Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Tämä on tosi.
t. yli 50v nainen miesvaltaisella alalla, yhtäjaksoista työttömyyttä yli 10 vuotta takana. Ei ole pelkoa haastattelukutsuista. Paitsi jos on kymmenen paikkaa auki, ja olen ainut hakija, silloin saatetaan haastatella, mutta töitä en siltikään saa.
Mun mielestä joka asiaan pitäisi määrätä pakko, pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mites se määritellään, minkälainen hakemus? Riittääkö kun laittaa esim:"Ottakee miut töihin"?
Avoin hakemushan on usein vapaamuotoinen. Ja moni työnantaja pyytääkin vapaamuotoista hakemusta. Eli saa laittaa sellaisen kuin haluaa. Itse laitan saman hakemuksen joka viikko. Vaihdan vain haettavan paikan nimen (jos muistan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Ens vuoden alusta kaikki yli 50 v työttömät pakkokoulutetaan lähihoitajiksi ja henkilökohtaisiksi avustajiksi. Jos joku ei suostu, häneltä otetaan kaikki tuet pois. Niin se vaan menee.
Tuohan on positiivinen uutinen.
Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Oi voi, toivottavasti ei ole asuntolainaa, se kun ei ole lasku toimeentulotuessa, jos karenssia pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi.
t. yli 50v nainen miesvaltaisella alalla, yhtäjaksoista työttömyyttä yli 10 vuotta takana. Ei ole pelkoa haastattelukutsuista. Paitsi jos on kymmenen paikkaa auki, ja olen ainut hakija, silloin saatetaan haastatella, mutta töitä en siltikään saa.
Miksi te ette jää eläkkeelle vaan ruikutatte täällä?
Vierailija kirjoitti:
Avointa hakemusta valtioneuvoston kansliaan kerran viikossa.
Yksi hakemus riittää, seuraavia ei sitten hyväksytäkään ja saat karenssia. Ohje menee näin!
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallin viesti oli että työttömät eivät ole aktiivisia. Sitten kun ne CV- kurssit ei työllistäneetkään niin tämän hakemuspakon viesti on että työttömät eivät hae työtä.
Huonosti hoidettua työllisyyspolitiikkaa tällä peitellään. Se on ihan se ja sama lähettää se yksi hakemus viikkoon. Väärä ikä ja riittävän pitkä työttömyys sulkevat tehokkaasti ulos työmarkkinoilta ja siinä vaiheessa työllistyminen ei ole halusta kiinni.
Millainenhan tulee Aktiivimalli 3 olemaan, kun hakupakot ja karenssit eivät työllistäkään?
Olen koodannut automaattisen työnhakijan. Se hakee kerran viikossa avoimia työpaikkoja ja lähettää hakemuksen vain sellaisiin paikkoihin joihin ei pätevyys riitä eli jotka olen valinnut hakukriteereiksi. Tuet juoksee eikä itse tarvitse tehdä mitään. Pidän vuoden välein vajaa kaksi vuotta vapaata töistä. Miksi käydä töissä kun tukiakin saa ?
Vierailija kirjoitti:
Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Oi voi, toivottavasti ei ole asuntolainaa, se kun ei ole lasku toimeentulotuessa, jos karenssia pukkaa.
Nuo työllistyy helposti hoitoalalle.
Jos laittaa yksinyrittäjän sähköpostiin 2000 avointa hakemusta nimellä tilaus joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
0-4 hakemusta, riippuen alueen työmarkkinatilanteesta ja työttömän työkyvystä.
Mitenhän muuten osa-aikatyössä . Onko niissäkin velvoite hakea 0-4 kertaa kuukaudessa kokoaikatyötä ?
Se hakumäärä on työttömälle käytännössä aina 4. Osa-aikatyössä haet 1 työpaikkaa 3 kk aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo työllistyy helposti hoitoalalle.
Työttömiä on jo 500 000 ja noilla on asuntolainat väärässä kaupungissa kuin missä on tarve hoitajista.
Uusi aktiivirankaisu on tulossa voimaan toukokuussa 2022
"Olemme tehneet niitä ja näitä toimenpiteitä, olemme todella yrittäneet ratkaista ongelmaa."
Tämä ei ollut suora lainaus mistään, mutta näinhän se menee. Niitä ja näitä säädöksiä, joita te-keskuksen virkailijat eivät yksinkertaisesti ehdi täyttämään (puhelinhaastattelut kaksi kertaa viikossa), työttömien järjetön työnhakutulva työnantajille, jotka eivät todellakaan ehdi, eivätkä halua näitä setviä.
Asetellaan lakeja ja määräyksiä, joilla ei ole mitään merkitystä oikeasti.
Lähettäis nyt vaikka siitä, että työtön voi tehdä kaksi kuukautta osapäivätyötä, ilman, että se vaikuttaa yhtään mihinkään. Ei byrokratiaa. ei työkkäreiden, asumistuen ym. pienenemisen aiheuttamaa stressiä. Näissä on aina käsittelyaikansa, monesti on taloudellisesti täysin turhaa ottaa vastaan osa-aikaista.
Joo, viisastelkoon nyt, joku taloudellisesti turvassa oleva, että kyllähän se parantaa mahdollisuuksia. Ehkä.
Kun on elänyt pitkään niukilla tuloilla, on esim. jo pesukoneen hajoaminen iso juttu. Ei voi, eikä jaksa uskoa, että kun nyt menen tuohon pätkätyöhön, niin kyllä mulle kohta, ehkä, mahdollisesti, löytyy kokoaikainen työ säännöllisellä palkalla. Yleensä ei löydy, vaan joudut entistä enemmän jännittämään, että koska tulee rahaa ja menikö jonkun rajan yli, eli saat vielä vähemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.
Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.
Teillä on sellainen ongelma, että ette osaa haastattelutilanteessa hahmottaa, kuka on oikeasti työhaluinen, ja kuka ei. Meitä työhaluisia ja työkykyisiä työttömiäkin on.
Kuntarekryyn valmis pohja ja sitten klikkailee johonkin avoimeen hakuun hakemuksen. Niihin on valittu jo etukäteen aina joku talon sisältä, niin ei tarvi pelätä että tulee mitään työhaastatteluitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen koodannut automaattisen työnhakijan. Se hakee kerran viikossa avoimia työpaikkoja ja lähettää hakemuksen vain sellaisiin paikkoihin joihin ei pätevyys riitä eli jotka olen valinnut hakukriteereiksi. Tuet juoksee eikä itse tarvitse tehdä mitään. Pidän vuoden välein vajaa kaksi vuotta vapaata töistä. Miksi käydä töissä kun tukiakin saa ?
Vastapuolella on tekoäly, joka tarkistaa hakemuksesi ja toteaa, että et ole ilmoittanut työkkärille näitä osaamisia, joita hakupaikoissasi vaaditaan. Ne lisätään työkkärissä osaamistesi listalle ja samalla voidaan tehdä työtarjouksia juuri sellaisiin paikkoihin, joihin et oikeasti ole pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens vuoden alusta kaikki yli 50 v työttömät pakkokoulutetaan lähihoitajiksi ja henkilökohtaisiksi avustajiksi. Jos joku ei suostu, häneltä otetaan kaikki tuet pois. Niin se vaan menee.
Tuohan on positiivinen uutinen.
Sitten saadaan lisää työttömiä, koska ei yli 50v pakkokoulutettuja kukaan palkkaa. Olen 58 pakkokoulutettu lähäri, työtön.
Niinkö? Minä olen 58v lähihoitaja ja työtön. Ns. pakkokoulutettu.