e ~ e KESÄNUPUT-08 to-su e ~ e
Täällähän hiljaista, vai onko yhteyksissä taas vikaa?!?Minulla oli aamulla neuvola ja kaikki oli ok. Kysyin sitä lapsivesiasiaa ja th oli käsikopelolla sitä mieltä, että kyllä sitä siellä on ihan tarpeeksi. Sanoi vauvan koostakin että on alle 3kg nyt vielä, eli kuten arvelinkin, niin tuskin tässä mitään isoa vauvaa taaskaan kasvatellaan...Painoa oli tullut "vaan" 100g joten *huoh* sille ; ) hemppa on vihdoin nousussa (jee)Eli ensiviikolla taas sinne tarkkailtavaksi : )Mitäs muille kuuluu. Korjoittelinkin tuonne eiliseen pinoon ihan viimeisimmät kuulumiset, eli sen rahapussiepisodin... muuten täällä arki on ihan "normaalia" eli hermot kireellä vähän väliä, mutta ONNEKSI sentään muuttohäämöttää jo ensiviikolla : ) Joten jospa se tästä elo tasaantuisi...Mulla on muuten tuo oikea käsi ollut koko aamun puuduksissa ja sa moin turvoksissa. Terkkari vaan oli sitä mieltä edelleen että ikävä vaiva, mutta kuuluu taudin kuvaan... eli kärsin siis vaan : /Muuten tuosta mun mahasta tintille: ei ole laskeutunut vielä, mutta näyttää siltä, kun olen pitkä ja vielä pitkäselkäinen, niin ei nousekkaan kovin ylös... hyviä vointeja kaikille eart rv37+3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1e0e424d-224d-11dd-9aa8-…!
Kommentit (97)
Nämä sivut ovat SYVÄLTÄ! En ole saanut pinoa näkymään lainkaan. Sapettaa! Kaikki muut pinot järjestään näkyvät, muttei Kesänuput :(((( Enkä sitten tiedä mistä olette kirjoitelleet, vai oletteko mistään...No, kirjoitan tähän kuulumiset senkin uhalla, ettei tämä taas aukea lainkaan. Viime yö oli syvältä. Menin jo hyvissä ajoin nukkumaan, mutta ramppasin pissalla säännöllisin väliajoin. Tuo peräpukama tekee elämästä suoranaisen helvetin. Kipu on jotain aivan käsittämätöntä :S Scheriproctista ei ole mitään apua ja pukama muistuttaa itsestään koko ajan niin, että on ihan tuskan hiki päällä. Järkyttävä kipu...kertakaikkiaan!Tänään pitäisi pestä vauvanvaatteet ja yrittää myös siivota täällä. Huomenna on jo 37 viikkoa täynnä, jippii, viikot senkun vaan hupenevat. Odottelen kutsua sinne äitipolille ensi viikolla tai seuraavalla...En tiedä johtuuko tuosta extrakipeästä pukamasta vai mistä, mutta koko aamun on oksettanut ja olo on ollut ihan outo. Voihan se olla jopa synnytyksen enne, mutta taitaa mennä enemmänkin tuon peräpään kivun piikkiin.Eipä tässä muuta tällä erää. Kuopus kiukuttelee vieressä, pitää lopettaa...Kanelisokeri & kesänuppunen 36+6
Mulla kans tällä hetkellä alle 3kg vauva, joten pieni on tulossa. Painoa oli tullut viikossa 1kg!! No, kyllähän siihen aina moni asia vaikuttaa, mm. se ettei eilen toiminut maha. Kotivaaka näytti aamulla ihan ok lukemat, eli että puoli kiloa olisi tullut. Mut nyt alkoi loppuraskauden kestävä karkkilakko. Mitään suolaisia herkkuja en ole muutenkaan syönyt kun ne kerää vaan nestettä vartaloon. Seuraavan kerran nautin sitten synnytyksessä suklaapatukan. Muuta erikoista ei ollut, verenpaine ja pissa ok. Eli ei liity ainakan miun päänsäryt raskausmyrkytykseen. Toivon vaan, että nää säryt loppuis synnytykseen. Oon ihan tosi kireällä tuon esikoisen kanssa kun koko ajan särkee päätä. Eilen illalla oli sit ihan super huono omatunto kun koko päivä meni vähän lapselle tiuskiessa. Tuntuu vaan kirjaimellisesti, että pää räjähtää ja sit jos neiti siihen vielä temppuilee, niin ei jaksaisi yhtään. Jaksan sen voimalla loppuraskauden, että miun ei tartte enää koskaan olla raskaana. Kaksi lasta on ollut meidän suunitelma alusta alkaen, ei ole mitään intressejä tehdä enää kolmatta. On jokseenkin kiva siirtyä elämässä eteenpäin. Saa laittaa vauvakamaa sitä mukaa pois kun lapset kasvaa. Haluan panostaa välillä omaan hyvinvointiin, sekä tietysti tähän parisuhteeseenkin. Jos vaikka parin vuoden päästä pääsis miehen kanssa viikonloppureissulle. Hitto, ei tullut eilenkään postia. Ihme juttu kun ei ole viikkoon luukku kolahtanut. Tänään taas toiveet korkealla... Tilasin kahden kuukauden määräaikaistilauksena sanomalehden, joten se ainakin kolahtaa sitte joka aamu luukusta. Ajattelin, että kun on kerta karkkilakko, niin haluan edes jotain päivän piristystä. Lehti aloitta päivän mukavasti. Taas väsyttää ihan sikana. Vielä pitäis tunnin verran tsempata, niin sitten tuo neitikin ehkä malttaa lähteä nukkumaan. Mie vaan kirjaimellisesti rämmin nää päivät läpi. Kumpa synnytys alkaisi pian! Ehkä enää 2,5 viikkoa. Toivottavasti ei menis yli, se ois ihan painajaista. Tytteli-83 rv 37+3
Ei mulla ainakaan näy nuo edellisen pinon viestit, että sorry vaan. Ei mitään tietoa mistä ootte kirjoitelleet..Mulla on neuvola huomenna aamulla. Luka se alkoi sairastaan ja on muutaman koneellisen jo pessyt pyykkiä eilisen ja tän aamun aikana, kun limaa oksentaa. Toivottavasti olisi taudin selkä jo taittumassa.Itsellä on aika huokailuttava olo, maha painaa ja yöt on mitä on. Kylki puutuu 15 minuutissa ja saa olla kokoajajn vänkäämässä itseä puolelta toiselle. Siihen vielä tuo kitisevä rkänokka kaupanpäälle nii a'vot. Kertakaikkisen ihanaa.onneksi pian pääsee synnyttään.täältä tähän, Rouva 37+2
Täällä väsymys jatkuu, vaikka nukun niin aamulla jo ihan tööt olo. Eilen aioin ottaa päikkärit ja pääsin jo sänkyynkin asti, vaan sitten könysin koiria ulkoiluttamaan ja pyykkiä pesemään ja niin se sitten jäi... Mua ärsyttää tällä hetkellä eniten se, kun ei vaatteet pysy päällä! :p Housut valuu koko ajan alaspäin ja paidat nousee kainaloihin. Just hoksasin että onhan mulla se tuubi, jos laittais sen avuksi, ei ainakaan olis tuo selkä koko ajan paljaana. Ulkohommissa ei viitsi käyttää noita äitiyshousuja kun sotkeutuvat heti, ja nämä muut (verkkarit, gollegehousut tms) eivät kerta kaikkiaan pysy jalassa. Mieskin lähti taas nyt jo töihin, "lohdutti" lähtiessään että tuleehan hän jo 11 tunnin päästä takaisin - Niinpä! :_| Tänään pitäis aloittaa tuo vauvan kamojen pesu kun eilinen meni muun pyykin kanssa. Olen ihan PA, työkaveri tarjosi vanhaa turvakaukaloa, vaan eipä ole pennin hyrrää sen ostamiseen ja mies lähti niin kiireellä etten muistanut kysellä siltä. Rahattomana olo on tosi kurjaa, ja nyt kun joutuu lähes velaksi elämään niin mitäpä siitä kesäkuun isosta ä-rahasta on iloa kun siitä on sitten ainakin puolet käytetty etukäteen. Tamma ei vaan varso, yliajalle mennyt tänään tasan viikon verran. Nyt jo väsyttää senkin valvominen, vaikka en ole kuin parina päivänä vasta heräillyt yöllä sitä vahtimaan. Todennäköisesti kylmien säiden takia pihtaa. Maha on tosi pinkeän tuntuinen (minulla siis) ja painaa paljon ja ahdistaa ja kiristää, ja selkä sitten onkin joka ikinen päivä kipeänä sekä risti. Pylly tuntuu ja näkyy navasta vähän vasemmalle ja ylös kovana pallona, ja jalat sitten koukussa vastaavasti oikealla. Mun maha on kyllä aika saman näköinen kuin tuossa artin kuvassa, paitsi läskiä enempi :) Alhaalla se on, työkaveritkin eilen kaupassa käydessä monet huomauttivat että näyttäis kovasti laskeneen alemmas. En ole jaksanut kuvaa ottaa, vaikka pitäisi kyllä.Semmosta, 35+6
Tuleepa muuten tosi tympeästi pötköinä nämä viestit, vaikka kirjoittaessa kyllä laittaa kappalejakoja!!
mulle aukee (ihme kyllä) sekä tuosta linkistä että sitten varsinaiselta Odotus sivulta... mitenkähän se nyt näin?!? Niin ja kaikki sivutkin vielä...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=07d60444-225a-11dd-bed1-…!
mulle ei ainakaan näytä alkuviikonpinosta kuin ekan sivun, jos vaihtaa toiselle sivulle niin tulee se "keskustelut väliaikaisesti pois käytöstä" -teksti.Kyllä pistää vihaksi!!!!! MIKSI NÄMÄ SIVUT EI VOI TOIMIA? Murrrrrrrrr, murrrrrrr.Mulla on kyllä linux käyttiksenä ja mozillalla surffaan, vasta kyllä päivittelin, mutta johtuisko tuosta sitten miks mulla ei toimi kaikki oikein?
Ma-ke pinosta muuta kuin eka sivu...siellä on ilmeisesti kymmeniä viestejä, joista minulla ei ole hajuakaan...Mozilla käytössä minullakin...Kanelisokeri
Mutta KOLMONEN näkyy, eli jotain kirjoituksi ainakin...(tuli siis tämä teksti vahingossa tuohon ma-ke-pinoon)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bf2a1851-225e-11dd-bed1-…!
Täällä tulee taas lunta/rakeita. Tosi kesäinen meininki. Tais mun Elämänlanka istutuksetkin kuolla. Eivät kestäneet siirtelyä ja muutaman tunnin ulkona oloa (siis eivät tänään olleet ulkona, vaan jo aikasemmin).Minäkin kävin aamulla neuvolassa. Kaikki ok, painoa lisää vain n. 500g. Yritin kysellä että mitä mieltä th synnytyksen todennäköisestä nopeudesta. Mulla viimeksi käynnistettynä 5,5 h. Sanoi että oon ilmeisesti vähän nopeampi synnyttäjä, joskin vaikea arvioida kun kuitenkin käynnistetty. Meinasi että voin hyvin lähteä näytille sairaalaan kun siltä tuntuu jos supistuksia on säännöllisesti ym. eikä väkisin kitkutella kotona. Seuraava neuvola on puolentoista viikon päästä tiistaina, silloin jo rv 39+1.Kävin ostamassa taas viikon sapuskat kaupasta. Oli illalla jo jääkaappi niin tyhjä ettei oikein iltapala vermeitä löytynyt. Nyt pitäs päästä eroon tästä flunssan poikasesta. Luulin että oli jo menossa ohi mutta saa nyt nähdä.t. SannaNu ja tiuhti rv 37+3
Muakin niiiiiin raivostuttaa nää sivut, voi itku!!!Eilen olisin käynyt kirjottelemassa kuten tapana päivittäin on tehdä mutta kun ei mikään aukea niin ei sitten :(((Ja ma-ke pinosta mulla näkyy kans 1 ja 3 sivu mutta ei se kakkossivu. Mahtavaa :(No, toissapäivänä olin siellä äitipolilla ja siitä kirjottelinkin. Taitaa olla just siellä 2-sivulla.. ;)Se tiistai oli ihan yhtä tuskaa. Kävely oli vaikeeta kun liitoskivut niin kovat, yhtä vihlontaa vaan. Ja sit paikat oli tosi hellänä ja arkana sen kamalan kovakouraisen sisätutkimuksen jäljiltä.Eilen nukuin tosi pitkään, melkein 9.30 asti, mahtavaa. En tosin yhteen putkeen. Kyllähän sitä hereillä tuli oltua aamuyöstä se pari tuntia kuten aina..Eilen ei vihlonut niin paljoa kun tiistaina, oli helpompi päivä kaikin puolin.Mutta alaselkä oli ihan tulessa imuroinnin jälkeen kyllä..Vauva liikkui eilen KOKO AJAN aamusta iltaan. Eikö se nukkunut ollenkaan? Olin ihan ihmeissään...Mulla kävi eilen kaveri kylässä 6kk poikansa kanssa, mukavaa.Viime yö oli taas mitä sattuu. 4-6 mä valvoin. Selällään ei kärsiny ollla yhtään, ja sit olin mä kummalla kyljellä tahansa, koko ajan lonkat vaan puutui, ihan tuskaa. Ja pakaralihakset kans ihan jumissa :oAamusta oon jo käynyt kaupoilla ja apteekissa. Ostelin vauvalle kaikkea pientä, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, tuttipullon, tutteja..sit itelle yösiteitä ja Bepanthenia.Ulkona sataa räntää ja +4.. jee jee.. Miehen haen töistä 17 aikaan ja sit mennään yhteen kylään.Jännää ettei kukaan ole vielä saanut omaa kesänuppuaan.. :) Kukahan on eka? :)Tai sit joku on jo.. ei tänne sivuille pääse välttämättä ees kertomaan.. :oTänään mua taas vihloo enempi kun eilen. Ja on myös supistellut jonkun verran..Palataan taas!a_j + pötkis 37+0 (uusi viikko taas!!)
Voi kamaluus kun väsyttää!! Oma syy kun heräsin miehen kanssa katsomaan suomi-usa peliä aamulla kolmen aikaa, nooh...täytyy yrittää illalla aikasemmin mennä unille.Soittelin polille ja lupasi hoitsu aikaistaa sitä poli aikaa jos voinnissa tapahtuu jotai muutosta, eli se siitä sit. Toki hyvä puoli on se et tähän asti kaikki menny hyvin ja vointi ollu itellä että vauvelilla hyvä joten siinä mielessä ymmärrän ettei ehkä tartte sit käydä tiuhempaa, ja jos esim vauvelin liikkeissä tunnen jotai epäilyttävää niin voin mennä sit polilla käymään ilman erillistä aikaa (olisivat heti kertoneet tästäkin) Toivottavasti ens kerralla olisi sit taas "oma lääkäri" paikalla.Saapa tosiaan nähdä kuka se ensimmäisenä nuppunsa saa =) kiva odotella vauvauutisia. Ja ennen kaikkea toivotaan että nämä perhanan sivut sit toimivat et päästään lukeen ja kirjottaan!Tämä oli nyt pikainen pinoutuminen, täytyy mennä noita flunssaisia poikia hoiteleen..kunhan ei itelle tulis tuo flunssa, tarpeeksi jo kestettävää kun koivu allergia vaivaaKauris ja pulla rv34+6
Yritetään taas pinoutua. Laitoin eilen vihaisen palautteen ylläpidolle, miten eivät voi saada näitä sivuja kuntoon..Tänään tuli käytyä neuvolalääkärissä ja tuloksena on se, että kohdunkaula on lyhentynyt kahteen senttiin ja on pehmennytkin. Vauvan pää on kuulemma hyvässä paikassa lantiota. Ripeää synnytystä ennusti, kun kohdunkaula on alkanut lyhentyä jo. Pitäisi ihan oikeasti pakata se sairaalakassi, muutoin kaikki alkaa olla kunnossa. Tosin en ole ihan vielä lähdössä synnyttämään, jospa tässä nyt pari viikkoa vielä odottaisi. Vointeja kaikille mammoille!Poltsi 35+4
Me käytiin poijaan kanssa kaverikylässä ja nyt hän vetelee autuaana hirsiä siitä väsähtäneenä. Ruuan sain uuniin ja heten hengähdän ennenkuin menen tuonne yläkertaan. Pitäisi siivota mutta arvatkaas, hoitsittaisko?Oon käynyt kirjoittelemassa myös tuonne yhteis-ja yksinhuoltajien palstalle. Mutta taisin sotkeutua soppaan sen takia. Eräässä pinossa valitti äiti miten ex ei suostu luopumaan uuden emännän kanssa kissoista vaikka lapset ovat allergisia. No, Pirkkomaisen heiton "Tekisin kissoista rukkaset" on sitten otettu ihan kirjaimellisesti ja tosissaan. Heh, pitäisikö käydä selventämässä, ettei se nyt ihan kirjaimellisesti ollut mielessä että olisin lahtaamassa toisen lemmikkejä? En arvannut että siellä ollaan Tosikkolasta kotoisin. Voi että, ja sitten yksi oli jo toivottanut minut hornaan. Kyseli ettei kai mulla ole lapsia ja että abortoisin varmaan sikiönkin jos saisin etukäteen tietää että on allerginen. JESH. Kaikkia ei tietty voi miellyttää, varsinkin kun vankasti tietävät olevansa oikeassa. Katselen tässä taivasta ja toivon voimia ja oikeita sanoja :DSe on kun on tämmöinen reikäpää, tuuli puhaltaa suusta asiaa ja lanttu ei välttämättä ehdi suodattaa kaikkea mitä ulos pääsee. Sitten jos vielä on halu ymmärtää väärin niin eihän siinä sitten ole paljon tehtävissä. --- HYIPAHAPIRKKO ja punkero rv 34 tasan.
Itse olen huomanut myös että toisinaan on Tosikkolanväkeä liikkeellä. Joskus tulee itsekkin lauottua tosi asioita niin johan on herhiläiset kimpussa ; )Eniten mua ärsyttää kun ihmiset ei osaa käytää HAKU-toimintoa ja selailla sivuja Joka päivä uusiraskautunut kysyy "mitä saan syödä" jne.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=78687cf8-227e-11dd-bed1-…!
Nyt alkaa täälläkin olla neuvolakäyntejä viikon välein. Eilen tuli se 35 viikkoa täyteen. Hurjaa vauhtia tuntuu menevän nää vikat viikot - ei oikeen meinaa mukana pysyä.
Neuvolassa tosiaan kävin tänä aamuna. Tässäpä lyhyesti:
Paino +400g/vko
Hb 123
Sf-mitta 33cm
Verenpaine 118/71
Pissassa taas sokeria, mutta mittas sitten sokerit ja oli vaan 4.6 eli ei hätää
Vauvan syke 140-150
Vauvan painoarvio 2500g
Ihan mukavasti siis oli asiat. Eka säikähin taas, kun terkkari sano noista sokereista, mutta onneks se sitten vielä mittas ne, niin selvis, että kaikki on ok. Lisäks otettiin taas verikoe, kun mulla seurataan niitä vasta-aineita.
Tänään pistin sitten vauvan vaatteet pesuun. Oli jotenkin melkein liikkistä niitä ripustella kuivumaan. On ne niin pieniä! Joku päivä pitäis niitä sitten silittää, niin tulevat mukavamman tuntuisiksi.
Myös sairaalakassia aloin jo pakkaamaan. Ihan vaan siksi, että jos tämä pikkuinen tosiaan sukuun tulee, niin tulee etuajassa. Onpahan sitten valmiina tuo kassi, eikä tarvi kauheessa kiireessä kasata, jos lähtö tulee yllättäen.
Mulla on tosiaan liitoskivut ilmeisesti alkanu. Kyllä on lonkat niin kipeenä, että kävely on aika tuskasta. Onko joku keksinyt keinon, jolla noita kipuja vois lievittää?!
Kyllä alkaa moni olla jo sellaisilla viikoilla ja oireetkin sen mukaisia, että ihan mielenkiinnolla tänne tulee päivittäin kurkkimaan, onko tullut vauvauutisia :)
Mutta eikun jaksuja kaikille edelleen!
makri 35+1
Ei osaa tumpelo käyttää näitä uusia "hienoja" sivuja mitkä ei tosiaan toimi meikäläiselläkään (puolet edellisen ketjun viesteistä jossain huitsin nevadassa kuten teillä muillakin....grrrr)
Onnistuin tän samaisen viestin nääs postaamaan ihan omaksi otsikokseen vaikka mukamas kovasti tähän ketjuun yritinkin nakutella. Blondi mikä blondi!!!
Mutta se siitä. Mies povaa että huomenna syntyisi tämä meikäläisten maha-urpo kun nuo kolme aiempaakin on perjantain lapsia. Itse kuitenkin tähtään mieluummin vaikka seuraavan viikon perjantaihin, en ole tosiaankaan vielä valmis :D
Ja tosiaan mieluummin viikonloppuna kuin arkena - arkena ei ole lastenhoitajaa joten silloin ainakin on mun mentävä yksin synnyttämään, ja viikonloppunakin mieluiten lähtö aamupäivästä ettei keskellä yötä (taas) tarvitsisi herätellä omia lapsia ja nakata niitä autoon kuuntelemaan äiteen puhinoita ja ähkinöitä ;-) Vaan harvemmimpa nuo syntyvät näitä toiveita noudattaa....
Mitä lie tyyntä myrskyn edellä: pari yötä tullut nukuttua aika hyvin, vain ehkä kerran yössä olen herännyt kylkeä kääntämään. Ei pahemmin nyt jomota ja kolota missään, mitä nyt supistukset alkaneet olla aika napakoita. Kassotaan, kassotaan, syntyyhän tuo joka tapauksessa jonain päivänä joten kai sitä täytyisi yrittää valmistautua sekä henkisesti että ihan konkreettisestikin ;-)
Ja MansikkaPirkko on hyvä ja pysyttelee vaan täällä meidän hyvässä seurassa missä osataan arvostaa kunnon läppää ;-)))
Nyt muihin hommiin, aamulla on neuvolaa kukonlaulun aikaan
Nappula 37+2
Tyttären kanssa olimme myös siinä sivussa tukkanuottasilla. Saakeli että nuo mulukkuikäset sitten jaksaa. Aikansa siinä möksötettiin ja sitten alkoi molempia naurattaa. Kaippa ne riidat sitten tulee ja menee. Mies otti pojan varastoon mukaan maalaamaan varaston hyllyjä. Vähänkö oli lapsi muikeena kun ekaa kertaa pääsi oikealla maalilla sotkemaan. Ja ihan tolkkuhommaa oli tehnyt. Oli kapsahtanut sitten miehen kaulaan ja sanonut miten on ollut päivällä ikävä. Oli se lutusta. Suihkuun menivät ja leikkasivat Seppo-tukan pojalle. Eli mun mies on kalju ja vetivät semmoisella millin terällä pojalle kesätukan. ;D Mies käski sanoa että Seppo leikkas jos ex alkaa kysellä moiseen tukkamuotiin syytä.
Jesh, Lost alkaa. Gottago!
- Pirkko
(en oo taaskaan kirjotellut, kun usein näkyy ettei odotuksen alla olis edes viestejä...)
anteeksi aihe, mut onko muilla tullut ko. iljettävyyksiä? Mitä niille voi tehdä? Apoteekista kai jotain voidetta... SATTUU AI JAI AI JAI ei mulla viime raskaudessa niitä tullut.
Mullakin painoarviossa alle 3kg lapsi, 2700g. Painoa itselle tullut ja PALJON! :D Sais tää lapsi jo syntyä, alan oleen niin kypsä tähän kipuun, särkyyn ja kolotukseen.
Jaksamisia kaikille!
Kixnix 36+4 :(
alkuviikko: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]