Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh, näköjään kaikesta pahasta olosta voi selvitå

Vierailija
25.01.2015 |

Eilen oloni oli ihan järkyttävä, en ollut nukkunut kolmeen yöhön ja ahdistus oli hirveimmillään. Kaveri soitti puolestani päivystysnumeroon ja sieltä neuvottiin hakeutumaan lääkäripäivystykseen. Menin, ja odotin neljä tuntia vuoroani. Vastaanotolla lääkäri kysyi, olinko yrittänyt itsemurhaa. No en ollut. Seuraava kysymys oli "mitä sä sitten täällä teet?".

En keksinyt siinä tilanteessa enää mitään sanottavaa. Mukaani annettiin nettilinkkejä masennustesteihin. Yksin kotona ahdistus paheni entisestään. Mietin että en kestä sitä enää, itkin johonkin aamuyöhön asti. Heräsin pari tuntia nukuttuani. Jossain vaiheessa huomasin isäni soittaneen minulle useita kertoja. Soitin takaisin, enkä pystynyt enää peittämään itkuani. Aloin ehkä samantien itkeä, että tuu hakemaan mut pois täältä.

Luojan kiitos se sitten tuli. Auttoi pakkaamaan parin päivän tavarat ja otti mukaansa kotiinsa. Aamulla sain nukuttua ja sen jälkeen itkettyä koko elämääni. Sovittiin että olen nyt täällä, enkä yksin kotonani. Ihan hyvä kai.

Nyt on ihan ookoo olo, ei kauheasti väsytä aamuisen nukkumisen takia, mutta ei sillä niin merkitystä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erittäin tutulta. Itse odotin kahdeksan tuntia ja sain yhden tenoxin. Kerran lääkäri lyttäsi minut maanrakoon ja haukkui pataluhaksi kun rupesin itkemään unettomuuttani. Se tuntuu kyllä helvetin epäreilulta.

Ota mielenterveystoimistoon yhteyttä ja vaadi joku selväjärkinen terapeutti itsellesi.

Vierailija
2/4 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 01:06"]

Kuulostaa erittäin tutulta. Itse odotin kahdeksan tuntia ja sain yhden tenoxin. Kerran lääkäri lyttäsi minut maanrakoon ja haukkui pataluhaksi kun rupesin itkemään unettomuuttani. Se tuntuu kyllä helvetin epäreilulta.

Ota mielenterveystoimistoon yhteyttä ja vaadi joku selväjärkinen terapeutti itsellesi.

[/quote]

Onko niitä terapeutteja sellaisiakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sen kun muistaisi pahimmalla hetkellä, että tulee parempiakin päiviä. Ahdistus menee aina lopulta ohi. 

Vierailija
4/4 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh no monet psykiatrisetsairaanhoitajat ovat olleet hyviä tai erittäin loistavia auttamaan itseäni. Eräs oli aivan mahtava.

Joskus on ollut jotain absurdin sadistista paskaa kohtelua sh:lta ja joltain fuckin ylilääkäriltä. Epätodellisen epäreilua.

Sama homma on lääkeiden kanssa. Joku lääke voi tuhota kaiken ja sitten kymmenien kokeilujen jälkeen kun löytyykin sopiva lääkistys, sitä on ihan ihmeissään uudesta elämästään, jollaista ei olisi voinut koskaan uskoa tulevan tapahtumaan.

Osastolle pääsee kun on taitava. Se on viimekäden vaihtoehto. On sitä suisidia tullut ajateltua päivittäin vuosien ajan, nyt sellaiset sekoilut on mennyttä.

Nykyaikana ei ehkä haluta kiinnittää huomiota esim. valo- ja mölysaasteeseen, koska on täysin mahdotonta vähentää sellaista ilman muuttumista Pohjois-Koreaksi tms.

Itse olen välillä tosi huonossa kunnossa kun asun täällä pimeässä Pohjolassa, jossa erään tutkijan mukaan ei pitäisi ihmisen edes asua. Nyt syön normilääkkeiden lisäksi tehokaampaa melatoniinia ja se tuntuu vähän omituiselta.