Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.
Tuossa ero oli se, että olit työpaikassa kun hait uuteen työhön. Se muuttaa tilanteen täysin. Jos olet TYÖTÖN yli 50 v, et työtä tule enää saamaan.
Ennen opetettiin miten tehdään mahdollisimman hyvä hakemus. Nyt sitten pitää sitten tehdä mahdollisimman huono.
Olen 58 ja työtön lähihoitaja. Suomessa on kuulemma pula hoitajista.
Ei ole mikään ongelma. Voin tehdä vaikka 10 hakemusta ja kustomoitua cv:tä, se ei ole mikään vaiva, mutta entä sitten?
Viisikymppinen ajokortiton pitkäaikaistyötön ei ole halutuinta työvoimaa. Sitten jos pääsee haastatteluun ja vahingossa lipsauttaa, ettei ole mitään harrastuksia ollut vuosikausiin, kun polvet ei kestä enää kunnolla edes rauhallista kävelyä, se on varma hylkäys.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Ens vuoden alusta kaikki yli 50 v työttömät pakkokoulutetaan lähihoitajiksi ja henkilökohtaisiksi avustajiksi. Jos joku ei suostu, häneltä otetaan kaikki tuet pois. Niin se vaan menee.
Ovatko ne "turvassa" tältä kyykytykseltä jotka ovat jo osa-aikatyössä työmarkkinatuen lisäksi?
Laitan joka viikko hakemuksen Marinin avustajan työhön.
Mites se määritellään, minkälainen hakemus? Riittääkö kun laittaa esim:"Ottakee miut töihin"?
Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.
Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.
Joku aiemmin ehdotti, että työttömät voisivat valita aina viikon työnantajan. Sinne sitten kaikki kynnelle kykenevät lähettävät hakemuksia ja kyselyitä.
Ehdotan, että aloitetaan juuri mainitusta valtioneuvoston kansliasta, te-toimistoista tai ministerien hyväveli-yrityksistä. Sitten voidaan jatkaa vaikka Perä-Hikiän metallifirmaan ym. jotka nyyhkivät julkisuudessa työnhakijoiden vähyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä hakemuksia rustaillessa. Vois aktiivimallin kunniaksi rustailla vaikka kerran päivässä kaikenlaisia hakemuksia. Ei tuolla kyllä ennenkään ole mitään vaikutusta ole ollut, mutta pitäähän sitä nyt vähän päteä.
Mielestäni työttömät voisi palkata soittelemaan ja tarkistelemaan toisiltaan onko haettu sinne ja tänne ja oletkos muuten ajatellut uudelleen koulutusta ja katsonut täältä aateekoosta nämä uudet avoimet työpaikat.
Vaikka sillä 9 euron kulukorvauksella neljä tuntia päivässä.
Saatais sit näitä työttömyystilastoja nätimmäksi ja yhtä paljon hyötyä siitä olisi työllisyydelle kuin työkkärin tädeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.
Älä ole liian aktiivinen, 1 hakemus / viikko riittää ja copy + paste toiminnolla mennään. Joku kiva kurssi olisi varmaa hyvä, saisi olla sen ajan ilman tuota copy + paste näppäilyä.
Mulla on jo valmiina lyhyt cv joka on niin huono ettei kukaan ota minua töihin. Kun työkkäriltä tulee pakko hakea kirjeitä niin lähetän sen työnantajille. Niihin paikkoihin joihin itse haluan töihin teen kunnollisen työhakemuksen.
Laitetaan lisäksi avoimia hakemuksia. Sääliksi käy kenellä on sähköpostivuoro töissä.
Vierailija kirjoitti:
Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.
Puhumattakaan yli 60-vuotiaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens vuoden alusta kaikki yli 50 v työttömät pakkokoulutetaan lähihoitajiksi ja henkilökohtaisiksi avustajiksi. Jos joku ei suostu, häneltä otetaan kaikki tuet pois. Niin se vaan menee.
Muuten hyvä provoyritys, mutta henkilökohtaisen avustajan työhön ei tarvita koulutusta. Olen tehnyt sitä työtä vuosia. Koulutukseltani olen ylioppilas.
Milloin tämä laki astuu voimaan?
Raahen tehtaan on veikattu loppuvan. Työttömäksi jäisi 2000, kun alihankkijatkin lasketaan.
0-4 hakemusta, riippuen alueen työmarkkinatilanteesta ja työttömän työkyvystä.
Mitenhän muuten osa-aikatyössä . Onko niissäkin velvoite hakea 0-4 kertaa kuukaudessa kokoaikatyötä ?