Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
441/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mielelläni töihin mutta kun ei kelpaa, mihinkään, ei edes haastatteluun saakka. Näihin paikkoihin en ole kertaakaan vielä päässyt haastatteluun merkonomin tutkinnolla, en edes video/puhelin haastatteluun. 19kk oon ettiny töitä merkonomin tutkinnolla, mutta kun ei kelpaa. En tiedä millainen mun sitten pitäisi olla että kelpaisin, mutta sen mä sanon et merkonomin tutkintoa en suosittele kenellekkään. Ja tuossa listassa alla on vain kaupan alan paikat, jos laittaisin muutkin olisi lista vissiin 60 kieppeillä. Et repikää siitä.

1. Puuilo

2. Motonet

3. K-Market

4. K-Supermarket

5. Casagrande

6. Pentik

7. New Yorker

8. Musti & Mirri

9. Stadium

10. XXL

11. Intersport

12. Jimms PC Store

13. Power

14. Faunatar

15. Gigantti

16. Budget Sport

17. Talouspörssi

18. Kirppis Center

19. Rusta

20. Sale

21. Punanaamio

22. S-Market

23. K-Rauta

24. Biltema

25. Starkki

26. Telia Kauppa

27. DNA Kauppa

28. Scandinavian Outdoor

29. Bag Stage

30. Björn Borg

31. Superdry

32. M&M Kuntotalo

33. TVV

34. Sotka

35. Trampoline Park

36. Elixia

Vierailija
442/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä haetaan vain omasta kotikaupungista, välttämättä ei ole 4 työpaikkaa mitä hakea, koska moneen vaaditaan koulutus esim. kokki, sähköinsinööri, hammashoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee homma tosiaan. Voin toteuttaa parodiaa itsestäni kerran viikossa "työhakemuksen" muodossa. Nyt lykkäs pahan. Itkettää melkein.

Vierailija
444/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille maksetaan eläkkeitä 33 miljardia vuodessa, lisäksi maksetaan verorahoista eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, kodinhoitajia, lääkkeitä (lääkekatto 500 vuodessa), palveluseteleitä ja verovähennystä kodin siivouksen ostoon, eläkeläisten asumistukea, lisäksi maksetaan eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät.

Eläkkeet maksetaan rahastoista, ei valtio maksa kuin takuueläkkeen. Samalla ajatusmallilla pitäisi maksaa palkasta eläkemaksuja 7,15% ja myös työttömyysvakuutusmaksua 7,15% nykyisen 1,4% sijaan.

30 miljardia työeläkkeitä maksetaan nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista nyt eläkkeellä oleville. Rahastosta on maksettu eläkkeitä vain miljardi vuoden 2015 jälkeen.

Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä noin 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville.

Vierailija
445/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työnhaku ole kaikille työttömille pakollista, ainoastaan heille jotka haluavat kuukausittain vastikkeetonta rahaa meidän yhteisistä varoista henkilökohtaisen arkensa pyörittämiseen. He joutuvat kirjoittamaan yhden hyvän paperin itsestään, muuttamaan siihen vastaanottajan tiedot neljästi kuukaudessa ja lähettämään neljä sähköpostia kuukaudessa. Hirvee homma.

Suurin osa työttömistä - minäkin 27 työvuoden ajan - on maksanut itsekin yhteisiin varoihin, joita käytetään esimerkiksi sinun arkesi pyörittämiseen, kun pääset työttömäksi.

Vierailija
446/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille maksetaan eläkkeitä 33 miljardia vuodessa, lisäksi maksetaan verorahoista eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, kodinhoitajia, lääkkeitä (lääkekatto 500 vuodessa), palveluseteleitä ja verovähennystä kodin siivouksen ostoon, eläkeläisten asumistukea, lisäksi maksetaan eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja sossutukia 800 miljoonaa, mutta niitä saa myös eläkeläiset ja työssäkäyvät.

Eläkkeet maksetaan rahastoista, ei valtio maksa kuin takuueläkkeen. Samalla ajatusmallilla pitäisi maksaa palkasta eläkemaksuja 7,15% ja myös työttömyysvakuutusmaksua 7,15% nykyisen 1,4% sijaan.

30 miljardia työeläkkeitä maksetaan nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista nyt eläkkeellä oleville. Rahastosta on maksettu eläkkeitä vain miljardi vuoden 2015 jälkeen.

Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä noin 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville.

Joku ihmettelikin miten itselle kertyy niin vähän eläkettä vaikka työeläkemaksu on iso.

