Oudoin lääkäri jonka olet tavannut?
Minun tapauksessani eräs terveyskeskuslääkäri, joka yrittää määrätä rauhoittavia joka ikiseen vaivaan ja naureskelee potilailleen.
Kommentit (206)
Menin puoli vuotta valvottaneen ja elämää & työtä haitanneen karpaalikanavasyndrooman takia leikkaukseen, olin ollut jo hermoratatutkimuksesssa ja leikkausta edeltävässä kirurgin konsultaatiossa. Ennen leikkausta leikkaava lääkäri ja kandi joka oli myös mukana leikkauksessa vielä haastattelivat minua. Lääkäri töksäytti heti alkuun: tarvitsetko sinä ollenkaan tätä leikkausta? Minä siihen että niin, onhan se käsi oireillut ja puutunut niin voimakkaasti, ja eikös se ENMG:kin osoittanut... Lääkäri vain jatkoi että kuule, tässä halutaan selvittää ettei sua nyt vain turhaan leikata! Olin jotenkin ymmälläni siinä, tuli aivan sellainen olo kuin olisin hänen mielestään keplotellut itseni jollain konnuudella leikkaukseen, jota en tarvinnut. Käsi kuitenkin leikattiin.
Kolme päivää myöhemmin olin kävelyllä lähimetsässä niin tuo lääkäri tuli pienen lapsen kanssa vastaan sikaria poltellen ja kysyi minulta olenko nähnyt liito-oravia kun siellä kuulemma on niitä. :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:46"]Kävin harrastuksessa saadun tapaturman takia päivystyksessä. Lääkäri alkoi kesken tutkimuksen kyselemään ehkäisystä ja yritti pakottaa minut gynekologiseen tutkimukseen, ei tietääkseni liity selkäkipuun tuo tutkiminen?
Voin myöntää että tuossa vaiheessa annoin lääkärille aika jäätävästi takaisin ja kerroin mielipiteeni tutkimuksesta. Harmi ku ei oma kannassa näy tietoja tuosta käynnistä.
T. Sillon 20v
[/quote]
Alapeukku?????
[/quote]
Selkäkipu voidaan yhdistää gynekologisiin vaivoihin. Tapaturmastasi en tiedä, mutta eräs tuttu kuoli kohdunulkoiseen raskauteen. Vaivana mm. selkäkipu. Samahan liittyy mm.kohtutulehdukseen, kierukan paikaltaan menoo. jne.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:38"]Miespuolinen lääkäri sai raivokohtauksen kesken rutiinivastaanoton ilman mitään syytä, repi dramaattisesti juuri kirjoittamansa reseptin ja työnsi pöydältään kaikki kirjat ja paperit ym lattialle. Sitten rauhoittui yhtä nopeasti, kirjoitti uuden reseptin ja toivotti maireasti hyvää päivänjatkoa.
[/quote] jakautunut persoona? :D
Yths kuopio,Tää lääkäri sanoo kaikkeen (murtumat, keuhkokuume,paha ihottuma) että ei oo mitään,kattele vielä muutama kk! Terveisin 5tyttöä:(
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:59"]Lapseni kolhi itsensä ja menimme terkkariin tikattavaksi. Sairaanhoitaja katsoi ja sanoi, että odotellaan hetki lääkäriä. Meni muutama minuutti ja viereen pelmahti sellainen 155cm, 100kg, epäsiisti, pahasti harventunut ja rasvainen tukka, kulahtanut naama, huonot hampaat, tahra rinnuksissa ja ikää 50+ nainen. KAtsoin, että mikä lie puolijuoppo tuossa, kun alkoi puhua lapselle. Sitten vasta tajusin, että tuohan on lääkäri, vaikkei ollut lääkäritakkiakaan. Oli oikein mukava, rauhoittava ja nätisti tikkasi lapsen, mutta ulkoinen olemus hämmensi ensin. Ei siinä mitään. Olihan se kiva huomata, ettei lääkäritkään aina ole niin kliinejä.
[/quote]
Juu, tiedän erään, joka toimii erikoistuneena eräälle lääketieteen alalle ja hoitaa työnsä ok, vaikka vapaa-aika menee alkon ympärillä. Käyttää mm.kynsilakkaa ja toimii hanskattomana, vaikka yleissääntönä on juuri päinvastainen toiminta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:09"]Sektioon mennessä "nukkumatti" alkoi pauhata mulle ylipainosta. Että sektio oli oma vikani, kun olin niin lihava ( no joo, n. 10 kg oli silloin liikaa, vauvan lisäksi)olin vaan helvetin kipeä ja kuumeessa ja vauvakin joutu teholle, et en olis kaivannut vittuilua vielä. [/quote] Ohi aiheen mutta miksi sut nukutettiin sektioon? Oli kyllä todella epäasiallinen ja ilkeä nukkumatti. :(
[/quote]
Ohiksena, kolmes sektiota kokeneena vastaan:
Nukkumatti =anestesialääkäri. Ei häntä välttämättä ole nukutettu vaan "nukkumatti" tarvitaan antamaan epiduraali- tai spinaalipuudutus, jotta leikkaus voidaan tehdä.
Kaksi tulee mieleen:
Olin noin 16v kun menin lääkäriin pitkittyneen flunssan vuoksi. Paikkakunta oli pieni, jossa kaikki tunsivat toisensa. Tämä lääkäri tunnettiin hyvin tehokkaana, ehti ottamaan paljon enemmän potilaita kuin muut. Kun menin sisään, lääkärillä oli valmiksi kirjoitettu resepti ja lisäksi hän kertoi minulla olevan kissa-allergian ja meidän kissa tulisi lopettaa heti. Mitään tutkimuksia siis ei tehty! No paranin annetulla lääkkeellä eikä kissaa lopetettu eikä mitään allergiaoireita tullut.
Toinen tapaus meidän työterveyshuollon yhdestä lääkäristä. Minulla on diabetes, jonka vuoksi käyn säännöllisesti lääkärissä. Tämä lääkäri ei koskaan sanonut milloin pitää mennä labraan tai milloin pitää tulla käymään uudelleen (yleensä lääkäri on ilmoittanut nämä aina edellisellä käynnillä). Lähtiessä aina totesi "pidetään yhteyttä". Itse sitten varailin aikoja ja pyysin lähetteitä labraan. Sitten kyselin oireiden perusteella, että pitäiskö lääkitystäni mahdollisesti muuttaa. Hän lähetti minut diabeteshoitajan luo, joka ihmetteli, ettei hän voi sitä muuttaa. Aloin epäillä, että kyseessä on valelääkäri, mutta kyllä nimi löytyi Valviran listoilta.
Meidän omalääkäri, sellanen 40-50v mies. Aina jotku perus t-paita ja farkut päällä tököttää siellä huoneessaan. Ei tunnu kovinkaan asiantuntevalta. Tulee sellane valelääkäri fiilis :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:49"]92 Paavo Riekkinen kenties. Oudompaa tyyppiä saa etsiä. Mun kaveri otti yhteen ton tyypin kanssa ja mä kiskoin peittoa korviin. Toinen lääkäri ja hoitaja tutkailivat maisemia ikkunasta tuon jumalattoman huutosession aikana. Miettivät kenties pakoa paikalta ikkunan kautta. Kun tilanne oli ohi repes kaikki samassa huoneessa olleet potilaat nauramaan. Kollegat pahoittelivat herran käytöstä.
Kyllä, sama heppu. Hoitajia selvästi hieman hävetti, kun kerroin tapahtuneesta, vaikka se mua naurattikin. Joku olisi kyllä oikeasti voinut pahoittaa mielensä tuollaisesta.
No hui, kai sen kaikki muistaa ainakin?
Kaaduin jäisessä alamäessä ja satutin selkäni, päivystyksessä lääkäri halusi tehdä alapäätutkimuksen ja kun järkyttyneenä kieltäydyin, hoki kärsimättömällä äänellä enkö ymmärrä että kivun lähde voi olla siellä! Vastasin kivun lähteen olevan se hiivatin jäinen alamäki ja että pi""ani ei tosiaan nyt aleta sorkkimaan. Suuttuneena eväsi minulta sitten tutkimukset, kipulääkkeet ym! Käski painua kotiin syömään Buranaa. Menin tiskille valittamaan asiasta ja tein myös virallisen valituksen, joka ei johtanut mihinkään. OmaKannassa lukee " Alapäästä vuotoa, ei suostu tutkimukseen" ja tätäkään hevonpas""aa en ole saanut korjattua.
Salossa terveyskeskuksessa sekavan oloinen lääkäri totesi heti ovelta, ettei hoida minua koska olen ihan kalan näköinen. ”Enhän minä kaloja hoida”, perään omituista hihittelyä. Kerroin kuitenkin asiani joka oli pyörällä kaatumisen jälkeen yhä pahenevasti vaivaava selkä. Tuijotti ja huusi kovaan ääneen: Sinulla on tippuri, en minä sinua hoida”. Yritin kysellä pitäisikö sitä selkää jotenkin kuvata tai muuten tutkia kun on aika kipeä ja toisesta jalasta tuntokin mennyt. Kirjoitti reseptin panacodia ja ”jotain tippuriin”.
Kotona kerroin naapurille kokemuksestani ja hän vanhempana salolaisena sanoi että joo, on tunnettu tapaus. Että tälle lääkärille saa aina aikoja koska kaikki paikalliset tietää että on sekaisin.
Lääkärit ovat huvittavia harppoessaan pitkin käytäviä pitkä valkoinen takki päällään.
Kiinnittäkäpä huomio,
heti lääkikseen kun pääsevät alkaa tämä
Valkoinen pitkä takki auki liihottelu käytävillä. Pissa noussut päähän.
Eivätpä sitten paljon muuta osaa tehdäkään.
Aika tavallista on erittäin likaiset hihan suut, oli korona tai ei.
Psykiatri, joka tuijotteli ympäri seiniä ja lopulta näytti nukahtavan/kuolevan istuvilteen silmät auki. :D Hoitaja vähä ravisteli hereille :D
Kävin lapsena pikkukylän lääkärillä pahan kasvojen ihottuman takia ja kuittasi koko jutun sillä, että olen varmaan pussaillut liikaa poikia. Eipä ollut tullut tehtyä niin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lääkärien olisi syytä panostaa siistiin ulkonäköön, koska se on potilaita kunnioittavaa. En nyt tarkoita mitään hillitöntä laittautumista ja pynttäytymistä, vaan siis ihan perussiisteyttä ja puhtaita vaatteita... Mä olen käynyt juurikin e-pillerireseptiä uusimassa tosi ällön epäsiistin ukkelin luona. Istuskelin siinä odotustilassa ja katsoin, että mikä ihme rantojen mies resupekka tänne tuli pyörimään. Äijällä oli pitkäksi venähtänyt leikkaamaton rasvainen tukka, ihan paskainen ulkotakki, jollain teipillä fiksatut ikivanhat rillit ja öllöttävät pitkät kynnet. Jollain linttaanastutuilla talvilenkkareilla saapasteli sinne tutkimushuoneeseen, ja mä tajusin että ei hele mun pitää tuolle turilaalle tavaraani esitellä. Oli kyllä kaikinpuolin ihan jees tutkimus, ja hommat hoituivat hyvin. Ihan ystävällinen ja kiva lääkäri, mutta teki vaan niin paljon mieli sanoa, että pese nyt hyvä ukko edes naamasi ja aja parta...
Kotikylän terveyskeskuksessa oli aikanaan sellainen juopahtava keski-ikäinen öriläs mieslääkäri, joka aina tuoksahti vähän eilisille viinoille ja tärisevin käsin rustaili niitä reseptejä. Ääni oli sellainen möreä viskibasso ja olemus aina ihan krapulainen. Ihan ok tohtori oli kyllä ainakin helpommissa vaivoissa, mutta oli tosiaan aika, öö, elämäänähneen oloinen.
Mikä v...n ÖLLÖTTÄVÄ XDDDDDDDD
Puhui kaikesta asiaan kuulumattomasta, kun olin hädissäni. Oliko sitten jotain käänteisterapiaa, muttei vakuuttanut.
Valtaosassa lääkäreitä on jotain outoa,
Menin kerran näyttämään nyrjähtänyttä nilkkaani päivystykseen. Olin edeltävänä yönä vessasta tullessani astunut harhaan vanhan puutalon jyrkissä portaissa ja telonut nilkkani siinä rytäkässä. Lääkäri kysyi, missä olosuhteissa tapaturma oli tarkalleen ottaen tapahtunut. Vastasin olleeni erään yhdistyksen vuosikokouksessa meille viikonlopun ajaksi vuokratussa kaksikerroksisessa puutalossa (kuten olin ollutkin). Lääkäri lopetti kirjoittamisen, nojautui minua kohti kuin olisi puhunut pikkulapselle ja alkoi mölistä "HUU! Oliko siellä haaa-mu-ja? HUU!" En saanut sanottua mitään tuohon kieltämättä puun takaa tulleeseen reaktioon, johon lääkäri jatkoi ihan pokkana selittäen: "Tiedätsä hei mitä? Meillä on kans semmoinen yhdistys. Me kuule, me kuule käännetään viiksien kärjet ylöspäin, juodaan snapseja ja ulvotaan kuuta!"
Tässä vaiheessa aloin olla jo vähän peloissani ja mietin, että onko lääkäri jonkin aineen vaikutuksen alainen vai olenko ehkä piilokamerassa. Lääkäri sai lausuntonsa kuitenkin naputeltua loppuun ja...kävi ilmi, ettei hän saanut tulostettua sitä koneelta. Hän ei yksinkertaisesti osannut käyttää tulostinta. Lääkäri mutisi hämmentyneenä jotain epämääräistä, painui vastaanottohuoneen ovesta ulos ja palasi jonkin ajan kuluttua vastaanoton hoitajan kanssa huoneeseen. Hoitaja tulosti minulle lausunnon, koska lääkäri oli siinä vaiheessa jo sen verran hädissään, että olisi tuskin osannut käyttää printteriä ohjeistettunakaan.
Lausunto oli yllätyksekseni selkeästi ja asiallisesti muotoiltu eikä siinä ollut yhden yhtä lyöntivirhettä. Joka tapauksessa huokaisin helpotuksesta, ettei minun ole tuon käynnin jälkeen enää koskaan tarvinnut nähdä tätä kyseistä lääkäriä :D
Joo, sairastan tyyppi 1 diabetestä jo lapsuudesta. Olin uuden läkärin vastaanotolla ja satuin sanomaan että joskus väsyttää tämä omahoito ( niin, ei siitä saa mitään breikkiä ikinä se on 24/7/365 hoidettava), siitä huolimatta kyllä tarkasti hoidan. Tämä lekuri oli heti tyrkyttämässä mielialalääkkeitä ja voi jeeesus sentään että oli vaikea saada tuo lausunto muutettua koska en huolinut niitä lääkkeitä. En ole masentunut ollut ikinä mutta opin kyllä että mistään hoitoväsymyksestä ei todellakaan kannata ikinä puhua. Nuo ns mielialalääkkeet joita en koskaan edes hakenut saati ottanut kummittelivat pitkään potilastiedoissani.
Vierailija kirjoitti:
Kävin harrastuksessa saadun tapaturman takia päivystyksessä. Lääkäri alkoi kesken tutkimuksen kyselemään ehkäisystä ja yritti pakottaa minut gynekologiseen tutkimukseen, ei tietääkseni liity selkäkipuun tuo tutkiminen?
Voin myöntää että tuossa vaiheessa annoin lääkärille aika jäätävästi takaisin ja kerroin mielipiteeni tutkimuksesta. Harmi ku ei oma kannassa näy tietoja tuosta käynnistä.
T. Sillon 20v
Ettei olisi meinannut tuseerausta? Tunnustellaan sormella sulkijalihaksen tonusta. Kuuluu jokaisen selkäpotilaan tutkimukseen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:02"]
Siis apua, oon itse lääkäri ja mielenkiinnosta luin, että minkälaisia kohtaamisia ihmiset pitää outoina. Mutta kyllä nää pääsi yllättämään minutkin oikein hyvin, ei ole onneksi kyseiset kollegat tulleet työelämässä vastaan!
[/quote]
Olet luultavasti itsekin creepy. Niinhän lääkärit ovat vaikka toisin luulevat.
Joko luulette olevanne todella ammattitaitoisia (eli olette osaamattomia, kuuntelemattomia ettekä kykene vuorovaikutukseen) tai kuvittelette olevanne ihmisläheisiä lääkäreitä (eli olette maalaislääkärityyppisiä sekopäitä ja oksettavan tunkeilevia ja muka-tietäväisiä).
Hyh. Lääkärit ovat aina oksettavia. Ja suurin osa on osaamattomia ja tyhmiä.
[/quote]
Onneks meillä on av mamma ^_*