Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Singapore pistää rokottamattomat ruotuun. Meillä pitäisi tehdä sama

Vierailija
09.11.2021 |

Jonkun aikaa on vielä aikaa ottaa se koronarokote tai joutuu sairastaessaan maksamaan hoidon omasta pussistaan.
Singaporessa demokratia toimii, päinvastoin kuin täällä.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008390499.html

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus sitten myös samanlaiseksi Singaporen kanssa, kelpaa!

Juuri näin. En odottanutkaan, että porukka osaisi suhtautua sen vertaa mediakriittisesti, että ottaisivat asian taustoista selvää. Singaporessa terveydenhuolto perustuu yksityisiin vakuutuksiin. Poikkeuksellisesti valtio on lähtenyt ottamaan koronataudin hoitokulut kontolleen, koska tilanne on vakuutusyhtiöille ns ylivoimainen este. Eli kysymys ei ole veroina kerätyistä sairasvakuutus ym soteäyreistä, jotka nyt yksipuolisella päätöksellä olisi päätetty pidättää heiltä, jotka eivät ole rokotetta ottaneet. Kuten olisi tilanne Suomessa jos samaan päätökseen päädyttäisi täällä.

Vierailija
62/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites itsemurhaajat, rattijuopot, narkomaanit, tupakoitsijat, rikolliset yms? Hoidetaanko vai jätetäänkö kuolemaan?

Äly hoi, Nuo eivät ole epidemiaa. Koronassa on kyse epidemiasta, yrittäkää tajuta se ero.

50 000€ sairaalalasku rokotusvastaiselle. Alkaa järki kirkastua!

Pitkäaikaisessa tehohoidossa lasku voi olla suurempi kuin tuo 50000€.  Kannatan. Se on rokotevastaisen valinta: joko ottaa piikin tai maksaa, täysimääräisenä. Kyse on epidemian levittämisesta, mitä tupakanpoltto tai lihominen ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rokottamattomien mukaan korona on yhtä vaaraton kuin tavallinen vuosittainen flunssa. joten silloinhan taudin voi sairastaa kotona ihan ilmaiseksi.

No niinhän se valtaosalle ihmisistä onkin! THL:n mukaan koronaan (tai koronan kanssa) kuolleista 95 prosenttia on reilusti yli 8-kymppisiä ja monisairaita. Sitä paitsi kaikki, jotka ovat kuolleet 30 päivän sisällä postiviisesta koronatestituloksesta merkitään koronaan kuolleiksi vaikka taustalla olisi jokin muu syy. Lähde THL.

Influenssakin vie nuoria ja lapsia sairaalaan, joskus heitä myös kuolee siihen. Koronaan ei ole kuollut yhtäkään alle 30v Suomessa. Koronan vaarallisuutta on liioiteltu törkeästi.

Eihän kysymys ole ensinkään kuolleiden määristä, vaan siitä kuinka rokottamaton koronasairas vie sairaalan hoitopaikan ihan turhaan.

Jos rokottamaton koronapotilas kuolisikin heti sairastuttuaan kotonaan, niin koko ongelmaa ei edes olisi, vaan tilanne olisi oikeastaan ihan hyvä , erinomainen suorastaan. Mutta kun tämä vastuuton kampeaa itsensä sairaalan petipaikoille:(

ap

Mites sitten rokotetut jotka päätyvät sairaalaan? Miksi he kampeavat itsensä sinne petipaikoille kun he ovat jo saaneet rokotteen jonka piti ylipäätään estää sairaanhoidon kuormittaminen?

Ne on tehneet parhaansa viruksen leviämisen estämiseksi, joten heillä on oikeus hoitopaikkaan, mielestäni rokottamattomilla ei, koska ITSE OTTAVAT KERRAN RISKIN, kuolkoot sitten siihen.

Tajuatko, että monelle rokote on suurempi riski kuin itse tauti? Rokotteen on jo nyt todettu aiheuttavan poikkeuksellisen paljon haittoja, mm. veritulppia, rytmihäiriöitä, hormonitasapainon häiriöitä, vakavia ihottumia, lista on pitkä!

Ei KETÄÄN saa painostaa ottamaan rokotetta joka voi kenelle tahansa aiheuttaa vakavia haittoja joista ei pitkällä aikavälillä edes tiedetä vielä mitään. Tässä valtakunnassa on monia muitakin asioita joissa ihmiset ottavat itse riskin (monet urheilulajit, autoilu jne) ja jos jotain käy he saavat tarvittaessa sairaalahoitoa.

Nyt ollaan vaarallisilla vesillä kun halutaan lähteä rajoittamaan ihmisten oikeuksia tällä tavalla. Muista että sinä ja sinun oikeudet voitte olla seuraavana listalla, kuka sinua sitten haluaa puolustaa kun nyt olet itse kannattamassa ihmisten eriarvoistamista?

Ei ole eriarvoistamista, koska ON OMA VAPAA VALINTA.

-Et ota piikkiä->ei tehohoitopaikkaa, jos sairastut koronaan,

-Otat piikin, tehohoitopaikka on, jos sairastut koronaan.

Muissa sairauksissa molemmilla samat oikeudet, helppoa kuin heinän teko!

Vapaa valinta?? 😂 No ei selkeästikään ole kun painostetaan, syyllistetään ja uhkaillaan. Jos et ota "vapaaehtoista" rokotetta sinulta kielletään pääsy palveluihin, töihin ja sairaalaan tai vähintäänkin maksat hoidon itse.

En olisi uskonut että sivistysvaltioissa löytyy tällaista porukkaa jotka kannattavat fasismia.

Kerrotko vileä, miksi  minun työnantajana pitää maksaa rokottamattomille sairaslomakorvausta, kun ilman rokotetta ei edes sairastuisi?

-Maksakaa itse sairaslomanne, rokottamattomat!

-Toisekseen tulette työpaikoille levittämään virusta.

Rokotehan ei edes estä sairastumista. Vaikka tauti ei veisi sairaalaan, voi ihminen silti olla töistä pois. Jos kieltäydyt maksamasta palkkaa koronaa sairastuneille, sen pitäisi sitten koskea kaikkia. Ja entä tavallinen flunssa tai vatsatauti? Jos poissaolo ei liity koronaa mitenkään, mutta rokotetta ei ole? Millä perusteella et maksa palkkaa? Ja kuten on ihan virallisilla tahoilla todettu, rokotetut levittävät virusta myös. Rokottamaton vaan menee testiin ja jää kotiin. Rokotetut tulevat työpaikalle "pikku flunssassa" tartuttamaan.

Miksi vakuutusyhtiöt kieltäytyvät korvaamasta taloa, jossa ei ollut palovaroitinta? Suurin osa tulipaloista tapahtuu taloissa jossa on palovaroitin, palovaroitin siis itse asiassa altistaa rakennuksen tulipalolle! Miksi valtamedia ei puhu tästä!

Vierailija
64/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites itsemurhaajat, rattijuopot, narkomaanit, tupakoitsijat, rikolliset yms? Hoidetaanko vai jätetäänkö kuolemaan?

Äly hoi, Nuo eivät ole epidemiaa. Koronassa on kyse epidemiasta, yrittäkää tajuta se ero.

Pitkäaikaisessa tehohoidossa lasku voi olla suurempi kuin tuo 50000€.  Kannatan. Se on rokotevastaisen valinta: joko ottaa piikin tai maksaa, täysimääräisenä. Kyse on epidemian levittämisesta, mitä tupakanpoltto tai lihominen ei ole. 

Tuhannennen kerran! Rokotettu voi sairastua, levittää koronaa toisille JA joutua itse sairaalaan!

Lisäksi rokotettu on kuluttanut terveydenhuollon kapasiteettia omilla rokotusvuoroillaan ja voi joutua myös piikkihaittojen vuoksi sairaalaan. Pistetäänkö rokotettu maksamaan nämä kulut itse? Missä tasa-arvo?

Vierailija
65/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis Singaporehan on diktatuuri.

Ei ole

Olen asunut siellä pari vuotta. On se. Ei diktatuuri aina näyttäydy vihreäasuisena rynkyn kanssa poseeraavana valtionhoitaja-kenraalina.

Olen asunut siellä myös. Sinä varmasti osaat perustella väitteesi Toivottavasti et sillä väsyneellä argumentilla, että roskaamisesta joutuu suurinpiirtein vankilaan tai purkan maahantuonnista, jonka jokainen maassa asunut tietää kakkapuheeksi. Tai sillä, että maassa on voimassa kuolemantuomio, koska samaa logiikkaa noudattamalla myös Yhdysvallat, Japani ja Etelä-Korea ovat diktatuureja

Vierailija
66/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni todella kaduttaa rokotteen ottaminen. Tähän asti 15 vuotta ollut säännöllinen kuukautisrytmi on mennyt aivan sekaisin ja nykyisin vuodan kahden viikon välein. Ihan h*lvetin kiva, kun aiemmin menkkoja ei ollut juuri ollenkaan ja nyt tulee todella omituista vetistä vaaleanpunaista vuotoa parin viikon välein monta päivää putkeen. Sotkee myös parisuhde-elämää todella paljon.

Ja tämmöistä pskaa sitten pakotetaan myös murrosikäisille.

Vierailija
67/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, rokotevastaiset eivät kovin järjenjättiläisiä ole, mitä tulee heidän perusteluihin.

Vierailija
68/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannennen kerran! Rokotettu voi sairastua, levittää koronaa toisille JA joutua itse sairaalaan!

Lisäksi rokotettu on kuluttanut terveydenhuollon kapasiteettia omilla rokotusvuoroillaan ja voi joutua myös piikkihaittojen vuoksi sairaalaan. Pistetäänkö rokotettu maksamaan nämä kulut itse? Missä tasa-arvo?[/quote]

Tuhannen kerran - onko meillä Suomessa todellakin sinunlaisia tyhmiä.

Tähän ei voi sanoa muuta kuin lainata aiempaa:

Miksi vakuutusyhtiöt kieltäytyvät korvaamasta taloa, jossa ei ollut palovaroitinta? Suurin osa tulipaloista tapahtuu taloissa jossa on palovaroitin, palovaroitin siis itse asiassa altistaa rakennuksen tulipalolle! Miksi valtamedia ei puhu tästä!

Vierailija
69/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni todella kaduttaa rokotteen ottaminen. Tähän asti 15 vuotta ollut säännöllinen kuukautisrytmi on mennyt aivan sekaisin ja nykyisin vuodan kahden viikon välein. Ihan h*lvetin kiva, kun aiemmin menkkoja ei ollut juuri ollenkaan ja nyt tulee todella omituista vetistä vaaleanpunaista vuotoa parin viikon välein monta päivää putkeen. Sotkee myös parisuhde-elämää todella paljon.

Oletko käynyt sukupuoliutesteissä? Kuulostaa siltä, että kumppanisi on käynyt jyystämässä tautista.

Vierailija
70/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuisitko sinä täysin uudenlaisen lääkeaineen (ihan minkälaisen tahansa) testeihin testihenkilöksi siten, että lääkevalmistaja ei ota mahdollisista haitoista minkäänlaista vastuuta? Siten, että sinulle sanottaisiin että voit ottaa vapaaehtoisesti tämän testattavan lääkkeen mutta jos et ota, et pääse työpaikalle, kauppaan tai sairaalaan?

Mut hei, ihan vapaa valinta kumman vaihtoehdon valitset!

Vierailija
71/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt sukupuoliutesteissä? Kuulostaa siltä, että kumppanisi on käynyt jyystämässä tautista.

En voi ymmärtää ihmisiä jotka vähättelevät toisten saamia haittoja, oksettaa suorastaan tällainen välinpitämättömyys ja halveksunta 🤮

Vierailija
72/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rokottamattomien mukaan korona on yhtä vaaraton kuin tavallinen vuosittainen flunssa. joten silloinhan taudin voi sairastaa kotona ihan ilmaiseksi.

No niinhän se valtaosalle ihmisistä onkin! THL:n mukaan koronaan (tai koronan kanssa) kuolleista 95 prosenttia on reilusti yli 8-kymppisiä ja monisairaita. Sitä paitsi kaikki, jotka ovat kuolleet 30 päivän sisällä postiviisesta koronatestituloksesta merkitään koronaan kuolleiksi vaikka taustalla olisi jokin muu syy. Lähde THL.

Influenssakin vie nuoria ja lapsia sairaalaan, joskus heitä myös kuolee siihen. Koronaan ei ole kuollut yhtäkään alle 30v Suomessa. Koronan vaarallisuutta on liioiteltu törkeästi.

Eihän kysymys ole ensinkään kuolleiden määristä, vaan siitä kuinka rokottamaton koronasairas vie sairaalan hoitopaikan ihan turhaan.

Jos rokottamaton koronapotilas kuolisikin heti sairastuttuaan kotonaan, niin koko ongelmaa ei edes olisi, vaan tilanne olisi oikeastaan ihan hyvä , erinomainen suorastaan. Mutta kun tämä vastuuton kampeaa itsensä sairaalan petipaikoille:(

ap

Mites sitten rokotetut jotka päätyvät sairaalaan? Miksi he kampeavat itsensä sinne petipaikoille kun he ovat jo saaneet rokotteen jonka piti ylipäätään estää sairaanhoidon kuormittaminen?

Ne on tehneet parhaansa viruksen leviämisen estämiseksi, joten heillä on oikeus hoitopaikkaan, mielestäni rokottamattomilla ei, koska ITSE OTTAVAT KERRAN RISKIN, kuolkoot sitten siihen.

Tajuatko, että monelle rokote on suurempi riski kuin itse tauti? Rokotteen on jo nyt todettu aiheuttavan poikkeuksellisen paljon haittoja, mm. veritulppia, rytmihäiriöitä, hormonitasapainon häiriöitä, vakavia ihottumia, lista on pitkä!

Ei KETÄÄN saa painostaa ottamaan rokotetta joka voi kenelle tahansa aiheuttaa vakavia haittoja joista ei pitkällä aikavälillä edes tiedetä vielä mitään. Tässä valtakunnassa on monia muitakin asioita joissa ihmiset ottavat itse riskin (monet urheilulajit, autoilu jne) ja jos jotain käy he saavat tarvittaessa sairaalahoitoa.

Nyt ollaan vaarallisilla vesillä kun halutaan lähteä rajoittamaan ihmisten oikeuksia tällä tavalla. Muista että sinä ja sinun oikeudet voitte olla seuraavana listalla, kuka sinua sitten haluaa puolustaa kun nyt olet itse kannattamassa ihmisten eriarvoistamista?

Ei ole eriarvoistamista, koska ON OMA VAPAA VALINTA.

-Et ota piikkiä->ei tehohoitopaikkaa, jos sairastut koronaan,

-Otat piikin, tehohoitopaikka on, jos sairastut koronaan.

Muissa sairauksissa molemmilla samat oikeudet, helppoa kuin heinän teko!

Vapaa valinta?? 😂 No ei selkeästikään ole kun painostetaan, syyllistetään ja uhkaillaan. Jos et ota "vapaaehtoista" rokotetta sinulta kielletään pääsy palveluihin, töihin ja sairaalaan tai vähintäänkin maksat hoidon itse.

En olisi uskonut että sivistysvaltioissa löytyy tällaista porukkaa jotka kannattavat fasismia.

Kerrotko vileä, miksi  minun työnantajana pitää maksaa rokottamattomille sairaslomakorvausta, kun ilman rokotetta ei edes sairastuisi?

-Maksakaa itse sairaslomanne, rokottamattomat!

-Toisekseen tulette työpaikoille levittämään virusta.

Ei ihannoimasi rokote suojakaan kun pelkäät rokottamattomia? ja sitä paitsi rokotetut levittää virusta siinä missä rokottamattomat

Rokotetut näyttää sairastavan muutaman päivän flunssana ja ROKOTTAMATTOMAT pois viikkoja, tai TEHOHOIDOSSA, siinä ero.

T:sama.

Vierailija
73/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt jonkinnäköinen alku, jos rokotteita vastustavat hörhöt pistetään maksamaan oma välitön hoitonsa, mutta itse asiassa yhteiskunnan kustannukset tuosta heidän hörhöilystään vasta alkavat tästä. Oikeudenmukaista olisi, jos nämä hörhöt joutuisivat maksamaan yhteisvastuullisesti myös kaikkien lääketieteellisistä syistä rokotteesta pidättäytymään joutuvien välitön hoito, plus pitkäaikaisen työkyvyttömyyden aiheuttamat kustannukset, korvaukset kuolleiden omaisille ja tästä johtuvat yhteiskunnan tuet. Mahdollisesti noiden lisäksi myös kansantaloudelle yritystoiminnan kuihtumisen aiheuttamat tappiot.

Vertailu esim. tupakointiin tai lihavuuteen ei ole validi, nuo eivät ole koskaan aiheuttaneet terveydenhuoltojärjestelmälle samanlaista pistekuormitusta kuin korona eikä niiden ehkäisy ole myöskään yhtä helppoa kuin rokottaminen.

Vierailija
74/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatettava asia, mutta...

Koko hyvinvointivaltio pitäisi jo kaataa vessanpöntöstä alas. Maksullinen terveydenhuolto kaikille heti.

Koska nyt on käynyt selvästi ilmi, että hyvinvointivaltio on vastakohta mielipiteen vapauksille ja itsemääräämisoikeudelle. Jos et tottele valtiovaltaa ja nyökyttele päätäsi, sinulta viedään universaalit palvelut ja oikeudet pois.

Lisäksi: miksi minun pitäisi maksaa valtiovaltaa tottelevien hoidon kustannukset verojen muodossa, kun edes minulla itselläni ei niihin olisi oikeutta erinäisen mielipiteen vuoksi?

Törkeä ihmisoikeusloukkaus.

Vierailija
75/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä demokratia? Vapaaseen, demokraattiseen yhteiskuntaan kuuluu kehollinen itsemääräämisoikeus. On fasismia pakottaa kaikki osallistumaan vasten tahtoaan lääketieteelliseen toimenpiteeseen, etenkin sellaiseen jonka pitkäaikaisia vaikutuksia ei tiedä kukaan.

Sairas täytyy olla jos oikeasti puolustaa tällaista totalitarismia ja ihmisten oikeuksien alasajoa. Kyseessä on tauti johon on sairastunut noin 3% maailman väestöstä kahdessa vuodessa ja vähintään 98% näistä on sairastanut taudin lievänä. Nyt vähän todellisuudentajua, kiitos.

Just näin. Jos haluaa olla ottamatta piikkejä niin sitten itse maksetaan siitä koituvat seuraukset ja kulut. Ja muistutuksena, että tehohoito maksaa tuhansia euroja päivältä.

Pienet velat on velallisen ongelma, suuret velat on velkojan ongelma.

Vierailija
76/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt jonkinnäköinen alku, jos rokotteita vastustavat hörhöt pistetään maksamaan oma välitön hoitonsa, mutta itse asiassa yhteiskunnan kustannukset tuosta heidän hörhöilystään vasta alkavat tästä. Oikeudenmukaista olisi, jos nämä hörhöt joutuisivat maksamaan yhteisvastuullisesti myös kaikkien lääketieteellisistä syistä rokotteesta pidättäytymään joutuvien välitön hoito, plus pitkäaikaisen työkyvyttömyyden aiheuttamat kustannukset, korvaukset kuolleiden omaisille ja tästä johtuvat yhteiskunnan tuet. Mahdollisesti noiden lisäksi myös kansantaloudelle yritystoiminnan kuihtumisen aiheuttamat tappiot.

Vertailu esim. tupakointiin tai lihavuuteen ei ole validi, nuo eivät ole koskaan aiheuttaneet terveydenhuoltojärjestelmälle samanlaista pistekuormitusta kuin korona eikä niiden ehkäisy ole myöskään yhtä helppoa kuin rokottaminen.

Mitä helvettiä? Tämän viestin on pakko olla vitsi?

Vierailija
77/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore ei ole koskaan ollut demokratia. Sitä on kuvattu lähinnä termeillä "benevolent tyranny" ja "pseudo democratic dicatorship". Eli näennäisdemokraattinen tyrannia, lähinnä.

Vierailija
78/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singapore ei ole koskaan ollut demokratia. Sitä on kuvattu lähinnä termeillä "benevolent tyranny" ja "pseudo democratic dicatorship". Eli näennäisdemokraattinen tyrannia, lähinnä.

Ja tätä haluavat Suomeen. Hyi

Vierailija
79/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tämän viestin on pakko olla vitsi?

Sama periaate kuin ympäristötuhoissa, aiheuttaja maksaa.

Vierailija
80/116 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos tulee pula hengityskoneista, niin priorisoidaan muut rokottamattomien edelle. Eli jos kaikki on käytössä ja tarvitaan, niin otetaan rokottamattomalta pois. Tai jos ne on vähissä, niin rokottamattomat ei niitä saa.

Itse asiassa kun tätä ajattelen, niin tuo rokottamattomien hoidon maksullisuus on ehkä kuitenkin parempi. Lääketiede hoitaa sitä joka eniten hoitoa tarvitsee. Tai toisaalta, jos rokottamattomat tarvitsevat eniten vie kaiken hoidon, eikä muille riitä, niin eihän se niinkään saa mennä. Tai niinhän se jo nyt menee. Monien leikkaukset yms on siirretty tehihoisen ylikapasiteetin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi