Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?

Jag orkar inte.
07.11.2021 |

Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.

Kommentit (421)

Vierailija
261/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lento etelän aurinkoon auttaa!

Sama aurinko sielläkin on.

Vierailija
262/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso pimeälle taivaalle. Tähdet on mahtavia jopa mieltäylentävämpiä kuin auringonlasku.

Hyvä vinkki sinne, missä tähtitaivas näkyy kunnolla. Voimakkaasti valaistulla alueella vain kirkkaimmat tähdet erottuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parasta aikaa, kun joulu tulossa :)

Joulun tunnelma on ihanaa. Mutta itse jouduin lopulta miettimään syksyn aikaakin, kuinka sitä kohentaisin, koska jouluun on kuitenkin verrattain pitkä odotusaika kesän lopusta asti. Eikä syksyn yli voi hypätä.

Syksy huomioidaan mielestäni Suomessa tosi huonosti. Esimerkiksi tavarataloista ym. ei ainakaan omasta kotikaupungistani löydy juuri mitään syksykuukausiin sopivia koristeluita. Vain Halloween on nuukasti edustettu. Kun olen Tubesta kastellut amerikkalaisten syysvalmisteluja, he ovat esitelleet myös kauppoja, jotka notkuvat erilaisia syysjuttuja. Tämä puute pitäsi Suomessa korjata, koska monet kokevat syyskuukaudet ankeina.

Jaa että lisää turhaa saastuttavaa luonnonvaroja tuhlaavaa krääsää tähän tilanteeseen, kun muutenkin jo ollaan pian hälytystilassa?!?!

Vedä hyvä ihminen kengät jalkaan ja lähde ulos. Metsään, suolle, rannalle tai vaikka puistoon. Siellä on sitä syyskautta. Sen kuin avaa silmät ja ihastelee ja ihmettelee.

Miksi vihaat kurpitsoja?

Vierailija
264/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu on ihan parasta aikaa,  jolloin voi rauhassa käpertyä sisälle. Nyt juuri ahdistaa kun aurinko paistaa, niin tuntuu että ihan pakko mennä ulkoilemaan vaikka kotihommia piisaisi. Marraskuussa saa ihyvällä omalla tunnolla viipyillä kotona. Marraskuussa on omassa lähipiirissä myös paljon juhlia, on synttäreitä, illanviettoja ja menemistä ihan liikaakin. Joulukuussa sitten jo valmistaudutaan jouluun ja tammikuussa sitten jo valkenee. Mielelläni eläisin kolme marraskuuta peräkkäin jos saisin valita.

Vierailija
265/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta muutamina vuosina on alkanut marraskuun pimeys haittaamaan,mutta jospa asennoituminen auttais. Päivisin nautin auringosta,milloin voin. Säännöllistä päivävuoroa tehdessä tuntuu,että kun menee töihin on pimeä ja kun tulee töistä,on pimeä :). Lapsena kaikkeen,myös marraskuuhun osasi suhtautua oikein,sitä ei edes ajatellut. Nautin kyllä kun kesän jälkeen tulee syksyn pimeät illat,voi laittaa valoja ulos,mutta marraskuun mörönpimeyteen,siihen pitää keksiä jotain,millä sen selättäis. Katsoo telkkaria,lukee kirjoja,rauhoittuu enemmän....

Vierailija
266/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kauppaan hakemaan valohoitoa. En siis osta mitään, mutta siellä on mukavan valoisaa ja lämmintä verrattuna kotiin. Toinen vaihtoehto on kirjasto. Joskus ajelen huvikseni bussilla johonkin, kun on kuukausikortti.

Vierailija
267/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain hyvää haluaa löytää tässä tuhnun keskellä niin onnittelen ihteäni etten hurahtanut lääkekokeen uhriksi, säästyn ehkä  Äkillisen kuoleman sydroomalta.

Vierailija
268/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kesän jatkuvaa valoisuutta ja kuumuutta. Avartaa nauttimaan pimeydestä ja kylmyydestä. Marraskuu saisi jatkua ikuisesti.

Vierailija
269/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen dirln:

rintaliivit yöpaidan päälle

(Dirln on se mekko mitä käytetään munchenin olutjuhlissa eli oktoberfestissä)

Dirndl

Vierailija
270/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain hyvää haluaa löytää tässä tuhnun keskellä niin onnittelen ihteäni etten hurahtanut lääkekokeen uhriksi, säästyn ehkä  Äkillisen kuoleman sydroomalta.

Mikä tää tämmönen syntrooma oikein on, koskaa kuullukkaan?

Vierailija
271/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea onko jo mainittu. Jalkakylvyt kuivatuilla kukilla ja öljyillä. Näitä voi tehdä vaikka asuisi kerrostalossa.

Vierailija
272/421 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futiksen mm-skabat ja ennakkospekulaatiot.

Vierailija
273/421 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaan kanssa kotona sohvalla punaviinilasi (tuore suhde joten pelkkä hänen olemassaolo toki piristää..) ja hyvä seksi

Saunominen pari kertaa viikko ja se että tiedossa on 2 matkaa lämpimään juuri marras-joulukuussa. Yleensä ei toki näin mutta nyt sattui 2 siirrettyä reissua melkein putkeen.

Urheiluharrastus, rankka kamppailulaji joka samalla sosiaalinen tapahtuma. Yritän pitää myös ruokailun kohtuullisena enkä sorru joka ilta suklaaseen/pizzaan mistä tulee ankea olo

Ei masenna marraskuu!

Vierailija
274/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vuodessa kaamosajan pääosin nukkumiseen. Joskus käyn kaupassa ja postilaatikolla.

Olen tokikin köyhempi kuin kirkonrotta. Ja yleiskunto huono.

Ei tähän mikään muu auta kuin yrittää sinnitellä hengissä kevääseen.

Vierailija
275/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut miettiä että ehkä tosissaan haluaisin muuttaa maasta. Tuntuu, että elämästä menee puolet hukkaan tämän pimeyden ja ankeiden säiden takia, joina on ikään kuin vankina kerrostalokopperossaan. Eikä tämä marraskuun pimeys vielä ole edes pahinta, sitten tulee järkyttävän kylmät, luunkatkomisliukkaat, lumipyryt joiden alta joutuu lapioimaan autoa tunnin ennen töihinlähtöä jne. En vaan taida jaksaa tätä enää, vaikka vuosikymmeniä olen tsempannut ja yrittänyt kaikki keinot piristää itseäni syksyt ja talvet. Onneksi olen it-alalla, joten työn löytäminen lämpimämmistä maista on ihan mahdollista.

Vierailija
276/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto minkä luin jostakin että olemme onnellisin kansa. Sillä pärjää pitkälle.

Aivan säälittää miten ihmiset kärsivät mm. etelä euroopan aurinkorannoilla.

Vierailija
277/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto minkä luin jostakin että olemme onnellisin kansa. Sillä pärjää pitkälle.

Aivan säälittää miten ihmiset kärsivät mm. etelä euroopan aurinkorannoilla.

Joo, siellä kärvistelevät raasut 20 asteen ilmastossa 🥺 aurinkokin varmaan häikäisee, mahdoton migreenihän siitä vain tulee. Suolavesi kuivattaa ihon korpuksi, Hyi olkoon.

Vierailija
278/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut miettiä että ehkä tosissaan haluaisin muuttaa maasta. Tuntuu, että elämästä menee puolet hukkaan tämän pimeyden ja ankeiden säiden takia, joina on ikään kuin vankina kerrostalokopperossaan. Eikä tämä marraskuun pimeys vielä ole edes pahinta, sitten tulee järkyttävän kylmät, luunkatkomisliukkaat, lumipyryt joiden alta joutuu lapioimaan autoa tunnin ennen töihinlähtöä jne. En vaan taida jaksaa tätä enää, vaikka vuosikymmeniä olen tsempannut ja yrittänyt kaikki keinot piristää itseäni syksyt ja talvet. Onneksi olen it-alalla, joten työn löytäminen lämpimämmistä maista on ihan mahdollista.

Ehdota työnantajallesi, että teet esim tammikuun ajan etätöitä (ja muutat siksi aikaa johonkin valoisampaan maahan). Jotkin työnantajat suhtautuvat tähän suopeasti, halvempaa se heille on kuin jos lähtisit yrityksestä kokonaan ja tilallesi pitäisi rekrytä, perehdyttää ja kouluttaa uusi.

Meillä on vastaava onnistunut, kun joku perheellinen on lähtenyt puolisonsa työkomennukselle mukaan.

Vierailija
279/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa ettei se kestä kuin 30 päivää ja sitten on jo joulukuu onneksi.

Vierailija
280/421 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kirjat, sarjat ja elokuvat sohvan nurkassa viltin alla. Kynttilöitä.