen, sytyttelen kynttiläkruunuja odotellessani muiden saapumista. Juuri nyt on joulun paras hetki, kun muu perhe on omissa oloissaan, ehkä lahjoja paketoimassa tms. Radiossa soivat joululaulut, ja koristellun kuusen tuoksu sekoittuu jouluisiin mausteisiin. Ylläni on yksinkertainen mutta laadukas ja juhlava mekko, ja kampaajalla pitkä ja paksu tukkani on muotoiltu taidokkaaksi nutturaksi.

Perhettä on koolla toistakymmentä henkeä, ruoat on nyyttikestiperiaatteella sovittu, jotta kenellekään ei tule kohtuuttomasti vaivaa. Lahjoja ei ole paljoa, mutta niistä kaikki on mietittyjä, ja niiden mukana on useimmiten joka hauska värssy, joka luetaan ääneen ennen lahjan avaamista. Kaikki on kaunista ja ihmiset iloisia. 

Vierailija
200/288 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättimäinen kinkku, rosollia, joululaatikoita, suklaata, kakkua, juustoa,kalaa..kaikkea ihanaa.

Kunnon mättäminen alkaa heti aatto aamuna, yölläkin saa käydä kinkkua veistelemässä.

Toivottavasti ei mene suolet tukkoon tänä jouluna, viime jouluna olin tukossa.

Olen kehopositiivinen ja hei...joulu on pirun ihanaa aikaa.