Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa
Kommentit (480)
Tosi fiksua joo.
Yritykset lopettaa ne vähäisetkin avoimet haut kun joutuvat käsittelemään turhia hakemuksia.
Miksei voisi olla vapaaehtoinen työnhaku? Hakee jos sattuu huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D
Voisin hakea pormestariksi.
Jos ei ole hakusessa niin laitan avoimen hakemuksen viikottain.
Avointa hakemusta valtioneuvoston kansliaan kerran viikossa.
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Työnantajille ei vielä tule palkkauspakkoa, joten hakemuksilla ei mitään vaikutusta valtion verokertymään.
Ja firmat lähinnä kiroo noita typeriä päätöksiä.
Aktiivimallin viesti oli että työttömät eivät ole aktiivisia. Sitten kun ne CV- kurssit ei työllistäneetkään niin tämän hakemuspakon viesti on että työttömät eivät hae työtä.
Huonosti hoidettua työllisyyspolitiikkaa tällä peitellään. Se on ihan se ja sama lähettää se yksi hakemus viikkoon. Väärä ikä ja riittävän pitkä työttömyys sulkevat tehokkaasti ulos työmarkkinoilta ja siinä vaiheessa työllistyminen ei ole halusta kiinni.
Mikäs siinä hakemuksia rustaillessa. Vois aktiivimallin kunniaksi rustailla vaikka kerran päivässä kaikenlaisia hakemuksia. Ei tuolla kyllä ennenkään ole mitään vaikutusta ole ollut, mutta pitäähän sitä nyt vähän päteä.
Onneksi olen tapaturmaeläkkeellä ja odotan vakuutusyhtiön päätöksiä jatkosta. Ei kyllä mitään haluja alkaa rustailemaan hakemuksia kerta viikossa😂😂😂. Kyllä työkkäri keksii kaikenlaisia kotkotuksia työttömän päänmenoksi😇.
Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.
Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.
Kun kerta työttömät pakotetaan hakemaan töitä niin työnantajat pitäisi pakottaa palkkaamaan
Aamulla katselin mollin avoimet työpaikat kaupungissani. Avoimia paikkoja on paikkakunnallani 103.
Työttömiä työnhakijoita on viimeisten lukujen mukaan täällä 1166.
Mites ne loput yli tuhat työtöntä?
Kyllä yritykset hurraa ja työllisyys kääntyy nousuun näillä idiootti-pakkohakemuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.
Vihervasemmisto lupasi kovaan ääneen lopettaa aktiivimalli I:n, jos voittavat eduskuntavaalit. Tilalle tuli nyt lähes samanlainen aktiivimalli II, joten vaalilupaus on täytetty!
En usko tuosta olevan mitään hyötyä sen enempää työttömille kuin yrityksillekään, mutta ei tuo kovin vaivalloiselta vaikuta. Kun kerran on tehnyt CV:n, voi kylkeen raapaista parin rivin hakemuksen välttyäkseen karenssilta. Helppoa kuin heinänteko.
Joku rekryfirma laittoi aikoinaan sivuilleen kohdan. "laita rasti ruutuun jos työkkäri pakotti sinut hakemaan tänne" niin moni ihminen oli klikannut sitä.
Ihan sama. Ei 59 vuotiasta kukaan palkkaa. Tosin haluaisin tehdä töitä.
Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D