Mitä söisitte synnytystä odotellessa? lapsivesi meni aamulla
Jotain kevyttä, niin paljon kuin pystyy, karkkia vai mitä? Helposti ulostettavaa? Ei mitään? Eka synnytys edessä.
Kommentit (51)
Itse en syönyt vuorokauteen ennen synnytystä, sillä synnytystä enemmän pelkäsin mahdollista oksennusta...no oksennusta ei tullut, mut en silti suosittele..;D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:57"]Syö mustikkakeittoa. Se rauhoittaa mahaa ja tekee oksentamisesta miellyttävää jos oksennat synnytyksessä. Ei polttele kurkussakaan :)
[/quote]
Tätä olin myös tulossa ehdottamaan :)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:38"]Eiks sun pidä mennä synnärille jo??
[/quote]
Illalla vasta. Vauva liikkuu, ei supistele, lapsivesi on kirkasta ja olo on hyvä. Tällaiset ohjeet sain kun soittelin aamulla synnärille. Ap
Energiapitoista, mutta helposti oksennettavaa jos alkaa yökättää. Ei mitään kamalan hapanta tai vaikeasti sulavaa!
Kiitoksia kaikille vastauksista. Tässä sitä vielä odotellaan. Taidan ehtiä syömään aika monta kertaa vielä... ap
Sitä mitä mieli tekee! Suklaata ja limsaa varmasti omalla kohdallani :) Tsemppiä tosi toimiin!
Syö ihan mitä haluat, mahdollisimman herkkua tietenkin! Synnytys ei välttämättä ala ihan heti. Synnytin pari kuukautta sitten, vedet meni ti aamulla, käynnistys aloiteltiin to iltapäivällä. Jos on jo supistuksia niin kannattaa syödä jotain helposti oksennettavaa :D
Suklaata söisin :) itsellä alkoi heti supistelut niin kovina etten pystynyt syömään mitään :(
Syö jotain appelsiineja tai muita raikkaita juttuja. Synnytyksessä usein oksentaa ja voin kuvitella että olo ei oo mairea kun masusta tulee "kaikkea mitä teki mieli"
Yleensä ennen synnytystä tulee oksennus eli älä nyt kovin karkeita ruokia syö.
Itse voin pahoin supistusten alkaessa. Eli tod.näk. söisin jotain helposti oksennettavaa. Jogurttia ja pehmeitä hedelmiä ehkäpä.
No siis sait varmaan ohjeeksi mennä synnärille näyttäytymään 12 tunnin kuluttua, elleivät supistukset tihene ja voimistu niin että pitää lähteä jo aikaisemmin? Jos tilanne on rauhallinen ja oma olosi ok, syö ihan mitä vain mikä tuntuu hyvältä. Itse olen ollut kahdesti vastaavassa tilnateessa, ja ensimmäisellä kerralla söin ihan tavallisen lounaan - pastaa ja jotain kastiketta - ja toisella kerralla vähän heikommassa hapessa närkin jouluruokia ja join kaakaota. Sinuna ehkä keskittyisin nestemäisiin tai pehmeisiin ja paljon energiaa sisältäviin ruokiin - niitä on helppo oksentaa jos tulee paha olo :) Tsemppiä kovasti!
Jotain kevyttä kannattaa syödä. Naistenklinikalla annetaan peräruiske, se oli hyvä juttu. Tajusin jälkeen päin että ilman ruisketta, tulos olisi voinut olla katastrofaalinen. Olin syönyt tuhdin pihvin ennen synnytystä.