Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin 3 päivää sitten Suomeen ja ....

Vierailija
22.01.2015 |

..olin täysin unohtanut, miten töykeitä suomalaiset ovat. Menin lapsien kanssa leikkipuistoon kävelemään ja istuin penkille naisen viereen, jonka lapsen kanssa omani leikkivät. Juttelimme säästä ja lapsista puoli tuntia... Lopuksi sitten tokaisin, että käyt täällä varmaan silloin tällöin, että eiköhän vielä tavata täällä ja että oli hauska jutella.

Nainen ei sanonut yhtään mitään, ei edes hei, tuijotti vain minua kohti ja laski katseensa pois. Hän ei varmasti ymmärtänyt, että siihen kuuluu vastata että kyllä vain ja moikataan kun tavataan, tai muuta sellaista? Vai pelkäävätkö ihmiset toisiaan?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 jatkaa vielä, että mä en ainakaan ole kokenut, että Suomessa jotenkin yleisesti olisi tapana se, ettei päätetä keskusteluja tai moikata lähtiessä. En ainakaan itse ole koskaan moista kokenut, ja olen täällä asunut kuitenkin valtaosan elämästäni. 

Vierailija
82/82 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös olisin kokenut hieman vaikeana tuollaisen kysymyksen. Jos olisin vastannut, että joo nähdään vaan, niin se olisi ollut toiselle oikeasti lupaus tavata jatkossakin, Jos taas olisin vastannut, että eikä nähdä niin se olisi ollut töykeää. Ehkä olisinkin sanonut rehellisesti, että en osaa luvata, että nähdäänkö vielä tai että oli kiva jutella, mutta en oikeastaan kaipaa enempää ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla