Onko kaverini lesbo? Vaiko vain yksinäinen?
Eräs perheetön tyttökaverini on aina jotenkin "ihaillut" minua, ja nyt hänen matkimisensa alkaa mennä aivan yli. Haluaa nähdä kanssani joka päivä, ostelee samanlaisia tavaroita (mm. samanlaisen kännykän), tutkii aina netistä kaikkea, mistä olen puhunut ja kommentoi löydöksiään seuraavalla kerralla kun tapaamme...
Olen jo viiden vuoden ajan ajatellut, että ystäväni tarvitsee vain miehen ja lapsia, jolloin hänen ei enää tarvitse roikkua minussa. Mutta kun mainitsin ystävälleni, että minusta olisi ehkä outoa vierailla hänen luonaan jos hänellä joskus olisi lapsia (heitin vain läpällä! Ei niin, että se olisi minusta epämieluisaa, vaan että se olisi uusi tilanne), niin hän meni aivan vaikeaksi! Minulle tuli melkein sellainen tunne, että jos ystäväni kokisi, että hylkäisin hänet mikäli lapsia tulisi, hän vaikka mieluummin jättäisi lapset hankkimatta! Niin ahdistuneelta hän näytti.
Olisiko ystäväni kenties minusta kiinnostunut siinä mielessä? Vai mikä mättää?
Kommentit (106)
Mulla on samanlainen tilanne päällä. Ymmärrän tuntemukset, ensin alkoi suututtaa ja sitten tuli ihmetys että miksen aluksi huomannut mitään, vaan aloin vasta sitten kiinnittämään huomiota kun toiset kaverit kertoivat mikä on homman nimi.
Tämä "kaveri" nimenomaan matkii esim. meikkityyliäni, puhetta, eleitä, ilmeitä, sanontoja jne. Oli kertonut olevansa kateellinen koska minulla miesystävä mutta hänellä ei.
Kertoo minun asioitani ominaan silloin kun en ole paikalla, esimerkiksi jos olen kertonut käyneeni koirani kanssa lenkillä, hän kertoo tasan saman asian yhteisille tuttavillemme mutta muuttaa minä muotoon. (heikko esimerkki mutta ymmärrätte pointin)
Jos vaatekaupassa kehun jotain vaatetta, tämä kaveri haukkuu sen, mutta jos myöhemmin näkee kyseisen vaatteen päälläni, kehuu maasta taivaisiin.
Ei omaa omia mielipiteitä. Myötäilee hyvin usein minua ja puheitani ja harvemmin on mistään eri mieltä.
Erittäin rasittavaa ja samalla vähän pelottavaa, uskokaa tai älkää..
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"]
AP:llä itsellään on ongelma ja iso. Ei osaa asettaa rajoja, esim. tapaamistiheydelle. Ohje:- Juuri nyt ei ole aikaa, mutta tapaan mielelläni toiste lähiaikoina. Käykö, että soitan sitten kun on hyvä sauma treffeille? Vuorovaikutustaidoissakin voisi olla viilattavaa. Miten vaikeaa on ottaa asioita suoraan puheeksi?
Ohje: -Huomaan, että meillä on sama taustakuva kännyköissä. Mikä sinua miellytti erityisesti siinä kuvassa? Minäminäminän sijaan voisit varmaan välillä kysyä toisenkin kuulumisia ja tuntemuksia? Että ihan esittelet edustuskuvia itsestäsi. Ja ihmettelet, kun toinen pönkittää irsetuntoasi ihailulla. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Kiitos neuvosta! Tuota kuvajuttua tosiaan kadun, ja syvästi. Paikalla oli pari muuta henkilöä, joiden kanssa minun piti alunperin neuvotella kuvien valotuksesta tms. Ei olisi pitänyt ottaa asiaa lainkaan puheeksi tämän ihailijani ollessa paikalla.
[/quote]
Nyt ystävä on jo ihailija? Ettei se ongelma nyt olisi siellä omassa päässä? Kerrotko ihan konkreettisia esimerkkejä tästä sairaalloisesta matkimisesta. Kännykkä ja taustakuva ja..?
[/quote]
Nyt iltaa kohden alkaa koko ajan enemmän kalvamaan mielessä, että kaverini ON ihastunut. Tänään vasta aloin oikein kunnolla pohtia asiaa. Suoraan sanottuna ällöttää, vaikka ei minulla ole mitään lesboja vastaan.
[/quote]
No itse olisin sun tilanteessa suoraan sanottuna taivaallisen helpottunut jos kyse on vain ihastumisesta eikä mistään pakkomielteestä salkkarit-tyyliin.
ps. puhut ystävästäsi todella ikävään sävyyn (nimittelet mm. ihailijaksi, vaikka alunperin et moista edes epäillyt?) ja tämän lisäksi vielä vaikutat homofobiselta juntilta.
en tutustuisi.
[/quote]
Word.
Mene sen kaverin kanssa saunaan, ole jalat levällään ja katso, että tähyileekö tuheroasi.
Mä kopioin kavereitani vielä lukiossa, ostin samanlaisia paitoja yms. Mutta se vaihe kyllä meni ohi. Onko tällä ihmisellä muutenkin jäänyt aikuistuminen puolitiehen? Johtuuko seurustelukumppanin puutekin tuosta naiiviudesta?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 19:28"]
Mä kopioin kavereitani vielä lukiossa, ostin samanlaisia paitoja yms. Mutta se vaihe kyllä meni ohi. Onko tällä ihmisellä muutenkin jäänyt aikuistuminen puolitiehen? Johtuuko seurustelukumppanin puutekin tuosta naiiviudesta?
[/quote]
Enpä ole miettinyt asiaa. Kaverini on siis ylipainoinen, ja sekin on saattanut vaikuttaa hänen itsetuntoonsa - ei uskalla lähestyä miehiä jne. En ole ikinä kuitenkaan huomauttanut lisäkiloista, kun vaikuttaisi olevan herkkä aihe hänelle. Onko hän muuten sitten lapsellinen... No, työ löytyy, samoin omistusasunto. Jokin vain mättää minun kohdallani. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 17:05"]
Niin, eivätkä lesbot minua yleensä haittaa laisinkaan, mutta nyt väkisinkin tulee mieleen, että onkohan kaverini joskus silmäillyt minua siinä mielessä uimahallissa tms. kertomatta minulle. Mikäli hän on ihastunut, saisi sanoa suoraan minulle, eikä salaa tuijotella. Kuten joku tuolla sanoikin, en minäkään menisi kaverimiehen kanssa alasti saunaan - miksi sitten lesbonaisen? En tosin edelleenkään ole täysin selvillä siitä, mikä kaveriani / itseäni vaivaa. Ehkä olen tosiaan ollut huono asettamaan rajoja. Ap
[/quote]
Miten edes pystyt käymään missään uimahalleissa tai kylpylöissä saunassa? Kuvitteletko sielläkin kaikkien lesbojen tuijottavan sinua silmät kiiluen? :DD Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:32"]
Eräs perheetön tyttökaverini on aina jotenkin "ihaillut" minua, ja nyt hänen matkimisensa alkaa mennä aivan yli. Haluaa nähdä kanssani joka päivä, ostelee samanlaisia tavaroita (mm. samanlaisen kännykän), tutkii aina netistä kaikkea, mistä olen puhunut ja kommentoi löydöksiään seuraavalla kerralla kun tapaamme...
Olen jo viiden vuoden ajan ajatellut, että ystäväni tarvitsee vain miehen ja lapsia, jolloin hänen ei enää tarvitse roikkua minussa. Mutta kun mainitsin ystävälleni, että minusta olisi ehkä outoa vierailla hänen luonaan jos hänellä joskus olisi lapsia (heitin vain läpällä! Ei niin, että se olisi minusta epämieluisaa, vaan että se olisi uusi tilanne), niin hän meni aivan vaikeaksi! Minulle tuli melkein sellainen tunne, että jos ystäväni kokisi, että hylkäisin hänet mikäli lapsia tulisi, hän vaikka mieluummin jättäisi lapset hankkimatta! Niin ahdistuneelta hän näytti.
Olisiko ystäväni kenties minusta kiinnostunut siinä mielessä? Vai mikä mättää?
[/quote]
Minulle tulee mieleen APn kirjoituksista että ap itse on itsekäs ja ehkä hieman alistava persoona joka pahoittaa mielensä syyttä, ja ehkä hänen kaveriaan hieman pelottaa ap, minkä takia hän vain myötäilee hieman enemmän koska pelkää ap:n reaktiota. Ap itse sulkee silmänsä omalta käytökseltään. Ystävän käytös kuulostaa suhteellisen normaalilta, ehkä hieman alistuvalta mutta ap:n ei (esim tuo lapsikommentti on aika törkeä)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:54"]
Siis voitko ap selittää miksi sanoit sen lapsilauseen, mihin liittyi. Siis miksi sanoit kaverille että olisi outoa jos hänellä olisi lapsia? Kyllä mäkin siitä pahoittaisin mielen!
[/quote]
Heitin vaan, että "olispa outo ja uusi tilanne, jos jollakin mun kavereista olisi lapsia... Ei varmaan sunkaan kanssa voitaisi valvoa näin myöhään viinilasillisen ääressä." Eikös tuo ole ihan totta? En sanonut mitään, että se olisi jotenkin inhottavaa, vaan UUTTA, ja tottahan sen on!
Kaverini ei kylläkään pahoittanut mieltään, kyseli vain hädissään, että kai yhä silti kävisin kylässä jne. Ja tuijotti ja tuijotti.
[/quote]
Ja kohta tänne palstalle tulee ahdistuneena tilittämään ap:n "ihailija", joka on aika yksinäinen ihminen, haaveilee perheestä, mutta on saanut ainoalta hyvältä ystävältään kuulla, että voisi kanssakäyminen vähentyä, jos kehtaisi lapsia hankkia. Se sama "ihailija", joka itse on kertonut haluavansa muitakin ystäviä.
Ettei ap vaan itse olisi kaappilesbo, kun tulkitsee ystäväänsä noin.
[/quote]
Oletko ap maininnut kaverillesi, että käyt täällä vauvapalstalla? Jos olet, niin sittenhän hänkin on täällä sua matkien, ja lukee varmaan tänkin keskustelun. Sittenhän sun ei tartte edes selitellä mitään, tunnistaa varmaan itsensä tästä ketjusta :P
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:54"]
Siis voitko ap selittää miksi sanoit sen lapsilauseen, mihin liittyi. Siis miksi sanoit kaverille että olisi outoa jos hänellä olisi lapsia? Kyllä mäkin siitä pahoittaisin mielen!
[/quote]
Heitin vaan, että "olispa outo ja uusi tilanne, jos jollakin mun kavereista olisi lapsia... Ei varmaan sunkaan kanssa voitaisi valvoa näin myöhään viinilasillisen ääressä." Eikös tuo ole ihan totta? En sanonut mitään, että se olisi jotenkin inhottavaa, vaan UUTTA, ja tottahan sen on!
Kaverini ei kylläkään pahoittanut mieltään, kyseli vain hädissään, että kai yhä silti kävisin kylässä jne. Ja tuijotti ja tuijotti.
[/quote]
Ja kohta tänne palstalle tulee ahdistuneena tilittämään ap:n "ihailija", joka on aika yksinäinen ihminen, haaveilee perheestä, mutta on saanut ainoalta hyvältä ystävältään kuulla, että voisi kanssakäyminen vähentyä, jos kehtaisi lapsia hankkia. Se sama "ihailija", joka itse on kertonut haluavansa muitakin ystäviä.
Ettei ap vaan itse olisi kaappilesbo, kun tulkitsee ystäväänsä noin.
[/quote]
Oletko ap maininnut kaverillesi, että käyt täällä vauvapalstalla? Jos olet, niin sittenhän hänkin on täällä sua matkien, ja lukee varmaan tänkin keskustelun. Sittenhän sun ei tartte edes selitellä mitään, tunnistaa varmaan itsensä tästä ketjusta :P
[/quote]
Apua, olen maininnut. Nyt on varmaan pakko nostaa kissa pöydälle, ennen kuin hän lukee keskustelun täältä ja loukkaantuu verisesti. Ap
Minusta on outoa kaveerata sellaisen ihmisen kanssa, joka noin paljon ahdistaa.
