Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkakivut ilman menkkoja - voiko olla muuta kuin raskausoire?

Vierailija
23.01.2015 |

Nyt kolme päivää vihlonut alavatsassa/häpyluun kohdalla ihan samalla tavalla kuin menkkojen aikana, vaikka niiden pitäisi tulla vasta 9 päivän päästä. Raskaus on mahdollinen, mutta olen aika epäluuloinen. Ovulaatio oli viime lauantaina, ja menkatkin tuli tuossa kuun alussa ihan normaalisti. Vaikka tokihan ne voi tulla, vaikka raskaana olisikin.

Mistä muusta nuo kivut voisivat johtua? Googlettamalla löytyi vain raskauteen liittyviä keskusteluja. Ja te, joilla on ollut raskausoire, millä viikolla teillä tätä oli?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:09"]

Mulla ainakin on joissain kierroissa vaan tuollaista vihlontaa ja menkkamaista kipua jo viikkoa tai jopa 10 päivää ennen oletettuja menkkoja.
Kyselin gyneltäkin tätä ja se sanoi, että erittäin normaalia.

Mitä ehkäisyä olette käyttäneet vai oletteko käyttäneet mitään AP?

[/quote]

Oolrait! 

Ei olla käytetty mitään ehkäisyä. Mennään "tulee jos on tullakseen" -menetelmällä, nyt kyllä (oletetun) ovulaatioviikon aikaan ei harrastettu seksiä ja yleensä muutenkin mennään keskeytetyllä aina. Jätin pillerit marras-joulukuun vaihteessa, eli voi hyvin olla ihan normaaleja tuntemuksia, olen nimittäin 5 vuotta syönyt pillereitä eikä enää mitään hajua näistä "luomutuntemuksista", haha.

Raskaus olisi siis oikeastaan toivottu, mutta ei yhtään tunnu siltä, että olisin raskaana, niin en viitsi tehdä testiä vielä ennen menkkoja :-)

[/quote]

Okei kiitos vastauksesta.
Meilläkin on käytössä keskeytetty yhdyntä. Yhteensä toiminut jo 13 vuotta, jokainen kolmesta lapsestamme on saanet alkunsa ekasta/tokasta yrityskierroksesta heti vaan kun ollaan jätetty keskeyttämättä. Eli jos toivot vauvaa niin rehellisesti sanottuna tsäänssit ovat häviävän pieniä jos menette keskeytettyllä yhdynnällä.
Jos haluatte jollain tapaa ehkäistä mutta toivot kovasti vahinkoa niin varmojen päivien laskeminen voisi olla parempi idea :D
Mutta pakko vielä kysyä että miksi ihmeessä menette keskeytetyllä yhdynnällä jos lapsi on toivottu?

t. #4

Vierailija
22/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:12"]

Nykyään kehitytään niin varhain, raskausoireetkin tulee viisi päivää hedelmöityksen jälkeen, kun jakautuva, mikroskoopilla nähtävissä oleva solurykelma on juuri saapumaisillaan munanjohtimesta kohdun puolelle! Onnea vaan, on ilmiselvä raskausoire.

[/quote]

Hahhah, nimenomaan, tän takia nyt onkin HIEMAN epäilevä olo ;-)

Oho, unohtunut ihan kirjoittaa loppuun ap eli viestit 9, 10, 11 ja tietty tämä ap:lta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

endoa mäkin epäilisin, mullaki alkoi e-pillerit pois jätettyä viholmaan vatsasta muinakin aikoina kuin menkkojen ja oviksen aikaan :(( Jos on niin paljon viholntaa et tekis mieli ottaa särkylääke niin ei kauheen hyvä merkki... jos jatkuu pidempään niin ehdottomasti gynelle jatkotutkimuksiin ja hop pois ne keskeytetyt yhdynnät ja lasta yrittämään jos sitä kummatkin haluatte! Miksi edes keskeytettyä harjoitatte vai onko mies vielä jarrutteluvaiheessa?

Vierailija
24/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:19"]

Mulla ainakin on joissain kierroissa vaan tuollaista vihlontaa ja menkkamaista kipua jo viikkoa tai jopa 10 päivää ennen oletettuja menkkoja.

[/quote]

Oolrait! 

Ei olla käytetty mitään ehkäisyä. Mennään "tulee jos on tullakseen" -menetelmällä, nyt kyllä (oletetun) ovulaatioviikon aikaan ei harrastettu seksiä ja yleensä muutenkin mennään keskeytetyllä aina. Jätin pillerit marras-joulukuun vaihteessa, eli voi hyvin olla ihan normaaleja tuntemuksia, olen nimittäin 5 vuotta syönyt pillereitä eikä enää mitään hajua näistä "luomutuntemuksista", haha.

