Mikä siinä on niin kamalaa istua hetkeksi tuntemattoman viereen bussissa?
Tänään bussissa jossa oli paljon vapaita paikkoja, nainen jäi seisomaan kunnes vapautui paikka jossa kukaan ei istu vieressä. Mulla itselläni on sos. tilanteiden pelko, mutta pystyn kyllä istumaan 15 minuuttia tuntemattoman vieressä. Mikä siinä on niin kamalaa ja onko tämä tosiaan yleistä muuallakin kuin täällä meillä Suomessa? 😃
Kommentit (27)
Olen ihmetellyt samaa. Bussin keskellä oleva alue on sitä paitsi varattu lastenrattaiden kanssa liikkeellä oleville matkustajille.
Joskus olen huomannut, että jotkut menevät keskelle seisomaan, vaikka bussissa olisi vain kourallinen ihmisiä, että saisi vapaan penkkirivin jos haluaisi.
En halua hengittää kenenkään kanssa samaa ilmaa. Seison mieluusti sen 20 min, jonka työmatkani yleensä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Sä et olekaan hetkeen ihmetellyt tätä.
En ole koskaan tehnyt kyseisestä aiheesta aloitusta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin tätä täällä kysellään säännällisen epäsäännöllisesti.
En jaksa kuunnella kenenkään elämäntarinaa. Kumma ettei osata bussissa istua niin ettei käydä koko suvun sairauksia ja parisuhdeongelmia läpi kuuluvalla äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ehkä siksi, että kyseessä on suhteellisen yleinen ilmiö. Varmaan aika moni ihmettelee tätä, yksi ihminen niitä kaikkia aloituksia tänne tee.
Anna kun arvaan: ap, olet mies? Ajattelet, että siinä on jotain henkilökohtaista, kun nainen ei halua istua viereesi?
Busseissa istuu paljon tätinaisia jotka tarvii ne kaksi penkkiä
Ei huvita istua jonkun randomin vieressä.
Olisiko vaikka korona. Jotkut vielä pyrkivät pitämään turvavälejä.
Mikä siinä on niin kamalaa, että joku haluaa bussissa mieluummin seistä kun tulla kenenkään viereen istumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaa tehdä muuta kuin vahdata joka päivä ja koko ajan mistä täällä puhutaan. En ole ikinä törmännyt aiheeseen vaikka nyt yhden tv sarjan (selviytyjät) takia tullut roikuttua täällä.
T.eri
Kun ei monet tykkää niin ei viitsi tuppautua tielle.
En halunnut minäkään kenenkään viereen. En varsinkaan koronan aikana mutta en muutenkaan. Joskus jos oli väsynyt, ei väliä.
Nyt asun landella ja täällä ei busseja kuljekaan. Muuta kuin pitkän matkan.
Tuota, katsotaan... marraskuu 2021. Kaksi vuotta kestäneen pandemian takia kukaan täysijärkinen ei voisi edes kuvitellakaan istuvansa linja-autossa kenenkään muun viereen vielä pitkään aikaan. Kysymykseen on vastattu huomioiden vallitseva maailmantila.
Kristiina xx kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Bussin keskellä oleva alue on sitä paitsi varattu lastenrattaiden kanssa liikkeellä oleville matkustajille.
Joskus olen huomannut, että jotkut menevät keskelle seisomaan, vaikka bussissa olisi vain kourallinen ihmisiä, että saisi vapaan penkkirivin jos haluaisi.
Ei se ole rattaiden yksinomaisuutta. Joskus on mukavampi seistä hetki kun on istunut koko päivän. Kaikille se ei ole kauhistus.