Onko mielestäsi ok availla kaupassa shampoopulloja?
Kommentit (467)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:14"]Ei. Koska kun pulloon pääsee happea, niin se on käytettävä mainitun ajan sisällä. Useinhan se taitaa olla 12kk.
[/quote]
Joissakin käyttöaika avaamisen jälkeen on 1kk tai 3kk.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:07"]Minä availen ja nuuhkin AINA shampoo- ja deodoranttipulloja. [/quote] Juuri tästä syystä hyllyihin on lisätty lappu: avattu tuote on ostopäätös! Ja juuri tästä syystä en otakaan ensimmäisiä tuotteita vaan kaivan sieltä takaa. Kummastelkaa vaan kaupassa ja pitäkää ihmeellisenä.
[/quote] En ole muuten meidän Prismoissa nähnyt tuollaista lappua. Luetuista lehdistä on ollut jotain.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:16"]
[quote author="AV Mamma" time="22.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:09"] Tässä yksi syy miksi en osta (enkä voisi kuvitelle ostavani) mitään deodorantteja, shampoota tai muutakaan kosmetiikkaa ikinä ruokakaupasta. [/quote] Miksi juuri ruokakauppa on se paha? Tilaatko omasi siis netistä? [/quote Lue vastauksia. Avattu tuote alkaa vanhenemaan, ja YÄKS et joku koskee ja haistelee jotain MUN HYGIENIAtuotetta!
[/quote]
Et vastannut mun kysymykseeni.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä..
[/quote]
Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA).
Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos.
-nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)-
Olen monta kertaa haistanut saippuaa/ shampoota/ hoitoainetta ihan myyjän silmien alla. Koskaan ei ole kukaan sanonut, että niin ei saisi tehdä. Shampoo/ saippuahyllyssä en ole myöskään koskaan nähnyt tuota avattu tuote on ostopäätös kylttiä. Yleensä valitsen hyllystä sen shampoon/ hoitoaineen, joka kuvauksen perusteella sopii hiuslaadulleni. Jos tuote ei ole tuttu, niin ennen kärryn heittämistä nuuhkaisen vielä ja varmistan, ettei tuote ole karmean hajuinen. Yhdeksän kertaa kymmenestä juuri se ainoa pullo, jota haistan, päätyy ihan sinne minun omaan kärryyni. Ehkä yhden kerran vuodessa tai kahdessa se pullo, jota haistoin, palaa hyllyyn, koska haju on niin kuvottava etten sitä pystyisi käyttämään.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:11"]
Mä teen sitä. Olen selvästi joillekin hajusteille allerginen enkä käytä kuin hajusteettomia tuotteita, mutta kun taloudessa on 3 teiniä, niin pakko ostaa esim. hajustettuja dödöjä, koska hajusteettomat eivät pidä heidän hien hajua loitolla. Niinpä me ollaan kaikki nenät kiinni dödöissä ja yritetään löytää sellainen tuoksu mitä mä kestän. Ja sama juttu myös hiustuotteiden kanssa. Mä en tajua miksi hajusteettomista tuotteista on karsittu tuoksun lisäksi myös tehot.
[/quote]
Osta niille kividödö. Tehoaa eikä käryä.
T. tyytyväinen hajusteallergikkokäyttäjä jo kuudetta vuotta
No voi voi sentään! Nyt kaikki kyttäämään kemikaaliosastoille kuka wt nuuhkii mitäkin! Minäpä avaan ripsaritkin jotta näen millainen harja niissä on!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä..
[/quote]
Kuka sanoo et se heti käytetään, typerys. Se voi mennä vaikka mökille ja vasta 2kk päästä, jossa sitä käytetään harvakseltaan. Ja sinun avaamana se alkaa vanhenemaan heti, eikä vasta 2kk jälkeen.
Miksi shampoita pitäisi nuuhkia kun niissä yleensä lukee mille tuoksuvat (esim vanilja). Sama hoitoaineissa, pyykinpesuaineissa yms. Pojalle ku ostan partavettä niin sitä olen joskus testannut nuuhkaisemalla.
Eli shampoo pulloissa on
-pienhiukkasia
-ilmansaasteita
-basilleja
-bakteereja
-räkää
-kakkaa
-pissaa
-jonkun spurgun kuolaa
- HAPPEA!.
Aikamoista tavaraa!.
Kuvittelisin, että tämä on jo vakava vaara väestölle, ehdottaisin shampoon kieltämistä!.
Vähintä mitä voisi tehdä on laittaa shamppoot sermien taakse piiloon.
Ihmisille myös kuuluisi jakaa hengityssuojaimet ja "avaruuspuku" kaupanovella. unohtamatta kolminkertaisia kumihanskoja.
Kaikenlainen kommunikointi tulee ehdottomasti kieltää, suun avautuessa ilmaan voi kuitenkin purkaantua jonkinlaisia pienhiukkasia, jotka voivat vaikka kulkeutua leipäpussiin.
Pitäisi olla jonkinlainen desifiointikoppi, jossa sädetettäisiin ostokset ennen kauppaan pakkaamista ja sen jälkeen.
Kun näihin tarvittaviin toiminpiteisiin ei ole vielä ryhdytty, niin ensiapuna suosittelen kaikille hakemaan yksi paketti foliota kaupasta, perhekoosta riippuen voi tarvita kaksikin. Muistakaa desifiointi!.
Muotoilkaa foliosta hattu, kaksi sakaraa suojaa parhaiten ainakin spurgujen kuolalta ja pienhiukkasilta.
Toivotaan, että valtio herää nopeasti tähän ongelmaan!.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:27"]Eipä ole edes tullut mieleen, että joku availee shampoopulloja. Luulisi nyt kaupankin valvovan. Avattu pullo on aina ostopäätös. Ei kai aloitus voi olla edes totta! Ei kait kukaan voi olla noin ymmärtämätön.
Shampoopullon avaaminen heikentää merkittävästi sen säilymistä ja aineiden koostumusta ja avaamisen jälkeen shampoo tulisi käyttää viimeistään 3 kuukauden sisälle, jotta ominaisuudet olisivat tallella, ihan samalla tavalla kuin muu kosmetiikka tai elintarvikkeet.
[/quote]
Meinaatko, että se shampoo on jotenkin valmistettu ja pakattu hapettomissa olosuhteissa ja pulloonkin on vielä imetty tyhjiö? Haloo...
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:14"]
Ei. Koska kun pulloon pääsee happea, niin se on käytettävä mainitun ajan sisällä. Useinhan se taitaa olla 12kk.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Se merkitty 12kk tai 24kk on se vähimmäissäilyvyysaika, joka ainakin taataan. Saattaa silti säilyä vaikka kolme vuotta.
[/quote]
On tuotteita, esim. voiteita jotka vanhenee 3kk. Luuletko että nämä avaajat rajoittaa vain shampoisiin tms! Ne repii kaiken auki minkä voi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita. [/quote] Kuinka vähällä saippuamäärillä oikein peseydyt? Itsellä esimerkiksi suihkusaippua säilyy avattuna yli vuoden, mutta saan kyllä sen parissa kuukaudessa käytettyä.. [/quote] Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA). Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos. -nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)-
[/quote] Olethan katsonut dödöstäsi p.e.-pvm:n?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:28"]
No voi voi sentään! Nyt kaikki kyttäämään kemikaaliosastoille kuka wt nuuhkii mitäkin! Minäpä avaan ripsaritkin jotta näen millainen harja niissä on!
[/quote] Niin ja tiedät hyvin että ne menee siitä piloille ja että ripsareista kyllä aina on testeri näkyvillä!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:28"]
[/quote]
Tämä on jo paheksuttavaa! Ripisväreissähän on käytännössä kaikissa muovit korkin ympärillä ja testerit nähtävillä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
[/quote]
Kuka sanoo et se heti käytetään, typerys. Se voi mennä vaikka mökille ja vasta 2kk päästä, jossa sitä käytetään harvakseltaan. Ja sinun avaamana se alkaa vanhenemaan heti, eikä vasta 2kk jälkeen.
[/quote]
:D:D Ootko oikeasti tosissasi? No, kiitos ainakin päivän nauruista. Ihan kuin se shampoo pilaantuminen olisi joku lineaarifunktio :D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:27"]On. Ei ne ilmatiiviitä ole muutenkaan.
[/quote]
Kyllä ne aika tiiviitä monet purkit on. Saat käyttää voimaa niitä avatessa ja reijän kohdalla on korkissa pieni nystyrä, joka sulkee sen reijän aika hyvin. Eihän ne muuten säilyisi kaupassakaan, jossa ne voivat joutua odottamaan ostajaa kuukausia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:12"]Monen tuotteen vanheneminen alkaa siitä avaamisesta. Ostan vain testerillisiä tuotteita tai sellaisia, jotka tiedän ennestään eikä availua tarvita.
[/quote]
[/quote]
Minulla on tuotteita kaapissa varmaan monelle vuodelle (AVAAMATTOMINA).
Saanko käyttää ne milloin itse haluan tai hamstrata niitä, ilman sinun vaikuttamista asiaan tai ilman sinun availuja. RASSAA OMIA PURKKEJAS. JÄTÄ KAUPASSA MINUN PURKINI RAUHAAN, kiitos.
-nytkin kaapissa jo vuosia käyttöä odottanut avaamaton dödö (sinetillä)-
[/quote]
Ihan tiedoksi, että ei se kosmetiikka kyllä ikuisuuksia säily vaikka pakkaus pidettäisiinkin avaamattomana.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:14"]Avattu pakkaus on ostopäätös!
[/quote]
Juu on se jännä ettei ihmiset tätä tajua. Hyllyn lapusta huolimatta.