Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten seksismi elää ja voi hyvin

Vierailija
22.01.2015 |

Naiset eivät salli miehille arvostelevia kommentteja naisten ulkonäöstä tai esim. vaatimuksia siitä että naisen pitää olla elänyt jalat ristissä, että kelpaa parisuhteeseen. Naisilla ei kuitenkaan itsellään ole mitään ongelmaa heittää läppää miesten kaljuuntumisesta, vaatia että mies maksaa, loukkaantua verisesti miehen haluttomuudesta, puhua minimunista ja käyttää tätä lyömäaseena jne. Ja ei, se ei kelpaa jos sanotte että "etkö sä ymmärrä että naiset tuntee olonsa naiselliseksi kun mies maksaa ja pitää huolta?" Tai että "naisten itsetunto on tosi herkkä seksuaalisuuden suhteen".

En mä ole miehenä syntynyt yhdenkään velvollisuuden kanssa. En ole velvollinen maksamaan tuntemattomalle naiselle edes maitoa sinne kahvin sekaan. Voin jollekin naiselle sen kyllä tehdä, mutta jos sinä naisena väität olevasi jotenkin automaattisesti oikeutettu siihen ja alat tuomita miehiä sen suhteen, et ole kuin yksi aivoton ihmisperse. Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, että jossain ekoilla treffeillä mä en voi tietää istuuko siinä vastapäätä tuleva vaimo vai joku pillereitä popsiva sekopää. Silti mun pitäisi automaattisesti maksaa jopa ravintola-annokset? Huhhuh. Ja pahinta vielä on kun joku työssä käyvä akka vaatii sitä multa, vaikka tietää että olen köyhä opiskelija. Ei toimi näin.

Toki sä voit valita miehet sen mukaan että maksaako vai ei, mutta se ei tarkoita että sulla olisi oikeutta odottaa yhtään mitään. Toinen juttu on se, että miehen pitää saada nainen tuntemaan itsensä halutuksi. Jos ei paneta ja jos ei haluta, niin se on voi voi. En ole sen takia a) homo b) pettäjä tai c) manipuloija. Jos itsetuntosi ei kestä torjuntaa, se ei ole mun vikani. Mulla voi miehenä olla stressiä työn, sukulaisten ja vaikka minkä takia. Moni asia voi esim. vakavasti heilauttaa miehen testosteronitasoa. Se on ikävää jos naisen itsetunto romahtaa kun mies ei aina kaipaa seksiä, mutta mä en ihan oikeasti ole sitä naisille velkaa. Ammattiauttajat on puhelinsoiton päässä jos tuntuu pahalta. 

Naiset on kovia kyllä heittämään ilkikurisesti seksistisiä kommentteja ja vaatimuksia, vaikkei heihin itseensä saa sellaista kohdistaa. Miehet ovat alkaneet herätä tähän ja huomautan että minä ja moni muu mies olemme kyllä valmiita vaikka nolaamaan julkisesti naisen, joka kärsii prinsessasyndroomasta.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:37"] Ap, sulla kävi tuuri. Jos olisin ollut minä, joka kaatui tanssilattialla ja tanssiparini olisi siinä vaan seissyt katsomassa, selviänkö ylös vai en, ilman elettä edes auttaa olisin viettänyt loppuillan muussa seurassa. Tämä koskee ihan sekä miehiä että naisia. Ärsyttää juuri nämä pitkäpiuhaiset töllöttäjät, jotka eivät ymmärrä auttaa ihmistä, joka on avun tarpeessa. Seisovat rivissä ja miettivät selviääkö se toinen vai ei, mutta mitään ei tapahdu. Siitä jos heille mainitsee, niin he suuttuvat ja sanovat, etteivät ole velvollisia auttamaan. Totta, enkä minä viettämään aikaani ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tyylin, "tärkeintä, että minä seison. Muut pitäköön huolta omasta tasapainostaan ja kaatumisistaan". Et ole tietenkään velvollinen tekemään mitään kivaa toisille. Yhtäkään kahvia ei tarvitse tarjota, yhtään lahjaa ei ostaa, kenellekään ei tarvi soittaa, eikä hauskoja juttuja kertoa. Mutta älä huoli. Ei tee silloin muutkaan sinulle yhtään mitään. Sinä et halua olla ritari, eikä nainen tule silloin koskaan olemaan sinulle sisar hento valkoinen. Siitä voit olla ihan varma. [/quote] Ja tässä nyt vielä lisäyksenä: Etkö ymmärrä että siinä tilanteessa oli naisten mielestä se ongelma, että meitä oli siinä kaksi MIESTÄ. Meidän olisi pitänyt heti siinä olla "miehisessä roolissa", reagoida nopeasti ja pelastaa nainen nolosta tilanteesta. Kun nainen ehti meitä ensin, olimme surkimuksia heidän silmissään. Miehenä meillä ei siis ollut oikeutta olla hölmistyneitä ja hieman hitaita, kuten monet tuollaisessa oudossa tilanteessa ovat. [/quote] Siinä se juuri on, että toiset hölmistyvät ja toisilla leikkaa heti. Ei se, että olit mies. Päinvastoin he ajattelivat, että miehet ovat fiksuja. Heillä leikkaa aina. Teillä ei leikannut ja siitä se pilailu. Kyllähän tuollaisesta tehdään kaikkien välillä pilaa. Nyt ehkä suutut, koska tämä saa sinut näyttämään vähän pitkäpiuhaiselta. Mutta kun tiedostat tuon, niin huomaat kuinka yleistä se on. Paljonko vanhuksia autetaan bussissa, vaikka ihan sukupuolta katsomatta? Ei miehet, eivätkä naiset.

[/quote]

Onko se sitten yleistäkin naisten keskuudessa, että miehiä pidetään erittäin nopeina reagoijina? En ole kuullut että näissä olisi mitään valtavia eroja. Lisään nyt vielä mitä tämä naista auttanut toinen nainen sanoi, about sanasta sanaan: "Teitä oli siinä kaksi miestä ja minä jouduin nostamaan hänet ylös." Ja ei mistään pilailusta ollut kyse vaan ihan vittuilusta vaan. Juuri siitähän tuossa on kyse, että miesten olisi pitänyt olla tilanteen tasalla. Kysymys on vuosia vanhasta jutusta, ei se nyt oikeen enää käy egon päälle, ei tosin käynyt silloinkaan.

[/quote]

Onhan se nyt eri asia, kun kaksi ehkä 90kiloista ihmistä ei saa nostettua jotain ylös. Seistään ja katsotaan onnistuuko se 50 kiloinen, heikompi henkilö siinä. Onnistui kyllä.Vaikeamman kautta. Mutta hei, ei tarvinnut miesten ainakaan voimiaan käyttää. Nehän ovat pelkkää koristetta. Ei niitä nyt kenenkään muun hyväksi käytetä, kuluvat vielä.

Kyllä tätä näkee vaikka bussissa, isot bodatut miehet seuraavat vieressä, saako se nainen ne rattaat sieltä ulos vai ei? Sitten saapuu joku 35 kiloinen henkilö, joka auttaa, kun tajuaa, että kuinka hankalaa se yksin on nostaa rattaita ja kuinka helposti se käy kahdelta.

Mutta eihän miehen sovi. Naisen on oltava karski, eihän tuossa hengenvaaraa ole. Hoitakoon itse. Ei miehellä ole velvollisuutta auttaa, varsinkaan jos kyseessä on nainen. Se on muuten seksismiä. Itsehän hän ne lapset on hankkinut, eikä ole saanut edes autoa itse hankittua. Ymmärrän kyllä, jos kyseessä on köyhä mies ja pitäisi tarjota. Mutta tuollainen avunannon evääminen siksi, että avuntarvitsija on nainen on ihan puhdasta itsekkyyttä, ei seksismin vastustamista.

Ihan oikeasti myös, jos mies joka tienaa viisi tonnia kuussa ruikuttaa, että maksoi ulos pyytämänsä naisen 2 euron kahvin, niin kyseessä on kyllä ihan piheyden huippu. Parhaassa tapauksessa tällaiset kysyvät ehkä kyytiä kotiin naisen autolla, kahvittelun jälkeen. Joskus katsele ympärillesi ja seuraa mitä naiset tekevät ja mitä miehet.Yllätyt.

Tuossa kaatumistapauksessa, jos puhe otetaan pois niin se oli joku toinen joka auttoi, et sinä. Nyt sitten kehut, kuin hieno olit, kun et auttanut, vaikka varmasti olit suurempi ja vahvempi ja se olisi ollut sinulle helpompaa. Mutta sinä olet mies, etkä sinä naisia auta. Heikompi, joka tarvitsee apua kärsii sinusta prinsessasyndroomasta. Sen sijaan mies, joka ei viitsi tai älyä auttaa on koko tarinan sankari.

Jos ennen nainen on tarvinnut miestä johonkin, niin onneksi sinunlaiset ovat pakottaneet naisen vahvaksi ja itsenäiseksi ja kysyvät ihan oikeutetusti. Saan enemmän apua ja tukea naispuolisilta ystäviltäni kaatuessani. Mihin minä oikeastaan edes sitä miestä tarvin. Minulla on ystävät ja koira tai kissa.

[/quote]

Siis ei siinä nyt ollut tarvetta mennä kyykkyyn ja nostaa naista käsivarsien varaan. Toinen nainen auttoi hänet ylös ojentamalla kätensä. Ei liene kovin paha fyysinen suoritus yli 180 cm pitkälle hieman tukevalle naiselle, jollainen hän oli. Rattaatkaan ei yleensä kauheasti paina, riippuu toki millaisia matkoja ja miten jyrkkiä portaita pitää nostaa. Joka tapauksessa siinä meni kolme sekuntia kaatumisesta siihen, että toinen nainen auttoi häntä. Tuijotimme siinä outoa tilannetta suu auki, niin kuin moni muukin ympärillä ollut. Se mitä sen illan aikana saimme kuulla naisilta oli luultavasti vain typerää hemmoteltujen naikkosten vallankäyttöä.

En ole sanonut että siinä olisi mitään hienoa, että jättää kokonaan auttamatta naista. Tosin tekstisi on kaikinpuolin niin överiksi vedetty, ettei varmaan ole hyötyä edes yrittää oikaista käsityksiäsi.

AP

[/quote]

Siinä siis seisoitte, paljon porukkaa ja kaikki miettivät, että mitäs nyt? No onneksi naisen ystävä ymmärsi ojentaa auttavan kätensä. Ehkä ne muut siinä ajattelivat, että tehtävä kuului sen porukan miehille. Koska heillä olisi siinä tilanteessa "pätevyys" auttaa ja totta ehkä seksistisesti ajatellaan, että lopullinen vastuu auttaa on porukan vahvimmilla eli monesti miehillä. Lasten kanssa se on aikuinen ja vanhusten kanssa nuori.

Nykyisin mies itse, ei enää ajattele niin, vaan jokainen on vastuussa itse itsestään. Hän ei edes halua olla perheenpää tai ryhmän vahvin.

Sinusta esimerkit olivat övereitä. Ei, eivät olleet. Tuollaista se välillä nykyisin on.

Voin luvata, että vaikka olisi ollut tarvetta nostaa joku käsivarsille (ihan kuka vaan), niin siihen olisi sinulta jäänyt. Ethän saanut edes sitä kättäsi ojenettua. Ja nyt itket sitten sitä täällä aaveellä, kun joku uskalsi sitä kritisoida.

[/quote]

Te naiset olette niin kauan hokeneet että mies ei ole perheenpää ja että naista pitää kohdella tasavertaisena kuin toista miestä, että monet ovat alkaneet uskoa siihen. Mies joka väittää muuta saa kuulla olevansa katkera sovinisti joka runkkaa yksin äitinsä kellarissa. Ei näytä kuitenkaan monille kelpaavan kun oppi on mennyt perille ja mies ei kohtele naisia eri tavalla tai "alentuvasti".

Vierailija
122/123 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti oli minulta

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan fakta että miesten tulisi ketää seksismiä enemmän luin naiset. Ei voi kukaan väittää että post-femimismi painottuisi myös miestenkin kokemaan seksismiin yhtä paljon kuin naisten. Kirjoittaja kertoo asiat karun kuuloisesti, mutta tosiasiat eivät parane kaunistamalla niitä. Mutta AP:lle haluan sanoa että parempaan suuntaan on menossa! Yleensä (tämä siis karkea yleistys) sellaiset ns. Prinsessatyyppiset, lapsuudessa hemmotellut ja hyvin pinnalliset naiset ovat seksistisiä. Kannattaa siis keskittyä löytämään yms tutustumaan sellaisiin jotka eivät omaa noita ikäviä piirteitä. Jos minulta kysytään mitä arvostan avopuolissosani, niin sitä että hänessä ei ole noita ikäviä piirteitä ja ajatusmalli on neutraali ja fiksu. Ainoa seksismi mitä joudun kokemaan on ns. Läpän heittoa tai että puhutaan "miesten hommista". Oletko itse yhtään pinnallinen? Jos et niin en ymmärrä kokemaasi seksismiä. Mutta vaikka olisitkin tuo on minun mielipiteeni. Aivan liikaa ulkonäkökeskeisiä ihmisiä on olemassa. Itse en ole vaikka olenkin mies (hehhe alustalle nosto), mutta valitettavaa että suurin osa tuntemistani ihmisistä on pinnallisia ja hyvin ulkonäkökeskeisiä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi