Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaverini lesbo? Vaiko vain yksinäinen?

Vierailija
23.01.2015 |

Eräs perheetön tyttökaverini on aina jotenkin "ihaillut" minua, ja nyt hänen matkimisensa alkaa mennä aivan yli. Haluaa nähdä kanssani joka päivä, ostelee samanlaisia tavaroita (mm. samanlaisen kännykän), tutkii aina netistä kaikkea, mistä olen puhunut ja kommentoi löydöksiään seuraavalla kerralla kun tapaamme...

Olen jo viiden vuoden ajan ajatellut, että ystäväni tarvitsee vain miehen ja lapsia, jolloin hänen ei enää tarvitse roikkua minussa. Mutta kun mainitsin ystävälleni, että minusta olisi ehkä outoa vierailla hänen luonaan jos hänellä joskus olisi lapsia (heitin vain läpällä! Ei niin, että se olisi minusta epämieluisaa, vaan että se olisi uusi tilanne), niin hän meni aivan vaikeaksi! Minulle tuli melkein sellainen tunne, että jos ystäväni kokisi, että hylkäisin hänet mikäli lapsia tulisi, hän vaikka mieluummin jättäisi lapset hankkimatta! Niin ahdistuneelta hän näytti.

Olisiko ystäväni kenties minusta kiinnostunut siinä mielessä? Vai mikä mättää?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:30"]Ei lesbot ole tuollaisia friikkejä.
[/quote]
Lesbot on kaikki yksilöitä, ja voi heistä jotkut friikkejä olla kuten heteroistakin.

Vierailija
82/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:04"]

Minusta on outoa, että ap on tarttunut ideaan, että hänen ystävänsä olisi lesbo ja nimenomaan vielä hänestä kiinnostunut. Kyseessä on selvästi yksinäinen ihminen, joka yrittää olla ap::lle ystävä. Ap tässä se outo on.

[/quote]

Mutta onko sinusta normaalia, että kaverini peruu muita menojaan minun takiani? Muita menojaan, eli hän näyttää ihan itse valitsevan muiden kaveriensa karsimisen, jotta saisi olla minun kanssani. Miltä teistä ylipäänsä tuntuisi, jos joku kaverinne ripustautuisi teihin näin? Ap

[/quote]

Eikös sun pitänyt olla sen ainoa ystävä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:30"]Ei lesbot ole tuollaisia friikkejä.
[/quote]
Lesbot on kaikki yksilöitä, ja voi heistä jotkut friikkejä olla kuten heteroistakin.
[/quote]

Mielestäni tässä nyt ei ole ongelmana edes ystävän friikkeys vaan se että ap ei osaa asettaa rajoja. Se vaan on niin yksinkertaisen helppoa sanoa että ei ole aikaa.

Vierailija
84/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tekisi vain palveluksen ihailijalleen jos sanoisi suoraan ettei ole kiinnostunut siinä mielessä.Ei haaskaisi enää aikaansa mahdottomuuteen.Jos ihailija sanoo ettei hän siinä mielessä ole ajatelutkaan, he voivat nauraa yhdessä tälle asialle. Mutta AP vaikuttaa siltä että itsekin roikut tässä ystävyydessä. Et kai ole antanut signaaleja joka pitää ihailijan toivoa yllä?

Vierailija
85/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä kyllä ihmetyttää, onko aloittaja todella alkanut nähdä ystävää päivittäin, vain koska ystävä niin on halunnut? MIKSI molemmilla ylipäänsä on ollut niin paljon vapaa-aikaa?

Ajattelepa toisinpäin: otatko itse koskaan selvää ystäväsi mainitsemista asioista tai kiinnostuksen kohteista? Onko "yhteistä" niin paljon siksi, että ystävä jää peilaamaan tai myötäämään toista? Kuulostaa varsin yksipuoliselta.

Toisaalta samalla on järkyttävää, että naispuolisten muka pitäisi hankkia mies ja lapsia, jotta keskittyisivät ystäviinsä vähemmän. Hyvä ihme, nähkää harvemmin! Pakkoko on jatkuvasti suostua.

Samalla en yllättyisi, vaikka kyseisellä henkilöllä olisi sama taipumus useidenkin ihmisten kanssa. Jotkut vaan ovat omistautuvia ystäviä, etenkin, elleivät uskalla tuoda esiin eriäviä näkemyksiään ja intressejään.

Vierailija
86/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:53"]

Eikö muut sun ystävät ole kiinnostuneita asioista, joista heille puhut ja siksi sinusta tuntuu rakkaudelta se, että joku arvostaa sinua ja näkee vähän vaivaa tutustumalla sinulle tärkeisiin asioihin?

[/quote]

Toki minulla on muitakin läheisiä ystäviä, mutta kukaan heistä ei ahdista minua niin kuin tämä yksi. Itse asiassa nyt kun miettii, niin eniten ehkä häiritsee tämän ihmisen kiinteä tuijotus, kun puhun. Ja se, että olen hänen mielestään aina oikeassa. Onkohan hänellä vain niin heikko itsetunto, ettei uskalla sanoa omia mielipiteitään? Ja mielestäni on vähän liikaa, että pitäisi nähdä JOKA PÄIVÄ, ja että jokainen puolihuolimattomasti mainitsemani nettiuutinen on tutkittu, ja että kännykkään on vaihdettu sama taustakuva kuin minulla...

[/quote]

Miksi sä näet tätä ystävääsi jos hänen seuransa ahdistaa?

[/quote]

Minun täytyy varmaankin laskea suhteemme plussat ja miinukset. Nyt nimittäin alkaa matkinta tulla korvista ulos. Toisaalta meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, eli haikealta tuntuisi jättää ystävyys. Mutta eihän tämä enää kovin tasapainoista taida olla.

[/quote]

No laskepa ne plussat ja miinukset, tee niistä excel-taulukko ja pari diagrammia jos se on tapasi käsitellä ihmissuhteita. Ota joku kuva jossa olette molemmat ja photoshoppaa kaverisi siitä pois, tunnustele miltä se tuntuu ja kirjoita siitä essee.

Vierailija
87/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä näissä jutuissa huvittaa on, että ihmiset sanovat olevansa TOSI suvaitsevaisia, mutta kun oma ystävä vaikuttaa ihastuneen, se on yhtäkkiä YÄK.

Vierailija
88/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:41"]

Mulla meni ohi, mikä juttu se lapsijuttu oli - ettet enää voisi käydä hänen luonaan jos hänellä olisi lapsia? Siis mitä? Ja jos ei edes seurustele miehen kanssa, miksi lapset olivat joku issue?

Etkö voisi puhua kaverisi kanssa näistä asioista ennen kuin dumppaat? Jos hän ON ihastunut sinuun ja tunnustaa olevasa bi tai lesbo, niin harjoittele jo oikeasti vastaus valmiiksi, ettet murskaa häntä ja itsetuntoaan. Kaapista tulo on todella vaikeaa monelle ja oman seksuaalisuuden löytäminenkin voi kestää iät ja ajat. ÄLÄ ainakaan kauhistu, hauku, yököttele tai mitään sellaista. Parasta mitä voit tehdä, on kiittää kohteliaisuudesta ja että arvostat rehellisyyttä ja että hienoa että kaveri on löytänyt itsensä ja uskaltaa kertoa muillekin. Mutta että sinä et ole kiinnostunut (jos et ole) hänestä sillä tavalla mutta otat kohteliaisuutena ihastuksen.

Tai sitten on platonista ihastusta, joka on mennyt vähän yli. Siitäkin olisi varmaan ihan hyvä jutella.

[/quote]

Miksi AP:n pitää olla hoivaaja ja ymmärtäjä? Varsinkin kun hän jo nyt kokee asian raskaaksi. Tuo lapsi asia liittyi siihen että AP:n ystävä ei ehkä halua hankkia lapsia jos nämä vievät häntä kauemmas AP:sta tai tulevat heidän välilleen. Eli AP on tärkempi kuin lapset.

[/quote] Mikäs sinua vaivaa? Ja aika sairas mieli täytyy sinullakin olla jos tuon lapsiasian noin tulkitsit.

[/quote]

Olen ex-läheisriippuvainen ja näen tässä "ihailijassa" samoja piirteitä kuin itsessäni oli. Ehkä tulkitsen siksi omasta kokemuksesta tai väärin.

[/quote]

Voiko osa ongelmaa olla, että kyseessä on kehittynyt läheisriippuvuus myös aloittajan kohdalla? Siksi tapaus verhoutuu "onkohan ystäväni lesbo"-pohdintaan eli "voiko ystäväni jättää minut löytäessään puolison"? Toisin sanoen taustalla on epäilys, ettei omistautuva ystävä aidosti haluakaan nähdä pelkkänä ystävänä.

Koetko usein, etteivät ihmiset pohjimmiltaan halua nähdä sinua ilman lisämotiiveja? Nyt vielä haet "päähenkilönä" jollekin alalle, jossa taustamotiiveilla omistautuvia saattaa riittää.

Kumpi on terveempää: saada osakseen kiinnostusta laskelmoivista urasyistä VAI henkilökohtaisista symppausmotiiveista? Miten koette asian?

Vierailija
89/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:04"]

Minusta on outoa, että ap on tarttunut ideaan, että hänen ystävänsä olisi lesbo ja nimenomaan vielä hänestä kiinnostunut. Kyseessä on selvästi yksinäinen ihminen, joka yrittää olla ap::lle ystävä. Ap tässä se outo on.

[/quote]

Mutta onko sinusta normaalia, että kaverini peruu muita menojaan minun takiani? Muita menojaan, eli hän näyttää ihan itse valitsevan muiden kaveriensa karsimisen, jotta saisi olla minun kanssani. Miltä teistä ylipäänsä tuntuisi, jos joku kaverinne ripustautuisi teihin näin? Ap

[/quote]

Eikös sun pitänyt olla sen ainoa ystävä?

[/quote]

Kuka sellaista on väittänyt? Ilmeisesti aapeen kaverilla ei näitä ongelmia muiden kanssa ole, kun kerta muita tapaamisiaan peruu, eli ei anna näille muille tuttaville vaikka kuuta taivaalta, toisin kuin ilmeisesti aapeelle.

Vierailija
90/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:03"]

Se mikä näissä jutuissa huvittaa on, että ihmiset sanovat olevansa TOSI suvaitsevaisia, mutta kun oma ystävä vaikuttaa ihastuneen, se on yhtäkkiä YÄK.

[/quote]

No olis mustakin aika outoa, jos vaikka paras kaverini ilmoittautuisi yhtäkkiä lesboksi. Sitten tulisi mieleen ne kaikki yhdessäsaunomiset ym. jutut. En mä heteromiehenkään edessä hillu alasti, koska miehen ja naisen välillä on luonnollisesti seksuaalista vetovoimaa. On ihan eri juttu ne lesbot, joiden tietää olevan lesboja. Yksikin nainen yritti ihan rehellisesti iskeä mua n. kk sitten, ja sai mut jopa nauramaan. Se ei ollut minusta kummallista, koska molemmilla oli siinä tilanteessa avoimet kortit, eikä toinen piilotellut ihastumistaan.

Vierailija
91/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap sunkin tulkinnat ovat pikkasen outoja. Ystävä tekee paljon hyvää ruokaa kun menet käymään. Oma tulkintani olisi: Hän tykkää laittaa ruokaa ja innostuu niin tekemään kun joku tulee käymään. Sinun tulkintasi: "tämän olen ajatellut johtuvan tarpeesta perustaa perhe ja ruokkia lapsia" SIIS MITÄ?? Ja sitten se vaihtoehtoinen tulkinta, kaverisi on lesbo ja haluaa tehdä vaikutuksen sinuun. Minusta tuntuu, että sinä lähtökohtaisesti tulkitset kaveriasi niin, ettei hänellä voi olla mitään omaa. Tähän mennessä matkimisesta olet kertonut esimerkkinä puhelimen ja taustakuvan. Minusta ei kuulosta miltään mielettömältä matkimiselta.

Vierailija
92/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 16:15"]

Kyllä ap sunkin tulkinnat ovat pikkasen outoja. Ystävä tekee paljon hyvää ruokaa kun menet käymään. Oma tulkintani olisi: Hän tykkää laittaa ruokaa ja innostuu niin tekemään kun joku tulee käymään. Sinun tulkintasi: "tämän olen ajatellut johtuvan tarpeesta perustaa perhe ja ruokkia lapsia" SIIS MITÄ?? Ja sitten se vaihtoehtoinen tulkinta, kaverisi on lesbo ja haluaa tehdä vaikutuksen sinuun. Minusta tuntuu, että sinä lähtökohtaisesti tulkitset kaveriasi niin, ettei hänellä voi olla mitään omaa. Tähän mennessä matkimisesta olet kertonut esimerkkinä puhelimen ja taustakuvan. Minusta ei kuulosta miltään mielettömältä matkimiselta.

[/quote]

Tuo taustakuvajuttu häiritsi siksi, koska se tapahtui näin: "Mä laitan ton saman mikä sullakin on. Oota, mikä se näistä on? Onko sullakin AIVAN JUST tää? (Oli muutamia todella samanlaisia kuvia) Mä haluun just sen saman kuin sullakin!"

Muita matkimisia: sisustaa kämppää samalla tavalla (ja on sanonut, että on havainnut mun sisustuskeinot hyviksi, ja siksi itsekin käyttää samoja); ostaa samanlaista kynsilakkaa aina kun minullakin on ollut uutta (viimeksi oikein herätti huomiota aivan samansävyiset violetit kynnet, ei ollut koskaan ennen nähdäkseni käyttänyt sitä sävyä); laitoin kerran hänen seurassaan hunajaa kahviini, ja kaverini kehui "keksintöäni" maasta taivaisiin ja ei nykyään muuta juokaan kuin hunajakahvia; kannatan eri poliittista puoluetta kuin kaverini sisko, ja ennen kaveri puhui siskonsa poliittisista mielipiteistä hyväksyvään sävyyn, mutta nykyään kertoilee minulle kuinka mun suuntaus on parempi ja siskonsa aivan tyhmä, ja kuinka itsekin haluaa kannattaa samaa puoluetta. Käy hermoille. Ap

Vierailija
93/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eivätkä lesbot minua yleensä haittaa laisinkaan, mutta nyt väkisinkin tulee mieleen, että onkohan kaverini joskus silmäillyt minua siinä mielessä uimahallissa tms. kertomatta minulle. Mikäli hän on ihastunut, saisi sanoa suoraan minulle, eikä salaa tuijotella. Kuten joku tuolla sanoikin, en minäkään menisi kaverimiehen kanssa alasti saunaan - miksi sitten lesbonaisen? En tosin edelleenkään ole täysin selvillä siitä, mikä kaveriani / itseäni vaivaa. Ehkä olen tosiaan ollut huono asettamaan rajoja. Ap

Vierailija
94/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo kuulostaa oudolta. Mutta minusta enemmänkin lapselliselta kuin lesbouteen viittaavalta. Sellaiselta ihailulta, jota lapset osoittavat kavereitaan kohtaan. "Me ollaan bestikset ja meillä on kaikki samanlaista". Ehkä hän tarvitsisi enemmän itsetuntoa ja sisältöä omaan elämäänsä.

Minusta ei ole syytä olettaa hänen olevan lesbo ja tuijottelevan sinua saunassa. Älä nyt ainakaan ala ärsyyntymään siitä, että "kun on kuitenkin tuijotellut". Et todella tiedä mistä on kyse. Ehkä voit ottaa vähän etäisyyttä ja alkaa haastamaan kaveriasi esittämään omia mielipiteitään. 

Vierailija
95/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 'matkimisesta' tuli mieleen oma nuoruus pienellä paikkakunnalla. Minulla oli kaveri, jonka mielestä aina matkin häntä. Meillä oli esim. samantyylinen vaatemaku (ei meillä sentään koskaan mitään identtistä ollut), ja kauppoja oli rajatusti. Jotenkin hän koki olevansa se, joka teki asioita ensimmäisenä, vaikka niin ei olisi ollutkaan. Hän oli ulospäinsuuntautuva ja minä ujompi, ja hän kuvitteli kai olevansa muissakin asioissa 'johtaja' ja minun 'seuraaja'.

Vierailija
96/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin kuulostaa pikemminkin yläkouluikäisten jutuilta. Tosi lapsellista. Onko kaverisi työelämässä / opiskeleeko?

Vierailija
97/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:58"]Siis, olette olleet ystäviä 5 vuotta etkä tiedä tykkääkö hän naisista vai miehistä (/molemmista)?
[/quote]

Mä oon tuntenut pitkäaikaisimmat ystäväni yli 10 vuotta eivätkä he tiedä seksuaalista suuntautumistani. Se ei oo niiden vika vaan mun kun en ole kertonut.
Ja aapeen kysymykseen niin mä ite taisin olla tollanen kaveri muutama vuosi sitten, pahemmaks tilanne muuttu kun meistä tulisi kämppiksiä, eli vähä niiku salkkareiden Marianne :D Itse en ollut kaveriin ihastunut, jostain syystä kaikki siinä vain kiehto mua. Lopulta kaveri muutti ja sen jälkeen ollaan tavattu vain harvakseltaan ja onnekseni en huomaa olevani enää yhtään pakkomielteisen kiinnostunut hänestä.

Vierailija
98/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen biseksuaali, ja voin sanoa, että tuntuisi kurjalta, jos joku kavereistani ei haluaisi mennä saunaan tai uimaan kanssani vain suuntautumiseni takia. Tai pelkäisi, että yritän iskeä. Moni ei kerro suuntautumisestaan juuri tuollaisten asenteiden takia. Ei ole kivaa, jos kaverit alkavat käyttäytyä eri tavalla kertomisen jälkeen.

Vierailija
99/106 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
100/106 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa kuulla, että muilla on ollut samanlaisia kokemuksia. Yhdyn siihen ajatukseen, että ei tuollainen pakomielle välttämättä kerro lesboudesta, vaan jostain ihan muusta ongelmasta.

Taidan ottaa etäisyyttä tähän ihmiseen. Meillä on kuitenkin eräs sovittu ja järjestetty meno parin viikon päästä, josta en millään viitsisi jättäytyä pois. Onkohan aivan kamalaa, jos siihen asti teeskentelen normaalia... Ja ko. tapahtuman jälkeen häippäisen? Ap