Minusta on outoa, että ap on tarttunut ideaan, että hänen ystävänsä olisi lesbo ja nimenomaan vielä hänestä kiinnostunut. Kyseessä on selvästi yksinäinen ihminen, joka yrittää olla ap::lle ystävä. Ap tässä se outo on.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:04"]
Minusta on outoa, että ap on tarttunut ideaan, että hänen ystävänsä olisi lesbo ja nimenomaan vielä hänestä kiinnostunut. Kyseessä on selvästi yksinäinen ihminen, joka yrittää olla ap::lle ystävä. Ap tässä se outo on.
[/quote]
Ihmissuhde, myös ystävyys, on aina kahden kauppa. Kummallakin on vikansa. Toisaalta olen itsekin yksinäinen, mutta ei tulisi mieleenkään roikkua toisissa ihmisissä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"]AP:llä itsellään on ongelma ja iso. Ei osaa asettaa rajoja, esim. tapaamistiheydelle. Ohje:- Juuri nyt ei ole aikaa, mutta tapaan mielelläni toiste lähiaikoina. Käykö, että soitan sitten kun on hyvä sauma treffeille? Vuorovaikutustaidoissakin voisi olla viilattavaa. Miten vaikeaa on ottaa asioita suoraan puheeksi?
Ohje: -Huomaan, että meillä on sama taustakuva kännyköissä. Mikä sinua miellytti erityisesti siinä kuvassa? Minäminäminän sijaan voisit varmaan välillä kysyä toisenkin kuulumisia ja tuntemuksia? Että ihan esittelet edustuskuvia itsestäsi. Ja ihmettelet, kun toinen pönkittää irsetuntoasi ihailulla. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Musta olis tosi noloa esitellä edustuskuvia itestäni :D en ole koskaan niistä ystävilleni maininnut, vaikka olisi ihan onnistuneitakin kuvia joukossa. Mutta jos ap on malli niin ehkä niitä sitten haluaa esitellä että katso nyt kuinka kaunis olen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"]AP:llä itsellään on ongelma ja iso. Ei osaa asettaa rajoja, esim. tapaamistiheydelle. Ohje:- Juuri nyt ei ole aikaa, mutta tapaan mielelläni toiste lähiaikoina. Käykö, että soitan sitten kun on hyvä sauma treffeille? Vuorovaikutustaidoissakin voisi olla viilattavaa. Miten vaikeaa on ottaa asioita suoraan puheeksi? Ohje: -Huomaan, että meillä on sama taustakuva kännyköissä. Mikä sinua miellytti erityisesti siinä kuvassa? Minäminäminän sijaan voisit varmaan välillä kysyä toisenkin kuulumisia ja tuntemuksia? Että ihan esittelet edustuskuvia itsestäsi. Ja ihmettelet, kun toinen pönkittää irsetuntoasi ihailulla. Sitä saa mitä tilaa. [/quote] Musta olis tosi noloa esitellä edustuskuvia itestäni :D en ole koskaan niistä ystävilleni maininnut, vaikka olisi ihan onnistuneitakin kuvia joukossa. Mutta jos ap on malli niin ehkä niitä sitten haluaa esitellä että katso nyt kuinka kaunis olen.
[/quote]
Joo ei todellakaan mennyt noin :D Mun oli pakko otattaa itsestäni kuvia mainostaakseni erästä juttua, jossa nyt satun olemaan päähenkilönä, ja tällä alalla kaikki muutkin joutuvat laittamaan ne kuvat esille. Olin saanut kuvausurakan päätökseen, ja kysyin paikalla olleilta asiantuntijoilta valo- ja muuta asiaa, koska en ole valokuvauksen asiantuntija. En ota kantaa siihen, nautinko kuvattavana olemisesta saati itseni mainostamisesta - kun on pakko, niin on pakko. Kaveri sattui olemaan paikalla, valitettavasti, ja minunkin olisi pitänyt ymmärtää olla näyttelemättä kuvia muille kuin niille ko. asiantuntijoille. Toisaalta en vielä silloin ollut täysin hoksannut, että kaverillani saattaa olla epäterve suhtautuminen minuun. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:04"]
[/quote]
Mutta onko sinusta normaalia, että kaverini peruu muita menojaan minun takiani? Muita menojaan, eli hän näyttää ihan itse valitsevan muiden kaveriensa karsimisen, jotta saisi olla minun kanssani. Miltä teistä ylipäänsä tuntuisi, jos joku kaverinne ripustautuisi teihin näin? Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:30"]Ei lesbot ole tuollaisia friikkejä.
[/quote]
Ei niin :D Mä oon lesbo ja jos olen ihastunut johonkin naiseen josta en ole varma onko lesbo vai hetero, niin vältän koskettelua, sillä en halua ahdistella. En yleensä pyydä ihastustani mihinkään kuin kerran ja sitten odotan vastavuoroisuutta ja jos sitä ei tule niin totean ettei toinen ole kiinnostunut tarpeeksi. Jos haluan tehdä vaikutuksen naiseen niin en todellakaan lammasmaisesti omaksu toisen ajatuksia vaan minulla on ihan omatkin aivot. Taustakuvan kännykkään voisin valita saman mitä olen jollain nähnyt jos se on mielestäni niin hieno, mutta yleensä mietin tarkkaan mikä ihan itseäni miellyttää.
Minulla on ollut myös roikkuvia heterokavereita, mutta osaan sanoa että minulla ei ole nyt aikaa tavata ja kun riittävän usein sanon noin, niin eipähän enää roiku. Mielestäni ihmisen pitäisi olla sellaisessa seurassa mistä molemmat tykkää.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:30"]Ei lesbot ole tuollaisia friikkejä. [/quote] Ei niin :D Mä oon lesbo ja jos olen ihastunut johonkin naiseen josta en ole varma onko lesbo vai hetero, niin vältän koskettelua, sillä en halua ahdistella. En yleensä pyydä ihastustani mihinkään kuin kerran ja sitten odotan vastavuoroisuutta ja jos sitä ei tule niin totean ettei toinen ole kiinnostunut tarpeeksi. Jos haluan tehdä vaikutuksen naiseen niin en todellakaan lammasmaisesti omaksu toisen ajatuksia vaan minulla on ihan omatkin aivot. Taustakuvan kännykkään voisin valita saman mitä olen jollain nähnyt jos se on mielestäni niin hieno, mutta yleensä mietin tarkkaan mikä ihan itseäni miellyttää. Minulla on ollut myös roikkuvia heterokavereita, mutta osaan sanoa että minulla ei ole nyt aikaa tavata ja kun riittävän usein sanon noin, niin eipähän enää roiku. Mielestäni ihmisen pitäisi olla sellaisessa seurassa mistä molemmat tykkää.
[/quote]
Mäkin olen lesbo, mutta en todellakaan oo koskaan matkinut mun tyttöystäviä.
Minunkin ystävyyssuhteestani tuli tuollainen! Monta monituista kertaa yritin selittää, ettei aikuisena voi nähdä joka päivä, ei edes joka viikko. Tunsin jopa syyllisyyttä siitä, että toinen niin vilpittömästi haluaa minua nähdä, ja minä huono ihminen haluaisin välillä omaakin rauhaa.
Ystävyytemme viimeisinä vuosina hän alkoi lähennellä minua fyysisesti (yök!). Hän yritti monta kertaa juottaa minua humalaan, ja sitten "muuten vaan" jotenkin vitsin varjolla ehdotteli ihan viattomasti tulevansa minun viereeni nukkumaan, halailua tms. Aina välillä hänellä oli joku poikaystävä, jolloin hän jätti minut fyysisesti rauhaan.
Näin jälkikäteen katsottuna, minun olisi pitänyt jättää ystävyytemme vuosia, vuosia aikaisemmin. Mutta en vain tajunnut. Hänellä kuitenkin oli poikaystäviä, enkä halunnut ajatella että joku ystävistäni olisi niin törkeä että kävisi kimppuumi tahtomattani. Mutta sitten lähentelyt rupesivat olemaan ihan jokakertaisia, joten pakko oli lopettaa ystävyys. Siitä seurasi draamaa, mutta itse en osallistunut draamailuihin, en kertonut kellekään syytä välien jäätymisiin, en edes henkilölle itselleen. Tästä nyt varmaan joku älähtää, että olisit nyt sanonut. Mutta kyllähän se henkilö ihan tahallaan minun kimppuuni yritti käydä, ei se mikään yllätys hänelle ole että näin on yrittänyt tehdä. Ja ei kai nyt kukaan halua tulla lääpityksi väkisin?