Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?
Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.
Kommentit (421)
Prismassa oli huonoja valoja myynnissä. Katselin niitä eilen. Mistä saa parhaimmat valot sisälle?
Kirkasvalolamppu. En välitä onko se plaseboa vai toimiiko oikeasti, mutta minulla se auttaa aivan helvetisti. Nyt taas vasta tajusin ottaa käyttöön. Nukuin 10 tuntia ja olin silti väsynyt-> istuin päivän lampun äärellä ja nyt illalla pirteä kuin mikä, jumppasin kotona ja ei väsytä yhtään! Mieltäkin piristää. Olo on ollut todella surkea jo monta viikkoa tässä pimeydessä ja tihkusateessa.
Teen yleensä niin, että alussa kunnon annoksia, sitten muistaakseni riittää pienemmät ylläpito annokset. Minulla ei todellakaan riitä mikään 30min aamulla, otan reippaasti tunteja. Teen etätöitä, joten helppo kotona.
Aika mukavaa haravoida pimeällä ja kuunnella radiota.😀
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kirjat, sarjat ja elokuvat sohvan nurkassa viltin alla. Kynttilöitä.
Areenalta ei ainakaan tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut miettiä että ehkä tosissaan haluaisin muuttaa maasta. Tuntuu, että elämästä menee puolet hukkaan tämän pimeyden ja ankeiden säiden takia, joina on ikään kuin vankina kerrostalokopperossaan. Eikä tämä marraskuun pimeys vielä ole edes pahinta, sitten tulee järkyttävän kylmät, luunkatkomisliukkaat, lumipyryt joiden alta joutuu lapioimaan autoa tunnin ennen töihinlähtöä jne. En vaan taida jaksaa tätä enää, vaikka vuosikymmeniä olen tsempannut ja yrittänyt kaikki keinot piristää itseäni syksyt ja talvet. Onneksi olen it-alalla, joten työn löytäminen lämpimämmistä maista on ihan mahdollista.
Oon ihan samaa miettinyt! Teen etätöitä ja näitä voisi tehdä ulkomailtakin kun asioita järjestelee. Sinäkin it-puolella varmasti voisit etätöitä löytää! Itsellä ei ole puolisoa tai ketään, jonka kanssa ulkomaille lähteä,se vähän harmittaa. Olisi mukavampaa. Missähän me samaa ajattelevat voitaisiin tämmöisiä pohtia? Olen jo miettinyt, että pitääkö jonnekin suomalaiseläkeläisten kommuuneihin Espanjaan lähteä :D
Vierailija kirjoitti:
Kirkasvalolamppu. En välitä onko se plaseboa vai toimiiko oikeasti, mutta minulla se auttaa aivan helvetisti. Nyt taas vasta tajusin ottaa käyttöön. Nukuin 10 tuntia ja olin silti väsynyt-> istuin päivän lampun äärellä ja nyt illalla pirteä kuin mikä, jumppasin kotona ja ei väsytä yhtään! Mieltäkin piristää. Olo on ollut todella surkea jo monta viikkoa tässä pimeydessä ja tihkusateessa.
Teen yleensä niin, että alussa kunnon annoksia, sitten muistaakseni riittää pienemmät ylläpito annokset. Minulla ei todellakaan riitä mikään 30min aamulla, otan reippaasti tunteja. Teen etätöitä, joten helppo kotona.
Tule toimistolle, täällä on valoa. Harvemmin kotona niin valoisaa kuin toimistolla.
Vuoden parasta aikaa. Olen melankolinen ihminen, rakastan pimeyttä ja synkkkyyttä. Marraskuussa on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden parasta aikaa. Olen melankolinen ihminen, rakastan pimeyttä ja synkkkyyttä. Marraskuussa on kaunista.
Onnekas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekas...
Enpä tiedä. Olen taipuvainen masentumaan keväisin ja kesäisin.
Kiipeä katolle täydenkuun aikaan ja ulvo kuin susi. Etsi syvä lammikko ja sukella sinne liukuen pitkästi vatsallasi. Seiso kaatosateessa räystään alla pelkissä kumisaappaissa kunnes tunnet saappaittesi täyttyvän vedellä ja vuotavan yli. Liimaa kosteaan ihoosi maahan pudonneita lehtiä,kuin postimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekas...
Enpä tiedä. Olen taipuvainen masentumaan keväisin ja kesäisin.
Aijaa no sitten , ei sekään kiva ole. mutta hienoa kun pysyt positiivisena marraskuussa. siinä on monilla tekemistä
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja sitten hieman viiniä ja sellaista fiilistelyä.
Kärsin tästä vuodenajasta, voisin imuroida itseeni loputtomasti pitsaa, hampurilaisia, suklaata, -lisää suklaata- ja vielä suklaata. Punaviini oli marraskuussa liki veden korvike. Kunnes!
Tajusin, että w i t u n pasga kuukausi, joten maksimoidaan kurjuus: ei hiilareita, ei alkoholia, ei kahvia jne. Joka päivä juoksumatolla -500 kcl (aikaa tuohon menee), mutta
Tulee vietettyä tipaton jo nyt
Kilot karisee
Kunto kasvaa
W i t u t u s ei vähene, mutta sitäkin riemullisempaa on kun tää kuukausi loppuu
Kun on syksystä 2020 ollut sohvan nurkassa viltin alla miinus kesät, niin tämä alkaa jo kyllästyttää.
Kaikki kotihuvitukset on jo käytetty moneen kertaan ja syksy ja talvi pakkasineen tuntuu mahdottoman raskaalle kestää.
Vuoden ihanin kuukausi. ei tarvii pimeässä katella ihmisiä. Treenifiilis huipussaan. Olkoon ikuinen marraskuu.
kynttilät, suklaa, musiikki, viltti ja elokuvat
resepti marraskuuhun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kirjat, sarjat ja elokuvat sohvan nurkassa viltin alla. Kynttilöitä.
Areenalta ei ainakaan tule mitään.
Höpsistä, siellähän on vielä tämän viikon ajan suloinen ja hyvä näyttelijä Timothee Chalamet jossain hömppäleffassa
https://areena.yle.fi/1-60954670
Tai jos vähän muhkeammat miehet hivelevät silmää, löytyy myös Magic Mike
https://areena.yle.fi/1-60955842
Liikuntaa ja ulkoilua joka päivään edes 15 min.
Itselläni marraskuu ja joulukuu on helppoja. Joulun odotusta ja suunnittelua, mukavia tapahtumia viikonloppuina.
Tammikuu on pahin se Joulun jälkeinen krapula. Eläkkeellä aion olla tammikuun etelän lämmössä. Helmikuussa sitten Suomen hangille.
Enemmän ole huolissani omasta jaksamisestani tammikuussa.