Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisy kortsujen tilalle?

Vierailija
22.01.2015 |

Mitä ehkäisyä suosittelette kortsujen tilalle, jos ei ole halukas kokeilemaan e-pillereitä?

En oo koskaan ollut kovin innokas sekoittamaan omaa kroppaani niillä tai ottamaan riskiä veritulpasta, kun olen suvusta jossa on paljon sydän- ja verisuonisairauksia. Oon myös vähän ehkä "ekohihhuli" ja huolissani niistä hormoneista, jotka virtsan mukana pääsee vesistöihin ja vaikuttaa aika merkittävästi kaloihin.

Mitä muita vaihtoehtoja mulla on? Ollaan avomiehen kanssa kuitenkin kaivattu vähän spontaanimpaa seksiä, koska aika monet kerrat jää väliin, kun ei olla muistettu ostaa korstuja. 

Kierukka ei oikein tunnu vaihtoehdolta. Onko joitain muita "hellempiä" ja "vähemmällä hormonilla" pelittäviä ehkäisymenetelmiä? Tiedän kyllä useimmat nimeltä ja toimintaperiaatteelta, mutta olisi mukava kuulla ihan oikeita kokemuksia miten ovat teillä toimineet, miten vaikuttaneet teidän kehoon, halukkuuteen seksiin jne.? Mikä on ollut kätevin/helpoin? 

Pillerit on mulle jo senkin takia ehkä poissa laskuista, koska oon aivan auttamattoman huono muistamaan mitään lääkkeitä, enkä oikein uskalla sellaisen asian kuin ehkäisy kanssa ottaa riskiä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti jalkas

Vierailija
2/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonittomia vaihtoehtoja ovat käytännössä kondomi ja kuparikierukka.

Vierailija
4/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:41"]

http://www.apteekkituotteet.fi/Patentex-Oval-75mg

[/quote]

Taitaa jäädä tääkin pois vaihtoehdoista. Näitä vaahtoja tutkin jo netistä ja ne ei kuulemma ole kovin luotettavia yksistään käytettynä ja aiheuttavat tosi usein hirveää kirvelyä ja pilaa seksin sen osalta.

Vierailija
5/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois ehkäisyrengas? Itellä se käytössä koska pillerit ei sovi. Hormonia erittyy tasaisemmin kun pillereillä ja sopii siis paremmin monille, kuten esim itselleni.. Täytyy muistaa vaan kaks kertaa kuussa, laittaa ja ottaa pois.. :)

En oo huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja toiminut muutenkin tosi hyvin. Ei tarvi ottaa välttämättä edes pois seksin ajaks, itse usein otan jos muistan/kerkiän ;)

Vierailija
6/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitus. Ei haluta syödä sitä karkkia papereineen muttei olla valmiita käyttämään mitään muita valmisteita

Vierailija
7/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kokemuksia teillä on ehkäisyrenkaasta, -kapselista, -laastarista ja minipillereistä?

Ilmeisesti ainakin renkaassa on pienempi määrä hormoneita, kuin suun kautta syötävissä pillereissä.

Vierailija
8/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaalla vaan!!!! 

Vierailija
9/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:48"]

Ihme valitus. Ei haluta syödä sitä karkkia papereineen muttei olla valmiita käyttämään mitään muita valmisteita

[/quote]

Hohhoh, mitähän valitusta on miettiä erilaisia ehkäisymenetelmiä? Eikös se nimenomaan ole vastuullista ja samalla pitää huolta siitä oman parisuhteen seksielämästä, jos molemmat kaipaa enemmän spontaaniutta. Minä oon lisäks vähän huolissani usein siitä pysyykö kondomi paikoillaan/ehjänä, enkä haluaisi sitä aina murehtia. Pillereistä kieltäytyminen ei ole outoa ollenkaan. En ymmärrä mitä valitusta on miettiä erilaisia vaihtoehtoja ja pyytää niistä kokemuksia.

Juurikin rengas, kapseli ja laastari voisi olla vaihtoehto, koska hormonimäärä on pienempi ja siinä ei tarvi pelätä sitä, että unohtaa syödä pillerin joka päivä. 

Vierailija
10/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on pelkkä kortsu pitkässä parisuhteessa niin ei kyllä kovin kummoista seksiä ole. Lörpähtääkin helpommin muna kylmän kumin sisällä kuin ilman

Vierailija
11/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:56"]

Jos vaihtoehtona on pelkkä kortsu pitkässä parisuhteessa niin ei kyllä kovin kummoista seksiä ole. Lörpähtääkin helpommin muna kylmän kumin sisällä kuin ilman

[/quote]

Jos sulla on heikko erektio, se ei tarkoita, että muillakin miehillä olisi.

Vierailija
12/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin seuraavana kokeilla ehkäisytietokonetta

Vierailija
13/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:48"]

[/quote]

Hohhoh, mitähän valitusta on miettiä erilaisia ehkäisymenetelmiä? Eikös se nimenomaan ole vastuullista ja samalla pitää huolta siitä oman parisuhteen seksielämästä, jos molemmat kaipaa enemmän spontaaniutta. Minä oon lisäks vähän huolissani usein siitä pysyykö kondomi paikoillaan/ehjänä, enkä haluaisi sitä aina murehtia. Pillereistä kieltäytyminen ei ole outoa ollenkaan. En ymmärrä mitä valitusta on miettiä erilaisia vaihtoehtoja ja pyytää niistä kokemuksia.

Juurikin rengas, kapseli ja laastari voisi olla vaihtoehto, koska hormonimäärä on pienempi ja siinä ei tarvi pelätä sitä, että unohtaa syödä pillerin joka päivä. 
[/quote]
kapseli ja laastari on sama kun e pilleri. Sama tominta samalla hormonilla vain eri tapa saada s3 kehoon

Vierailija
14/14 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin huvittaa tällaiset keskustelut. Ei niitä ehkäisymenetelmiä ole kovin montaa ja ap todennäköisesti tietää jo ne kaikki. Ei me voida taikoa hormonittomia ehkäisykeinoja lisää. 

Mitä jos ostatte kumeja sen verran, etteivät pääse loppumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi