Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käännyt tuijottamaan jos lapseni itkee kaupassa?

Vierailija
23.01.2015 |

Niin, 2v lapseni alkoi itkemään kun minä työnsin häntä kärryissä ja olisi halunnut että isi työntää. Hain muutaman ostoksen ja suuntasin miehen luo joka oli toisen lapseni kanssa hakemassa muita ostoksia. Tänä aikana ainakin 20 ihmistä kääntyi niskat väärällään katsomaan mitä tapahtuu. Eikä ollut vilkaisu vaan tuijotus. Mitä se tarkoittaa? Onko se jokin mielenosoitus että "haluaisin shoppailla rauhassa"? Vai oletko huolissasi että jollain lapsella on hätä? Vai mitä?
Ymmärrän että itkevä lapsi ei ole kiva mm kaupassa (ei kyllä ollut mullakaan kivaa) mutta miksi helvetissä pitää tuijottaa. Ei se lapsi sillä hiljene. Yritin vielä samalla sössöttää että juu mennään ihan juuri isin luo haetaan vaan pari juttua ei hätää, tietenkin rauhoittaakseni lasta mutta myös muille tiedoksi että en tullut kauppaan huudattamaan lastani huvikseni.
Ja lisään vielä että jos jonkun muun lapsi huutaa niin saatan automaattisesti vilkaista mistä ääni tulee ja jatkaa sitten juttujani huomattuani että ok kiukutteleva lapsi siellä vaan.
Kiitos olen puhunut.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotan, koska mua vituttaa lapsiaan huudattavat=rääkkäävät ihmiset.

Vierailija
2/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotan, koska se on kiinnostavaa ja koska sitä ei ole laissa kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta; miksi lapsi itkee ja mitä seuraavaksi tapahtuu. 

Ja tuttua juttua tuo omalta kohdaltanikin, en siis arvostellakseni tuijota, vain mielenkiinnosta.

Vierailija
4/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tarkistan, onko lapsi kunnossa... Jotain on voinut pudota päälle tai vanhempi päässyt hukkaan. Ei kaikki "tuijota" pahalla

Vierailija
5/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuijottavat kun eivät ymmärrä eivätkä omaa käytöstapoja :)

Vierailija
6/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua vituttaa vinkuvat ja rääkyvät pennut, ei pelkästään kaupassa vaan joka paikassa. Alle 10kk:n ikäiset erikseen eli ei vituta vinkuminen, mutta ärsyttää ylimääräinen meteli

Vierailija
7/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käänny edes katsomaan, koska ei kiinnosta.

Vierailija
8/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että noi kyylät muuten ärsyttää

Vierailija
9/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vilkaisen vain siksi että ns varmistan ettei lapsen päälle ole tippunut mitään tai ettei ole eksynyt yns. muuten jää tuijottelemaa jos kyseessä on vain joku uhmaikäinen lapsi joka ei saanut tikkaria

Vierailija
10/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ap aloituksesi uudelleen. Oletko vihainen "tuijottaville" ihmisille, vai vain väsynyt? Kamalan pitkä, vihainen sepustus..Oikeasti kukaan ei varmaan tuijottanut. Sinusta vaan huutavan lapsen kanssa tuntui siltä että kaikki katsoo, tuijottaa ja arvostelee.

Vierailija
11/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuijota, mutta eiköhän se ole ihmiseläimeen sisäänrakennettu vaisto kääntyä katsomaan, jos lapsi itkee.

Vierailija
12/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson onko sattunut jotain ja tarvitaanko mahdollisesti apua. Yleensä kun mitään ei tartte tehdä niin jatkan elämääni, pari kertaa on tarvittu apua. Olen lastenlääkäri, joten mä tahdon auttaa kun kerran osaan.

Vierailija
13/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Oma lapseni on vielä sellainen, joka provosoituu tuijottamisesta raivarin aikana ja huuto vain yltyy.

Vierailija
14/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, toimitko oikein ja viet lapsen pois kaupasta.

Vierailija
15/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä ihminen kiinnittää huomiota liikkeeseen, niin kyllä myös ääni saa aika huolella ihmisen huomion. 

Vierailija
16/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaisto, itkun on tarkoitus huolestuttaa sen kuulija. Ei auta, mutta myönsithän itsekin että olisit niiden 20 joukossa jos jonkun toisen lapsi itkee. Ja myös mun 2v kääntyy tuijottamaan ja huolestuu jos esim. meidän vauva itkee, eli ihmiseen sisäänrakennettu ominaisuus. Veemäistä kaupassa, sympatiat & tiedän tunteen.

Vierailija
17/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkevä lapsi herättää ihmisen huomion, se on geeneissä aikuisella.

Vierailija
18/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti tauti :-) vaan en minäkään jää tuijottamaan, vilkaisen vain onko kaikki kunnossa.

Vierailija
19/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotan koska pidän sinua tilannetajuttomana ja huonona kasvattaja. Varsinkin jos et saa lasta hiljenemään heti/poistu paikalta. 

Käy kaupassa ilman mukuloitasi, jätä ne isänsä kanssa kotiin.

Mitä kertoo se, että lapsesi huutaa kurkku suorana julkisella paikalla kun kärryn työntäjä on väärä? Aivan, sen että olen oikeassa kasvatustaidoistasi.

Vierailija
20/84 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 1. Sulla oli karseet vaatteet 2. Lapsesi ääni oli ärsyttävä 3. vitutti kun et pannut lasta ruotuun, ei kiukuttelijan kanssa aleta neuvotella 4. Sanoinko jo, että sulla oli karseet vaatteet? Niin ja tukka. T: Pitun Viiras