Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e ~ e KESÄNUPUT-08 to-su e ~ e

15.05.2008 |

Täällähän hiljaista, vai onko yhteyksissä taas vikaa?!?Minulla oli aamulla neuvola ja kaikki oli ok. Kysyin sitä lapsivesiasiaa ja th oli käsikopelolla sitä mieltä, että kyllä sitä siellä on ihan tarpeeksi. Sanoi vauvan koostakin että on alle 3kg nyt vielä, eli kuten arvelinkin, niin tuskin tässä mitään isoa vauvaa taaskaan kasvatellaan...Painoa oli tullut "vaan" 100g joten *huoh* sille ; ) hemppa on vihdoin nousussa (jee)Eli ensiviikolla taas sinne tarkkailtavaksi : )Mitäs muille kuuluu. Korjoittelinkin tuonne eiliseen pinoon ihan viimeisimmät kuulumiset, eli sen rahapussiepisodin... muuten täällä arki on ihan "normaalia" eli hermot kireellä vähän väliä, mutta ONNEKSI sentään muuttohäämöttää jo ensiviikolla : ) Joten jospa se tästä elo tasaantuisi...Mulla on muuten tuo oikea käsi ollut koko aamun puuduksissa ja sa moin turvoksissa. Terkkari vaan oli sitä mieltä edelleen että ikävä vaiva, mutta kuuluu taudin kuvaan... eli kärsin siis vaan : /Muuten tuosta mun mahasta tintille: ei ole laskeutunut vielä, mutta näyttää siltä, kun olen pitkä ja vielä pitkäselkäinen, niin ei nousekkaan kovin ylös... hyviä vointeja kaikille eart rv37+3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1e0e424d-224d-11dd-9aa8-…!

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies katsoo jääkiekkoa ja minä surffailen netissä : )

Talkkia vai sinkkivoidetta : Meillä oli pojalla käytössä joskus talkkia ja tarvittaessa bepanthenia. Tytöllä vain perusrasvaa. Ovat molemmat olleet hyvä ihoisia, joten tosi harvoin on tullut rasvoja käytettyä. Nyt en ole hankkinut vielä mitään valmiiksi, ajattelin sitten tarvittaessa ostaa jos siltä näyttää vauvan synnyttyä. Sinkkivoidetta en ole muistaakseni koskaan käyttänyt kummallakaan.

Muutaman korvikepurkin ostin varastooon, kun tuo imetys on aina ollut niin vaikeaa ja takkuista. Toivon kovasti, että nyt lähtis hyvin käyntiin...

Taidan lähteä nyt nukkumaan!

Tuikku

Vierailija
82/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan vähän täälläkin nääs (deepest blue, liityn hormonihirviöiden kerhoon ;-))

Meidän isäntä meinaan pitää vähän vapaata töistä. Ja mikäs siinä, mutta kun nyt näyttää noihin vapaitten pitämisiin sisältyvän tuo lomakaljojen kittaaminen. Ja eipä siinäkään mitään muuten, mutta kun tuo Urpohan on syntymässä kuitenkin hetkellä millä hyvänsä ja ei tuosta kaljasieposta silloin kuskiksi ole!!!! Kele ja tana! Eihän se nyt mitään lärvejä vedä, mutta sen verran kuitenkin maisteloo etten rattiin sitä päästäisi. Eli lastenhoito-ongelma on näköjään meillä ratkaistu tällä kun meikämamma lähtenee issekseen synnyttämään miehen lorviessa koffinsa kanssa kotisovalla. AAAARGH että tekisi mieli nirhata tuo.

Itseksenihän olen muutenkin varautunut synnyttämään jos arkipäivälle lähtö osuu mutta suunnitelmana oli että mies kuitenkin vie laitokselle lasten kanssa oli kellonaika mikä hyvänsä ja sitten katsotaan mikä tilanne ja saadaanko lapsia kenties jonnekin muutamaksi tunniksi. Mun tuurilla nyt sitten tuo Urpo päättää syntyä syöksyllä paikallisen taksisuharin takapenkille jossain bussipysäkillä kesken matkan. (ehkä olisi paree olla manailematta liikaa ;-))

Huh, helpottipa purkaus. Sorry leidit tämä patoutuman päästö, noloahan tämä tänne vinkuminen on. Etenkin kun nyt on jo aamu ja turvallisesti vielä Urpo mahassa eikä tarvinnutkaan lähteä vielä minnekään :-) Ehkä tuo isäntä nyt tästä päivästä eteenpäin malttaa jättää olusensa rauhaan synnytykseen saakka. Hitsi vie.

Kauhia liskojen yö oli takana, supistukset alkaa olla aika ilkeitä (aiemmista raskauksista puuttuivat kivuliaat supparit kokonaan ennen h-hetkeä), vatsakivut piti hereillä puoli yötä ja toisen puolen sitten nuo ipanat. Enkä löytänyt mun kipulääkkeitä mistään!! Suursiivouksen paikka kenties? Ja uutena oireena myös suonenveto vasemmassa kankussa. Damn! Ei ole koskaan ennen ollut enkä tykkää!

Muutoin en halua vielä vauvan syntyvän, mielelläni tuon mahan pitäisin vaikka koko kesän, mutta kieltämättä alkaa olla pinna tiukoilla kipujen ja jomotusten kanssa. Tosin niin paljon olisi vielä tehtävääkin vauvaa varten että jos vaikka viikon verran vielä pysyttelisi niin hyvä olisi.

Mutta nyt keräämään jostain vähän positiivisempaa energiaa, ettei tarvitsisi aina olla hapannaamana täällä nakuttelemassa ;-)

Vointeja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomanta siis kaikille. Koko eilinen päivä meni raksalla siivoilleessa. Muutama kaveri oli uskaltant paikalle, tänään tulee koleme lisää. Kovasti on kato käynyt kutsuttuihin nähden ; ) No ymmärtäähän sen toisaalta - kevät on kiireistä aikaa... (tosi itse kyllä puristaisi vaikka sen kaksi tuntia raskaanaolevan kaverin avuksi...)

Hei, mut nyt tää näppis toimii : )

En kylläkään ehdi suurermmin kirjoittelemaan, kun pitää höngätä takaisin eilisiin lähtöasetelmiin.... palaan siis huomenna "kommenttikaynnille" kun on NIIN paljon taas tullut juttuja monista aiheista.

Tässä nopeasti vielä osannotto kaikille pukamapolkkaajille. Ne ei ole kivat : / Itselläni luulin että tuli 1. synnytyksestä, mutta kun terka kurkkasi, niin totesi, että mulla olivaan herotovankokoinen mustelma ahterissa (tuli kun poika tuupattiin ulos vatsanpäältä avittaen : / ) Mutta SEKIn oli niin S.tanan kipeä, että itkua väänsin vessassa käydessä usean kuukauden (siis tähän vielä eppari lisänä)

KORVIKKEISTA vielä että olen kuullut että NAN olisi koosumukselaan lähempänä ä-maitoa kuin TUTTELI. Tiedä häntä, voihan olla vanhaa tietoa (tai mainosta)... Ja nythän niitä on alle 4kk(?) ja yli versioita saatavana.

No ASIAAn eli meille pitää vielä hankkia kaappeihin pari tetra varuksi. Aina on ollut aluksi tarpeen ja itseasiasssa osaimetyksellähän meidän pojat ovat olleet kokoajan, kun äiti on tälläinen "kuivankesänorava" ; )

No, nyt melkein lopetan, mutta pakko kertoa vielä yksi juttu maidonkootumuksesta. Eli kun meikäläinen lypsää maitoa, niin se on sellaista kurria eli rasvattomanmaidon näköistä - ihme juttu ?!? eli ei ole ihme että pojille ei äipän maito oikein täyttänyt : DDDDDD

art37+6

PS. Eilen istuttiin illala tulevien naapureiden terassilla, niin tuli jotain juttua la:sta, ihan säikähdin että se tosiaan on 2 VIIKON KULUTTUA!!!!!! En kyllä ole asiaa sitten ajatellut YHTÄÄN!!!!

Vierailija
84/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli SUOSITTELEN tekstin kopioimista ennen lähettämistä ; )

Ps. Tässä liittenä kuva niistä meidän naapureista ; )
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=01853515-249f-11dd-a1dd-…!

Vierailija
85/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen hetki näin aamusella. Masussa aamupala ja mieli virkeänä, tosin kuin miehellä, joka nukkuu yöllistä univelkaansa pois. Jostakin syystä hän on nyt halunnut mennä nukkumaan useana yönä sille sängyn puoliskolle, jonka vieressä sijaitsee pinnasänky ja kun kuopus on pari kertaa herännyt ulvomaan yöllä, hän on auliisti ojentanut tuttia tai kättä vuoronperään ja minä olen vain saanut koisata toisella puoliskolla...ihmeiden aika ei ole ohi, mutta odotan "innolla" että millainen kiukkupussi sieltä sängystä tänään nousee...nuo yöheräilyt kun eivät sovi hänelle ollenkaan.

Ihanaa kun tänään pääsee vielä kauppaankin :) Sokoksella on vielä ne asiakasomistajapäivät ja olin toiveissa ostaa sieltä uuden ripsivärin ja tulevalle vauvalle jonkin vanupuvun, joka olisi sellainen neutraali väriltään ja sopivan pienikin.

Niin, huh, Art...ei ole kauan enää aikaa H-hetkeen...hassua, tuntuu kyllä siltä, ettei tämä vauva tule vielä aikoihin, mutta niinpä se tuntui esikoisestakin ihan samalta...ja niin hän vain putkahti maailmaan lasketun päivän aamuna, ihan ajallaan. Edellisenä iltana olin käynyt saunassa ja saanut jalkahieronnan, siitä se sitten lähti vesien menolla :) Ensi viikolla on kyllä oikeasti tehtävä jotakin noiden vauvatavaroiden kanssa. Pitää laittaa koti valmiiksi pienokaiselle. En ole edes patjaa hommanut pinnikseen, puhumattakaan vauvan vaatteiden pesemisestä tai muusta...kassiakin kait pitäisi pakkailla jo kovaa vauhtia.

Viime yö meni kyllä taas kolotusten ja vessassa konkottamisen merkeissä. Pakko käydä yöllä pissalla, sillä jos pissahädän jättää noteeraamatta, sen kyllä tuntee aamulla nahoissaan kun ei oikein kykene ottamaan askeltakaan ilman, että tulee tunne pissarakon halkeamisesta. Kävelykin on niin mahdottoman vaikeata ettei tosikaan...

Illalla ei ollut turvotusta lainkaan, mutta kun aamulla nousin, jalkapohjat tuntuivat ihan tyynyiltä. Omituinen tunne kävellä pullajaloilla, kipeätkin vielä. Pukama sentään alkaa pikkuhiljaa hilliintyä...seuraavaa vessassakäyntiä odotellessa :-/

Nappulalle osanotot miehen lipittelystä...ei nuo kaksilahkeiset oikein aina kykene ajattelemaan...kyllä minunkin mieheni eilen otti pari lasillista punaviiniä, eli yksin olisin saanut lähteä synnärille, jos niin onnettomasti olisi päässyt käymään, jotta lähtö olisi tullut...no pitää varmaan taas erikseen sanoa, ettei tarvitse lipitellä sitä lähiviikkoina lainkaan.

Nyt pitää lopetella ja antaa kuopukselle aamupalaa...

Kanelisokeri 37+2

Vierailija
86/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, jo on ARTilla ihanat naapurit :)))))) Ellei ihan syötävän suloiset :O

Täällä sitä heräillään. Jomotuksia tai supistuksia ei ole sen enempää kuin ennenkään, tuli sellainen olo että tämäkin kana hautoo mahaansa piiiitkälle kesäkuuhun, ennenkuin "munii".

Jäähallilla olisi puutarhamessut tai jotkut, teksi mieli mennä. En tiiä jaksaako siellä lyllertää, mutta kutittelis tehdä jotain omalle pihallekin. Ei tässä kiirettä olisi, kun ekaa kesää asutaan omassa talossa, mukava olis nähdä mitä kaikkea pusikoista nousee. Ainakin jotain lumipallopensaita on ja vanha syreeni ja kadun puolella vanha vaahtera. Jos vaikka ostais isot ruukut tuohon portaiden molemmin puolin ja tekasis niihin jotkut asetelmat. Puutarhamajalle laittelis vaikka amppeleita...hmm. Kylmääkin täällä on, ettei kesäkukilla kiirusta oo. Kiva vaan olis miettiä jotain muuta kuin tätä synnytystä ja kuunnella supistuksia...

NANnia on mullakin muutama tetra kaapissa, varuilta. Ja Bepantheniä käytetään myös täällä. Oli mulla jotain sinkkivoidettakin, mutta meillä bepanthen osottautui tehokkaammaksi. Yhdessä yösä lähtee punoitukset, näppylät ynnä muut.

Rouva 37+5

Vierailija
87/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaisi minullekin Artin naapurit :P

Voiteista: Bepanthenia laitoin hoitopöydälle odottamaan, se on meidän perheessä muutenkin käytetty kaikkiin vaivoihin. Sinkkiä tai talkkia en osta nyt etukäteen, katsotaan, millainen iho tulokkaalla on.

Raskausarvista: juup, minullekin tuli tosi hienot arvet kylkiin pari viikkoa sitten :-/ Rinnat on ihan törkeännäköiset. Toivottavasti ei tule lisää ja nämäkin vaalenevat, on kyllä niin rumat.

Miehistä: meilläkin isäntä lähti eilen bileisiin. Yleensä minulla ei ole ollut mitään sitä vastaan, että hänellä on elämä, mutta tässä tilassa sitä jotenkin on herkempi ja kaipaa toista enemmän. Ja vähän kaipaan sitä laittautumista ja rentoa hauskanpitoakin. No, eiköhän sitä voi kesällä sitten istahtaa edes hetkeksi terassille.

Ostin purkit sekä Tuttelia että Nania varastoon, jos sattuu tarvitsemaan akuutisti. Kuinkahan paljon tuollainen vastasyntynyt syö?

Vauva on eilen möyrinyt ihan hulluna mahassa ja nyt en enää tiedä, miten päin kaveri oikein on. Liikkeitä tuntuu nyt joka puolella. Toivottavasti nyt ei ole kääntynyt raivotarjonnasta pois, se olisi aikamoinen temppu. Taisi kyllä vaan vaihtaa kylkeä.

Tänään on tasan 36 viikkoa, joten viikon verran vielä saisi kaveri olla sisällä. Fiilis olisi se, että syntymä olisi joskus viikoilla 38-39, mutta saa nähdä.

Sairaalaan lähdöstä sen verran, että me mennään taksilla. Synnytetään nimittäin Naistenklinikalla ja siellä ei ole missään ikinä parkkipaikkoja, joten en halua ottaa sitä riskiä, että synnytän yksin sillä aikaa, kun isäntä etsii parkkipaikkaa. Yöllä tietysti voisi mennä omalla autolla, mutta en tiedä, onko hermostuneen isän hyvä ajaa silloinkaan...

Poltsi 36+0

Vierailija
88/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Artin naapurit kelpais mulle kans.. ;)))

Eilinen tuli oltua mökillä.

Päivällä taisin jo toiseen kertaan ehkä bongailla limatulppaa..

Koko eilisen tuli niitä menkkamaisia supistuksia ihan vähän väliä. Kävely kaikin puolin tosi tukalaa, vihlontaa ihan joka puolella.

Illalla sain otettua puolen tunnin päikkärit niin jaksoi sit kattoa Suomen pelin. Oho, Suomi voitti ;)

Koko sen pelin ajan tuli kans menkkamaisia supistuksia 6-10 min välein, osa oli napakampia, osa sit 'miedompia'. Pelin jälkeen sängyssä ne taas napakoitu ja yhteen asti oli tosi hankalaa ja levotonta pyörimistä mulla. Vauvakin oli hereillä siihen 1 asti :o ei yleensä ole. Oli siis silläkin levotonta kun möyri niin kamalasti.

Oon sit 1 aikaan nukahtanut ja 7 aikaan heräsin vessaan sitten. Siitä lähtien taas ja edelleen supistelee koko ajan näitä menkkamaisia. Mutta ei näissä nyt kyllä tarpeeks potkua ole että pääsis tositoimiin. Tässä menee varmaan vielä monta viikkoa...huoh... :D

Mutta kait siellä jotain tapahtuu kuitenkin..toivottavasti!!

Nyt on mulla ne raskausviikot jolloin olen itse syntynyt.. Äitini siis sai mut 37+3..

Jänskää :DD

Täällä oli aamulla herätessä maa ihan valkoinen, hui :o

Nyt +3 ja vettä sataa ihan kaatamalla.

Mullekin on muuten tainnut tulla pari uutta raskausarpea, just kylkiin kans..

Nyt leikkaa ihan tyhjää päässä.. :D

Palailenpa siis myöhemmin..

a_j + pötkis 37+3

Vierailija
89/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsi: vastasyntynyt syö tosi vähän kerrallaan, mutta usein. Sairaalassakin annetaan pullosta max 15-20ml, ihan hikisiä määriä siis ja avattu korvikepurkki säilyy muistaakseni vuorokauden, max pari jääkaapissa, eli ei nyt ihan kamalia määriä niitä maitotetroja kannata hamstrata alkuunsa. Vaikka vauva söisikin enemmän, se kaikki ylimäärä tulee kyllä pulautuksena ulos :p

a_j: supparisi kuulostavat ihan lupaavilta, ei taida mennä kovin montaa päivää kun pääset tositoimiin...

Raskausarpia en ole tässä raskaudessa saanut. Iho on aikaisempien aikana jo varmaan venynyt niin paljon, ettei ole enää tarvis repeillä lisää...niitä hopeajuovia on alavatsalla, rinnoissa ja reisissä. Eivät haittaa minua, mutta tuntuvat jotenkin ällöiltä kun iho on tosi ohut sen arven kohdalta. Kyllähän ne silloin aikanaan näyttivät omiin silmiin aivan kamalilta, varsinkin kun olivat tummanpunaisia ja näkyivät kilometrin päähän, mutta kaikkeen tottuu kun on pakko ;-) Onneksi mies on kuitenkin hyväksynyt minut sellaisena kuin olen. Kauneus on kuitenkin katoavaista, niin sitä kait on ajateltava...

Kohta lähdemme Sokokselle. Täällä meillä on noin 7 astetta lämmintä ja sataa vettä...kivaa kevättä pitelee, mutta kyllähän vettäkin tarvitaan.

Tulen vielä kertomaan, mitä päällepantavaa vauvalle ostosreissulta löytyi. Taitaa löytyä vain kesähepeniä enää tähän vuodenaikaan...

Kanelisokeri 37+2

Vierailija
90/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeista: Mä kävin ostaan pari tetraa varuksi kaappiin. Viimeksi käskin miestä hakemaan pari synnytyksen jälkeen, toi täyden levyllisen noin 15 kpl. Meidän tyttö ei niitä syönyt ollenkaan joten oltiin vähän hukassa että mitäs niille kaikille tehdään. Joten liikaakaan ei kannata hamstrata.

Supisteluista: Mulla on lähes koko ajan sellasta menkkamaista jomotusta alaselässä, varsinkin jos oon samassa asennossa pitempään. Kovempia kipuja aina silloin tällöin. Hermot menee jos sanovat neuvolassa seuraavan kerran tarkastaessaan että ei mitään oo tapahtunut. No neuvolaan on vielä reilu viikko, joten katotaan mitä kerkeää tapahtua.

Nukkuminen: Mä olen ihan ihmetelly kun mun ei oo tarvinnu öisin juosta vessassa. Jos herään esikoisen takia niin käyn yleensä silläkin asialla mutta hätään en oo herännyt. Päivällä kyllä käyn öidenkin edestä. Muutaman kerran viime yönä heräsin selältäni, kun selkää taas jomotti. Asennon vaihdolla helpotti.

Erehdyin eilen sanomaan appiukolle, että hankala kävellä kun vauvan pää ilmeisesti osuu välillä hermoon ja meinaa oikea jalka mennä alta. Sen ilme oli hiukan hölmistynyt, ja sitten jatkoi hommia kommentoimatta :) varmaan niitä asioita joista hän ei väliä miniältä kuulla tarkempaa selostusta :)

Bepantenista ja sinkkisalvasta. Meillä käytetty molempia vähän ristiin. Ja ovat toimineet ihan jees. Talkkia en oo koskaan käyttänyt.

Mies vei esikoisen ulos, kun se meinas tulla taas ihan höpöksi täällä sisällä pyöriessä. Mun mieltä painaa vähän se kun pitäs ens viikon aikana päättää mitä elämällä tehdään. Tai siis ottaako mies vastaan jomman kumman sille tarjotuista töistä, tarkoittaen käytännössä sitä että muutetaan pariksi vuodeksi Usaan tai sitten kokonaan Vaasaan. Jos jää nykyiseen työpaikkaan niin sitten jäädään tähän taloon. Harmittaa vaan niin vietävästi jos joudutaan myymään tämä talo, ei olla keretty olla tässä kuin kohta 1,5 vuotta. Mutta kai niitä hyviä asuntoja löytyy mm. vaasasta :) ollaanhan me siellä ennenkin asuttu. Kai mää käyn jo jotain luopumisen mielipahaa läpi, vaikka mitään ei ole vielä päätetty.

No pitää yrittää piristyä ja häätää tämä nuha ennen synnytystä.

t. SannaNu ja tiuhti rv 37+6

ps. Naapuriin oli pe iltana syntynyt vauva. Olivat jo to-pe yön Oysissa, sitten passitettiin kotia, aamupäivällä uudestaan sairaalaan, ja taas kotia. Illalla pääsivät sitten tosi toimiin. Oysissa on kai ruuhkaa niin että passittavat lähellä asujat kotia, jos vain mahdollista. Toivottavasti kuitenkin osastoilla olis kohtuudella tilaa. ?:|

Vierailija
91/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos tää tulee kahteen kertaan!

Mua alkaa pikkuhiljaa pelottaa ehdinkö saada kasvihuoneena toimivan kodinhoitohuoneen muutettua vauvanhoitohuoneeksi ennen vauvan syntymää. Se on nimittäin täynnä mun kesäkukkataimia jotka oikein huutaa ulospääsyä mutta eihän niitä voi pihalle viedä kun tälläkin viikolla täällä meillä on joka yö ollut 4-6 astetta pakkasta ja tänään sateli vähän lunta!

Eilen käytiin mökillä pikaisesti ja huomasin että appivanhemmat oli käyny haravoimassa siellä. Viimekeväiseen tapaan olivat haravoineet lehdet ja havut tasaiseksi nauhaksi kulkureittien reunoille kanervikkoon! Siis jo viime keväänä mies sanoi niille että ei niitä saa sinne haravoida mätänemään vaan ne kuljetetaan kottikärryillä kokonaan pois pihapiiristä! Ei näköjään ollut viesti mennyt perille kun taas oli sama juttu. Mä sitten herneet nenään vetäneenä riivin ne haravointijätteet sieltä varpujen seasta ja kuskasin suivaantuneena pois. Ajattelin että jos synnytys nyt alkaisi, appivanhempia saisi syyttää! Siis hyväähän he tarkoittavat mutta miksi tehdä mitään töitä jos ei tehdä kunnolla kun meillä on sitten kaksinkertainen homma kun joudutaan haravoimaan ne sieltä reunoilta pois! Kun kyseessä on kuitenkin mun ja miehen mökki eikä kenenkään muun! Ja varmasti tietävät kuinka tarkkoja me ollaan pihapiirin siisteydestä! Vähän sama asia jos sisätiloissa lakaisisivat roskat keskilattialta seinustojen viereen! Illalla supisteli kyllä mojovasti mutta ei sentään synnyttämään tarvinnu ruveta!

Mitattiin muuten eilen mun mahanympärys: uhkeat 112 cm! Esikoista odottaessa vatsa oli suurimmillaan 98 cm ja toista odottaessa oli muistaakseni jotain 105 cm! Eipä ihme kun ei meinaa mitkään vaatteet mahtua päälle!

Meidän kuorolla on heinäkuussa levynjulkistamistilaisuus ja sitä varten ollaan hommaamassa uudet esiintymisasut! Oli mielenkiintoista antaa mittoja mekkoa varten kun ei ole mitään hajua minkä kokoinen oon synnytyksen jälkeen! Ens viikolla olis puvun sovitus mutta mitenkäs sovitat tämän vatsan kanssa kokopukua joka on vyötäröltä tyköistuva! Kaiken lisäksi ko. puvut päällä pitäisi nyt touko-kesäkuun vaihteessa ottaa meistä valokuva levynkantta varten mutta eihän se mahdu mun päälle edes osittain!!! Mä olin muuten edellisenkin levyn tekovaiheessa raskaana mutta silloin meillä oli kansikuvassa päällä semmoset kietaisumekot jonka sain just ja just menemään päälle niin että peitti mahan edestä mutta takaa oli paljaana :) Että tämmösiäkin ongelmia tässä vielä!

Nyt on pakko mennä haukkaamaan raitista ilmaa lasten kanssa.

Palataan asiaan!

GeddyLee 35+5

P.S. jos mulla olis tommoset naapurit kuin Artilla, voisin vähän väliä pyytää avuttomana naisena "naapuriapua" pikku hommiin kun mies on työreissuilla ;)

Vierailija
92/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sunnuntai mennyt lähinnä oleillessa. Mies lähti työreissulle ja saan hänet takaisin vasta torstaina.

Umpparihaavaa on hieman jomotellut ja lämpöäkin oli pikkaisen, mutta jokainen päivä tuntuu olevan jo parempi.

Keskiviikkona pääsen vauvan koon arviointiin, saas nähdä millainen mammutti mahtaa olla tuloillaan...

Puhuitte sairaalaan matkaamisesta. Mihinkäs Kättärillä voi jättää auton?Siellähän on mielettömän vähän niitä parkkipaikkoja ja taitavat vielä olla 4 tunnin kiekkopaikkoja. Me ollaan menossa synnyttämään Haikaranpesään jos meidät sinne huolitaan vauvan kokoarvion jälkeen ja tilaa synnytyshetkellä on. Eli toiveissa on perhehuone ja ollaan siellä molemmat se pari vuorokautta.

Sain tänään tasoitettua makuuhuoneen seinässä olevan reiän ja nyt koko seinä näyttää rumalta. Ei innostaisi alkaa maalaamaan koko seinää, kun ei tässä asunnossa varmaan tule enää kovin pitkään asusteltua. Ahtaaksihan tämä kaksio tulee pian jäämään. Nyt jo tuntuu, että kaikki paikat on tavaraa pullollaan.

Kaikilla tuntuu olevan hirmuisesti kaikkia vaivoja. Jos jotain positiivista tästä umpparin tulehtumisesta hakee, niin tuntuu, että kaikki muut närästykset ja kolotukset on jäänyt pois. Kamalan kuuloisia nuo teidän peräpukamavaivat, onneksi ei ole itse tarvinut kärsiä niistä.

Ohuista raapimisenestolapasista, mistä olette niitä hommannut? Itse olen saanut vauvanvaatteita monesta eri osoitteesta, mutta lapasia ei ole ollut kenekään vaatteiden mukana. Ompelukonetta inhoan niin paljon, että en halua kaivaa sitä esiin edes tuollaiseen yksinkertaiseen hommaan. Mielummin neulon tumput oikein ohuesta langasta.

Mapemaukka 34+1

Vierailija
93/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aamusta pojan kummitäti (entisessä elämässään ollut kampaaja) leikkaamassa hiusten latvoja. Kiva on kun eivät takkua harjatessa. Mies aamukahvia siinä samaan aikaan joi ja huomasin, että valvoi ettei liian lyhyeksi suunniteltu leikattavan. :) Kun vitsailtiin että mitäs jos mullekin vetäistäisiin Seppo-tukka, olis kesällä helppo hoitaa.

No siinä alkoi jo tuntua siltä, että alkaa päätä särkeä. Jännä kun muut eilen joivat punaviiniä ruuan kanssa ja minä sen jääveden kanssa sain sen päänsäryn. Puolilta päivin mentiin sitten Sepon kummitytön 3-v synttäreille. Siellä oli sitten semmoinen "hei, ollaan uuni lämmitetty kun lunta satoi aamusta ja nyt on hiostavan lämmin". Eli jeejee olipa kiva istua tuskan hiki päässä ja päänsärky alkoi tuntua jo jysäriltä. Meinasin että menen sinne lumisateeseen istumaan, oli semmoinen tukala olo sisällä. Pois lähtiessä kävimme maalia varaston seiniin ja kaupassa alkoi tuntua jo siltä että laatta lentää jos en pääse pimeään ja viileään lepuuttaan. Kotiin kun tultiin niin vetäsin 2h päikkärit pimennysverhojen takana. Mutta kyllä helpotti kun vielä niskaan kallonpohjan kohtaan laittoi jäävoidetta. Se puuduttaa kivasti kun on tuommoinen takakireä olo.

Millaista muuten on limatulppa? Eikös sen pitäisi olla veristä limaa? Minulla alkoi tulla paksua limaa, ei verta kylläkään joukossa muuta aika paljon. Voihan se olla niin, että näin vapaaviikonloppuna on mies ollut kimpussa ja iholla niin tiheään että alkavat ne syvälle juntatut mällit vihdoin valua pois.. Hyi mua mitä kieltä.. :D

Ukkojen kaljottelusta: Minä tein selväksi ettei kesäkuun puolella ole asiaa firman kesäjuhliin eikä paria enempää yleensäkkään tartte ottaa. Vaikka sairaalaan pääsee taksillakin, ei humalaista oteta synnytykseen mukaan. Ja minä en ala kuunnella sitä että päätäsärkeekrapula ja voi kun väsyttää. Silloin synnytetään eikä kärsitä janosta, kusihädästä, krapulasta tai päänsärystä. Käsken heittää ulos. Niin. Onneksi tuo Pulu on niin mukaan tulossa että näyttäisi että on todesta ottanut mun evästyksen.

Mitähän muuten mun kukkapenkille tapahtui kun eilen saatiin istutettua perennoja ja sipuleja ja aamusta oli heti maa 5cm lumesta valkeana. Pelargonit etupihalla näyttivät vielä olevan hengissä, samoin muratit. En älynnyt niitä ottaa sisään. Mutta en jaksa nytkään käydä. Kuolkoot jos eivät kestä.

Kurkku tuntuu karhealta ja tyttökin jo isänsä luota soitteli että on kipeä olo, voiko huomenna tulla kotiin. Taisi olla lämpöä joten käskin tiputtaa kynnykselle aamusta. voivoi. Tiistaina on tytön 11-v synttärit. Kuvitelkaa! Mihin se aika menee? Sillä meinaa jo kuukautiset alkaa..

- Pirkko ja punkero rv 34+3

Vierailija
94/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Sokoksen vaatevalikoimasta en koostunut yhtikäs mitään, mutta kävimme vielä illalla Prismassa ja sieltäpä löysin sellaisen pehmeän liilan vanuhaalarin (Tutta) vauvalle ja pienet töppöset myös :) Koko tosin on 60cm, mutta puvun hihat ja puntit voi kääriä, joten uskon pikkuisen mahtuvan pukuunsa ihan mainiosti. Oli muuten työn ja tuskan takana löytää sellainen asu, joka mahdollisesti pitää hieman tuultakin, mutta joka on kuitenkin tarpeeksi "kesäisen" oloinen, olematta ahdistavan paksu. Hirveän vaikeata löytää neutraalin värisiä vaatteita. Kaikki ovat järjestään joko sinisiä tai pinkkejä :(

Minulle tuli mieleen tuosta autolla sairaalaan matkaamisesta, että mahtaako taksi ottaa kyytiin jos vedet menee...? Muistan miten inhottavaa oli ylipäätään mennä omaan autoon istumaan kun koko ajan losahteli lapsivettä ja sitä todella tuntui tulevan ihan tolkuttomasti, penkki kastui, vaikka laitoin alle paksua pyyhettä...

Omia siteitä en minäkään sairaalassa käytä, vaan niitä "ihania" sairaalan isoja vaippoja ja verkkohousuja...parit verkkohousut voisin sosialisoida jopa kotiinkin kun todellakin vuodan kuin seula, eikä tavissiteistä ole juurikaan apua ja ah, ne verkkohousut todellakin pitävät ne vaipat paikoillaan. Ei valittamista. Sama juttu kuin siis Nappulalla :)

Pukama on tänään vähän rauhoittunut, mutta siellä se kyylää joka vessareissulla, kohta en uskalla enää käydä isommalla asialla lainkaan ja voi vitsit sitä hetkeä kun lapsi syntyy, jos niitä äityy tulemaan vielä lisää kun paikat on muutenkin kipeänä. Ahdistavaa...

Alapäässä on ollut tänään paljon ns "puukoniskuja". Vauva luultavasti työntää/liikutelee päätään siellä ihan alhaalla. Tuntuu inhalta ja meinaa mennä jalat alta. Muutenkin potkut tuntuvat jo ihan kipeiltä kun ne tuntuvat osuvan aina samaan kohtaan. Kauppareissulla alkoi olla olo jo ihan kamala ja istuinkin aina tilaisuuden tultua lähimpään vapaana olevaan tuoliin odottelemaan muita perheenjäseniä...Kotiin päästyä piti ottaa Panadol kun joka paikka oli ihan tulessa. En tiedä olivatko suppareita vai mitä, mutta tuntuivat pahalta reisissä saakka.

Jotenkin tuntuu aika loppuvan kesken. Lasten koulun päättäjäisjuhlatkin ovat vielä edessäpäin ja veljentyttären kastejuhlakin muutamaa päivää ennen laskettua aikaa...hirveästi kaikkea tekemistä vielä ennen H-hetkeä ja tuntuu, ettei oma puhti oikein riitä...

Kanelisokeri 37+2

Vierailija
95/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten niillä on vakuutukset että jos vedet menee tms muunlainen "sairastapaus" takapenkille tyhjenee niin saavat korvauksen siitä. Näin mulle ainakin sanottiin kun kyselin asian perään.

Tietty mieluummin menisin omalla autolla, vaikka ei tästä ole tuonne Kysiin kuin 4-5km.

-Pirkko

Vierailija
96/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain vielä olla lapsettomana sivoilemassa, mutta TÄNÄÄN sitten lapset jaloisa!!!! Aivan painajaista. Sitten sinä vielä pari kaverin tenavaa ja kaikki kyselemässä että mitä missäkin on?!?!!! Kiva, kun en itsekkään tieidä tavaroiden paikka...

No, nyt oltu poikien kanssa turvalisesti kotona jo pari tuntia ja itseasiassa nappulat jo nukkuvat - ah ihanaa HILJAISUUTTA!!!!

JA ARVATKAA MITÄ!!!! Meikäläinen ei ole VIELÄKÄÄN saanut mitään suurempia suppaeita aikaiseksi!?!? Itseasiassa supistulet tulee vaan silloin kun rakko täytty ääriämyöten ts. en ole mennyt vessaan heti kun siltä tuntuu ; )

Juu mutta nyt taidan mennä löhöämään tv:n eteen, en muista milloin olisi ollut viimeksi näinkin herkullinentilaisuus siihen : )

eart rv37+6
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5fecb583-2507-11dd-a1dd-…!

Vierailija
97/97 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi miten ahkeria kirjoittajia täällä on oltu. Ah ihanuus, sain toissayönä nukuttua 10h putkeen, ilman wc-heräilyä tai supisteluja. Mutta viimeyönä taas ravasin ja muutama kipeä supistus seurana.

Niina kyseli meistä, joilla vauvat väärinpäin, uskon että pieni on kääntynyt. Liikkeet tuntuvat navan yläpuolella ja ylhäällä kyljessä. Hikka tuntuu mielestäni alhaalla.. ehkä. Toukokuun lopulla äitipolille tarkastukseen.

Vauva myllertää todella kovaa masussa. Liikkeet napakoita ja aaa:ta tulee huudeltua vähän väliä. Onnistuu painamaan rakkoa ja sisältä vihloo ja kovaa. Niveliin sattuu ja olo on raskas. Mutta yritän täällä nauttia viimeisistä raskausviikoista. Masua tulee varmasti ikävä. Just mittasin masun ympäryksen, ja senttejä oli 108. Liikkeelle lähteminen on tosi kivuliasta.

Pirkko, kävin myös lukee kissa rukkaset jutun ja hyvät naurut sain. Meinasin kirjoittaa ylistys viestin susta, mutta sieltä tuskin huumoria irtoo. Jatka samaan rataan! Täällä muuten toivotaan myös, että vauva syntyisi hiukan ennen juhannusta. Ja ai että sun mälli jutut. Limatulppa saikin ihan uuden merkityksen. Mällejä siis odotellessa.. ;)

Mariatar, aika hurjalta kuulostaa jo teidän tilanne. Toivotaan, että saat kuitenkin viikot täyteen.

a_j, hyvältä kuulostaa sinullakin limojen irtoaminen. Mäkin haluan, mutta vasta parin viikon päästä, heh.

Mapemaukka, vauvan tumppuja löytää muutamalla eurolla mm. H&M:stä. Mutta Kappahl ja Lindex taitaa myöskin myydä. Paranemisia sinne.

Mariia ja vauveli 34+6