Vieras toi Kaverisynttäreille lapsilleen mukanaan oman kakun, yleistäkin?
Lapseni osallistui Kaverisynttäreille, joille kahden kutsutun lapsen äiti myös oli ängennyt mukaan, ilmeisesti vahtimaan lapsiensa syömisiä. Tämä nuori nainen toi omille lapsilleen mukanaan oman kakun ja muuta syötävää, ja lasten ei annettu syödä tai juoda mitään juhlatarjoiluista lasten toiveista huolimatta. Kyseessä ei ollut edes allergia, vaan hörhö ei vain halua lapsiensa syövän sokeria, vehnää ym. Kaiken lisäksi tämä nainen on eronnut, ja kun lapset ovat isällään puolet ajasta, he syövät ihan tavallisesti. Tämä nainen tuputtaa omaa ideologiaansa ruuasta - mitä saa syödä, mitä ei - kaikkialla ja kaikille, selvästi halveksuu muita jotka antavat vaikka lapselleen tavallisen voileivän. Ei hän pahaa tarkoita, mutta jos vastaa, että kyllä meillä syödään ruokaa X, hän vastaa esim. "No, minäkin kiinnostuin vasta kun tulin äidiksi ja haluan lasten parasta." Jaa, me muutko emme? Kyllä meilläkin rajoitetaan herkkujen syöntiä, mutta kun arkena syödään terveellisesti niin kai sitä voi juhlissa höllätä? Oli varmaan emännälläkin kivaa kun kutsutun äiti tulee kaupanpäällisinä mukaan vahtimaan ettei emäntä pääse myrkyttäämään lapsia millään kermakakulla ja karkeilla, ja aivan varmasti tämä hörhöke ei muuta tehnyt kuin paasannut miten huonoa ravintoa lapsille tarjotaan. Minä olisin emäntänä loukkaantunut! Ja jos todella ruokavalio on niin tarkkaa, olisin mielelläni itse hankkinut jotain sopivaa purtavaa vieraille kun olisi etukäteen kerrottu. Sen sijaan arvostelua en haluaisi kuulla, enkä sitä että joutuisin kotonani tuntemaan syyllisyyttä siitä , miten meidän perhe syö tai mitä tarjoan lastenkutsuilla tai siitä, että parilla lapsella on paha mieli kun he eivät saa herkkuja muiden tapaan. Onko teidän lähipiirissä hörhöjä, onko tämä normaalia?
Kommentit (28)
Tosiasiahan on, että jos lapsensa antaa syödä sokeria ja vehnää, niin silloin ei huolehdi lapsen parhaasta. Mä valitettavasti kuulun niihin, mutta kyllä mulla faktat on hallussa.
No en mä usko että niitä lapsia toiste kutsutaan.
Tuo on normaalia hörhöille. Turha yrittää muuttaa hörhöä tai kyseenalaistaa hänen ajatuksiaan, väsähdät vain itse etkä saa hörhöä muuttamaan mieltään. Tuollaiset kannattaa jättää huomiotta, mutta muistaa, että hörhö äiti ei ole niiden lasten vika eli huomioi silti lapsia ihan tavalliseen tapaan.
Jatkoa vielä, ei ehkä ap sunkaan lapsia kutsuta. Mä en ainakaan pitäisi siitä, että meillä järjestettyjä synttäreitä spekuloitaisiin täällä niin, että minä ja vieraani tunnistaisivat tapauksen. Vaikka olisin ajatellut mitä kenenkin vieraan käytöksestä.
Minäpä olen syönyt tänäänkin super terveellisesti ja nyt vain hetkeksi tulin katsomaan mitä täällä kirjoitellaan. Olen jo valmiina lenkkeilyvaatteissa kunhan vain juon terveellisen smoothien. Meinaatteko te muut lojua koko päivän sohvalla ja lukea tätä palstaa? Huhhuh..meinaatte varmaan. Laiskiaiset kyllä keksii tekosyitä ettei tarvitse ulos lähteä. :D No vitsi. Onko se tyyppi juuri tällainen?
Mä nautin tästä että olen jo vanhempi vanhempi ja sen verran vastenmielisissä litkuissa keitetty että pystyisin kyllä sanomaan tuolle äidille, "sori, nää on lastenkutsut. Voit tulla hakemaan sit parin tunnin päästä". Hitto, se nainen ei olisi päässyt eteistä pidemmälle mun kotiini edes.
Up