Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppalehti: Tutkimuksen mukaan INFLUENSSA AIHEUTTAA PARKINSONIN TAUTIA! Puhkeaa 15 vuoden kuluessa. Nyt rokotteista tapellaan jo.

Pitkäaikaiset oireet
09.11.2021 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/parkinsonin-taudin-puhkeamisen-syyna…

Sairastettu influenssa vaurioittaa keskushermostoa ja aivoja ja siitä se sitten lähtee. :( 10 vuoden päästä Parkinsonin tautia on 70% enemmän ja 15 vuoden päästä jo 90% enemmän kuin niillä jotka eivät ole sairastaneet influenssaa.

Muiden infektioiden osalta ei löydetty tällaista vaikutusta. Vain influenssa tuhoaa ihmisen.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sairasti influenssan 7 v sitten. Siitä alkoi alamäki ja nyt Parkinson todettu. Olen omaishoitaja nykyään.

Vierailija
82/134 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli on vuoden vanha.

Mutta ei se itse asiaa muuta.

Tosiasia on se, että pahasta ja vakavasta influenssasta voi saada mitä tahansa jälkitauteja.

Niitä jälkitauteja ei kuitenkaan tule eikä puhkea kaikille.

Etukäteen ei voi tietää, kuka jälkitauteihin sairastuu.

Rokotus ei suojaa influenssa tartunnalta, mutta vaimentaa ja saattaa estää kaikkein vakavimman influenssan.

Yleisin jälkitauti influenssassa on keuhkokuume, johon ikääntyneet ihmiset menehtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin influenssan muutama vuosi sitten ja olo ei ole enää sillä lailla nuori ja terävä kuin ennen sairastumista. Olin sairaalan infektio-osastolla tiputuksessa. Toivottavasti Parkinson ei kuitenkaan puhkea, mutta kyllä influenssa selvästi teki jotain pääkopalle.

Vierailija
84/134 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, kauppalehden mainonnasta päätellen, että itse influenssarokote aiheuttaa kyseistä sairautta.

Vierailija
85/134 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pöh. Eikö meillä kaikilla aikuisilla ole ollut influenssa joskus? Jutun lopussa tutkimusta kritisoitiin ja olen samaa mieltä, huonosti tehty.

"Wagle Shuklan mukaan tutkimuksella on rajoitteita, kuten se, ettei ympäristötekijöiden vaikutusta ole otettu huomioon. Tiedossa on, että Parkinsonin taudin riskiä voivat lisätä esimerkiksi hyönteismyrkyt, maaseudulla asuminen, kaivoveden juominen, päävamma sekä runsas kofeiinin, nikotiinin, alkoholin sekä joidenkin tulehduskipulääkkeiden nauttiminen."

Influenssarokote tehoaa vain muutamaan virukseen, mutta se on ihan arpapeliä onko cocktail kunakin vuonna hyvin valittu ja joka vuosi tulee uusia variaatioita.

Ei ole ollut, u r p o. Varsinkaan alle 5-kymppisenä. Influenssa ei ole raju flunssa.

Vierailija
86/134 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käy edes lääkärissä influenssan takia, ei sitä voi todeta virallisesti, että on influenssa.

Paljonko on toteamatta myös oireettomia koronoita?

Vierailija
87/134 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin luultavasti joka ikinen vakava sairastettu infektiotauti kerryttää kuormaa, joka edesauttaa muistisairauksien ja mm. parkinsonin puhkeamista. Tähän viittaavat uusimmat tutkimukset. On siis pelkästään järkevää yrittää välttää ne taudit, jotka voi. Sillä pienentää omaa riskiään sairastua edellä mainittuihin tauteihin myöhemmin. Elämästä ei kukaan selviä hengissä, mutta on hyvä olla tietoinen siitä, että asioihin voi kuitenkin omalla toiminnalla jonkin verran vaikuttaa. Loppupeleissä on sitten täysin oma valinta, haluaako näihin asioihin kiinnittää huomiota vai ei. 

Vierailija
88/134 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin luultavasti joka ikinen vakava sairastettu infektiotauti kerryttää kuormaa, joka edesauttaa muistisairauksien ja mm. parkinsonin puhkeamista. Tähän viittaavat uusimmat tutkimukset. On siis pelkästään järkevää yrittää välttää ne taudit, jotka voi. Sillä pienentää omaa riskiään sairastua edellä mainittuihin tauteihin myöhemmin. Elämästä ei kukaan selviä hengissä, mutta on hyvä olla tietoinen siitä, että asioihin voi kuitenkin omalla toiminnalla jonkin verran vaikuttaa. Loppupeleissä on sitten täysin oma valinta, haluaako näihin asioihin kiinnittää huomiota vai ei. 

Tuossa tutkimuksenna nimenomaan selvisi, että vain influenssavirus aiheuttaa noita juttuja. Muiden virusten osalta ei havaittu samaa ilmiötä.

Mutta jokainen kunnon influenssan sairastanut tietää mitä eroa on influenssa vs. kuumeflunssa.

Vierailija
89/134 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin influenssaa talven ja kevään 2016. Olin sairaalassa. Sen jälkeen noin 2 vuotta alakuloa ja kauhea väsymys. Luulin sairastuneeni vielä syöpään tms. Vieläkin hieman höntti olo, mutta ehkä olen jo tottunut ja en huomaa. Toivottavasti ei tule Parkinsonia, mutta kyllä influenssa vanhensi pääkoppaa ikävästi.

Vierailija
90/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi sain tänään rokotuksen.

Vierailija
91/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pöh. Eikö meillä kaikilla aikuisilla ole ollut influenssa joskus? Jutun lopussa tutkimusta kritisoitiin ja olen samaa mieltä, huonosti tehty.

"Wagle Shuklan mukaan tutkimuksella on rajoitteita, kuten se, ettei ympäristötekijöiden vaikutusta ole otettu huomioon. Tiedossa on, että Parkinsonin taudin riskiä voivat lisätä esimerkiksi hyönteismyrkyt, maaseudulla asuminen, kaivoveden juominen, päävamma sekä runsas kofeiinin, nikotiinin, alkoholin sekä joidenkin tulehduskipulääkkeiden nauttiminen."

Influenssarokote tehoaa vain muutamaan virukseen, mutta se on ihan arpapeliä onko cocktail kunakin vuonna hyvin valittu ja joka vuosi tulee uusia variaatioita.

ei ole kaikilla ollut. osa sairastuu vasta aikuisena ja tarvitsee sairaalahoitoa. husin neurokirugi sanoi että kaikki eivät sairasta. onhan se ihan järkyttävön kova tauti jos oikeasti on influenssa kyseessä.

Tai sit ei ole kova tauti. Itse sairastin kuumeella kaksi päivää.

Vierailija
92/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole kaikilla ollut. osa sairastuu vasta aikuisena ja tarvitsee sairaalahoitoa. husin neurokirugi sanoi että kaikki eivät sairasta. onhan se ihan järkyttävön kova tauti jos oikeasti on influenssa kyseessä.

Tämä on se mitä ihmiset eivät tajua kun heidät pelotellaan luulemaan että influenssa on kauhea sairaus. Perusterve aikuinen sairastaa influenssan flunssaoirein.

Vierailija
93/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin influenssan vuonna 1982. Olen siis tietämättämi kärsinyt parkinsonintaudista jo 24 vuotta.

Onhan sulla tuossa näppäilyvirhe, joten vapinaa on? Eli ehkä sulla tosiaan on Parkinson?

Vierailija
94/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se mitä ihmiset eivät tajua kun heidät pelotellaan luulemaan että influenssa on kauhea sairaus. Perusterve aikuinen sairastaa influenssan flunssaoirein.

Nyt puhut ihan totuuden vastaisia asioita. Nyt ei ole kyse flunssasta vaan influenssasta mikä on täysin eri virus ja tauti.

Neljäsosa tehohoitoa tarvitsevista influenssapotilaista on perusterveitä. Tehohoidettavista influenssapotilaista menehtyy tehohoidosta huolimatta neljäsosa. Tehohoidettavien ikähaarukka oli 4 - 86 vuotta tässä tutkimuksessa.

Lähde: TAYSin infektiolääkärit Juha Rannikko ja Kirsi Valve 27.11.2018 osoitteessa:

https://www.tays.fi/fi-FI/Influenssa_vie_vuosittain_tehohoitoon_ke(8002…

Vierailija
95/134 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mies sairasti rajun influenssan 73 ja minä 2000, ei ole vielä iskenyt parkinssoni eikä edes impotenssi.😅

Vierailija
96/134 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu-urheilija Krista Lahtinen on sairastanut influenssan. Hän sairasti sen 2009. Näin hän kertoi uutisjutussa aikoja sitten. Hänen terveys petti 2015, mutta kyseessä ei ole Parkinson vaan joku väsymysoireyhtymä. Todella huonoksi meni. Eli ei ne influenssan sairastaminen hyvääkään lupaa.

Vierailija
97/134 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen jotkut eivät ota rokotusta.

Vierailija
98/134 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän aloiteta taas pakkorokotukset jotta lääketehdas saa kerättyä rahansa rokotteista, sehän on maan tapa jota hallinto tekee yhteistyössä lääketehtaiden kanssa... ja muutamat hullut painostavat kaikkia muita sitten ottamaan rokotteita kuten koronan aikanakin tehtiin...

Vierailija
99/134 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vladimir Putin sairasti keväällä 2015 influenssan. Oli silloin pois julkisuudest ja influenssaa huhuttiin syyksi.

Nyt sitten Parkinsonin oireet piinaavat.

Vierailija
100/134 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettu ja nyt jännätään milloin alkaa oireet. Jotain influenssasta jäi kroppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi