Imovane kokemuksia
Kommentit (63)
Kristiina xx kirjoitti:
IMovane on unilääke, joka helpottaa nukahtamista, mutta jos ongelmana on aamuyön heräily, on silloin Tenox parempi, koska se on pitkäkestoisempi vaikutus.
Korjaan sen verran, että Imovane on ns . ”nukahtamislääke” ja Tenox on se itseasiassa unilääke.
Mielestäni paras nukahtamislääke.
Ketipinorin puolikas miedoimmasta tabletista toimii myös.
Imovanella ei ainakaan mulla ole muita sivuoireita kun se karsea maku suussa, joka on pieni hinta nukutusta yöstä.
Joskus aiemmin käytin muutaman kuukauden puolitoista tablettia jokaista arki-iltaa vasten, yhdellä en enää nukkunut. Lopetin, kun tultiin loppui eikä ongelmia tai vieroitusoireita ollut.
Nyt käytän taas muutamaan kertaan viikossa. Juuri tällä hetkellä on todella paha unettomuus stressin takia ja joudun käyttämään ketipinorin myös.
Imovanella nukahtaa hyvin, mutta se ei pidä unessa jos ongelmana on heräily ja aamuyön unettomuus.
Niille, jotka lässyttää jostain yömaidosta, liikunnasta, terveellistä elintavoista jne en edes alennu vastaamaan.
Itse ainakin olen nähnyt ja kokenut täydellisen unettomuuden niin usein, että olen mieluummin vaikka hi man hitaalla käyvä unilääkenarkkari, kuin ihmisraunio joka ei suoriudu elämästään yhtään, kun ei vaan saa nukuttua.
Huoh, nukuin ehkä reilu kolme tuntia heräämättä mutta sen jälkeen en saanut enää moneen tuntiin unta
Mihin aikaan tuo kannattaa ottaa,siis kuin kauan ennen nukkumaanmenoa?
Ei lääkäri sanonut mitään,eikä apteekissakaan sanoneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä nukahdin saman tien kun otin imovanen ja nukuin kuusi tuntia. Ok olo seur.päivänä.. mutta tokikaan ei jatkuvaan käyttöön, varovaisuutta...!
Vierailija kirjoitti:
Vaikutuksen alkaminen on yksilöllistä, 15min-1h menee suurimmalla osalla.
OK. Kiitos vastauksista. Kannattas puolikasta kokeilla ensin vaikka reseptissä että yks tabletti?
En ole ennen kokeillut tän luokan lääkkeitä,mutta melatoniinit,mirtatsapiinit yms. on käyty läpi
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vaikutus alkaa tuntua n. 45 minuuttia lääkkeen ottamisen jälkeen ja huippuvaikutus on siinä tunnin kohdalla. Vähän aikaisemmin sänkyyn. Kannattaa huomata että se ei juurikaan väsytä, vaikka helpottaakin nukahtamista, eli ei kannata jäädä odottamaan että väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisti menee ja kaatuilua.
En ottaisi vaikka maksettaisi.
Pitkävaikutteinen melatoniini on hyvä.
T hoitsu-
Totisesti, melkoiselta hoitajalta vaikutatkin! Oletko töissä joissa vanhusten osastolla tai hoivakodeissa`?
Suurin osa Imovanea tilapäisesti unettomuuteen selviävät lääkkeen kanssa erittäin hyvin.
Tosiaan jo tuolla puolella annoksella nukahtaa hyvin ja unta riittää aamuun asti.
Ei edes herää kertaakaan yön aikana.
Ja jos pelkää että on haittavaikutuksia aamulla, niin ottaa sen tabletin puolikkaan niin ajoissa, että voi aamullakin ajoissa herätä ja tunnustella oloa, ennen töihin lähtöä.
Itsellänikään ei ole ollut mitään tokkuraisuutta tai huonoa oloa aamulla.
Käytän unilääkettä tarvittaessa, etenkin käytin sitä työmatkoilla ollessa. Nyt kun koronan myötä työmatkat vähenivät, ei ole tarvinnut Imovania käyttää, kuin hyvin harvoin.
