Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?

Jag orkar inte.
07.11.2021 |

Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.

Kommentit (421)

Vierailija
321/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden parasta aikaa. Olen melankolinen ihminen, rakastan pimeyttä ja synkkkyyttä. Marraskuussa on kaunista.

Mä tykkään myös. Paras aika vuodesta on syys-lokakuu, sitten huhti-toukokuu ja elokuu. Itse inhoan joulu- ja helmikuuta.

322/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkasvalolamppu. En välitä onko se plaseboa vai toimiiko oikeasti, mutta minulla se auttaa aivan helvetisti. Nyt taas vasta tajusin ottaa käyttöön. Nukuin 10 tuntia ja olin silti väsynyt-> istuin päivän lampun äärellä ja nyt illalla pirteä kuin mikä, jumppasin kotona ja ei väsytä yhtään! Mieltäkin piristää. Olo on ollut todella surkea jo monta viikkoa tässä pimeydessä ja tihkusateessa.

Teen yleensä niin, että alussa kunnon annoksia, sitten muistaakseni riittää pienemmät ylläpito annokset. Minulla ei todellakaan riitä mikään 30min aamulla, otan reippaasti tunteja. Teen etätöitä, joten helppo kotona.

Kesän kirkkaudesta ja kuumuudesta kun päässyt eroon niin ei mitään valoja lähellekään. Paitsi värivalot seinälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden parasta aikaa. Olen melankolinen ihminen, rakastan pimeyttä ja synkkkyyttä. Marraskuussa on kaunista.

Melankolia kuuluu tuskaisen kuumaan kesään. Loka- marraskuun pimeys ja viileys tuo ilon elämään.

324/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekas...

Enpä tiedä. Olen taipuvainen masentumaan keväisin ja kesäisin.

Aijaa no sitten , ei sekään kiva ole. mutta hienoa kun pysyt positiivisena marraskuussa. siinä on monilla tekemistä

Minä odotan aina tammikuussa jo uutta marraskuuta. En ole masentunut koskaan.

Vierailija
325/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekas...

Enpä tiedä. Olen taipuvainen masentumaan keväisin ja kesäisin.

Aijaa no sitten , ei sekään kiva ole. mutta hienoa kun pysyt positiivisena marraskuussa. siinä on monilla tekemistä

Minä odotan aina tammikuussa jo uutta marraskuuta. En ole masentunut koskaan.

Hyvä sulle :) kyllä itsellni marraskuu saa vähän apeaksi ja miettimään että tämä kun jatkuu ja jatkuu niin miten kestän tätä valottomuutta kuukausia. pitänee hommata se kirkasvalolamppu taas. omistin sellaisen aikoinaan mutta möin jostain syystä sen pois. en olisi saanut tehdä niin!

326/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion nipistää ansiosidonnaisesta uudet nastatalvikengät ja eikun lenkille.

Punaiset posket ja hyvät yöunet.

Mihin tarvitset 10 asteen lämpötilassa nastoja?

Kato fiksut ostaa ne jo ennen liukkautta. Eikö käynyt pienessä päässäsi sellainen ajatus.

Eri

Vierailija
327/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut itselleni matkatyön. Nytkin herään aamuisin kävellen aurinkoisella rannalla. Sen jälkeen virtaa piisaa. Jaksaa sitä pimeyttäkin kun pääsee välillä lämpöön, ja vieläpä työnantajan piikkiin!

Vierailija
328/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaaksi komboksi oon todennut järkevän vuorokausirytmin, eläimet ja lääkkeet. Kahteen viimeseen ei oo mahdollisuutta ja ensimmäistä on vaikee saada aikaan ilman töitä tai yleistä hyvinvointia. Tänä vuonna kokeilen espanjan lomaa tammikuussa

Vierailija
329/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen. Tuntee elävänsä, kun käy säännöllisesti pulahtamassa järvessä kelissä kuin kelissä, ilman saunaa tietenkin. Käyn säännöllisesti myös uimahallissa uimassa, siellä kirkkaat valot virkistää mieltä liikunnan lisäksi.

Työmatkapyöräily on myös tärkeä voimavara ympäri vuoden.

Vierailija
330/421 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uiminen. Tuntee elävänsä, kun käy säännöllisesti pulahtamassa järvessä kelissä kuin kelissä, ilman saunaa tietenkin. Käyn säännöllisesti myös uimahallissa uimassa, siellä kirkkaat valot virkistää mieltä liikunnan lisäksi.

Työmatkapyöräily on myös tärkeä voimavara ympäri vuoden.

Hrr, mä olen kateellinen teille avantouimareille kun en itse pysty menemään kylmään veteen.  sehän tekee kiistatta tosi hyvää terveydelle. nauti uinneista!

Vierailija
331/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitään taisteltavaa ole, tämä on ihanaa aikaa. 🤗 Mieletöntä olla taas energinen ja iloinen kesän liiallisen valon ja paahtavan kuumuuden jälkeen. Ihanaa, ihanaa, ihanaa. 🤍🤍🤍

T. menninkäisen verta suonissa ilmeisesti

Vierailija
332/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele muuta. Lähde heti aamulla ulos ja nauti syksystä.

Vierailija
333/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään taisteltavaa ole, tämä on ihanaa aikaa. 🤗 Mieletöntä olla taas energinen ja iloinen kesän liiallisen valon ja paahtavan kuumuuden jälkeen. Ihanaa, ihanaa, ihanaa. 🤍🤍🤍

Sama!!!

Vierailija
334/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kirjat, sarjat ja elokuvat sohvan nurkassa viltin alla. Kynttilöitä.

Areenalta ei ainakaan tule mitään.

Höpsistä, siellähän on vielä tämän viikon ajan suloinen ja hyvä näyttelijä Timothee Chalamet jossain hömppäleffassa

https://areena.yle.fi/1-60954670

Tai jos vähän muhkeammat miehet hivelevät silmää, löytyy myös Magic Mike

https://areena.yle.fi/1-60955842

Yöks. Mä tarkoitin hyviä leffoja ja sarjoja.

Vierailija
335/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko marras ja joulukuun syö suklaata ja juo viiniä filtin alla sohvan nurkassa, niin tammikuussa on sekä kiloja, että pöhöttynyt ja alkoholistinen olo.

Ei kiitos mulle. Pitää keksiä jotain muuta.

Vierailija
336/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkaa 0,7l jallupullo jo aamulla (tai sitten kun heräät), niin heti on yksi huoli vähemmän.

Vierailija
337/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pimeä aika on parasta :)

Vierailija
338/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun selviytymiskeinot:

- kirjastosta hyviä kirjoja lainaan

- kivaan kahvilaan kirjaa lukemaan (en jaksa olla tähän vuodenaikaan aktiivisesti sosiaalinen ja nähdä ystäviä, mutta yksinasujana ja yksinäistä työtä tekevänä mulle tekee hyvää, että edes välillä on ihmisiä ympärillä)

- järveen uimaan mahdollisimman usein

- uimahallissa käyntikin virkistää

- kävelylenkit joka päivä

- kävellä jaksaa mörönpimeässä pidempään jos samalla kuuntelee hyvää musiikkia !!!

- musiikilla voi luoda itselle sopivaa tunnelmaa muulloinkin kuin ulkoillessaan

- iltaisin ajoissa nukkumaan

Vierailija
339/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?" Kannattaa mennä mukaan tunnelmaan kuin karhu talviunille,  Taistelemalla  vastaan  väsyy vain entistä enemmän

Vierailija
340/421 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että suomalaiset olisivat oppineet jo elämään vuodenaikojen mukaan, eivätkä vaatisi itseltään samaa aktiivisuustasoa jokaisena vuodenaikana.