Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imovane kokemuksia

Vierailija
09.11.2021 |

Otsikko

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta vuotta ollu ketipinor uneen ja ollut paras mutta enää se ei väsytä ja toleranssi noussut. Ehdotin imovanea seuraavaksi jos lääkäri suostuis. Nämä perusterveet lässyjät lenkistä ja lämpimästä maidosta ei tiedä mitä unettomuus on. Unettomana ei suoriudu edes kotitöistä ja olo on sellainen ettei tiedä onko olemassa. Kuinka moni melatoniinin syöjä tietää miltä tuntuu kun ei tiedä onko olemassa ja onko ympäristö oikeaa vai unta

Vierailija
42/63 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenoxia ei kuulemma nykyään meinaa saada vaikka olis pitkältä ajalta kokemusta unettomuudesta ja ongelmista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä saa pitkäaikaiskäyttöön? Alan ollu loppu kaikkiin masis/psykoosi/antihistamiini/mihin lie kokeiluihin 

Vierailija
44/63 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne aiheuttivat hyvin todentuntuisia painajaisia. Voisi melkein harhoiksi sanoa. Hyh, puistattaa vieläkin.

Vierailija
45/63 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän välillä kuuriluontoisesti, jos on pitempi unettomuusjakso. Silloin en saa unta ja heräilen, lopulta olen osastokunnossa, jos en käyttäisi nukahtamislääkettä. Mulla auttaa myös siihen, että pysyn unessa. Huono puoli on se, että mulla tuppaa maksa-arvot nousemaan siitä, joten yritän viimeiseen asti pärjätä ilman, mutta välillä on pakko silti ottaa.

Vierailija
46/63 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisti menee ja kaatuilua.

En ottaisi vaikka maksettaisi.

Pitkävaikutteinen melatoniini on hyvä.

T hoitsu

Ei ole mulla mennyt. Herään pirteänä 05 lenkille ja töihin. Ainoa koettu sivuoire uneliaisuus, ja siihen sitä käytiinkin.

Melatoniinit ja magnesiumit vuosia, ai apua.

Ketipinorista mm sydönoireita, hitaisuutta, liikunta ei luonnistu, sanat takeltelee ahdistaa entistä enemmän. Rauhoittavan tarve suurempi, pelkotiloja.

Triptylistä tulen saakelin äkäiseksi ja nytkin muutaman päivän käyttänyt ja aivan itsemurhaolot, oon kiukkuinen ja epätoivoinen.

Miksi ei saa lääkettä jossa ei ole sivuoireita ja joka selkeästi nostaa elämänlaatua?

Vierailija
47/63 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käveli sekavan oloisena pitkin terveyskeskuksen vuodeosaston seiniä vielä seuraavana päivänä, kun oli edellisenä iltana saanut Imovan unilääkettä. Eivät olleet selvittäneet ennen unilääkkeen antoa sen yhteisvaikutusta ja sopivuutta neurologista perussairautta potevan muuhun lääkitykseen. 

Vierailija
48/63 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin väliaikaisesti, kun läheiseni kuoli äkillisesti enkä shokkitilan takia saanut nukuttua ensimmäisinä viikkoina. Hulluksi meinasi tulla.

En käyttäisi kevein perustein, toleranssi kasvoi tähän itsellä aika nopeasti ja riippuvuuskin voi syntyä helposti (itse lopetin parin viikon käytön jälkeen). Alkoholia ei myöskään kannata tämän lääkkeen kanssa juoda! 

Mutta hätätapauksiin kyllä hyvä lääke. Toimi nopeasti ja sain nukuttua kohtuullisesti hirveistä paniikkitiloista huolimatta enkä huomannut aamulla eritystä tokkuraisuutta. Näin tosin harhoja ensimmäisillä kerroilla. Mutta muuten jees. 

Vierailija
49/63 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mitään puolikasta lääkettä ottaa kun se ei tehoa ja menee vaan hukkaan.

Vierailija
50/63 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Psykiatri suuressa viisaudessaan määräsi lääkkeen jonka hyvin yleinen sivuoire on unettomuus, josta kärsin muutenkin. Aloitin eilen. 

Eilen nukahdin vasta kolmannella imovanella ja tätähän ei missään nimessä saisi tehdä koska toleranssi jne.

Onko kukaan saanut annoksen nostoa?

Mulla muutenkin unettomuus vaikeaa ja joudun käyttämään lääkkeitä ja välillä vaan valvomaan kun ne ei riitä. Mitään tujumpia lääkkeitä on turha pyytääkään.

Ja inhottavin asia tässä on se, että vain tää kokeilluista on sivuoireeton seuraavana päivänä. En varmaan edes mielialalääkkeitä tarvitsisi, jos sais nukkua tällä ja noston siihen 2 tablettiin. Seuraavana päivänä olen vaan skarpimpi ja rauhallisempi, mieli valoisampi, paniikki oireita ei ole, ahdistus ei ole niin kovaa jne, oon jopa hiton hyvällä tuulella ja jaksan touhuta. Enkä tarvitse opamoxia niin paljoa jos oon nukkunut imovanella, kaikki muu kokeiltu ei joko toimi tai sivuoireet on liian rankat. Tää vois melkein olla se mun mielialalääke. Ainoa kokemani sivuoire on tosiaan se uneliaisuus, joka on hyvinkin toivottava.  Ja enhän mä tosta opamoxistakaan voi edes mennä sanomaan, koska se on sit se resepti poikki heti. 

Vaan pelkkää positiivista imivanesta. 

Uskaltaako edes ehdottaa? Ne vielä just laittoi iterointiväliäni pidemmäksi ja välillä joudun nukkumaan katukaupan napeilla :'(

Auttakaa mua :(

Vierailija
51/63 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tablettia Imovanea on mun mielestä liikaa, menee riskikkäämmäksi kuin isommilla määrillä ja samoin yhteiskäytöllä muihin samansuuntaisiin kuten Opamoxin, Diapem kanssa voi vaikuttaa huonosti. 

Näillä tiedoin ja tuntumin sinuna vähentäisin vähitellen sitä 1. lauseen lääkkettä (jos se ei ole elintärkeä) ja pyrkisin siitä eroon. Alkaisin sinuna käyttää vitamiineja päivittäin, hae apteekista vahva B-bitamiiniyhdistelmä (vaikuttaa hermostoon), magnesium ja erikseen magneisumglysinaatti (tämä auttaa nukahtamaan), omega-kapselit, melatoniini on vissiin kokeiltu? 

Hommaa esim Ruohonjuuresta tai Tokmannilta Aloe Vera-pullo, josta alat ottaa aamuin illoin mitallisen. Aloe Veralla on ahdistusta vähentävä vaikutus. Samoin inkiväärillä ja kurkumalla (nämä tosi halpoja marketissa). Lisäävät myös serotoniinin tuotantoa.

Itse pääsin ahdistuksesta eroon noilla, etenkin Aloe Veran vaikutus on yllättävää. 

Iltaisin juo lämmintä maitoa ja syö banaania ennen nukk.menoa ja ota mg glysenaattia. Kaurapuuro voi myös unettaa. Jos mahdollisuus omaan saunaan, niin saunan jälkeen helpompaa nukahtaminen.

Aloita meditointi, kts Youtube, siellä on myös enkuksi unettomuuteen meditointia ja rauhallista joogaa.  Vaikeaan unettomuuteen tarvitaan kuitenkin hätävaraksi Imovanen kaltainen unilääke, allekirjoitetaan.  Että nyt kun saat sen määrän normaalimpaan tasoon ja samalla voit tehdä nämä mitä ehdotin, niin pääsisit luonnollisempaan suuntaan. 

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Psykiatri suuressa viisaudessaan määräsi lääkkeen jonka hyvin yleinen sivuoire on unettomuus, josta kärsin muutenkin. Aloitin eilen. 

Eilen nukahdin vasta kolmannella imovanella ja tätähän ei missään nimessä saisi tehdä koska toleranssi jne.

Mulla muutenkin unettomuus vaikeaa ja joudun käyttämään lääkkeitä ja välillä vaan valvomaan kun ne ei riitä. Mitään tujumpia lääkkeitä on turha pyytääkään.

Ja inhottavin asia tässä on se, että vain tää kokeilluista on sivuoireeton seuraavana päivänä. En varmaan edes mielialalääkkeitä tarvitsisi, jos sais nukkua tällä ja noston siihen 2 tablettiin. Seuraavana päivänä olen vaan skarpimpi ja rauhallisempi, mieli valoisampi, paniikki oireita ei ole, ahdistus ei ole niin kovaa jne, oon jopa hiton hyvällä tuulella ja jaksan touhuta. Enkä tarvitse opamoxia niin paljoa jos oon nukkunut imovanella, k

Vierailija
52/63 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ed. pidemmän postauksen kirjoittaja, lisään että en halunnut sanoa liian säikäyttävästi 3 tabletin/liiallisesta Imovanen käytöstä, mutta laitan sittenkin asian esiin, jotta ap ei vaan mene korottamaan annosta kun vakavammat seuraukset eivät olleet tiedossa. Liikakäyttö voi vaikuttaa hengitykseen lamauttavasti, liika- ja sekakäyttö samoin vaikuttavien lääkkeiden kanssa voi aiheuttaa jopa siirtymän elävien kirjoista.

Liikakäyttö = vältettävää.

Sympatiat ja voimia ilman muuta kaikille, jotka joutuvat näitä puntaroitamaan, eihän kukaan huvikseen ota - nukkuminen on välttämätöntä ja vaikuttaa terveyteen. Minulla on myös unilääke hätävarana. Ja olen itsekin erehtynyt jtk vuosia sitten läheisen menehtymisen johdosta, ja perehtymättä asiaan, ottamaan liikaa/väärin sekä rauh. että unilääkettä samaan aikaan ja korotetuin määrin. Ei näin. Onneksi pääsin siitä eroon, huomasin että liikaa ja lopetin ne asteittain tyystin.

Jos joku/jotkut muut lukevat ketjua ja ovat aloittamassa Imovanea tms, niin kannattaa ottaa mieluummin 1/2 tablettia tai niin pieni määrä, kuin on riittävää. Ei joka päivä, välissä kannattaisi olla väh. muutama päivä. Päivittäinen käyttö siedättää määrään ja aiheuttaa yleensä riippuvuutta. 

Vierailija
53/63 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiinin vaikutus on yleisimmin tuo väsymys seuraavana päivänä. Mä en voinut sitä sen takia jatkaa, kun pää oli niin jumissa. Ja otin vain 1/4 tbl. 

Vierailija
54/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyttänyt imovanea säännöllisesti 7,5 ainakin yli 30 vuotta. 1947 syntynyt.

juuri viimevuonna alin ottamaan puolikkaan illalla ja puolikkaan yöllä, se on väärin, mutta on se ikävää valvoo, ei voi liikkua kun on aina muita nukkumassa.

MINULLA ongelman syy, kun olen ilta-uninen, jos saan mennä yli viikon klo 19-20 nukkuman, pystyn lopettamaan imovanen. Mutta niitä ei tule kuin 1-2 vuodessa. Aina kotona rauhoitutaan vasta yli 21 ja silloin en tahdo malttaa aloittaa nukkumista ja valvon.

äitini käytti ainakin 40 v,  hyvin jaksoi elämänsä loppuun 87v ikää, kuoli aivoinfarktiin joita sai 87 v täytettyään useampia kuukauden aikan,

tuttava käyttänyt imovanea 52vuotiaasta kun pääsi eläkkeelle unettomuuden takia, on nyt 89v , pää kunnossa , askel hidastunut, meni vaimonsa kanssa itsemaksettavaan hoitokotiin, kun vaimolla, 91v on alzaimer.

Vierailija
55/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eilen nukahdin vasta kolmannella imovanella ja tätähän ei missään nimessä saisi tehdä koska toleranssi jne."

Olen huomannut heti alusta lähtien että Imovane ei väsytä, ei nukuta. Pitää itse rauhoittua, uni tulee sängyssä salaa.

Kokeilin -90 luvun alussa kun olin tietokoneella , ei yhtään nukuttanut, vaikka ottti toisenkin, ei nukuttanut.

Sitä -90 luvun alkua ennen ja sen jälkeen menin jotain 2010 luvulle puolikkaalla imovanea. Silloin oli säännöllinen työ, lapset ja koko elämä.

Nyt vaimon kanssa kahdestaan, ei ole niin väliä koska nukkuu, tarvitsee kokonaisen ja joskus 8 mg melatonia.

Melatonissa on vain se, 2 mg alkaen näen huonoja unia, Imovanella yksinään näen hyviä unia.

Ajattelin että pitäisikö mennä autoa ajamaan kun on ottanut imovanea ja tehdä koe nukkuuko. En mennyt autonajokokeeseen.

Vierailija
56/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mitään puolikasta lääkettä ottaa kun se ei tehoa ja menee vaan hukkaan.

Niin, kuten jo kirjoitin ennenkin, Minulle Imovane ei nukuttanut eikä nukuta, pian tulee varmaan 40v säännöllistä käyttöä.

Muutama viikko joka vuodessa on kun olen yksin kotona, silloin en tarvi imovanea. 

On yli 30v kokemus. Kun ottaa Imvane , pitää mennä heti sänkyyn, sammuttaa valot ja odotella, uni tulee salaa.

Vierailija
57/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärinkäytön vaara

Vierailija
58/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

IMovane on unilääke, joka helpottaa nukahtamista, mutta jos ongelmana on aamuyön heräily, on silloin Tenox parempi, koska se on pitkäkestoisempi vaikutus.

Imovane on nukahtamislääke, Tenox unilääke. Unilääke vie tokkuraan, nukahtamislääke ei.

Vierailija
59/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä saa pitkäaikaiskäyttöön? Alan ollu loppu kaikkiin masis/psykoosi/antihistamiini/mihin lie kokeiluihin 

Unettomuuden syy pitää kaivaa esille.

Vierailija
60/63 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja inhottavin asia tässä on se, että vain tää kokeilluista on sivuoireeton seuraavana päivänä. En varmaan edes mielialalääkkeitä tarvitsisi, jos sais nukkua tällä ja noston siihen 2 tablettiin. Seuraavana päivänä olen vaan skarpimpi ja rauhallisempi, mieli valoisampi, paniikki oireita ei ole, ahdistus ei ole niin kovaa jne, oon jopa hiton hyvällä tuulella ja jaksan touhuta. Enkä tarvitse opamoxia niin paljoa jos oon nukkunut imovanella, k

En ehdottaisi lääkärilleni kolmiolääkkeiden nostoa, voi hyvinkin tehdä päätelmiään ja vähentää. Ja totta on, että toleranssi takuulla nousee. Opamox onkin varsinainen koukku. Kaveri vierottautui siitä vähitellen vuoden ajan ja hankalaa oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän