e ~ e KESÄNUPUT-08 to-su e ~ e
Täällähän hiljaista, vai onko yhteyksissä taas vikaa?!?Minulla oli aamulla neuvola ja kaikki oli ok. Kysyin sitä lapsivesiasiaa ja th oli käsikopelolla sitä mieltä, että kyllä sitä siellä on ihan tarpeeksi. Sanoi vauvan koostakin että on alle 3kg nyt vielä, eli kuten arvelinkin, niin tuskin tässä mitään isoa vauvaa taaskaan kasvatellaan...Painoa oli tullut "vaan" 100g joten *huoh* sille ; ) hemppa on vihdoin nousussa (jee)Eli ensiviikolla taas sinne tarkkailtavaksi : )Mitäs muille kuuluu. Korjoittelinkin tuonne eiliseen pinoon ihan viimeisimmät kuulumiset, eli sen rahapussiepisodin... muuten täällä arki on ihan "normaalia" eli hermot kireellä vähän väliä, mutta ONNEKSI sentään muuttohäämöttää jo ensiviikolla : ) Joten jospa se tästä elo tasaantuisi...Mulla on muuten tuo oikea käsi ollut koko aamun puuduksissa ja sa moin turvoksissa. Terkkari vaan oli sitä mieltä edelleen että ikävä vaiva, mutta kuuluu taudin kuvaan... eli kärsin siis vaan : /Muuten tuosta mun mahasta tintille: ei ole laskeutunut vielä, mutta näyttää siltä, kun olen pitkä ja vielä pitkäselkäinen, niin ei nousekkaan kovin ylös... hyviä vointeja kaikille eart rv37+3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1e0e424d-224d-11dd-9aa8-…!
Kommentit (97)
Nappula kyseli tulehdusarvoja ja ne olivat Kätilöopistolla päivällä kahden aikaan 69. Minut leikattiin seuraavana yönä kolmelta ja minulla ei ole tietoa olivatko tulehdusarvot ehtineet nousta tuon 13 tunnin aikana.
Hyvä juttu kuitenkin on, että tulehtunut umppari ei ehtinyt puhjeta...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Terveisin mapemaukka
Heippis,
Jokohan joku on vauvanhakureissulla? :)))
Täällä ok yö takana.. tuli valvottua suhteellisen pitkään meikäläisen mittakaavan mukaan..melkein puoleenyöhän. Lätkämatsikin piti sit kattoa vaikka menivät häviämään, pöh..
Heräsinkin sit ekan kerran vasta 7 jälkeen joskus.
Illalla supisteli menkkamaisesti ja heti taas nyt aamusta sama jatkuu.
Ja takamus ja lonkat ja alaselkä kolotuksen kohteina..tuttua tuttua..
Lähemme mökille päiväks taasen tässä aamupäivän aikana. Aurinko paistaa mutta kylmä on, +3 näyttää mittari just nyt. Siellä talkoohommat jatkuu noilla..
Mukavaa lauantaita!
a_j + pötkis 37+2
eli vauvan koko arvio tällä hetkellä 2,3kg
Eilen käytiin Äippä polilla sen vähentyneen lapsiveden vuoksi. No lapsivettä oli afi 6,4. eli aika vähän mutta riittävästi kuulemma. Vauvan sydän äänet hyvät. Vauva on kiinnittynyt ja siis todella alhaalla. Kohdun kaula oli 1,5cm pitkä ja sormelle auki ja pehmeä. niin ja istukan virtaukset tosi hyvät. Eli kaikki hyvin. Mutta meinas että kun alkaa synnytys supistukset ei kannata odottaa kotona kovin kauan, Meillä on tunnin matka synnytys sairaalaan ja toinen lapsi kyseessä :). Saa nähdä miten sinne sitten kerkeää..
No äippäpoli reissun jälkeen käytiin Kokkolassa shoppaileen ja syömässä. koti matkalla alkoi kipeät supistukset ja niitä kesti sitten koko illan. Ajattelin jo että en jaksa nyt synnyttää olin ihan poikki. Supisteluja kesti neljän tunnin ajan kipu oli siedettävää mutta kipua kumminkin, ja supisteluja tuli 5min välein jatkuvalla syötöllä, maha meni ihan sekaisin ja illalla tuli limasta "geeliä". Eli olisko ollut limatulppaa, en keksi mitä muutakaan vois olla. se oli todella sitkeää(anteeksi ällöttävä kuvaus :)).
Täällä nyt sitten jännitetään että alkaako tänään supistelut vai mitä tapahtuu.. Vauva sais kyllä masussa pysyä vielä ainakin 2 viikkoa niin olis 37 viikkoa täynnä..
Voi teitä peräpukama naisia, mahtaa olla ihan kamala vaiva! Onneksi en ole sitä vaivaa vielä omakseni saanut. Tulen kertomaan tänne supistelu kuulumisia jos niitä vielä tulee...
Nyt alan nauttimaan yksin kotona olosta. Mies lähti pojan kanssa pappalleen kylään, eli pitäs osata nyt levähtää! mutta taitaa mennä siivouksen puolelle ku saa nyt kerrankin rauhassa siivoille... (hullu mikä hullu)
Mariatar84 rv 35+0
Täällä sitä heti aamusta koneella, no ei kun kirjakerhon pakettia tulin perumaan. Seli seli.
Nyt oli yö tosi hyvä, kerran vaan heräsin vessaan ja annoin pojalle astmalääkettä kun yskiä röykytti tauotta. Aamuun asti sit nukuttiin sikeästi. IHANAA, piiiiitkästä aikaa.
Nyt miekkoset tuolla imuroi yläkertaa, alkaa miehen flunssakin olla jo parempi. Tai siis kuumetta ei varmaan enää oo.
Näillä nurkilla olisi huomenna pihakirppiksiä, vähän tekisi mieli kierrellä, katsotaan mahtuuko ilmaan.
eipä muuta näin aamusta, moro!
Rouwa 37+4
suomi meni sit häviämään!! mut tulee ainakin mielenkiintoinen pronssi ottelu ruotsia vastaan.. :)
sanokaas viisaammat ihmiset..oletteko käyttäneet sinkkivoidetta tai talkkia?? vai molempia?? samaan tarkoitukseenhan ne on..mut en tiedä ostanko toisen vai molemmat!?
otatteko sairaalaan mitään omia vaatteita?? esim:alushousut..
kannataako ottaa omat mukaan?? on varmasti paremmat, mut vuotaako sitä verta sit niin paljon et kalsarit veressä joka päivä?? (varmaan toiset vuotaa enemmän ja toiset vähemmän, mut kertokaa kokemuksia)
nyt pitää lähteä pukeen vaatteita päälle, jos vaik pääsis shoppaileen :)
Mä ehkä taisin äsken bongailla sitä limatulppaa??
Sellasia kivoja ihania klönttejä oli pikkareihin ilmestynyt.. (mahtava puheenaihe!!)..
Nyt vihloo kunnolla taas alapäätäkin ja nivusissa ja reisissäkin. Ja menkkamaista supistelua koko ajan, tuntuu myös alaselän puolella.
a_j taas (37+2)
Mapemaukalle parenemisia. Hurjaa että joutuu raskauden aikana vatsaleikkaukseen.
Zurite: mulla kanssa hoitajat neuvolassa arpoivat vauvan asentoa, lähetettä en saanut, koska lääkäri oli sitä mieltä että vauva on pää alaspäin. Mielelläni oisin kyllä ylimääräiseen ulstraan mennyt. Saa nähdä mitä ens kerralla sanotaan. Itse kuitenkin olen sitä mieltä että vauva on oikein päin, vaikka potkuja tuntuukin välillä navan alapuolella.
Itse en ole vauvalehtiä juurikaan lukenut. Vähän ympäripyöreitä liirumlaarunjuttuja, ei niitä kovin paljoa jaksa.
Muilla taitaa olla jo hinku päästä synnyttämään. Olenkohan jotenkin epänormaali kun mulla ei ole (ainakaan vielä) mitään kiirettä. Hyvä vaan jos pysyy vielä mahassa vaikka kesäkuun puoleen väliin asti. Eilenkin olin niin väsynyt että olin onnellinen siitä että vauva on masussa, ja saan levätä eikä tarvitse vielä hoitaa vauvaa.
sroigh rv 36+3
Sinkkivoiteesta kyselit...
Itse en kyseisestä tahmasta tykkää lainkaan, on mielestäni aivan kamalaa tököttiä ja käytänkin vauvalle ja itselleni vain ja ainoastaan bepanthenia. Mutta tästäkin on monta kuppikuntaa, toiset tykkää, toiset ei :-) eli jokaiselle kokeilemalla selviää se sopivin tuote. Itselleni bepanthen on niiiiiiiin paljon miellyttävämpi käyttää - ja monikäyttöisempi kuin sinkkipasta.
Talkkia en ole myöskään koskaan edes kokeillut, meillä lapset olleet vauvoina niin rimpuloita ettei poimuja ole juurikaan ollut hikoiltaviksi kesäisin. Voisi kyllä olla ihan hyvä tuote pitämään hikoilevat nivuset kuivina - muttei kuitenkaan mielestäni ole sama asia kuin bepanthen ja sinkkivoide. (bepanthenia käytän mm vauvan vaippaihottumaan ja punoittaviin taipeisiin/poimuihin, omiin rinnanpäihin jos menee rikki, isompien lasten ihottumiin jne...)
Itse käytän vain ja ainoastaan sairaalan vaatteita, puhtaat alushousut pakkaan miehelle vauvan vaatteiden joukkoon mukaan kotiutumista varten. Mutta minä ainakin olen niin vuotava naikkonen että sairaalassa olen joutunut käyttämään kahta vaippaa kerralla - ja kotonakin sitten monta viikkoa kahta yösidettä päällekäin kellon ympäri. Ei tulisi mieleenkään käyttää omia pöksyjä laitoksella :-)
Imetysliivitkin on jäänyt laitoksella kassinpohjalle, kotona sitten vasta käyttänyt niitä - öin ja päivin ;-)
Nappula
Nyt on tällä mamssukalla uusi tukka ja hyvä mieli, vaikka kampaajantuolissa istuminen olikin tällä mahalla melkoisen haasteellinen juttu. Kotiin tullessa vähän supisteli, menkkamaista juilintaa, mutta tuskin siitä mitään "hyötyä" oli...sen verran napakoita nuo supparit olivat kuitenkin, että peräpään kipu ei tuntunut miltään...vaikka sielläkin se pukama tykyttelee inhasti vielä.
Sinkkivoiteesta (Natusan) olen toista mieltä kuin nappula, sillä olen kokenut sen erinomaiseksi hoitovoiteeksi nimenomaan tyttölapsilla, ohuelti siveltynä vaippa-alueelle. Pojan kanssa tykkäsin käyttää talkkia, kun muuten kivekset hautuivat vaipassa aivan rikki. Mutta, kuten Nappulakin totesi, se on yksilöllinenn juttu mikä kenellekin käyttäjälle/lapselle sopii. Minulla on tuosta Bebanthenista jäänyt jotenkin sellainen tököttimäinen tunne, enkä kovin mielelläni sitä käytä kun se on niin rasvaista, vaikka sitä yrittäisi laittaa ihan yhtä ohuelti kuin sinkkipastaakin. Jos ei tykkää tuosta Natusanin sinkkipastasta, kannattaa toki kokeilla Ainun vastaavaa voidetta, mutta mielestäni se tuntuu lähinnä kosteusvoiteelta, eikä niinkään oikealta Sinkkipastalta...
Täällähän alkaa olla monella lupaavan pehmeät paikat! Hyvä, hyvä, josko eka kesäkuinen pian ilmoittelisi tulostaan.
Minulla on tuon synnytyksen kannalta vähän sellainen on/off mieliala. Yhtenä päivänä haluaisin vauvan syntyvän heti kun olen niin kipeä ja kankea kaikkialta, mutta sitten toisena mietin sitä yöheräilyä, imetyksen kankeutta, itse synnyttämisen kamaluutta ja olenkin yhtäkkiä tosi onnellinen siitä, että olen vielä yhtenä kappaleena. Ihme ajatuksia...
Jaahas kuopus heräili päikkäreiltä. Pitää mennä taas.
Kanelisokeri 37+1
Siirtelen täällä esikoisen vaatteita lastenhuoneesta.Hänen uuteen huoneeseen. Jotta voisi pikku hiljaa alkaa pesemään ja laittamaan vauvan vaatteita paikoilleen. Mutta pakko välillä tulla piipahtamaan koneella ja lukemaan teidän juttuja:D
Mapemaukalle pikaista toipumista leikkauksesta:)
Zuritelle pidän peukkuja että vauva olisi oikein päin:)
Niina1983 käsittääkseni missään ei tehdä synnytystapa-arviota, jollei ole jokin syy. Minulle tehtiin koska ensimmäinen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon. Ja toisessa vauva jäi vähän jumiin hartioista, sen takia minut leikataan nyt jos tämä vauva kerkeää kasvamaan yli 4,5kg.Ekassa raskaudessa ei minullekaan tehty synnytystapa-arviota.
Vauva-lehteä ei minullekkaan tule.
Onneksi olen välttynyt itse noilta pukamilta. Ei kuulosta yhtään kivalta vaivalta:( Jaksamista niiden kanssa taisteleville.
Tais mennä mun arvailut ekasta kesänupusta aikasemmin pieleen, kun veikkasin että viimeistään 15.5 on eka kesänuppu syntynyt. (tai voihan joku siellä laitoksella vielä olla). Hyvähän se on että vauvat viihtyvät masussa laskettuunaikaan asti. Mutta ihme on jos kukaan ei kohta pääse tosi toimiin kun ensimmäisiltä alkaa jo rv 38 paukkua rikki:)
ilonella 35+2
Kiitos Ilonella3 ja Niina 1983 tsemppauksesta. Huomena tosiaan paukkuu täällä rikki 38viikko, mutta taitaa olla toi mariatar tai joku muu joka ekana poksahtaa.
Niina vielä niistä potkuista, jossain vaiheessa tuntu kyljissä muttei enää... eli jos vauva ei oo laskeutunut yhtään niin pitäskö potkut vielä tuntee kyljissä kun ajattelin että se on niin sykkyrällä sikiöasenossa ettei mahdu potkiin niin paljoa enää, enemmän tuntuu vasemmalla navan seuduilla jalat/kädet? tiedä enää mikä millonkin liikkuu...
Ei mitään merkkejä että synnytys alkais pian =( Eli tämä emo varmaan hautoo niin pitkään kun mahdollista. Tilanne tosin kai voi muuttua nopeastikin ja eihän kai kaikilla ole edes kipeitä supisteluja ennen varsinaista synnytystä, vaan voi alkaa esim. lapsiveden menossa, ainakin mitä olen kuullut tuttavilta. Tiedä sitten kumpi on parempi... sais ainakin vähän esimakua siit millaset ne TODELLISET kivuliaat supparit on. Välillä pieniä vihlasuja jos äkkiä nousee ylös tai kantaa jotain tmv, mutta todella pientä verrattuna mitä muilla tuntuu olevan.
Mariatar meinaa jo synnyttämään lähteä tai siltä ainakin kuulostaa, toivotaan että pysyis pari vkoa kun sulla ei niin paljon vkoja vielä.
Täällä ollaan kans herkkulakossa, osaksi just noiden peräpukamien takia ettei niitä tule tai tullis synnytyksessä sekä painoa ajatellen.
Onhan se kiva päästä ultraan tässä vaiheessa niin tulee varmistus asennosta ja vähän koko arviota, neuvolan täti kyselikin minkä painonen itse olen ollut vauvana, ei pysty vertaamaan kun olen kaksonen ja painanut 2470g. Täytyy kysellä miehen puolelta onko siellä ollut jättivauvoja. Te joilla on jo lapsia onko noilla painoilla paljon tekemistä just geenien kanssa millasia vauvoja on suvussa?
Hyvät lauantain jatkot!
-Zurite 37+6
Zurite: Meidän poika oli alle 3kg kun syntyi 38 viikolla. Itse olen ollut 3kg(kaks viikkoa yliaikaisena) ja mies 3,5kg...oli aika outoa kun neuvolassa kaikki kauhisteli mun mahan kokoa, pisitvät koko arvioon jossa vauva arvioitiin aika isoksi...olin siis ihmeissäni. No, uusi kokoarvio tehtiin taas viikko sitten ja eipäs se vauva järin iso olekkaan. Lääkäri sanoi, että joillekkin naisille vaan syntyy isoja vauvoja ja toisille pieniä. Me itse ollaan pitkiä ja normaalivartaloisia, että saapi nähdä miknä kokoinen lapsi täältä syntyy. Molempien suvuissa on ihan tavallisen kokoisia vauvoja syntynyt, siis ei isoja eikä pieniä.
