Naisten seksismi elää ja voi hyvin
Naiset eivät salli miehille arvostelevia kommentteja naisten ulkonäöstä tai esim. vaatimuksia siitä että naisen pitää olla elänyt jalat ristissä, että kelpaa parisuhteeseen. Naisilla ei kuitenkaan itsellään ole mitään ongelmaa heittää läppää miesten kaljuuntumisesta, vaatia että mies maksaa, loukkaantua verisesti miehen haluttomuudesta, puhua minimunista ja käyttää tätä lyömäaseena jne. Ja ei, se ei kelpaa jos sanotte että "etkö sä ymmärrä että naiset tuntee olonsa naiselliseksi kun mies maksaa ja pitää huolta?" Tai että "naisten itsetunto on tosi herkkä seksuaalisuuden suhteen".
En mä ole miehenä syntynyt yhdenkään velvollisuuden kanssa. En ole velvollinen maksamaan tuntemattomalle naiselle edes maitoa sinne kahvin sekaan. Voin jollekin naiselle sen kyllä tehdä, mutta jos sinä naisena väität olevasi jotenkin automaattisesti oikeutettu siihen ja alat tuomita miehiä sen suhteen, et ole kuin yksi aivoton ihmisperse. Lähdetään nyt ensinnäkin siitä, että jossain ekoilla treffeillä mä en voi tietää istuuko siinä vastapäätä tuleva vaimo vai joku pillereitä popsiva sekopää. Silti mun pitäisi automaattisesti maksaa jopa ravintola-annokset? Huhhuh. Ja pahinta vielä on kun joku työssä käyvä akka vaatii sitä multa, vaikka tietää että olen köyhä opiskelija. Ei toimi näin.
Toki sä voit valita miehet sen mukaan että maksaako vai ei, mutta se ei tarkoita että sulla olisi oikeutta odottaa yhtään mitään. Toinen juttu on se, että miehen pitää saada nainen tuntemaan itsensä halutuksi. Jos ei paneta ja jos ei haluta, niin se on voi voi. En ole sen takia a) homo b) pettäjä tai c) manipuloija. Jos itsetuntosi ei kestä torjuntaa, se ei ole mun vikani. Mulla voi miehenä olla stressiä työn, sukulaisten ja vaikka minkä takia. Moni asia voi esim. vakavasti heilauttaa miehen testosteronitasoa. Se on ikävää jos naisen itsetunto romahtaa kun mies ei aina kaipaa seksiä, mutta mä en ihan oikeasti ole sitä naisille velkaa. Ammattiauttajat on puhelinsoiton päässä jos tuntuu pahalta.
Naiset on kovia kyllä heittämään ilkikurisesti seksistisiä kommentteja ja vaatimuksia, vaikkei heihin itseensä saa sellaista kohdistaa. Miehet ovat alkaneet herätä tähän ja huomautan että minä ja moni muu mies olemme kyllä valmiita vaikka nolaamaan julkisesti naisen, joka kärsii prinsessasyndroomasta.
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:37"]
Ap, sulla kävi tuuri. Jos olisin ollut minä, joka kaatui tanssilattialla ja tanssiparini olisi siinä vaan seissyt katsomassa, selviänkö ylös vai en, ilman elettä edes auttaa olisin viettänyt loppuillan muussa seurassa. Tämä koskee ihan sekä miehiä että naisia. Ärsyttää juuri nämä pitkäpiuhaiset töllöttäjät, jotka eivät ymmärrä auttaa ihmistä, joka on avun tarpeessa. Seisovat rivissä ja miettivät selviääkö se toinen vai ei, mutta mitään ei tapahdu. Siitä jos heille mainitsee, niin he suuttuvat ja sanovat, etteivät ole velvollisia auttamaan. Totta, enkä minä viettämään aikaani ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tyylin, "tärkeintä, että minä seison. Muut pitäköön huolta omasta tasapainostaan ja kaatumisistaan". Et ole tietenkään velvollinen tekemään mitään kivaa toisille. Yhtäkään kahvia ei tarvitse tarjota, yhtään lahjaa ei ostaa, kenellekään ei tarvi soittaa, eikä hauskoja juttuja kertoa. Mutta älä huoli. Ei tee silloin muutkaan sinulle yhtään mitään. Sinä et halua olla ritari, eikä nainen tule silloin koskaan olemaan sinulle sisar hento valkoinen. Siitä voit olla ihan varma.
[/quote]
Jos känninen lehmä kaatuu laivalla humalassa hehtoperseelleen, on se lehmän oma vika.
Vittu teidän lehmien prinsessasyndroomaa. Prinsessaleikit on ihan ok, jos olet alle 10-vuotias.
Ap on varmaan jossainmäärin osunu oikeaan kun näin paljon nostattanut aihe tunteita. Seksismin kitkemiseen kumpaakin sukupuolta kohtaan pitää kiinnittää huomiota ja samoin oikeaan tasa-arvoon. Ei siihen feministien versioon jossa nainen on tasa-arvoisempi kuin mies.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:41"]
Ap, sulla kävi tuuri. Jos olisin ollut minä, joka kaatui tanssilattialla ja tanssiparini olisi siinä vaan seissyt katsomassa, selviänkö ylös vai en, ilman elettä edes auttaa olisin viettänyt loppuillan muussa seurassa. Tämä koskee ihan sekä miehiä että naisia. Ärsyttää juuri nämä pitkäpiuhaiset töllöttäjät, jotka eivät ymmärrä auttaa ihmistä, joka on avun tarpeessa. Seisovat rivissä ja miettivät selviääkö se toinen vai ei, mutta mitään ei tapahdu. Siitä jos heille mainitsee, niin he suuttuvat ja sanovat, etteivät ole velvollisia auttamaan. Totta, enkä minä viettämään aikaani ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tyylin, "tärkeintä, että minä seison. Muut pitäköön huolta omasta tasapainostaan ja kaatumisistaan". Et ole tietenkään velvollinen tekemään mitään kivaa toisille. Yhtäkään kahvia ei tarvitse tarjota, yhtään lahjaa ei ostaa, kenellekään ei tarvi soittaa, eikä hauskoja juttuja kertoa. Mutta älä huoli. Ei tee silloin muutkaan sinulle yhtään mitään. Sinä et halua olla ritari, eikä nainen tule silloin koskaan olemaan sinulle sisar hento valkoinen. Siitä voit olla ihan varma.
[/quote]
Jos känninen lehmä kaatuu laivalla humalassa hehtoperseelleen, on se lehmän oma vika.
Vittu teidän lehmien prinsessasyndroomaa. Prinsessaleikit on ihan ok, jos olet alle 10-vuotias.
[/quote]
Äh, pilaat koko ketjun tuolla teiniangstillasi. Keskustella voi ihan oikeasti muutenkin. Joskus kannattaisi kuunnella niitä erkkaopen neuvoja.
En tajua mitä seksismiä se on jos haluaa miehen joka sopii seksuaalisesti yhteen (tähän kuuluu mm se sopivan kokoinen kyrpä, ei liian pieni ei liian iso). Naistenkin värkit eroavat toisistaan, joten koolla on aina jotain merkitystä.
[/quote]
Pari juttua: a) Kumma kun se kaatunut nainen ei ollut sille toiselle naiselle vihainen, koska menihän silläkin siinä sitten kohtuuttoman kauan ennen kuin reagoi. Kyllä, menimme kaverin kanssa siinä hämillemme kun hän täysin oudossa tilanteessa putosi kuin olisi tuoli viety perseen alta, mutta siitä nyt ei voi päätellä ettemmekö olisi halunneet auttaa.
b) Kyllä voin miehenä maksaa naiselle, mutta ovatko naiset yhtä auliita itse maksamaan miehen puolesta laskua. Niinpä. Itsekö maksat aina ihmisille jotka eivät maksa sulle?
AP
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"]
En tajua mitä seksismiä se on jos haluaa miehen joka sopii seksuaalisesti yhteen (tähän kuuluu mm se sopivan kokoinen kyrpä, ei liian pieni ei liian iso). Naistenkin värkit eroavat toisistaan, joten koolla on aina jotain merkitystä.
[/quote]
Onhan se seksismiä jos miehen miehisyyttä lähdetään kyseenalaistamaan minimunajutuilla. Naisten seksuaalisista preferensseistä en ole puhunut mitään.
AP
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"]En tajua mitä seksismiä se on jos haluaa miehen joka sopii seksuaalisesti yhteen (tähän kuuluu mm se sopivan kokoinen kyrpä, ei liian pieni ei liian iso). Naistenkin värkit eroavat toisistaan, joten koolla on aina jotain merkitystä.
[/quote]
Se on seksismiä siksi koska mies ei saa sanoa ääneen valitsevansa naisen pillun tiukkuuden perusteella. Täten ei nainenkaan saa sanoa että miehen valintaan vaikuttaa munan koko. Joko molemmat saa tai ei kumpikaa. Sitä on oikea tasa-arvo.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"]
[/quote]
Onhan se seksismiä jos miehen miehisyyttä lähdetään kyseenalaistamaan minimunajutuilla. Naisten seksuaalisista preferensseistä en ole puhunut mitään.
AP
[/quote]
En minä kenenkään miehisyyttä lähde siltä pohjalta arvottamaan. Onhan nainenkin nainen, vaikka hänellä ei olisi pimppiä yms. En silti ottaisi sellaista miestä parisuhteeseen, jolla olisi liian pieni/iso kyrpä. Tähän minulla on oikeus, en aio loppuelämääni viettää selibaatissa sen takia, ettei joillekin miehille tulisi paha mieli.
[/quote]
Ja tässä nyt vielä lisäyksenä: Etkö ymmärrä että siinä tilanteessa oli naisten mielestä se ongelma, että meitä oli siinä kaksi MIESTÄ. Meidän olisi pitänyt heti siinä olla "miehisessä roolissa", reagoida nopeasti ja pelastaa nainen nolosta tilanteesta. Kun nainen ehti meitä ensin, olimme surkimuksia heidän silmissään. Miehenä meillä ei siis ollut oikeutta olla hölmistyneitä ja hieman hitaita, kuten monet tuollaisessa oudossa tilanteessa ovat.
http://2.bp.blogspot.com/-j_NRXeXRugs/VBxobPB-wVI/AAAAAAAAApE/ywIkNEWzNhc/s1600/tasa-arvoisempia%2Bkuin%2Btoiset.png
Jätän tän tähän mammoille ihmeteltäväks.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:37"]
[/quote]
Pari juttua: a) Kumma kun se kaatunut nainen ei ollut sille toiselle naiselle vihainen, koska menihän silläkin siinä sitten kohtuuttoman kauan ennen kuin reagoi. Kyllä, menimme kaverin kanssa siinä hämillemme kun hän täysin oudossa tilanteessa putosi kuin olisi tuoli viety perseen alta, mutta siitä nyt ei voi päätellä ettemmekö olisi halunneet auttaa.
b) Kyllä voin miehenä maksaa naiselle, mutta ovatko naiset yhtä auliita itse maksamaan miehen puolesta laskua. Niinpä. Itsekö maksat aina ihmisille jotka eivät maksa sulle?
AP
[/quote]
Miksi hän olisi sille toiselle naiselle suuttunut? Ehkä siinä kesti, mutta auttoi kuitenkin.
Voi olen tehnyt muille vaikka mitä juttuja. Kerran esimerkiksi menimme yöllä discosta kotiin, silloisen poikaystäväni kanssa. Siinä sitten keitin riisipuuroa tunnin hänelle, kun ei ollut muuta tarjottavaa.
Olen istunut autossa vaikka kuinka kauan, rohkaissut ujoa ystävääni, jotta hän uskaltaisi mennä ekana päivänä uuteen opiskelupaikkaan.
Lyhentänyt housujen lahkeita. Leikannut hiuksia jne. Siis vaikka mitä ja siis miehille.
Mutta jos minut jätettäisiin siihen maahan makaamaan, niin eipä tulisi mitään ystävällistä minunkaan suunnalta.
Sivukommenttina vielä, en juo alkoholia, eikä takamukseni ole iso!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:35"]
Kaikenlainen seksismi on syvältä. Ikävä kyllä sitä kokevat niin miehet kuin naisetkin. Ihan sama, suuntautuuko seksismi jossain tilanteessa miehiin vai naisiin, se vahingoittaa kuitenkin molempia osapuolia. Se lisää vihamielisyyttä ja leventää kuilua ihmisten välillä. Se vähentää myötätuntoa ja halua ymmärtää ihmisiä.
[/quote]
Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:37"]
[/quote]
AP
[/quote]
Miksi hän olisi sille toiselle naiselle suuttunut? Ehkä siinä kesti, mutta auttoi kuitenkin.
Voi olen tehnyt muille vaikka mitä juttuja. Kerran esimerkiksi menimme yöllä discosta kotiin, silloisen poikaystäväni kanssa. Siinä sitten keitin riisipuuroa tunnin hänelle, kun ei ollut muuta tarjottavaa.
Olen istunut autossa vaikka kuinka kauan, rohkaissut ujoa ystävääni, jotta hän uskaltaisi mennä ekana päivänä uuteen opiskelupaikkaan.
Lyhentänyt housujen lahkeita. Leikannut hiuksia jne. Siis vaikka mitä ja siis miehille.
Mutta jos minut jätettäisiin siihen maahan makaamaan, niin eipä tulisi mitään ystävällistä minunkaan suunnalta.
Sivukommenttina vielä, en juo alkoholia, eikä takamukseni ole iso!
[/quote]
Hei, ihmiset töppäilee välillä. Ei se oo niin kamalaa. Ei tollasia enää viikon pääst muistella ku nauraen. Mut kyl se on silti vähän väärin mollata toista sen takia että on pitkät piuhat. Ollaan vaan (onneks vaan) ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"]En tajua mitä seksismiä se on jos haluaa miehen joka sopii seksuaalisesti yhteen (tähän kuuluu mm se sopivan kokoinen kyrpä, ei liian pieni ei liian iso). Naistenkin värkit eroavat toisistaan, joten koolla on aina jotain merkitystä. [/quote] Se on seksismiä siksi koska mies ei saa sanoa ääneen valitsevansa naisen pillun tiukkuuden perusteella. Täten ei nainenkaan saa sanoa että miehen valintaan vaikuttaa munan koko. Joko molemmat saa tai ei kumpikaa. Sitä on oikea tasa-arvo.
[/quote]
Saa mun puolesta sanoa ääneen, miksi ihmeessä ei sais. Sopivat värkit on todella tärkeä asia parisuheen kannalta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:04"]
http://2.bp.blogspot.com/-j_NRXeXRugs/VBxobPB-wVI/AAAAAAAAApE/ywIkNEWzNhc/s1600/tasa-arvoisempia%2Bkuin%2Btoiset.png Jätän tän tähän mammoille ihmeteltäväks.
[/quote]
Totta =D
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:52"]En tajua mitä seksismiä se on jos haluaa miehen joka sopii seksuaalisesti yhteen (tähän kuuluu mm se sopivan kokoinen kyrpä, ei liian pieni ei liian iso). Naistenkin värkit eroavat toisistaan, joten koolla on aina jotain merkitystä. [/quote] Se on seksismiä siksi koska mies ei saa sanoa ääneen valitsevansa naisen pillun tiukkuuden perusteella. Täten ei nainenkaan saa sanoa että miehen valintaan vaikuttaa munan koko. Joko molemmat saa tai ei kumpikaa. Sitä on oikea tasa-arvo.
[/quote]
Saa mun puolesta sanoa ääneen, miksi ihmeessä ei sais. Sopivat värkit on todella tärkeä asia parisuheen kannalta.
[/quote]
Mä ainakin reilusti myönnän, että kyrvän koko on yksi parinvalintakriiteereistäni :D Ei voi mitään miehet. Hajotkaa siihen.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:57"]
[/quote]
[/quote]
Itse arvostaisin enemmän luonteiden ja persoonien yhteensopivuutta. Värkkien yhteensopimattomuutta voi aina paikata leluilla, muuhun yhteensopimattomuuteen auttaa vaan ero.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:37"]
[/quote]
Ja tässä nyt vielä lisäyksenä: Etkö ymmärrä että siinä tilanteessa oli naisten mielestä se ongelma, että meitä oli siinä kaksi MIESTÄ. Meidän olisi pitänyt heti siinä olla "miehisessä roolissa", reagoida nopeasti ja pelastaa nainen nolosta tilanteesta. Kun nainen ehti meitä ensin, olimme surkimuksia heidän silmissään. Miehenä meillä ei siis ollut oikeutta olla hölmistyneitä ja hieman hitaita, kuten monet tuollaisessa oudossa tilanteessa ovat.
[/quote]
Siinä se juuri on, että toiset hölmistyvät ja toisilla leikkaa heti. Ei se, että olit mies. Päinvastoin he ajattelivat, että miehet ovat fiksuja. Heillä leikkaa aina. Teillä ei leikannut ja siitä se pilailu. Kyllähän tuollaisesta tehdään kaikkien välillä pilaa.
Nyt ehkä suutut, koska tämä saa sinut näyttämään vähän pitkäpiuhaiselta. Mutta kun tiedostat tuon, niin huomaat kuinka yleistä se on. Paljonko vanhuksia autetaan bussissa, vaikka ihan sukupuolta katsomatta? Ei miehet, eivätkä naiset.
Ap, sulla kävi tuuri. Jos olisin ollut minä, joka kaatui tanssilattialla ja tanssiparini olisi siinä vaan seissyt katsomassa, selviänkö ylös vai en, ilman elettä edes auttaa olisin viettänyt loppuillan muussa seurassa. Tämä koskee ihan sekä miehiä että naisia.
Ärsyttää juuri nämä pitkäpiuhaiset töllöttäjät, jotka eivät ymmärrä auttaa ihmistä, joka on avun tarpeessa. Seisovat rivissä ja miettivät selviääkö se toinen vai ei, mutta mitään ei tapahdu.
Siitä jos heille mainitsee, niin he suuttuvat ja sanovat, etteivät ole velvollisia auttamaan. Totta, enkä minä viettämään aikaani ihmisten kanssa, jotka ajattelevat tyylin, "tärkeintä, että minä seison. Muut pitäköön huolta omasta tasapainostaan ja kaatumisistaan".
Et ole tietenkään velvollinen tekemään mitään kivaa toisille. Yhtäkään kahvia ei tarvitse tarjota, yhtään lahjaa ei ostaa, kenellekään ei tarvi soittaa, eikä hauskoja juttuja kertoa. Mutta älä huoli. Ei tee silloin muutkaan sinulle yhtään mitään.
Sinä et halua olla ritari, eikä nainen tule silloin koskaan olemaan sinulle sisar hento valkoinen. Siitä voit olla ihan varma.