Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaverini lesbo? Vaiko vain yksinäinen?

Vierailija
23.01.2015 |

Eräs perheetön tyttökaverini on aina jotenkin "ihaillut" minua, ja nyt hänen matkimisensa alkaa mennä aivan yli. Haluaa nähdä kanssani joka päivä, ostelee samanlaisia tavaroita (mm. samanlaisen kännykän), tutkii aina netistä kaikkea, mistä olen puhunut ja kommentoi löydöksiään seuraavalla kerralla kun tapaamme...

Olen jo viiden vuoden ajan ajatellut, että ystäväni tarvitsee vain miehen ja lapsia, jolloin hänen ei enää tarvitse roikkua minussa. Mutta kun mainitsin ystävälleni, että minusta olisi ehkä outoa vierailla hänen luonaan jos hänellä joskus olisi lapsia (heitin vain läpällä! Ei niin, että se olisi minusta epämieluisaa, vaan että se olisi uusi tilanne), niin hän meni aivan vaikeaksi! Minulle tuli melkein sellainen tunne, että jos ystäväni kokisi, että hylkäisin hänet mikäli lapsia tulisi, hän vaikka mieluummin jättäisi lapset hankkimatta! Niin ahdistuneelta hän näytti.

Olisiko ystäväni kenties minusta kiinnostunut siinä mielessä? Vai mikä mättää?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa...

Kun menen käymään tämän kaverini luona, hän valmistaa ihan hirveästi hyvää ruokaa. Tämän seikan olen arvellut johtuvan tarpeesta perustaa perhe ja ruokkia sitten lapsia, mutta nyt se alkaa tuntua jo kohtuuttomalta.

Kaverini peruu menojaan, jos ilmoitan yhtäkkiä, että minulle sopisikin nähdä. Järkytyin, kun näin kävi viime viikolla.

Minusta otettiin jokin aika sitten paljon edustavia valokuvia erästä tilaisuutta varten, ja kaverini halusi nähdä joka ikisen. Niitä oli monta kymmentä, ja kaikki melkein identtisiä. Olin ajatellut näyttää vain yhden, kun nyt olin tullut maininneeksi kuvat.

Kaverini valittelee, että tarvitsisi lisää hyviä ystäviä. Kun nyt sitten olimme tapahtumassa, jossa olisi ollut naurettavan helppoa tutustua uusiin ihmisiin, kaverini halusikin lähteä sieltä minun kanssani pois ja puhelikin sitten yhtäkkiä, ettei uusia ihmisiä aina jaksa tavata.

Vierailija
22/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:38"]

Pyrkiikö hän tavallista enemmän fyysiseen kontaktiin kanssasi? Tykkääkö halailla yms, olla lähellä?

Mikäli kyllä, niin silloin kyseessä on ilmiselvä kaappilesbo.

[/quote]

Todellakin rakastaa halailua aina nähdessämme! Usein laskee myös käden olalle, jos haluaa "lohduttaa" mikäli olen kertonut joistain arkipäivän huolistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:38"]

Pyrkiikö hän tavallista enemmän fyysiseen kontaktiin kanssasi? Tykkääkö halailla yms, olla lähellä?

Mikäli kyllä, niin silloin kyseessä on ilmiselvä kaappilesbo.

[/quote]

Todellakin rakastaa halailua aina nähdessämme! Usein laskee myös käden olalle, jos haluaa "lohduttaa" mikäli olen kertonut joistain arkipäivän huolistani.

[/quote]

Todennäköisesti pakkomielteisesti ihastunut..

Vierailija
24/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Tuon ikäinen ja matkii. Eikös matkiminen kuulu lapsille?

Vierailija
25/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:57"]

Huh huh. Tuon ikäinen ja matkii. Eikös matkiminen kuulu lapsille?

[/quote]

Alkaa yhä enemmän tuntua, että ystävälläni on joitain mielenterveyden häiriöitä, tai sitten muuten vain nyt alkoi oikein kunnolla ärsyttämään. Liika on liikaa!

Vierailija
26/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että hän luo omaa identiteettiään sinun kauttasi. Ei ole itsenäinen ihminen. Usein vaikuttaa myös siihen että ei ole itseluottamusta hankkia muita ystäviä, vaikka ehkä haluaisi. Saattaa olla tavallaan sinuun esikuvana ihastunut, mutta välttämättä ei muussa mielessä. 

Vierailija
27/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:58"]

Siis, olette olleet ystäviä 5 vuotta etkä tiedä tykkääkö hän naisista vai miehistä (/molemmista)?

[/quote]

OT: ei ole helppoa kertoa. Olen bi, ja vasta viime vuonna aloin kertoa läheisille kavereille (=olen tuntenyt 10 v tai kauemmin, mies kyllä on tiennyt aika lailla alusta lähtien) tästä. Aikoinaan kerroin yhdelle jonka reaktio oli huomattavan negatiivinen, sen jälkeen en uskaltanut kertoa ennen kuin nyt :/

Vierailija
28/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:08"]

Kuulostaa että hän luo omaa identiteettiään sinun kauttasi. Ei ole itsenäinen ihminen. Usein vaikuttaa myös siihen että ei ole itseluottamusta hankkia muita ystäviä, vaikka ehkä haluaisi. Saattaa olla tavallaan sinuun esikuvana ihastunut, mutta välttämättä ei muussa mielessä. 

[/quote]

Käy järkeen. En vain nyt osaa päättää, että miten toimisin tässä tilanteessa. Ei kai se ihailu ja idolisoiminen keskustelemalla lopu, eli täytynee pikkuhiljaa vähentää tapaamisia ja soittoja, kunnes hiipuvat olemattomiin?

Vierailija
29/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kyllä tuo iholle pyrkiminen kertoo nimenomaan sen että tuossa on jotain seksuaalistakin.

Vierailija
30/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:24"]

[/quote]

No kyllä tuo iholle pyrkiminen kertoo nimenomaan sen että tuossa on jotain seksuaalistakin.

[/quote]

Niin mustakin. 27 eikä ole koskaan seurustellut, ripustautuu toiseen naiseen? Just joo...

Vierailija
31/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Etsii identiteettiään?" Tässä nyt ei puhuta mistään eksyksissä olevasta teinistä, vaan aikuisesta ihmisestä. Tuossa iässä ei enää mitään uutta identiteettiä aleta rakentamaan, oli kyseessä sitten sairas ihminen tai ei.

Vierailija
32/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku voi rakentaa vielä identiteettiään mutta toisen kautta?
Ihailee.

Vierailija
33/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Antakaa mulle neuvoja! Mitä te tekisitte minun sijassani? Voitteko kuvitella ärtymykseni määrää?

Vierailija
34/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ohi, mikä juttu se lapsijuttu oli - ettet enää voisi käydä hänen luonaan jos hänellä olisi lapsia? Siis mitä? Ja jos ei edes seurustele miehen kanssa, miksi lapset olivat joku issue?

Etkö voisi puhua kaverisi kanssa näistä asioista ennen kuin dumppaat? Jos hän ON ihastunut sinuun ja tunnustaa olevasa bi tai lesbo, niin harjoittele jo oikeasti vastaus valmiiksi, ettet murskaa häntä ja itsetuntoaan. Kaapista tulo on todella vaikeaa monelle ja oman seksuaalisuuden löytäminenkin voi kestää iät ja ajat. ÄLÄ ainakaan kauhistu, hauku, yököttele tai mitään sellaista. Parasta mitä voit tehdä, on kiittää kohteliaisuudesta ja että arvostat rehellisyyttä ja että hienoa että kaveri on löytänyt itsensä ja uskaltaa kertoa muillekin. Mutta että sinä et ole kiinnostunut (jos et ole) hänestä sillä tavalla mutta otat kohteliaisuutena ihastuksen.

Tai sitten on platonista ihastusta, joka on mennyt vähän yli. Siitäkin olisi varmaan ihan hyvä jutella.

Vierailija
35/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minusta tuo kuulostaa vain läheiseltä ystävyysuhteelta. Tosin tuollaisia on yleensä silloin kun perhettä ei vielä ole ja on mahdollista omistautua ystäville.

Jos se ystävä olisi mustasukkainen ap:n miehestä ja muista ystävyyssuhteista niin sitten ehkä kyseessä voisi olla todellinen ihastuminen.

Vierailija
36/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ap vaikuttaa jotenkin oudolta.

Vierailija
37/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:24"]

[/quote]

[/quote]

Niin mustakin. 27 eikä ole koskaan seurustellut, ripustautuu toiseen naiseen? Just joo...

[/quote]

No se seurustelemattomuus selittyy kyllä helposti ujoudella ja huonolla itsetunnolla.

Minäkin seurustelin ensimmäisen kerran vasta 29-vuotiaana.

Vierailija
38/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:35"]

[/quote]

"Etsii identiteettiään?" Tässä nyt ei puhuta mistään eksyksissä olevasta teinistä, vaan aikuisesta ihmisestä. Tuossa iässä ei enää mitään uutta identiteettiä aleta rakentamaan, oli kyseessä sitten sairas ihminen tai ei.

[/quote]

Mielenterveysongelmaisilla se identiteetti nimenomaan on hakusessa ja paranemisprosessiin kuuluu identiteetin uudelleen rakennus. Tuossa ei kuitenkaan ole kyse identiteetin rakennus prosessista. Enkä minä mitenkään tajua miten jotkut pitävät tätä ihastumisena. En minäkään lesbona(jota siis olen) lähde matkimaan ihmisiä joihin olen rakastunut.

Vierailija
39/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:41"]

Mulla meni ohi, mikä juttu se lapsijuttu oli - ettet enää voisi käydä hänen luonaan jos hänellä olisi lapsia? Siis mitä? Ja jos ei edes seurustele miehen kanssa, miksi lapset olivat joku issue?

Etkö voisi puhua kaverisi kanssa näistä asioista ennen kuin dumppaat? Jos hän ON ihastunut sinuun ja tunnustaa olevasa bi tai lesbo, niin harjoittele jo oikeasti vastaus valmiiksi, ettet murskaa häntä ja itsetuntoaan. Kaapista tulo on todella vaikeaa monelle ja oman seksuaalisuuden löytäminenkin voi kestää iät ja ajat. ÄLÄ ainakaan kauhistu, hauku, yököttele tai mitään sellaista. Parasta mitä voit tehdä, on kiittää kohteliaisuudesta ja että arvostat rehellisyyttä ja että hienoa että kaveri on löytänyt itsensä ja uskaltaa kertoa muillekin. Mutta että sinä et ole kiinnostunut (jos et ole) hänestä sillä tavalla mutta otat kohteliaisuutena ihastuksen.

Tai sitten on platonista ihastusta, joka on mennyt vähän yli. Siitäkin olisi varmaan ihan hyvä jutella.

[/quote]

Miksi AP:n pitää olla hoivaaja ja ymmärtäjä? Varsinkin kun hän jo nyt kokee asian raskaaksi. Tuo lapsi asia liittyi siihen että AP:n ystävä ei ehkä halua hankkia lapsia jos nämä vievät häntä kauemmas AP:sta tai tulevat heidän välilleen. Eli AP on tärkempi kuin lapset.

Vierailija
40/106 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:43"]

Minun mielestäni ap vaikuttaa jotenkin oudolta.

[/quote]

Kuinka niin?