Mulla ei supistele vaikka saiskin, kaikki supistukset on loppunut. Ennemmin ottaisin niitä supistuksia, että paikat vähän aukeis ja pehmeis mahdollista käynnistystä varten...
Kanelisokeri ja muut pukama mammat: mun on pienentynyt eikä enää niin kipee JIPII!!!!!!!!!!!
Kixnix 36 viikon lopulla
Kuulostaa tosiaan siltä ettei enää kovin kauaa mene siihen että saadaan ensimmäinen kesänuppu maailmaan! Itse en usko olevani ensimmäisten joukossa, supistuksia ei ole tuntunut enää viikkoon vaikka aikaisemmin olivat välillä tosi kipeitä. No, eipä tässä viikkojen puoleen vielä kiire olekaan, tuntuu vaan välillä ettei malttais odottaa!
Murjotan esikoisen kanssa kotona, mies lähti eilen kaverinsa lapsen varpajaisiin ja ilmoitti tänään että juhlat jatkuukin vielä tän illan. Kyseli että mitäs oon mieltä jos hänkin vielä jatkais juhlintaa. No, mitäs sitä voi aikuiselle ihmiselle sanoa?! Tottakai olisin toivonut että olis tullut kotiin, mutta eipä se oo mun asia päättää aikuisen ihmisen tekemisistä. En tiedä johtuuko hormoneista vai mistä, mutta vedin AIVAN JÄRKYTTÄVÄN ISON herneen nokkaani, noin niinku kuvaannollisesti. Nyt on jotenkin tyhmä olo kun periaatteessa kyse ei oo isosta asiasta mutta toisaalta olishan se yksikin ilta riittänyt. Yhteistä aikaa kun ei ainakaan meidän perheessä liikaa ole. Yritin sitten järkkäillä minulle ja tytölle jotain tekemistä illaksi, mutta yllättävää sinänsä kaikilla on jo sovittu jotain ohjelmaa lauantai-illaksi. Jospa sitten käytäis videovuokraamon ja kaupan kautta, leffa ja herkut saattaisi auttaa :p
Ettei menisi ihan valittamiseksi, niin tuntuu että viimeisen viikon aikana olo on jotenkin helpottunut. Kuten sanoin niin supistuksia ei juuri enää ole ja kaikin puolin on jotenkin "helpompi hengittää". Liekö sitten vauva vaihtanut asentoa.
Pukamakeskusteluista vielä sen verran, on se kuulkaa hyvä että on tällänen paikka missä voi valittaa kaikista mahdollisista vaivoista... enpä oo edes parhaalle kaverilleni avautunut noista ihanista pikku palleroista, miehelle sentään oon uskaltanut voivotella :) Ehkä vaimon peräpukamat oli muuten sille liikaa ja se viihtyy sen takia vielä tänkin illan poikien kanssa ;)
Oikein hauskaa ehtoota kaikille pukamaisille ja pukamattomille!
Deepest_Blue 35 ja risat
Synnytystapaarviosta: Riippuu paikkakunnasta. Esim. Joensuussa tehtiin kaikille ensisynnyttäjille synnytystapa-arvio. Siihen sisältyi ultra, sekä tuo lantion kopelointi ja sisätutkimus.
Sinkkivoiteesta: Me ostettiin apteekin sinkkivoidetta ja oon ollut siihen tyytyväinen. Jos joskus oli joku ihopoimu auki, niin sinkkivoiteella parani nopsaan. Talkkia käytettiin vähän ennaltaehkäisyyn, mutta se kuivatti liikaa ihoa. Tämän toisen kanssa laitan varmaan tuota sinkkivoidetta sitten, jos näyttää iho punoittavan. Pitää yrittää antaa paljon ilmakylpyjä. Esikoinen oli ainakin sellainen makkara, että poimuja riitti. Miun maito on vissiin aika rasvapitoista...
Juu kuulostaa, että osa jo kohta pääsee synnyttämään. Edelleen tuntuu olo niin hassulta, meille on oikeasti tulossa vauva! Huh! En ole kerinnyt paljoa ajatella itse asiaa, koska esikoinen vie kaiken huomion.
Saatiin tänään miehen kanssa vapaailta ja -yö. Neiti meni yökylään, toista kertaa tässä kahden vuoden aikana. Viimeks oli vuosi sitten. Käytiin vuokraamassa leffoja ja ostettiin namuja. Lisäks käytiin saunassa. Tein täydellisen ihon hoidon. Kuorin kasvot ja laiton kasvonaamion, lisäks kuorin koko vartalon ihon ja kosteutin oikein hyvin. Jalkarasvat vielä kehiin ja puuvillasukat päälle, kyllä nyt taas kelpaa. Teen kyllä ton jutun kerran viikossa, mutta nyt oli ihanaa saada tehdä se rauhassa. Kello onkin jo kohta sen verran, että alkaa nukkumaanmeno kutsua. Oltiin tänään siskon ja äidin kanssa shoppailemassa koko päivä, kyllä tuntuu jaloissa. Enkä siis kerinnyt nukkumaan päiväunia.
Mies sai muuten töitä, eli päästään ens viikolla neuvottelemaan asuntolainasta. Yks kiva koti ois kiikarissa, toivottavasti päästäis tekemään siitä tarjous ennen kuin ehtii mennä.
Selvis muuten nyt syy miun päänsärkyihin, se on tää näkö. Katsoin telkkaria sohvalta ja tuttu päänsärky alkoi hiipiä. Siiryin sitten reilusti lähemmäksi lattialle ja siitä se pikkuhiljaa helpotti. Silmät ihan rupes lepäämään. Pakko se on käydä varaamassa näöntarkastus ja hommata uudet lasit.
Tytteli-83 rv 37+5
Kylläpä on hurjan nätti lauantai-ilta, kun aurinko paistaa. Vähän tosin häiritsee, kun se paistaa keittiön ikkunasta, joka on varmaan meidän likasin ikkuna. Näkyy vähän liiankin hyvin, ettei oo pesty!
Tänään on toisaalta otettu rennosti, mutta on sitä jotain tehtykin. Sain vihdoin ja viimein pestyä saunankin. Aikomus oli pestä se jo aikoja sitten, mutta se on vaan jääny. Teinkin sen sitten pois alta jo aamulla. Lähinnä ajatellen loppupäivää, että saa sitten rentoilla, jos alkaa tuntua olossa liikaa. Pikkasenhan tuo sitten supisteli iltapäivällä, mutta ei mitenkään pahasti. Mulla ei edelleenkään ole tullut kipeitä supistuksia kertaakaan. Kipeimmät jutut, mitä tässä nyt on raskauden aikana ollut, niin on issias, lonkkakivut ja sitten ne kohdunsuun vihlaisut.
Järkkäilin tätä kämppää sitten muutenkin ja tulipas taas kivemman näköstä. Tykkään kyllä kun on siistiä, mutta en oo mikään mestari säilyttämään siisteyttä kovin pitkään :)
Kyllä oon tässä monesti kiitellyt, ettei itselle ole noita pukamia tullut. Ei oo kivaa luettavaa nuo teidän monien kärsimykset. Koittakaahan kestää!
Huomenna saadaan vihdoin turvakaukalokin, kun käydään siskon luona. En muista oliko siellä tarjolla vielä jotain muutakin tarviketta... Mennään tosiaan siskonpojan synttäreille. Jäi vähän viime tippaan lahjan ostaminen, kun ei löydetty täältä meidän kotipaikkakunnalta aikomaamme lahjaa ja pitää ostaa se sitten matkan varrelta. Onneks tiedetään varmuudella paikka, mistä sellaisen saa. Ja onneks kaupat nyt on sunnuntaisin auki!
Ompelin tuossa eilen vauvalle sellaset puuvillatumput. Sattui olemaan sopivaa kangasta ja vielä resoriakin omasta takaa, niin ei tarvi kaupasta ostaa. Ihanhan noista tuli käypäsen oloiset :)
Huomasinpa, että on taas tullut lisää raskausarpia. Aiemmin mulla oli pikkasen vaan rinnoissa, mutta nyt on näköjään alkanut tulla kylkiinkin. Oon kyllä rasvaillut ihan päivittäin ja hyvin ne on tähän asti poissa pysyneetkin. Mutta nämä kosmeettiset haitat taitaa kuulua asiaan ja jospa ne siitä sitten mukavasti vaalenis...
Pitiköhän sitä kommentoida jotain muutakin. Voi kun on niin laho pää, ettei tahdo muistaa. Höh. Turha kai sitä on sitten enempiä jaaritella.
Kivat viikonlopun loput ja jos jollakulla tulee h-hetki käsille, niin ei kun tsemppiä sitten vaan :)
makri 35+3
kiitos kaikille vastanneille :) kirjoittakaa lisää kokemuksia kumpi on parempi teitin mielestä talkki vai sinkkivoide?? itse taidan ostaa molempi ja kokeilla..
oletteko ostaneet tuttelia valmiiks kotiin?? jos pikkuinen ei syökkään heti rintaa tai ei tule tarpeeks maitoa??
nyt suihkuun ja sen jälkeen suomenpeli pitää katsoa :) vaik tuskin se ruotsia voittaa..
82tintti rv 36+6
Kaveripariskunnalla oli vapaailta ja -yö lapsista ja teimme treffit ravintolaan. Käytiin syömässä ja parilla (siis muut, en minä, tietty ;) ) Olipa kivaa kun pääsi tuulettamaan tätä sosiaaliumpiota ihmisten ilmoille. Piristi myös se, että laittoi hiukset kikkaroille ja piirsi silimät naamaan. Massu herätti tarjoilijoissa ihmetystä ja kavereissa huvittuneisuutta. Mun puutunut takamus ja ankkamarssi vessaan sai huomiota jo muissakin pöydissä.
Musta tuntuu että yks nuori nainen sanoi poikaystävälleen mun ohi mentyä että "ethän tee tuota mulle koskaan".. :D
Minä toivon että muksu syntyisi nopeaan, sitten kesäkuun puolella. Voisi olla sylissä sillai ennen juhannusta. Hirmuisesti on alkanut painaa lantiota ja kipeetä tekee istuminen ja kävelemään lähteminen.
Tuttelia olen miehelle sanonut että käy ostamassa varalta pari tötteröä sitten kun hakee vaippoja meidän ollessa sairaalassa. Olen joka kerta varannut pari tetraa.
Nuo ruotsalaisten valmentajat näyttää ihan joltain sutenööreiltä. Suosittelisin parturissa käyntiä ainaskin..
- pirkko ja punkero 34+2
Meillä oli molemmat käytössä ja molemmista oli myös apua. Sinkkivoide auttoi sellaiseen "syheröihottumaan" mitä esikoiselle tuli naamaan ja muistaakseni myös rintakehään. Myös pienimuotoiseen vaippaihottumaan se tepsi hyvin. Talkki taas oli korvaamatonta taipeitten ja ihopoimujen hautuessa. Talkkia en käyttänyt ennaltaehkäisevästi ollenkaan, ainoastaan jos poimut rupesivat punoittamaan. Esikoisella oli aika vähän mitään iho-oireita ja luulen että parasta on käyttää mahdollisimman vähän mitään voiteita, ainoastaan sitten jos tulee jotain oireita. Riittävän usein toistuvat ilmakylvyt on varmaan myös hyvä juttu
Tuttelia ajattelin ostaa valmiiksi, koska esikoisen imetys takkuili alusta asti. Ihan varmuuden vuoksi jos sitten käy samalla tavalla tällä kertaa.
Suomi johtaa 2-0 :p
paino tullut koko raskaus aika 10,5kg
Hb ei otettu tällä kertaa..kuukaus sitten oli 120
Sf-mitta 34cm
Verenpaine 112/76
Vauvan syke 140
kohdunsuu 2cm ja ja kuulemma todella pehmeä..
supistuksia ja liitoskipuja on on ollut aika runsaati, mut kohdunsuulla ei oo mitään muutosta tapahtunut..
Tänään pitäis sairaalakassia alkaa pakkaamaa.. tai oikestaan olen jo 2viikkoa yrittänyt, mut en ole jaksanut!! xD
jos menis katsoon suomen peliä..vaik ne on jo häviöllä 0-2!!!
jaksamisia kaikille pukamien saajille!! ei todellakaan kuulosta kivalta!!