Raskaus olisi siis oikeastaan toivottu, mutta ei yhtään tunnu siltä, että olisin raskaana, niin en viitsi tehdä testiä vielä ennen menkkoja :-)

[/quote]

Meilläkin on käytössä keskeytetty yhdyntä. Yhteensä toiminut jo 13 vuotta, jokainen kolmesta lapsestamme on saanet alkunsa ekasta/tokasta yrityskierroksesta heti vaan kun ollaan jätetty keskeyttämättä. Eli jos toivot vauvaa niin rehellisesti sanottuna tsäänssit ovat häviävän pieniä jos menette keskeytettyllä yhdynnällä.
Jos haluatte jollain tapaa ehkäistä mutta toivot kovasti vahinkoa niin varmojen päivien laskeminen voisi olla parempi idea :D
Mutta pakko vielä kysyä että miksi ihmeessä menette keskeytetyllä yhdynnällä jos lapsi on toivottu?

t. #4

[/quote]

Ei uskalleta ihan vielä yrittämällä yrittää, koska lapsentekoaika voisi olla parempikin. Ikinä ei tule oikeaa hetkeä, mutta kai me odotetaan jotain merkkiä. Siksi "tulee jos on tullakseen" on ihan käypä menetelmä tällä hetkellä. Kummatkin haluttaisiin kovasti tehdä lapsi, mutta kai se samalla pelottaa vähän :D

-ap

Vierailija
25/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hämmennyin kun viidentoista vuoden pilleriuran jälkeen lopetin ne. Johan alko tula jos jonkinlaista tuntemusta :O Epäilemättä kaikki ihan normaaleja, naisen elämään kuuluvia asioita, mutta en nitä ollut teini-iän jälkeen tuntenut, enkä kyllä muistanut että tämmöstä on. Ihme jomotuksia ja turvotuksia millon sattuu, menkat on kyllä todella säntilliset, mutta siihen väliin mahtuu kaikkea "outoa".

Vierailija
26/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:23"]

endoa mäkin epäilisin, mullaki alkoi e-pillerit pois jätettyä viholmaan vatsasta muinakin aikoina kuin menkkojen ja oviksen aikaan :(( Jos on niin paljon viholntaa et tekis mieli ottaa särkylääke niin ei kauheen hyvä merkki... jos jatkuu pidempään niin ehdottomasti gynelle jatkotutkimuksiin ja hop pois ne keskeytetyt yhdynnät ja lasta yrittämään jos sitä kummatkin haluatte! Miksi edes keskeytettyä harjoitatte vai onko mies vielä jarrutteluvaiheessa?

[/quote]

Voi kamaluus, nyt pelottaa! :( Ei onneksi vielä niin pahaa vihlontaa, että tekis mieli ottaa lääkettä, mutta pelkään että menee siihen kohta.

Vastasinkin tuohon jo aiemmassa viestissä. Meillä oikeastaan mies ehdotti, jos jätettäisiin ne varmojen päivien laskutkin pois. Nyt ei sen takia harrastettu ovisviikon aikana seksiä, koska mulle iski hiiva.

Keskeytetyllä mennään, koska ollaan kummatkin totuttu siihen, ettei mies tule sisään vaan mahalle.

-ap

Vierailija
27/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:25"]

Minä hämmennyin kun viidentoista vuoden pilleriuran jälkeen lopetin ne. Johan alko tula jos jonkinlaista tuntemusta :O Epäilemättä kaikki ihan normaaleja, naisen elämään kuuluvia asioita, mutta en nitä ollut teini-iän jälkeen tuntenut, enkä kyllä muistanut että tämmöstä on. Ihme jomotuksia ja turvotuksia millon sattuu, menkat on kyllä todella säntilliset, mutta siihen väliin mahtuu kaikkea "outoa".

[/quote]

Lohduttavaa kuulla!

-ap

Vierailija
28/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oolrait! 

[/quote]

t. #4

[/quote]

Ei uskalleta ihan vielä yrittämällä yrittää, koska lapsentekoaika voisi olla parempikin. Ikinä ei tule oikeaa hetkeä, mutta kai me odotetaan jotain merkkiä. Siksi "tulee jos on tullakseen" on ihan käypä menetelmä tällä hetkellä. Kummatkin haluttaisiin kovasti tehdä lapsi, mutta kai se samalla pelottaa vähän :D

-ap

[/quote]

Okei, ymmärrän sua. Meilläkin oli aikoinaan niin että ensin pillerit, sitten kortsut, sitten keskeytetty, sitten varmat päivät ja sitten laskettiin kokoajan enemmän ja enemmän riskialttiisti niitä varmoja päiviä..ja sit tulin raskaaksi.
Mutta keskeytetyllä ei oikeesti tuu niin helposti raskaaksi, kuin mitä yläasteen terveystiedon tunneilla varoiteltiin, ellei sitten miehellä ole yleensä todella hallitsettomia siemensyöksyjä ettei yhtään voi ennakoida. Mutta harvemmin aikuisilla miehillä sellasta.
Minkä ikäisii ootte ja miksei nyt olisi hyvä aika lapselle?
Voin kuule kertoo sitten sulle vastauksessa miljoona hyvää syytä miks kannattais hankkii lapsi just nyt! :D

Vierailija
29/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:32"]

[/quote]

Oolrait! 

[/quote]

t. #4

[/quote]

-ap

[/quote]

Okei, ymmärrän sua. Meilläkin oli aikoinaan niin että ensin pillerit, sitten kortsut, sitten keskeytetty, sitten varmat päivät ja sitten laskettiin kokoajan enemmän ja enemmän riskialttiisti niitä varmoja päiviä..ja sit tulin raskaaksi.
Mutta keskeytetyllä ei oikeesti tuu niin helposti raskaaksi, kuin mitä yläasteen terveystiedon tunneilla varoiteltiin, ellei sitten miehellä ole yleensä todella hallitsettomia siemensyöksyjä ettei yhtään voi ennakoida. Mutta harvemmin aikuisilla miehillä sellasta.
Minkä ikäisii ootte ja miksei nyt olisi hyvä aika lapselle?
Voin kuule kertoo sitten sulle vastauksessa miljoona hyvää syytä miks kannattais hankkii lapsi just nyt! :D

[/quote]

Näin mäkin olen käsittänyt, tosin yksi ystäväni tuli raskaaksi kun käyttivät kuukauden päivät keskeytettyä! Siksi en luota ihan sataprosenttisesti.

Olen 20-vuotias ja mies 22v. Ollaan oltu pitkään vakaassa parisuhteessa. Ikä on silti yksi syy, miksei "uskalleta" vielä yrittää. Ollaan kummatkin vakituisessa työssä. Jos oltaisiin 5 vuotta vanhempia, tilanne olisi ulkopuolisenkin silmin varsin otollinen. En tiedä mitä pelkään. Että kadun? Että mies katuu? Että muut katsoo alaspäin? En ole oikein löytänyt sitä oikeaa syytä, miksi pelottaa. Tiedän että lähipiiri olisi vain iloinen asiasta, äitinikin on paljon vihjaillut mummoudesta ja lapsenlapsista.

-ap

Vierailija
30/57 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut vaan jatkuu.

-ap

Vierailija
31/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa sinne kp 35 tienoille menkkoja ja jos ei näy niin testiä kehiin :) Kierrot voi olla hyvinkin erilaisia, joskus tuntemuksia on hyvin vähän ja joskus on juilimista ihan ovulaatiosta menkkoihin asti niin kuin sulla nyt. Mullakin tässä kierrossa ovulaatiojuilimista ollut viikon ajan. Pidä meidät ajan tasalla, mua alkoi kiinnostaa josko kuitenkin olisit raskaana! -Se 1-veen äiti, myös #43

Vierailija
32/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pillerien jätän jälkeen alkanut tulemaan samanlaisia kipuiluja kans n. viikkoa ennen menkkoja ja kuulemma se voi olla siitä, että munasolu irtoaa tai jotain. Jos oot teini-iästä saakka syönyt pillereitä niin voi olla, että kierron vaiheet eivät ole tuntuneet niin selvästi kun "luomumenkkoja" ei ole ollut :)

Vierailija
33/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:23"] 
Odottele rauhassa sinne kp 35 tienoille menkkoja ja jos ei näy niin testiä kehiin :) Kierrot voi olla hyvinkin erilaisia, joskus tuntemuksia on hyvin vähän ja joskus on juilimista ihan ovulaatiosta menkkoihin asti niin kuin sulla nyt. Mullakin tässä kierrossa ovulaatiojuilimista ollut viikon ajan. Pidä meidät ajan tasalla, mua alkoi kiinnostaa josko kuitenkin olisit raskaana! -Se 1-veen äiti, myös #43
[/quote]

Joo, parempi varmaan odottaa niitä menkkoja. On tää vaan niin outoa, kun 5 vuotta menkat tullu just sillon kun oon itse halunnut ne pitää, ilman mitään kipuja. Ja nyt on kaikenlaisia ihmeellisiä tuntemuksia!
Kiitos vastauksesta. Mä ilmottelen tänne miten käy :)
-ap

Vierailija
34/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:24"]Mulla on pillerien jätän jälkeen alkanut tulemaan samanlaisia kipuiluja kans n. viikkoa ennen menkkoja ja kuulemma se voi olla siitä, että munasolu irtoaa tai jotain. Jos oot teini-iästä saakka syönyt pillereitä niin voi olla, että kierron vaiheet eivät ole tuntuneet niin selvästi kun "luomumenkkoja" ei ole ollut :)
[/quote]

Totta. Tuossa viimeisen tyhjennysvuodon ja ensimmäisten luomumenkkojen välissä ei kyllä ollut mitään kummallisia kipuja tai vuotoa.
On se rankkaa olla nainen.
-ap

Vierailija
35/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aivan hyvin johtua siitä, että keho totuttelee olemaan ilman pillereitä. Toisaalta nuo kuvailemasi oireet sopivat tismalleen oireisiin, joita minulla oli jatkuvasti silloin kun kohtu ja munasarjat olivat vielä tallella. Eli nyt on leikattu kaikki pois juurikin endometrioosin vuoksi.

Vierailija
36/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:34"]Voi aivan hyvin johtua siitä, että keho totuttelee olemaan ilman pillereitä. Toisaalta nuo kuvailemasi oireet sopivat tismalleen oireisiin, joita minulla oli jatkuvasti silloin kun kohtu ja munasarjat olivat vielä tallella. Eli nyt on leikattu kaikki pois juurikin endometrioosin vuoksi.
[/quote]

Voi kamala :( kyllä tää vahvistaa sen, että lääkäriin menen jos ei jotain ihmeellistä tapahdu.

Voisitko avata vähän enemmän tuosta sun endosta, missä vaiheessa menit lääkäriin oireiden alettua? Ja mitä oireita sulla kokonaisuudessaan oli? Kiitos jos jaksat vastata.
-ap

Vierailija
37/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että teidän pitää nyt tehdä vain se päätös alkaa yrittää. Jos kuitenkin olette jo valmiita ja koko ajan toivotte "vahingon" käyvän, niin ei kun hommiin vain :) äitisi olisi siis ainakin innoissaan, miten muut sukulaiset ja kaverit suhtautuisivat?

Vierailija
38/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita aina välillä, myös silloin kun ei ole mahdollisuutta raskauteen. Ei olla todettu endometrioosia tms. eli kuulunee normaaliin vaihteluun. Tosin mun kierto on vähän pitkä ja epäsäännöllinen muttei sekään mitenkään tavatonta ole.

Vierailija
39/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:41"]Kuulostaa siltä että teidän pitää nyt tehdä vain se päätös alkaa yrittää. Jos kuitenkin olette jo valmiita ja koko ajan toivotte "vahingon" käyvän, niin ei kun hommiin vain :) äitisi olisi siis ainakin innoissaan, miten muut sukulaiset ja kaverit suhtautuisivat?
[/quote]

Me itseasiassa juteltiin poikaystävän kanssa nyt kunnolla tästä, siitä, mikä mua jännittää. Käskin sitä miettimään sitä, että jos esimerkiksi kuolisin synnytyksessä, pystyisikö/olisiko mies valmis hoitamaan lapsen yksinhuoltajana. Juteltiin muutenkin asiat läpi, esim. miten pärjättäisiin rahallisesti ja muuten. Tuli sellanen fiilis, että ollaan tosi valmiita kummatkin. Lapsen saanti nyt jännittää tottakai, mutta ajatus siitä innostaa paljon enemmän kuin pelottaa. Sovittiin, ettei mennä enää keskeytetyllä ollenkaan.
Siitä olen varma, että koko lähipiiri olisi onnellinen meidän puolesta ja tulevasta lapsesta :) ulkopuolisten reaktiot jännittää enemmän, siis esimerkiksi työkavereiden ja pomojen.
-ap

Vierailija
40/57 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:42"]Mulla on noita aina välillä, myös silloin kun ei ole mahdollisuutta raskauteen. Ei olla todettu endometrioosia tms. eli kuulunee normaaliin vaihteluun. Tosin mun kierto on vähän pitkä ja epäsäännöllinen muttei sekään mitenkään tavatonta ole.
[/quote]

Kiitos lohdutuksesta :)
-ap