Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin lääkäri jonka olet tavannut?

Vierailija
24.01.2015 |

Minun tapauksessani eräs terveyskeskuslääkäri, joka yrittää määrätä rauhoittavia joka ikiseen vaivaan ja naureskelee potilailleen.

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pimeeltä tyypiltä kuulostaa kieltämättä. Jos gyne rupeis mulle puhumaan tuohon sävyyn, vetäisisin vaan jalat yhteen ja huutaisin että "Nyt ukko perkele...!!" Mulla ainakin palais käämit tuollaisessa tilanteessa aika pahasti! 

Mutta siis tämä alkuperäinen kysäri: En voi sanoa, että oudoin lääkäri vaan ennemminkin ihanin tai huoh.. ehkä sitten outouden ja ihanuuden sekoitus löytyy Vaasasta, vastaavanlaisesta hoitopaikasta. Hoitaa tehtävänsä persoonallisesti ja tyylikkäästi. 

Vierailija
42/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis vastauksena Turun gyneä koskevaan kommenttiin. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:35"]

Kolmisenkymmentä vuotta sitten ajokorttia varten lääkärintarkastuksessa ollessani lääkäri suoritti kuulokokeen näin: pyysi minua kääntymään selkä huoneen oveen päin, itse käveli ovelle n. kolmen metrin päähän ja sitten minun piti toistaa hänen kuiskaten sanomansa sana. Ei ollut vaikea koe, koska hänen "kuiskauksensa" oli aika äänekäs. Sana oli 'koskenkorva', ja kuulokoe sillä suoritettu. Tämä tarina on tosi.

[/quote] Repesin ihan kauheaan röhönauruun :DDd

Vierailija
44/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:17"]Menin puoli vuotta valvottaneen ja elämää & työtä haitanneen karpaalikanavasyndrooman takia leikkaukseen, olin ollut jo hermoratatutkimuksesssa ja leikkausta edeltävässä kirurgin konsultaatiossa. Ennen leikkausta leikkaava lääkäri ja kandi joka oli myös mukana leikkauksessa vielä haastattelivat minua. Lääkäri töksäytti heti alkuun: tarvitsetko sinä ollenkaan tätä leikkausta? Minä siihen että niin, onhan se käsi oireillut ja puutunut niin voimakkaasti, ja eikös se ENMG:kin osoittanut... Lääkäri vain jatkoi että kuule, tässä halutaan selvittää ettei sua nyt vain turhaan leikata! Olin jotenkin ymmälläni siinä, tuli aivan sellainen olo kuin olisin hänen mielestään keplotellut itseni jollain konnuudella leikkaukseen, jota en tarvinnut. Käsi kuitenkin leikattiin.
[/quote]
Vähän samantapainen kokemus mulla. Esiteininä olin menossa leikkaukseen. En itse olisi halunnut siihen, mutta ymmärsin lääkäreiden puheesta että paras on leikata tai tulevaisuudessa tulee isoja ongelmia asian kanssa. Olin jo sairaalassa ja joku lääkäri kävi vielä katsomassa jalkaani, vanhemmat eivät paikalla. Hän käänteli ja väänteli ja totesi jotain joka tarkoitti sitä, että toimenpide on vain kosmeettinen mutta jos kerta haluan sen niin mikäpäs siinä. Olin ihan kauhuissani ja itku kurkussa, mutta koska olin todella estynyt noihin aikoihin en saanut sanotuksi kellekään koska olisin itkenyt. Leikkaus tehtiin ja lopputulemana seuraukset ovat olleet enemmän negatiiviset kuin positiiviset.
No, tuon lekurin syyhän se ei tietysti ollut, mutta vieläkin ihmettelen miksi hänen piti tuoda esille asia joka erosi niin paljon aiemman lääkärin mielipiteestä lapselle, kun vanhemmat eivät ole paikalla. Vieläkin kummittelee se, että olis pitänyt kertoa vanhemmille, jos se lekuri näkikin jotain mut muut ei...

Vierailija
45/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:58"] [quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:46"]Kävin harrastuksessa saadun tapaturman takia päivystyksessä. Lääkäri alkoi kesken tutkimuksen kyselemään ehkäisystä ja yritti pakottaa minut gynekologiseen tutkimukseen, ei tietääkseni liity selkäkipuun tuo tutkiminen? Voin myöntää että tuossa vaiheessa annoin lääkärille aika jäätävästi takaisin ja kerroin mielipiteeni tutkimuksesta. Harmi ku ei oma kannassa näy tietoja tuosta käynnistä. T. Sillon 20v [/quote] No nyt alapeukuttajat innostu. Jatketaan vielä sen verran että lääkäri itsekin myönsi ettei mun selkäkivun tutkimiseen tarvittu mitään gynekologisia tutkimuksia. [/quote]   Siksi alapeukkua, että moni gynekologinen vaiva kyllä tuntuu selkäkipuna. [/quote] Ai hevosen selästä putoaminenkin kuten tässä tapauksessa? Nimenomaan sanoin että harrastuksessa aiheutunut tapaturma..

[/quote]

Miksi helvetissä menit lääkäriin kun kuitenkin omasta mielestäsi tiedät kaiken tarvittavan ihan valmista diagnoosia myöten?

Vierailija
46/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:58"] [quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:46"]Kävin harrastuksessa saadun tapaturman takia päivystyksessä. Lääkäri alkoi kesken tutkimuksen kyselemään ehkäisystä ja yritti pakottaa minut gynekologiseen tutkimukseen, ei tietääkseni liity selkäkipuun tuo tutkiminen? Voin myöntää että tuossa vaiheessa annoin lääkärille aika jäätävästi takaisin ja kerroin mielipiteeni tutkimuksesta. Harmi ku ei oma kannassa näy tietoja tuosta käynnistä. T. Sillon 20v [/quote] No nyt alapeukuttajat innostu. Jatketaan vielä sen verran että lääkäri itsekin myönsi ettei mun selkäkivun tutkimiseen tarvittu mitään gynekologisia tutkimuksia. [/quote]   Siksi alapeukkua, että moni gynekologinen vaiva kyllä tuntuu selkäkipuna. [/quote] Ai hevosen selästä putoaminenkin kuten tässä tapauksessa? Nimenomaan sanoin että harrastuksessa aiheutunut tapaturma..

[/quote]

Miksi helvetissä menit lääkäriin kun kuitenkin omasta mielestäsi tiedät kaiken tarvittavan ihan valmista diagnoosia myöten?

Vierailija
47/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:38"]

Miespuolinen lääkäri sai raivokohtauksen kesken rutiinivastaanoton ilman mitään syytä, repi dramaattisesti juuri kirjoittamansa reseptin ja työnsi pöydältään kaikki kirjat ja paperit ym lattialle. Sitten rauhoittui yhtä nopeasti, kirjoitti uuden reseptin ja toivotti maireasti hyvää päivänjatkoa.

[/quote]

Hirnuin ääneen mielikuvalle :D

Vierailija
48/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän monta kertaa olen sattunut lääkärille, joka ei ole kuunnellut lainkaan mitä olen hänelle selkeällä suomen kielellä kertonut. Usein tuo potilasta kuuntelematon lääkäri on ollut nuorehko mies, jolla on lääkäriys noussut nuppiin ja on niin mukava tylyttää itseään nuorempia naisia kun on oikein lääkärin takki ja kaikki. 

Esimerkiksi kerran menin monta viikkoa jatkuneen flunssan + astman pahenemisen vuoksi lääkäriin, olin joutunut tosiaan päivystyksessäkin käymään jo monta kertaa kun ei enää henki kulkenut. Tauti vaan jatkui ja jatkui lopulta kuukausia, astmalääkkeet meni maksimiannostuksella ja yskin verta. Kohdalleni sattunut nuori mieslääkäri ei voinut mitenkään ymmärtää, että koska hänen taulukkonsa mukaan minulla oli hyvät pef-arvot (jokainen lääkäri tietää että pef-arvoja verrataan potilaan aikaisempiin arvoihin jos niitä on mitattu, ei viitearvoihin) että miten minulla voi olla yskää tai mitään oireita. Lääkäri ihmetteli diagnoosiani, miten minulla mukamas voi olla astmaa, kun on kerta niiiiiin hyvät pef-arvot ja väitti että erikoissairaanhoidossa on tehty väärä diagnoosi tai annettu liian voimakkaat lääkkeet. Hän ei myöskään kuullut keuhkoissani mitään ylimääräisiä ääniä, vaikka hengitys oli työlästä. Mitään verikokeita tms ei tietenkään tarvinnut ottaa, minähän olin vain turhaan valittamassa terveyskeskuksessa. Oikeasti minulla oli paha bakteeritulehdus keukoissani, toipumiseen meni lopulta kuukausia. Harmi ettei minulla ollut voimia tehdä tuosta lääkäristä valitusta. Opiskelut ja valmistumiseni viivästyi tämän kuukausia jatkuneen sairastelun ja puolikuntoisuuden vuoksi. 

Vierailija
49/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini, joka nyt onkin nyt juuri menettänyt oikeutensa toimia lääkäronä toistaiseksi mielenterveydellisistä syistä. Toimi kauan lääkärinä, vaikka oli erittäin harhainen. Siitä tehtiin lukuisia kanteluita. Lääkäreinä on täysin hullujakin! Kannattaa se aina muistaa.

Vierailija
50/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa. Siellä vastaanotolla voi olla vaikka minkälainen pöpipää vastassa. Ei voi ikinä tietää! 

Vierailija
51/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta saattaa lääkäreiden joukossa olla tosi kuumiakin tapauksia! (Tiedän yhden tällaisen.) 

Vierailija
52/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:44"]Turun yths:n gynekologi H.P. :)
[/quote]

Komppi!

Vierailija
53/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:44"]Turun yths:n gynekologi H.P. :) [/quote] Komppi!

[/quote]

No mikä siinä on niin outoa?

Vierailija
54/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin Meilahden päivystykseen sydänoireiden vuoksi. Minulla on siis sydänvika, jota hoidetaan siellä. Olin soittanut sydänpolille ja sieltä käskettiin välittömästi päivystykseen. Päivystyksessä nuori mieslääkäri alkoi huutaa, että ala elää elämääsi äläkä tänne tule. Ei se, että joku lääkäri on antanut sinulle diagnoosin tarkoita sitä että täällä pitäis käydä. Se diagnoosi on vaan termi, ei tarkoita sitä että olisit sairas. Jatkat vaan elämää, ei sua mikään vaivaa kun et välitä. Mitä v****a? Olin niin loukkaantunut, että ajattelin lähteä pois kenellekään mitään sanomatta. Nyt varmaan lähtisin, silloin en uskaltanut ennen kuin sain luvan. Vitutti, harmitti. Nykyään ajattelen et mikähän sillä oli, huono päivä varmaan.

Vierailija
55/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:59"]Lapseni kolhi itsensä ja menimme terkkariin tikattavaksi. Sairaanhoitaja katsoi ja sanoi, että odotellaan hetki lääkäriä. Meni muutama minuutti ja viereen pelmahti sellainen 155cm, 100kg, epäsiisti, pahasti harventunut ja rasvainen tukka, kulahtanut naama, huonot hampaat, tahra rinnuksissa ja ikää 50+ nainen. KAtsoin, että mikä lie puolijuoppo tuossa, kun alkoi puhua lapselle. Sitten vasta tajusin, että tuohan on lääkäri, vaikkei ollut lääkäritakkiakaan. Oli oikein mukava, rauhoittava ja nätisti tikkasi lapsen, mutta ulkoinen olemus hämmensi ensin. Ei siinä mitään. Olihan se kiva huomata, ettei lääkäritkään aina ole niin kliinejä.
[/quote] Mun viimeisessa synnytyksessa kalvojen puhkaisua yrittanyt laakari vastaa sun kuvausta muutoin, mutta silla oli laakarin valkoinen takki. Ja ei voinu puhkaista kalvoja, koska vauva oli kasi edella tulossa.

Vierailija
56/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkärit eivät ole järjen jättiläisiä, korkeintaan tyhmyydessä.

Mulla oli vähän aikaa takaperin hirvittävät kivut keskellä rintaa niin lääkäri vaarnamo kehtas sanoo, että mä luulen kivut. Silloin mulle riitti. Poistuin huoneesta saman tien.

Vierailija
57/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:36"]tämä lääkäri huokasi itsekseen jalkojeni välistä ”synnyttämätön, nuoren naisen emätin”.
[/quote] hyi helvetti :D

Vierailija
58/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lääkäri kertoili aina henkimaailman juttuja, kertoi aistivansa ihmisten sielut ja henkiset aurat.

Vierailija
59/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastiksessa mieslääkäri kysyi, että onko minulla nyt virtsaa rakossa. Sanoin onneksi että juuri tiristin viimeiset pisarat hoitajalle näytteeseen, sillä lääkäri jatkoi: "todella harmi, oltaisiin voitu samalla testata, miten sinulla lirahtaa, kun pidän sormet sisällä". Oli jo kolmas jälkkäri enkä ole koskaan aiemmin kuullutkaan. Varmaan ihan normi toimenpide mutta kiittelin kyllä etten vastannut jotain muuta.

Vierailija
60/206 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:22"]

Menin gynelle hakemaan e-pilkereitä, tämä ilmoitti olevansa lääkevastainen ja määräävänsä potilaille lääkkeitä vain poikkeustapauksessa? Ahaa. Kirjoitti kuitenkin pitkän listan oudoista luontaistuotteista joita kannattaa kokeilla, ja kehotti rukoilemaan koska se laskee verenpainetta. Sain kuvan että vastusti ehkäisyä uskonnollisista syistä.

[/quote]

Pitääkö tuollaisista vastaanottokäynneistä oikeasti maksaa? Itse olisin ainakin todella vihainen turhasta käynnistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän