Mitä söisitte synnytystä odotellessa? lapsivesi meni aamulla
Jotain kevyttä, niin paljon kuin pystyy, karkkia vai mitä? Helposti ulostettavaa? Ei mitään? Eka synnytys edessä.
Kommentit (51)
Mä en ole tiennytkään,että useimmat voi pahoin synnytyksessä. Itse en ole oksentanut tai voinut edes pahoin. En ole myöskään ystäviltä kuullut, että olisivat oksentaneet. Aina sitä oppii uutta.
Syö mustikkakeittoa. Se rauhoittaa mahaa ja tekee oksentamisesta miellyttävää jos oksennat synnytyksessä. Ei polttele kurkussakaan :)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]Mä en ole tiennytkään,että useimmat voi pahoin synnytyksessä. Itse en ole oksentanut tai voinut edes pahoin. En ole myöskään ystäviltä kuullut, että olisivat oksentaneet. Aina sitä oppii uutta.
[/quote]
Mulla on useampi synnytys takana ja olwn voinut tosi huonosti sekä oksentanut jollain kerroilla, mutten aina. Toisinaan taas pahoinvointia ei ole ollut. Niin se on erilaista samallakin ihmisellä :)
En syönyt mitään, ei tod tehnyt mieli.
Smoothie tai pirtelö? Joukkoon paljon marjoja ja pikkuisen hunajaa, ei sokeria.
Joo illalla meen näytille. Ei ole alkanut vielä sen kummemmin supistella. Söin karjalanpiirakoita, appelsiini mehua ja banaanijugurttia. Taidan jättää jauhelihakastikkeen väliin :D karkkihan on aika energiapitpista, toisaalta vapauttaa energiat aika nopsaan. Otan mukaan suklaata ja mandariinia ja mehua. Jännittää... Ap
Multa meni vedet ja ohjeeksi olin saanut lähteä heti sairaalaan jos niin käy. Ehdin siis vetäistä vain vanukkaan jääkaapista. Synnärillä mies sitten toi täytetyn patongin evääksi. Silti heikotti ponnistusvaiheessa, niin energiavajeessa olin. Olisi pitänyt syödä enemmän.
Isot makkaraperunat kaikilla mausteilla ja litran maito. Muistaa vaan purra hyvin, jos antaa ylen niin ei tule sattumia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]
Mä en ole tiennytkään,että useimmat voi pahoin synnytyksessä. Itse en ole oksentanut tai voinut edes pahoin. En ole myöskään ystäviltä kuullut, että olisivat oksentaneet. Aina sitä oppii uutta.
[/quote]
Jostain päästä ne tulee. Toiset oksentaa herkemmin ja toisilla tulee paskana.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
Toisilta ei kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]
[/quote]
[/quote]
Peräruiske! (y)
Mulla ei ole ollut tilannetta, että olisin odottanut synnytystä. Synnytysten aikana olen kuitenkin syönyt.
Ensimmäinen synnytys kesti yli vuorokauden. Mies haki mulle synnytysosaston jääkaapista jogurttia. Toinen synnytys oli vauhdikas enkä varsinaisesti tuntenut tarvitsevani ravintoa. Ihana kätilö kysyi, haluaisinko mehua ja minkä makuista. Ilokaasupöllyissä vastasin kai, että kaikkia makuja. Kätilö toi sitten kolme eri mehulasia, joissa jokaisessa oli eri mehua ja lisäksi pilli! Supistusten välillä kätilö sitten juotti niitä minulle pitäen lasista ja pillistä kiinni. Monen mielestä varmaan turhaa, mutta siitä tuli hyvä fiilis.
Mua ei nyt kiinnosta kakkaanko vai oksennanko synnytyksen aikana. Lähinnä mIetin kannattaako suorittaa kunnon tankkaus että jaksaa ja mikä on hyväksi koettu. En ollut ajatellut tuota oksentamista, joten se oli hyvä vinkki. Ap
Ja täällä tosiaan saa odotella kotona supistuksia ja jos ei ala niin 12 h kuluttua tarkistukseen.
Kun heräsin aamulla synnytyssupistuksiin, juoksin heti keittiöön syömään aamiaista sillä tiesin tarvitsevani nyt voimaa ja energiaa.
Söin aamupalaksi appelsiinia, ruisleipää ja maustamatonta luonnonjogurttia sekä kahvia.
Tämän jälkeen nappasin käsiini itsetekemäni laventeliöljyn ja menin sen kanssa lämpimään suihkuun lutraamaan ja tanssimaan, sekä tekemään mielikuvaharjoittelua rennon musiikin tahtiin :).
Synnytys sujui lopulta loistavasti ja tunsin olevani elämäni kunnossa :) Pelkkiä hyviä muistoja tuolta päivältä.
Mutta joo, siis syö voimaannuttavia terveellisiä ja tietysti lempiruokiasi.
Söin suklaata että sain nopeaa energiaa tositoimissa. Oma synnytys kesti 5 pv (kipeät supistukset), aktiivisin osa 17 tuntia... Joutuivat vauhdittamaan sitä, kun ei meinannut itsestään edetä.
[/quote]
Tuttavakätilöt puhuvat seitsemän sentin oksentamisesta. Eli ne, joilla on taipumusta tähän, oksentavat, kun paikat on 7cm auki. Näin tapahtui minulle ainakin jokaisessa neljässä synnytyksessä
Mä olin syönyt ennen synnytystä kebabin ranskalaisilla ja perärusiketta ei ehditty laittaa. Sitä tavaraa tuli peräpäästä koko synnytyksen ajan. Kätilö tuskaili ja korjaili sontaa pois sitä mukaa kun sitä tuli. Mies sanoi että haju oli kauhea, itse en huomannut tai haistanut mitään.
Jos joudut nukutettavaksi, niin lienee parasta syödä helposti oksennettavaa. Siis, jos tulee joku häiriötekijä.
Olinsairaalassa käynnistyksessä, kun lapsivesi meni. Siitä 17,5 tunnin kuluttua kiireellinen sektio, kun ei edennyt. Tosin sain vaan epiduraalia lisää.
Tuon 17,5 tunnin aikana sain vaan ravintoliuosta suoneen.
Mä söin jäätelöä. Oli kesä ja jäätelö oli ainoa mitä teki mieli. Hyvä vaan - se on ehkä miellyttävin oksennettava mitä tiedän. Tosin ei kaikilla tule paha olo.
Syö mitä tekee mieli, mutta esim sipsit vois olla aika riski, jos kuitenkin tulee sitten paha olo. Nyt sulla tietenkin alkaa niitä tehdä mieli kun mainitsin :D