Miksi käännyt tuijottamaan jos lapseni itkee kaupassa?
Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä?
Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni.
Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan.
Kiitos olen puhunut.
Kommentit (84)
Käännyn äänen kuullessani katsomaan josko olisi joku hätänä. Mutta osaan kääntää katseeni myös pois. Usein olen jopa niin kuin en kuulisikaan, koska tiedän miten ärsyttävää on olla huomion keskiössä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:36"]
Tuijotan koska pidän sinua tilannetajuttomana ja huonona kasvattaja. Varsinkin jos et saa lasta hiljenemään heti/poistu paikalta.
Käy kaupassa ilman mukuloitasi, jätä ne isänsä kanssa kotiin.
Mitä kertoo se, että lapsesi huutaa kurkku suorana julkisella paikalla kun kärryn työntäjä on väärä? Aivan, sen että olen oikeassa kasvatustaidoistasi.
[/quote]
Jopa minä, lapseton ihminen, ymmärrän että 2-vuotias on vasta oppimassa sääntöjä. Kuinka kauppatilanteita voidaan harjoitella jos kauppaan meno ei ole sallittua? Ja luuletko että lapsi kuin lapsi hiljenee nappia painamalla? Ja 2-vuotiaan (uhma?)itkusta et voi tehdä vielä mitään päätelmiä vanhemmuden laadusta. Olet tasan itsekin ollut vitun ärsyttävä kaupassa epäloogisista syistä rääkyvä napero.
[/quote]
Niinpä olisi hauskaa nähdä millaisia nämä arvostelijat ovat olleet itse pienenä ihan samanlaisia huutavia naperoita kuin kaikki muutkin :D ovathan heidänkin vanhempansa joutuneet taistelemaan itkukohtausten kanssa ja nyt aikuisena he kokevat oikeudekseen katsoa halveksien muita tämä on vain osoitus näiden ihmisten alhaisemmasta älykkyysosamäärästä ..
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:31"]
Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Oma lapseni on vielä sellainen, joka provosoituu tuijottamisesta raivarin aikana ja huuto vain yltyy.
[/quote]
...Ja lapsen ollessa 15 tämä mamma on hänen kanssaan poliisikuulusteluissa kun pikku-Jonne on hakannut satunnaisia ohikulkijoita ja mamma puolustaa Jonnea 'niiden vika kun ne provosoi tuijottamalla!'
Jos se huuto tulee takaani tai alhaalta päin niin tottakai katson ettei kukaan vieras lapsi onnistunut ryömimään minun jalkoihini pyörimään ja ihmettelemään (tätä sattuu joskus!) ja etten tehnyt sille vahingossa pahaa jälkeä terävällä Christian Louboutin-piikkikorkkarillani!
Jos se tulee sivusta tia edestä päin niin katson että ehtikö joku jäädä ostoskärryjen tai hyllyltä pudonneiden tavaroiden alle.
Jos katson tämän jälkeen tilannetta hieman tuskastuneena niin minulla on alkamassa päänsärky enkä välitä ylimääräisestä metelistä ympärilläni, haluan itsekin vain kaupasta äkkiä pois,
Vaikka olen lapseton niin saan kai minä vilkaista että onko jokin hätä ja mikäli vanhempia ei näy lähellä???
Rehellisesti??? Jos isä ja äiti on lapsen kanssa kaupassa, ja lapsi alkaa metelöidä tuolla tavalla toiselle vanhemmalle, niin ajattelen että juuri se vanhempi johon se huuto kohdistuu on lapselle jotenkin epämieluisampi koska on tehnyt lapselle jotain ikävää........
katson vaan että hohhoijaa siinä taas yksi huonojen vanhempien kasvattamaton lapsi.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 01:13"]
Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Oma lapseni on vielä sellainen, joka provosoituu tuijottamisesta raivarin aikana ja huuto vain yltyy.
[/quote]
...Ja lapsen ollessa 15 tämä mamma on hänen kanssaan poliisikuulusteluissa kun pikku-Jonne on hakannut satunnaisia ohikulkijoita ja mamma puolustaa Jonnea 'niiden vika kun ne provosoi tuijottamalla!'
[/quote]
Sama kävi mielessä! :D
[/quote]
Onpa outo tapaus, sillä useimmat lapset hiljentyvät heti kun vieras katsoo heihin päin kysyvällä ilmeellä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 01:13"]
[/quote]
[/quote]
15-vuotiaan väkivaltaisuus ja 2-vuotiaan uhma on kuule pikkusen eri asioita. Vertaatko näitä ihan tosissasi toisiinsa?
"MIksi et hiljennä sitä rääkyvää pentuasi? Tapa se vaikka jos et muuten onnistu hiljentämään" - Kuka sanoi, ettei Ap tai muu, jonka lapsi itkee, pyri rauhoittamaan ja/ tai hiljentämään lasta, jos ja kun hän alkaa itkeä. Minusta on pelottavaa ajatella, että on niin "herkkiä" ihmisiä, että lapsen itkeminen on niin paha asia, että kokevat sen niin, että ellei sitä saa loppumaan muuten, niin pitäsi lapsi tappaa. - Mitä tähän muuta voi sanoa, kuin että vahinko, ettei kukaan onnistunut hiljentämään lainaamani kommentin esittäjää. - En usko, että kukaan tai ainakin hyvin harva tahallaan itkettää lastaan ja vielä harvempi julkisesti. (Lapsen tappamista ajattelee toivottavasti äärimmäisen harva, oli syy, mikä tahansa),
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:36"] Tuijotan koska pidän sinua tilannetajuttomana ja huonona kasvattaja. Varsinkin jos et saa lasta hiljenemään heti/poistu paikalta. Käy kaupassa ilman mukuloitasi, jätä ne isänsä kanssa kotiin. Mitä kertoo se, että lapsesi huutaa kurkku suorana julkisella paikalla kun kärryn työntäjä on väärä? Aivan, sen että olen oikeassa kasvatustaidoistasi. [/quote] Jopa minä, lapseton ihminen, ymmärrän että 2-vuotias on vasta oppimassa sääntöjä. Kuinka kauppatilanteita voidaan harjoitella jos kauppaan meno ei ole sallittua? Ja luuletko että lapsi kuin lapsi hiljenee nappia painamalla? Ja 2-vuotiaan (uhma?)itkusta et voi tehdä vielä mitään päätelmiä vanhemmuden laadusta. Olet tasan itsekin ollut vitun ärsyttävä kaupassa epäloogisista syistä rääkyvä napero. [/quote] Niinpä olisi hauskaa nähdä millaisia nämä arvostelijat ovat olleet itse pienenä ihan samanlaisia huutavia naperoita kuin kaikki muutkin :D ovathan heidänkin vanhempansa joutuneet taistelemaan itkukohtausten kanssa ja nyt aikuisena he kokevat oikeudekseen katsoa halveksien muita tämä on vain osoitus näiden ihmisten alhaisemmasta älykkyysosamäärästä ..
[/quote]
Paitsi että heidän vanhempansa eivät ole suhtautuneet ymmärtävästi ohjaten, vaan ovat selvästi nitistäneet lapsen tunteet. Nyt on sitten Mt Kateus -nimisen tulivuoren purkaus käsillä heti, kun jossain näkyy nutistamaton lapsi.
Miksi käännyt tuijottamaan jos lapseni itkee kaupassa?
Yritän viestiä sinulle, että olet tehnyt paskaa työtä lapsesi kasvattamisessa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:12"]Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä?
Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni.
Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan.
Kiitos olen puhunut.
[/quote]
Ei oo ihme, että lapses haluaa olla mieluummin isän kanssa.
Nopeasti vilkaisen onko kaikki kunnossa. Voisi olla vaikka eksynyt lapsi tai "vanhempi" pahoinpitelemässä lastaan. Jos on normaalia taaperon uhmaa, väsymyskiukuttelua jne niin ihan sama. Mun mielestä ihan normaalia välittämistä kanssaihmisistä. Kyl mä käännyn katsomaan oli se itkeskelijä kuka tahansa. Toiseen hätään puuttumalla olen mm. pelastanut parin ihmisen hengen soittamalla ambulanssin ja antamalla ensiapua.
En käänny, koska se on mielestäni typerää eikä siitä ole mitään hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:21"]
Ei oo ihme, että lapses haluaa olla mieluummin isän kanssa.
[/quote]
Ajattelin samaa! :DDD Kuka noin negatiivisluonteista äitiä jaksaa? Ei edes sen oma lapsi!
Käännyn mulkkaamaan paheksuvasti, jotta mamma olisi tietoisempi siitä, että hänen rääkyvä rasvapalleronsa herättää huomiota ja häiritsee muita. Enkä käänny vain kaupassa, vaan joka paikassa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:42"]
Miksi itse käännyt katsomaan, mitä minä katson? Miten se sun persettä kutittaa?
[/quote]
Miksi ap et vastannut? Taidan itsekin siis jättää vastaamatta...
Koska itkevästä 2-vuotiaasta pirskuaa räkää ja tahdon nähdä minkä kaiken lähellä tenava ehtii käydä jotta osaisin välttää kaikkea räkäistä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:36"]
Tuijotan koska pidän sinua tilannetajuttomana ja huonona kasvattaja. Varsinkin jos et saa lasta hiljenemään heti/poistu paikalta.
Käy kaupassa ilman mukuloitasi, jätä ne isänsä kanssa kotiin.
Mitä kertoo se, että lapsesi huutaa kurkku suorana julkisella paikalla kun kärryn työntäjä on väärä? Aivan, sen että olen oikeassa kasvatustaidoistasi.
[/quote]
Jopa minä, lapseton ihminen, ymmärrän että 2-vuotias on vasta oppimassa sääntöjä. Kuinka kauppatilanteita voidaan harjoitella jos kauppaan meno ei ole sallittua? Ja luuletko että lapsi kuin lapsi hiljenee nappia painamalla? Ja 2-vuotiaan (uhma?)itkusta et voi tehdä vielä mitään päätelmiä vanhemmuden laadusta. Olet tasan itsekin ollut vitun ärsyttävä kaupassa epäloogisista syistä rääkyvä napero.