Nainen, käytätkö rintaliivejä jos olet yksin kotona?
Minä käytän rintaliivejä vain ulkonäkösyistä, joten puen rintaliivit vain silloin kun tulee vieraita tai lähden ihmisten ilmoille.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Löystyttää rinnan tukikudosta jos pitää jatkuvasti.
Tämän takia niillä ilman minkäänlaisia liivejä kulkevilla afrikkalaisilla heimonaisilla on yleensä aina niin terhakat, että kateeksi käy. Eiku...
Niin eikä yhtään imetystä. Eiku....
Väitätkö muka, että imetys aiheuttaa enemmän tukikudoksen löystymistä, kuin liivittömyys?
Painovoima voittaa. Taistele vastaan sen minkä voit.
Kiitos, olen suhteellisen tyytyväinen omiin, pienentää tosin vois. Mutta onhan se tutkittukin juttu että rinnat pysyy paremmin kuosissaan ilman liivejä
Mulla on ollut roikkuvat tissit siitä lähtien kun ne mulle kasvoivat joskus 10-11v vanhana, näitä asioita myös häpeiltiin meillä kotona joten ekat liivit ostin omilla rahoillani vasta joskus 16-vuotiaana eikä ne ainakaan tuossa ajassa, mitä ilman liivejä kuljin, kiinteytyneet kyllä tippaakaan. Että sanoisin paskapuheeksi moisen liivit löysyttää tissejä-väitteen.
Sama juttu, minulle kasvoi suoraan riipparit esiteininä. Rinnan yläosa on jotenkin pidempi kuin alaosa, joten nännit osoittavat lattiaan vaikka mitä tekisi. Ja silloin omina nuoruusvuosinani sain haukkuja siitä, että en suostunut heti käyttämään rintaliivejä, vasta 12-vuotiaana kun alkoi D-kupin riippareilla olla tukalaa urheilla. Olin kuulemma pilannut rintani kulkemalla liivittä, koska rinnat eivät kestä olla ilman tukea. Eli teet niin tai näin, aina väärin.
Isorintaisille liivittömyys voi pitkällä ajalla ja liikkuessa tuntua aiheuttavan roikkumista. Toisaalta rintaliivit tekee kudoksien rintoja kannattelevan työn kudosten puolesta ja tämänkin on havaittu mahdollisesti löystyttävän rintoja, kun ne sitten ovat ilman tukea. Rintaliivit voi toki olla mukavuuden ja liikkumisen kannalta lähes välttämättömyys, jos rinnat ovat todella isot.
Raskaus ja imetys aiheuttaa löystymistä kuitenkin enemmän, riippuen siitäkin kuinka kauan imettää. Kuukausi ehkä löystyttää vähemmän kuin vuosi. Imettäessä rinta täyttyy maitorauhasista ja venyy desilitroja. Imevä liike rasittaa rintoja monia tunteja vuorokaudessa ja rinta tyhjenee, täyttyy, tyhjenee ja täyttyy.
Pienirintaisilla liivittömyys ei roikuta rintoja, kun rinnat eivät paina. Ihmisen kudokset on vahvoja.
Imetys sen sijaan venyttää pieniäkin rintoja. Imevä liike, paino, hormonit ja jatkuva tyhjeneminen ja täyttyminen venyttää. Rintaan tulee siis lisää sisältöä, mikä imetyksen loppuessa lähtee pois. Pienirintaisilla raskaus ja imetys aiheuttaa venymistä ja liivittömyys ei. Isorintaisillakin raskaus ja imetys todennäköisesti aiheuttaa enemmän venymistä kuin liivittömyys.
Liivittömyydessä rintaan ei tule lisää kokoa, painoa ja sisältöä, mikä lähtiessään jättää tyhjää tilaa; rinnan rasvakudos ja sidekudos siirtyy maitorauhasten tieltä. Se mihin suuntaan kudokset siirtyy siis määrää rinnan muotoa imetyksen jälkeen. Lihominen ja laihtuminen toki myös aiheuttaa muutoksia rintojen kudoksiin ja jättää "tyhjää" tilaa ihon alle tai venyttää. Ihon uusiutuminen on toki yksilöllistä. Joillakin jää raskauden jälkeen paljon löysää vatsanahkaa ja toisilla se palautuu muutamissa viikoissa.
Ihmisen kudokset ovat terveinä vahvoja. Rintojen roikkuvaan ulkomuotoon vaikuttaa enemmän se, mitä rintojen sisällä ihon alla on.
Rauhallisesti liikkuessa voivat isorintaisetkin niin tahtoessaan olla hyvillä mielin rintaliiveittä. Ja rinnat eivät siitä veny!
Tottakai käytän. Isot Rinnat tarvitsee tukea ja ryhtiä siitä huolimatta vaikka olisin yksin tai olipa vaikka mummo kahvittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia niillä ilman minkäänlaisia liivejä kulkevilla afrikkalaisilla heimonaisilla on yleensä aina niin terhakat, että kateeksi käy. Eiku...
Väitätkö muka, että imetys aiheuttaa enemmän tukikudoksen löystymistä, kuin liivittömyys?
Kiitos, olen suhteellisen tyytyväinen omiin, pienentää tosin vois. Mutta onhan se tutkittukin juttu että rinnat pysyy paremmin kuosissaan ilman liivejä
Mulla on ollut roikkuvat tissit siitä lähtien kun ne mulle kasvoivat joskus 10-11v vanhana, näitä asioita myös häpeiltiin meillä kotona joten ekat liivit ostin omilla rahoillani vasta joskus 16-vuotiaana eikä ne ainakaan tuossa ajassa, mitä ilman liivejä kuljin, kiinteytyneet kyllä tippaakaan. Että sanoisin paskapuheeksi moisen liivit löysyttää tissejä-väitteen.
Sama juttu, minulle kasvoi suoraan riipparit esiteininä. Rinnan yläosa on jotenkin pidempi kuin alaosa, joten nännit osoittavat lattiaan vaikka mitä tekisi. Ja silloin omina nuoruusvuosinani sain haukkuja siitä, että en suostunut heti käyttämään rintaliivejä, vasta 12-vuotiaana kun alkoi D-kupin riippareilla olla tukalaa urheilla. Olin kuulemma pilannut rintani kulkemalla liivittä, koska rinnat eivät kestä olla ilman tukea. Eli teet niin tai näin, aina väärin.
Isorintaisille liivittömyys voi pitkällä ajalla ja liikkuessa tuntua aiheuttavan roikkumista. Toisaalta rintaliivit tekee kudoksien rintoja kannattelevan työn kudosten puolesta ja tämänkin on havaittu mahdollisesti löystyttävän rintoja, kun ne sitten ovat ilman tukea. Rintaliivit voi toki olla mukavuuden ja liikkumisen kannalta lähes välttämättömyys, jos rinnat ovat todella isot.
Raskaus ja imetys aiheuttaa löystymistä kuitenkin enemmän, riippuen siitäkin kuinka kauan imettää. Kuukausi ehkä löystyttää vähemmän kuin vuosi. Imettäessä rinta täyttyy maitorauhasista ja venyy desilitroja. Imevä liike rasittaa rintoja monia tunteja vuorokaudessa ja rinta tyhjenee, täyttyy, tyhjenee ja täyttyy.
Pienirintaisilla liivittömyys ei roikuta rintoja, kun rinnat eivät paina. Ihmisen kudokset on vahvoja.
Imetys sen sijaan venyttää pieniäkin rintoja. Imevä liike, paino, hormonit ja jatkuva tyhjeneminen ja täyttyminen venyttää. Rintaan tulee siis lisää sisältöä, mikä imetyksen loppuessa lähtee pois. Pienirintaisilla raskaus ja imetys aiheuttaa venymistä ja liivittömyys ei. Isorintaisillakin raskaus ja imetys todennäköisesti aiheuttaa enemmän venymistä kuin liivittömyys.Liivittömyydessä rintaan ei tule lisää kokoa, painoa ja sisältöä, mikä lähtiessään jättää tyhjää tilaa; rinnan rasvakudos ja sidekudos siirtyy maitorauhasten tieltä. Se mihin suuntaan kudokset siirtyy siis määrää rinnan muotoa imetyksen jälkeen. Lihominen ja laihtuminen toki myös aiheuttaa muutoksia rintojen kudoksiin ja jättää "tyhjää" tilaa ihon alle tai venyttää. Ihon uusiutuminen on toki yksilöllistä. Joillakin jää raskauden jälkeen paljon löysää vatsanahkaa ja toisilla se palautuu muutamissa viikoissa.
Ihmisen kudokset ovat terveinä vahvoja. Rintojen roikkuvaan ulkomuotoon vaikuttaa enemmän se, mitä rintojen sisällä ihon alla on.
Rauhallisesti liikkuessa voivat isorintaisetkin niin tahtoessaan olla hyvillä mielin rintaliiveittä. Ja rinnat eivät siitä veny!
Rintojen roikkuvaan ulkomuotoon vaikuttaa enemmän se, mitä rintojen sisällä ihon alla on.
Näin!
Mulla on isot lollot, joka ovat tutut v.1993 Jallusta.
En käytä rintsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina. Nukkuessakin on kiva laittaa mukavat liivit suihkun ja voiteiden jälkeen. Rinnat ranskalaista d-kokoa, suomalainen c. Pienetkin rinnat alkavat helposti roikkua ilman täsmähoitoa, eikä se ole kaunista.
-ulkosuomalainen
Mitä ihmeen täsmähoitoa?
Kuorinta, kosteutus, tuki ja liikunta. Olin synnytyksen jälkeenkin ohjatussa kylpyläjumpassa (kuului ihan kelakorttikorvauksen piiriin). Rintaryhti on aika tärkeää koko yläkropalle.
En pidä liikuntaa ja koko kropan lihaskuntoa minään täsmähoitona. Ja kosmetiikalla tuskin on mitään vaikutusta minkään ruumiinosan kiinteyteen.
Aha, joo käytän rintaliivejä myös kotona, minulla on nääs oikean kokoiset liivit eikä ne oikeastaan tunnu vaikka on päällä.
Käytän. Inhoan olla ilman rintaliivejä. Nukun toki ilman, mutta muuten aina päällä. En edes tunne liiväjä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Aha, joo käytän rintaliivejä myös kotona, minulla on nääs oikean kokoiset liivit eikä ne oikeastaan tunnu vaikka on päällä.
Tuntoaistissa vikaa?
musta on mukavampi olla liivit päällä vaikka olisikin esim liian pienet liivit
kaipaan jotain tukea noille, edes jotain
t 80G
Kyllä. Rintani ovat pienet mutta inhoan sitä tutinaa kun kävelen :D
En edes huomaa rintsikoita päälläni.
t.70C
Käytän aina. Rintani ovat isot joten tuntuu epämukavalta olla ilman liivejä. Olen panostanut hyviin oikean kokoisiin liiveihin joten ne eivät tunnu millään tavalla epämukavilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki juuri teiden yksilöllisiin rintoihinen viitannut, mutta hyvä juttu! Minäkin olen samanlainen, tyytyväinen mutta pienemmätkin kävisi. Kertoisitko vielä missä tällainen tutkimus? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että tutkimukset olisivat osoittaneet juuri päinvastoin. Kiitos!
Tietenkin se on päinvastoin. Painovoima väistämättä löystyttää ihoa, jos kulkee ilman rintaliivejä.
Ei löystytä. En ole käyttänyt liivejä yli kymmeneen vuoteen eikä todellakaan pysy kynä alla. Sanoisin oman kokemukseni perusteella, että vaikutus on oikeasti päinvastainen.
Minkä kokoiset rintasi ovat? Eivät varmaan kovin suuret jos kynä ei pysy alla?
Veikkaan että pienemmillä rinnoilla sillä ei ole niin väliä käyttääkö liivejä vai ei mutta painavilla rinnoilla painovoima väistämättä vetää niitä alas. Oma kokoni on noin 70H ja senkin kokoiseksi rintani ovat erityisen painavat (lääkäri todennut että niissä vaikuttaa olevan kovin vähän rasvaa ja paljon tiivistä rintakudosta). Ei näitä kyllä millään ilveellä saa ylöspäin liikkumaan tai paikallaan pysymään vaan suuri paino väistämättä vetää rintoja alas. Joskus kun olen ilman liivejä erehtynyt hypähtämään, ottamaan juoksuaskeleen tms niin kyllä sattuu kun rinnat heilahtavat ylös ja tulevat raskaina alas. Lihastreenillä ym. voin lähinnä helpottaa hartiakipuja kun jaksan paremmin kannatella rintojen painoa. Ihan älytöntä väittää että isoihin kokoihin mentäessä lihastreenaus tai liivittömyys voisi estää sen että paino vetää rintoja alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki juuri teiden yksilöllisiin rintoihinen viitannut, mutta hyvä juttu! Minäkin olen samanlainen, tyytyväinen mutta pienemmätkin kävisi. Kertoisitko vielä missä tällainen tutkimus? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että tutkimukset olisivat osoittaneet juuri päinvastoin. Kiitos!
Tietenkin se on päinvastoin. Painovoima väistämättä löystyttää ihoa, jos kulkee ilman rintaliivejä.
Ei löystytä. En ole käyttänyt liivejä yli kymmeneen vuoteen eikä todellakaan pysy kynä alla. Sanoisin oman kokemukseni perusteella, että vaikutus on oikeasti päinvastainen.
Minkä kokoiset rintasi ovat? Eivät varmaan kovin suuret jos kynä ei pysy alla?
Veikkaan että pienemmillä rinnoilla sillä ei ole niin väliä käyttääkö liivejä vai ei mutta painavilla rinnoilla painovoima väistämättä vetää niitä alas. Oma kokoni on noin 70H ja senkin kokoiseksi rintani ovat erityisen painavat (lääkäri todennut että niissä vaikuttaa olevan kovin vähän rasvaa ja paljon tiivistä rintakudosta). Ei näitä kyllä millään ilveellä saa ylöspäin liikkumaan tai paikallaan pysymään vaan suuri paino väistämättä vetää rintoja alas. Joskus kun olen ilman liivejä erehtynyt hypähtämään, ottamaan juoksuaskeleen tms niin kyllä sattuu kun rinnat heilahtavat ylös ja tulevat raskaina alas. Lihastreenillä ym. voin lähinnä helpottaa hartiakipuja kun jaksan paremmin kannatella rintojen painoa. Ihan älytöntä väittää että isoihin kokoihin mentäessä lihastreenaus tai liivittömyys voisi estää sen että paino vetää rintoja alas.
Pienehköt, 65E.
en käytä vaikka en olisi yksinkään kotona. isohkot tissit on mutta liivit tuntuvat niin ahdistavilta, en pidä mistään vähänkään kiristävästä niin en pysty olemaan kotona ne päällä.
Pidän rintaliivejä aina (paitsi nukkuessa ja suihkussa) koska ilman niitä ei ole rintoja laisinkaan sillä ovat niin pienet… Täytän B kupin liiveillä tyhjän tilan. Tämä tosin estää sitten menemästä saunailtoihin tms. sillä uskon että täydellinen rinnattomuuteni olisi niin silmiin pistävää ilman rintsikoita :D
Rintsikat täyttää siis erin tarkoituksen eli antavat henkistä tukea :)
Vierailija kirjoitti:
Pidän rintaliivejä aina (paitsi nukkuessa ja suihkussa) koska ilman niitä ei ole rintoja laisinkaan sillä ovat niin pienet… Täytän B kupin liiveillä tyhjän tilan. Tämä tosin estää sitten menemästä saunailtoihin tms. sillä uskon että täydellinen rinnattomuuteni olisi niin silmiin pistävää ilman rintsikoita :D
Rintsikat täyttää siis erin tarkoituksen eli antavat henkistä tukea :)
pienet rinnat on ihan normaalit. ihmisillä on kaikenlaisia rintoja.
en usko, että ystäväsi mitenkään noteeraavat rintojasi tai arvostelevat niitä.
ihan rohkeasti vaan saunaan!
Mistä löytää liivit, jotka ei tunnu päällä? Kaikki tähän asti kokeilemani kiristävät, hiertävät, puristavat ja ahdistavat.
Koko on oikea, mitattu kahden eri ammattilaisen toimesta ja kokolaskuriin syötetyt mitatkin antaa saman tuloksen.
Etätyön aikana opin olemaan ilman ja aikaisemminkin ne ovat lähteneet kotiin tullessa.
Nykyään rinnat tuntuvat kiinteämmiltä kuin ennen. 80E