Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käännyt tuijottamaan jos lapseni itkee kaupassa?

Vierailija
23.01.2015 |

Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä?
Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni.
Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan.
Kiitos olen puhunut.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ihan siihen suuntaan minne huvittaa, koita tottua siihen.

Vierailija
62/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku lapsi järjesti kauppajonossa jonkun kohtauksen, kun ei saanut karkkia ja heittäytyi lattialle. Samaan aikaan nuori äiti koitti maksaa ostoksia, työntää rattaissa pienempää lasta ja sitten pakata ostoksia. Seurasin ihaillen ja mielenkiinnolla tilannetta, joka olisi itselleni täysi painajainen. Se lattialla maannut olisi saattanut jäädä minulta siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:12"]

Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä? Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni. Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan. Kiitos olen puhunut.

[/quote] kyllä sitä aina kiukkusen lapsen huomaa ja sitten katson kuka lapsen seurassa onko äiti, isä jne. Tuijotan minäkin monttu auki välillä

Vierailija
64/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyttömät, pikkusieluiset vajakit jäävät tuijottamaan, osoittaen ylemmyyttään ja halveksuntaansa lapsia kohtaan. Varmaankin, koska omat vanhemmat eivät rakastaneet tarpeeksi, se täytyy kostaa muille.

Suosittelen ajattelemaan asioita muidenkin kannalta.

Vierailija
65/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan teille, jotka luulette, että kaikki lapset hiljenee nappia painamalla. Kasvatusta on nimenomaan se, ettei esimerkiksi anna lapselle karkkia aina kun tämä haluaa. Siitä voi sitten seurata huuto ja itku. Eikä kyse ole välttämättä siitä, että lapsi on tottunut saamaan haluamansa. Kiellän omaa 2-vuotiasta milloin mistäkin, huuto ja itku tulee lähes joka kerta. Pakko se kuitenkin ihmisten ilmoillekin välillä on mennä.

Vierailija
66/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin että mitä kiusaat pientä lasta niin paljon että toisen pitää itkeä!

Vierailija
67/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:12"]

Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä? Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni. Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan. Kiitos olen puhunut.

[/quote]

En mielestäni tuijota, mutta vilkaisen kyllä. Kai se on reaktio, kun joku itkee. En häiriinny lapsista kaupassa.

Vierailija
68/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:30"]Katson onko sattunut jotain ja tarvitaanko mahdollisesti apua. Yleensä kun mitään ei tartte tehdä niin jatkan elämääni, pari kertaa on tarvittu apua. Olen lastenlääkäri, joten mä tahdon auttaa kun kerran osaan.
[/quote] niin varmaan! :D tällä palstalla ei oikeat lääkärit kuluta aikaansa!!

Vierailija
69/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:19"]

Koska se vituttaa, raivostuttaa ja ärsyttää enemmän kuin neekerit ja niiden paskaräppi. Pitäkää se saatanansikiö vaikka autossa lukittuna ja ketjuihin kahlittuna. Seuraavaa lapsi joka tökkii minua kärryillä näkee miten nyrkki iskeytyy vanhemman päänläpi ja takaraivosta ulos.

[/quote]

Oijjoi miten suloista uhoa tyypiltä jonka kroppa ei pysty lunastamaan sitä mitä suu päästelee ulos. :D

IRL nuo ovat ihan hiljaa -mikä ei yllätä ketään

Vierailija
70/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vilkaisen aina kun kuulen lapsen itkua tai sanat "äiti". Se tulee automaattisesti. Tuijottamaan en jää, jos tilanteessa ei ole mitään tavanomaisesta poikkeavaa.

Jotkut tuijottavat pahasti, koska se kertoo jotain heistä itsestään. Heitä ärsyttää, koska heidän oma käsityksensä ympäristöstä pyörii akselilla minäminäminäjaminunshoppailurauha, ja kitisevä lapsi muistuttaa että kaupassa on muitakin ihmisiä. Joitakin tämä ärsyttää siksi, etteivät yksinkertaisesti ymmärrä millainen 2-vuotias on ja kuvittelevat että tuonikäisen voisi jotenkin "kasvattaa" hiljaiseksi. Se voi taas johtua joko tietämättömyydestä tai agressiivisesta luonteesta.

Älä välitä, eiköhän useimmat ihmiset miellä uhmiksesi harmittomammaksi kaupassaolijaksi kuin ylläolevilla ominaisuuksilla varustetun aikuisen...

Vierailija
71/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:58"]

No voi herranjestas, aika epätodennäköistä, että sille lapselle olisi kaupassa rattaissa ollessa jotain sattunut. Lapset nyt huutaa milloin mistäkin. Normaalia kääntyä sekunniksi katsomaan mistä ääni tulee, mutta kun näkee lapsen äidinkin olevan paikalla niin ei tarvitse sen enempää jäädä tuijottelemaan. Se on epäkohteliasta.

[/quote]

Kaupassa huutaminen on epäkohteliasta.

[/quote]

Voi apua, voiko tällaisia ihmisiä todella olla? Vauva tai pikkulapsi ei itke epäkohteliaisuuttaan vaan ilmaisee tunteitaan, koska ei osaa vielä muutoin ilmaista itseään.

Vierailija
72/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia ei saa katsoa. Itkeviä lapsia ei saa katsoa. Toisten ostoksia ei saa katsoa. Omiin varpaisiinsakko tässä pitää tuijottaa!

Vierailija
73/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:23"]Ai että noi kyylät muuten ärsyttää
[/quote]

hyvä. Siksi mä tuijotankin että suakin ärsyttäisi. Nimittäin mua ärsyttää suunnattomasti sun kersan kiljunta ja se ,että et yritä vaientaa sitä.

Vierailija
74/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on kiinnostavaa jäädä seuraamaan ja katsomaan miten rääkyvän lapsen äiti hallitsee kiukkunsa ja hoitaa tilanteen. Tai sitten ei. Saa mainioita "kaupassa nähtyä" aloituksia aaveelle.

Vierailija
75/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:36"]

Lihavia ei saa katsoa. Itkeviä lapsia ei saa katsoa. Toisten ostoksia ei saa katsoa. Omiin varpaisiinsakko tässä pitää tuijottaa!

[/quote]

Katsominen ja tuijottaminen on eri asioita.

Vierailija
76/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:54"]

Onnea vaan teille, jotka luulette, että kaikki lapset hiljenee nappia painamalla. Kasvatusta on nimenomaan se, ettei esimerkiksi anna lapselle karkkia aina kun tämä haluaa. Siitä voi sitten seurata huuto ja itku. 

[/quote]

No, jos 2v itkee karkin vuoksi, todellakin voin tuijottaa, jos itkee isänsä perään, säälin häntä, ja toivon, että pääsee ikävän äitinsä luota isälleen, jossa toinen sisarus saa olla! :D

Vierailija
77/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:23"]Ai että noi kyylät muuten ärsyttää [/quote] hyvä. Siksi mä tuijotankin että suakin ärsyttäisi. Nimittäin mua ärsyttää suunnattomasti sun kersan kiljunta ja se ,että et yritä vaientaa sitä.

[/quote]

Ja silloin minä tuijotan sinua, koska olet itsekeskeinen moukka johon verrattuna se kiljuva kersakin vaikuttaa varsin siedettävältä. PS: Itselläni ei ole pieniä lapsia.

Vierailija
78/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:36"]Tuijotan koska pidän sinua tilannetajuttomana ja huonona kasvattaja. Varsinkin jos et saa lasta hiljenemään heti/poistu paikalta. 

Käy kaupassa ilman mukuloitasi, jätä ne isänsä kanssa kotiin.

Mitä kertoo se, että lapsesi huutaa kurkku suorana julkisella paikalla kun kärryn työntäjä on väärä? Aivan, sen että olen oikeassa kasvatustaidoistasi.
[/quote]

Jos kyseessä on alle 3-4-vuotias niin kyse ei ole huonosta kasvatuksesta, (useimmat) pienet lapset nyt vaan pistää itku/huuto-konserton pystyyn milloin mistäkin. Ja joskus on vaan paras ignoorata sen uhmaikäisen kiukuttelu, niin ne yleensä hiljenee (kiukuttelu ja hätäinen itku on kaksi eri asiaa).
Olen au pair ja joskus joudun tekemään ruokaostoksia kahden alle 3-vuotiaan kanssa, ja joskus näillä vaan ei kestä hermot 2 tunnin kauppareissuun (autossa 20min, kaupassa n. Tunti, autoon pakkaus 10min kotiin ajo 20min) ja sit jompikumpi kiukkuaa tai tulee äitiä ikävä yms. Täällä onneksi ihmiset ymmärtää mistä kyse, ja itekkin osaan ottaa 2-vuotiaan kiukkuamisen huumorilla (vaikka tietty vituttaakin se turha uhma), ja yleensä saan myötätuntoisia, huvittuneita, mutta ymmärtäväisiä katseita muilta kaupassa olijoilta. Eikä kukaan jaksa jäädä tuijottamaan.

Kyllä itseänikin huutavat lapset vituttaa jos olen vapaalla, mutta mulkoilulla en kuitenkaan saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
79/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarpeeksi muutakin mietittävää, ei todellakaan jaksa kiinnostaa lasten huudot.

Vierailija
80/84 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:58"]

No voi herranjestas, aika epätodennäköistä, että sille lapselle olisi kaupassa rattaissa ollessa jotain sattunut. Lapset nyt huutaa milloin mistäkin. Normaalia kääntyä sekunniksi katsomaan mistä ääni tulee, mutta kun näkee lapsen äidinkin olevan paikalla niin ei tarvitse sen enempää jäädä tuijottelemaan. Se on epäkohteliasta.

[/quote]

Sen takia sitä KÄÄNNYTÄÄN katsomaan, kun ei nähdä onko se lapsi siellä kärryissä ja turvassa.