Ei tarvi olla ammattilainen vaan ainoastaan osata lukea tuoteseloste, niin tietää vaikutuksen.😨
Imovane nukuttaa pari tuntia, sitten herää, ja oksettaa koko seuraavan päivän ja hirveä metallinmaku suussa aina.
Minulle tästä oli paljon enemmän haittaa, kuin hyötyä. Mutta nämähän ovat aivan henkilökohtaisia asioita, että vaikea sanoa, miten se johonkin toiseen vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
OK. Kiitos vastauksista. Kannattas puolikasta kokeilla ensin vaikka reseptissä että yks tabletti?
En ole ennen kokeillut tän luokan lääkkeitä,mutta melatoniinit,mirtatsapiinit yms. on käyty läpi
Ottaisin kokonaisen koska puolikas 7,5 mg tabletista on tosi pieni annos. Jos nukahdat hyvin yhdellä tabletilla (2x 7,5mg on Imovanesta maksimiannos) niin kokeilisin seuraavaksi vain puolikasta kun aina kannattaa pyrkiä mahdollisimman pieneen annokseen.
Auttoi nukkumaan, ei tarvinnut nostaa annosta enkä tullut riippuvaiseksi. Ei sivuoireita. Korvattiin sitten "turvallisella" mirtatsapiinilla ja lihoin kymmeniä kiloja.
Olipa mielenkiintoisia kommentteja eri unilääkkeistä. Aihe kiinnostaa, koska eilen sain lääkäriltä pitkien pyyntöjen jälkeen 30 tabl. Imovanea unihäiriöihin. Otin puolikkaan ja myös 0,5 tbl. Mirtazapinia. Kohtalaisen hyvin nukuin, mutta on väsyttänyt päivälläkin, joten päikkärit 1 t. En tiedä, pystynkö käyttämään jos noin väsyttää vielä päivälläkin. Kyllä tämä unettomuus on ikävä vaiva.
Olin pahasti koukussa imovaneen. Poltti myös vatsan limakalvot. Ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Olin pahasti koukussa imovaneen. Poltti myös vatsan limakalvot. Ei koskaan enää.
Millä tavalla poltti limakalvot?
Mun vanha isä aikoinaan käytti Imovania. Kuorsasi niin että seinät tärisi. Ei saanut unta ollenkaan jos ei saanut Imovania, eli tuli täysin riippuvaiseksi kyseisestä lääkkeestä. Kerran oli lopussa ja annoin melatoniinia niin isä ei saanut unta.
Tannopoli ja Innopoli ne on ripuli lääkkeitä. Tampereen Tero sillä on ainainen ripuli.
Kaisa50 kirjoitti:
Olipa mielenkiintoisia kommentteja eri unilääkkeistä. Aihe kiinnostaa, koska eilen sain lääkäriltä pitkien pyyntöjen jälkeen 30 tabl. Imovanea unihäiriöihin. Otin puolikkaan ja myös 0,5 tbl. Mirtazapinia. Kohtalaisen hyvin nukuin, mutta on väsyttänyt päivälläkin, joten päikkärit 1 t. En tiedä, pystynkö käyttämään jos noin väsyttää vielä päivälläkin. Kyllä tämä unettomuus on ikävä vaiva.
Kyllä se on mirtazapin kun tekee ihan zombiksi seuraavaksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Auttoi nukkumaan, ei tarvinnut nostaa annosta enkä tullut riippuvaiseksi. Ei sivuoireita. Korvattiin sitten "turvallisella" mirtatsapiinilla ja lihoin kymmeniä kiloja.
Otin eilen mirtazapiinia ekaa kertaa, ei enää ikinä. Teki esim. ihan järkyttävät "kuumat aallot", lihasnykäyksiä, särkyä jaloissa ja se NÄLKÄ!! Tänään tuli sellanen heikotuskohtaus, yhtäkkiä kädet vähän tärisi, hiki ja tunne että nyt heti ruokaa. Helpotti kun olin syönyt suurinpiirtein kahden edestä -.- Järkky lääke.
juuri näin. Puolikas imovane hyvä lääke harvoin käutettynä.