Vierailija
447/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 brutto palkasta eläkemaksu on 140 euroa ja siitä noin 2 euroa menee omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville.

Vierailija
448/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.

Tuossa ero oli se, että olit työpaikassa kun hait uuteen työhön. Se muuttaa tilanteen täysin. Jos olet TYÖTÖN yli 50 v, et työtä tule enää saamaan.

Onko oikeasti näin? Irtisanouduin kesällä kettumaisesta työstä, joka pilasi koko muun elämän. Mietin kyllä, että voi olla etten enää ikinä pääse töihin, kun olen 51v ja CV ei ole kaunista nähnytkään. Oikeastiko mulla ei ole toivoakaan minkäänlaisesta työstä? En siis ole mikään ammattitaitoinen uratykki. AMK-tutkinto on, mutta ei sen alan työkokemusta. Muut työt hanttihommia enimmäkseen ja työttömänä olen ollut paljon.

Vierailija
449/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko hakea siis mollin sivuilla näkyviä paikkoja? Vai käyköhän sellainenkin työhakemus, että firma, jolla ei ole avointa hakua, niin laittaa sinne viestiä/työhakemusta kiinnostumisestaan?

Mä olen aina työpaikkani saanut itse niin, että kaivan vaan jonkun kiinnostavan paikallisen yrityksen ja kyselen heidän työtilannettaan ja tuputan itseni vaikka määräaikaiseksi osa-aikatyöläiseksi. Lähes aina päässyt ja moni poikinut pidemmänkin työsuhteen.

Vierailija
450/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama en hae yhteenkään työpaikkaan enää. Minua ette aja enää ahdistukseen ja masennukseen riitti työpaikka kiusatun osa.

Vierailija
451/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Riippuu työnantajasta, duunarihommiin voi päästä vanhempikin.

Vierailija
452/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työnantajasta, duunarihommiin voi päästä vanhempikin.

Oikeammin riippuu työnantajasta - niille työpaikoille, joille ei ole hinku mm. pienen palkan ja huonon pomon tai huonon työyhteisön takia, pääsee vanhempikin.

Vierailija
453/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58 ja työtön lähihoitaja. Suomessa on kuulemma pula hoitajista.

Asut ilmeisesti jossain syrjäseudulla, sillä missä tahansa suuremmassa asutuskeskuksessa pääsisit halutessasi töihin milloin tahansa.

Vierailija
454/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, haen joka tapauksessa koko ajan töitä. En ole toistaiseksi saanut.

Vierailija
455/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri voisi itse tehdä työnsä ja osoittaa kullekin lähinnä hänelle sopiva työpaikka tai...

Vierailija
456/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin työkkärissä käydesssä, että niille jotka ovat jo työttömänä kun tuo uusi laki astuu voimaan, niin heitä ei koskisi se 2 viikon välein haastattelut ensimmäisen 3kk aikana. 

t. Työtön

Vierailija
457/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on myös kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työkokeilussa työmarkkinatuella, heillä on kaupan työvaatteet, asiakas ei erota kuka on työtön ja kuka ei.

No ei kai se periaatteessa työtön olekaan. Töitä tekemässä se siellä on, muttei saa palkkaa.

Ovat työtä tekeviä työttömiä. 

Vierailija
458/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias tuttuni on työtön eikä halua tehdä töitä. Niinpä hän on vuosikausia hakenut työkyvyttömyyseläkettä ja aina kielteisen päätöksen saadessaan valittaa siitä. Näin hänen ei tarvitse hakea työpaikkoja. Jos on eläkehakemus vireillä niin työvelvoite ei koska. Mielestäni väärin, voi vuosikausia vältellä töihin menemistä.

Vierailija
459/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.

Tuossa ero oli se, että olit työpaikassa kun hait uuteen työhön. Se muuttaa tilanteen täysin. Jos olet TYÖTÖN yli 50 v, et työtä tule enää saamaan.

No et ainakaan tolla su luuseripaska asenteella. Yyh mä oon viiskymppinen nyyh mä oon nainen, ei jumalauta miten säälittävää.

Vierailija
460/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten pidä paikkaansa tuo väite ettei yli 50-vuotiaita palkattaisi, itse olen kohta 60-vuotias ja menen vielä kouluttautumaan lisää että saan töitä enkä edes ajattele vielä eläköitymistä koska olen terve ja melkoisen pirtsakkakin vielä! Hyvää syksyä vaan kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi