Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla lähettämättä "vääriä signaaleja"?

Vierailija
21.01.2015 |

Mulle on elämäni aikana käynyt muutaman kerran niin, että miespuolinen kaverini on ihastunut minuun, enkä minä puolestani heihin. Kyseiset kaverit ovat ilmeisesti deittailu yms. asioissa melko ujoja, sillä vasta useamman vuoden tuttavuuden jälkeen ovat suurieleisesti tunnustaneet tunteensa minulle. Parilla kerralla en ole aavistanut asiaa ollenkaan, kerran olen aavistellut jotakin, mutta en ole oikein osannut tehdä asialle mitään. Aika vaikeaa, jos ei jopa törkeää antaa pakit ihmiselle, joka ei vielä ole edes kertonut olevansa minuun ihastunut...

Sitten kun olen joutunut kyseisenlaisessa tilanteessa antamaan pakit, annetaan minun ymmärtää, että olisin antanut joitakin mystisiä "vääriä signaaleja". En tietääkseni ole flirttaillut, vaan ollut tavallisen ystävällinen - samanlainen kun olen naispuolisille ystävillenikin.

Miten kyseisenlaisessa tilanteessa oikein teidän mielestänne tulisi toimia? Siis olettaen, että itse tajuan kaverimiehen olevan ihastunut, muttei saa asiaa kakistetuksi ulos.

Ainoa asia joka itselleni tulee mieleen, on kyseisen henkilön välttely.  En kuitenkaan haluaisi tehdä niin, koska taustalla on vain aavistus toisen (yksipuolisista) romanttisista tunteista. Välttely nyt kumminkin on aika törkeää, jos kerran ihminen on muuten ihan peruskiva ja liikkuu samoissa harrastuspiireissä.

Oi auttakaa! Aavistelen, että kohta joudun taas vastaavan tilanteen eteen... :(

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:07"]

Ap:na kertoisin mihelle pienen tarinan: Aiemmin erään miehen kanssa sattuneen nolon väärinkäsityksen takia olet nykyään ylivarovainen ja haluat sanoa jo nyt, vaikka ollaankin vain kavereita, että se on myös se suhteen laatu, jolla asiat jatkossakin pysyvät - tiedostat, että hyväntuulisuutesi on mahdollista ymmärtää toisin kuin tarkoitat.

[/quote]

Ihan hyvä vinkki. Kiitos. :) Pitää vielä hetken miettiä strategiaa ennen kuin nostan kissan pöydälle (jotta lopputuloksena olisi mahdollisimman vähän mielipahaa). ap

Vierailija
82/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:49"]

Tämä on juuri tätä, kun osa naisista leikkii vaikeasti tavoiteltavaa & miehen pitää saalistaa-leikkiä. Sitten miehet pyörivät ympärillä ja yrittävät arvailla onko nainen kiinnostunut vai vain tuossa roolileikissä mukana.

[/quote]

Siis leikkivätkö jotkut oikeasti vaikeasti tavoiteltavaa? :o Minä olen aina kannattanut strategiaa, että käyn suoraan kiinni, kun tapaan miehen, jonka kanssa säpinöi. Tuollaisilla peleillä saa pahimmillaan aikaan vain suurta mielipahaa (sekä itselle että toiselle) eikä minulla ole ikinä ollut tavoitteena leikkiä kenenkään kunniallisen ja mukavan miehen tunteilla. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin ap on?

Vierailija
84/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:56"]

Mistä päin ap on?

[/quote]

nou comments :) ap

Vierailija
85/108 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:56"]

Mistä päin ap on?

[/quote]

nou comments :) ap
[/quote]
Sano edes mistä päin Suomea? Ei tarvi paikkakuntaa kertoa

Vierailija
86/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu ongelma... Nyt seurustellessa helpompi, kun voi mainita puolison aina tarvittaessa. Ja siis mikaan etaisyydenotto ei oikein auttanut naihin, jotka hyvin lapinakyvasti olivat ihastuneita, mutta eivat saaneet sita kakistettua ulos. Hakeutuivat yhteisissa tilaisuuksissa kahta innokkaammin juttusille ja alkoivat flirttailla viela selvemmin (epatoivoa? kilpailuviettia?). Koin yleensa tilanteet tosi raskaiksi. Eraan yhteison tapahtumissa lakkasin kaymasta, kun erityisen innokas vihjailija ei uskonut etten ole kiinnostunut, vaikka siina vaiheessa olin jo taysin jainen hanta kohtaan ja sanonut kerran suoraan "hei en tieda oletko kiinnostunut, mutta aattelin sanoa etta ma en ole" tokerosti kun en keksinyt enaa muuta. Taman vuoksi arvostan nykyaan suunnattomasti selkeaa ja suoraa aloitteentekoa kiinnostuneilta miehilta ja koen tuollaisen loputtoman vihjailun pahaksi turn offiksi. Saastaa kaikkia osapuolia. Nykyaan tekisin myos sinkkuna itse aloitteet aika varhaisessa vaiheessa - siinahan se selviaa, olisiko jutussa jotain. (Sori, mobiili ei anna tehda kappalejakoa tai kayttaa aakkosia?)

Vierailija
87/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelma että lähetän vääriä signaaleja sellaisille joista en oo kiinnostunu. Taas niile joista oisin ni en osaa tuoda asiaa ollenkaan esille. Kai sitä on vaan rennompi sellaisten seurassa joiden kanssa ei tarvii pelätä kasvojen menetystä. Ne sit aattelee et on helposti lähestyttävä.

Vierailija
88/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ylilauta.org/ihmissuhteet/33715194

Tuolta voi lukea miesten näkökulmaa asiaan (joo, osa toki keskenkasvuisia jonneja mutta asiallisia mielipiteitäkin löytyy). Moni mies myöntää suoraan, ettei voi olla naisen kanssa vain kaveri. Eli jos hengaa naisen kanssa, on taustalla aina kiinnostusta ja kaikkien naispuolisten ystävien kanssa voisi harrastaa seksiä jne. Ja moni sanoo aika raadollisesti että puhdas kaveruus naisen kanssa onnistuu vain, mikäli nainen on ruma tai lesbo.

Olen itsekin huomannut, että nykyään jo ihan perusystävällisyys otetaan kiinnostuksen osoituksena. Jos naurat miespuolisen esimerkiksi työkaverin jutuille ja kyselet kahvihuoneessa mitä kuuluu, niin helposti toinen kokee sen flirttinä. Itselle käynyt usein näin ja onhan se aina yhtä perseestä antaa niitä pakkeja.

Vierailija
89/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää onko nainen oikeasti kiinnostunut vai vain ystävällinen? Tämän ketjun lukeminen vaikeuttaa entisestään asian esille tuomista. T: Liian pitkään "ystävänä" ollut mies.

Vierailija
90/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:47"]

Mistä sen tietää onko nainen oikeasti kiinnostunut vai vain ystävällinen? Tämän ketjun lukeminen vaikeuttaa entisestään asian esille tuomista. T: Liian pitkään "ystävänä" ollut mies.

[/quote]

No varman vastauksen saat vain kysymällä, mutta sen varmaan jo itsekin tiesit. Ei ole mitään universaaleja merkkejä, joista kiinnostuksen voisi päätellä.

Vierailija
91/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi olette ystäviä, ettekä tapaile? Ehkä miettiessäsi ihmissuhteenne kulkua voit huomata paljon merkkejä siitä, onko nainen kiinnostunut vai ei. Se kertoo aika paljon, että kutsut itseäsi hänen ystäväkseen. Kai sille on jokin syy, että olet ystävä etkä miesystävä.

Vierailija
92/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mietin tätä omalla kohdallani ja itse teen kyllä selväksi, mikäli olen kiinnostunut muustakin kuin kaveruudesta. Tietenkin on naisia, jotka eivät uskalla näyttää tunteitaan, mutta veikkaisin suurimman osan naisista(kin) tuovan kiinnostuksen esille, mikäli sellaista löytyy. Jos olet ollut pitkään kaveri, niin harvemmin sieltä naisen puolelta varmaan mitään muita tunteita paljastuu.

Mutta kerro suoraan vaan. Turhaan roikut kaverina, kun kerran oikeasti haluat muuta. Säästää sun ja kyseisen naisen aikaa. ;)

Vierailija
93/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella ap tuntuu "mukavalta" tytöltä joka on vielä kaiken lisäksi vapailla markkinoilla.

Miehen on helppoa ihastua naiseen, jonka kanssa on helppo olla (jutella, kommunikoida, viettää aikaa, puhua paskaa ja parantaa maailmaa yms).  Kokemusta on.

Eihän ihminen perusluonteelleen ja kommunikoinnilleen voi mitään, mutta kun tiedostat tulevan ongelman, niin yritä välttää isojen "väärien signaalien" antamista jos neutraalimpikin tapa on mahdollista. Esim. ei siis kaveripohjalta kannata kutsua juuri tätä tapausta asentamaan tietokonetta ( tms muuta juttua,  tämä siis esimerkki eikä ota kantaa naisten ja miesten yleisiin ominaisuuksiin tai osaamisalueisiin).

Jos merkit ovat vahvasti ilmassa, niin asia pitää kysyä ja selvittää asian. Vaikka se miestä ehkä kirpaisisikin, niin parempi hälventää pilvilinnat aikaisemmin kuin myöhemmin. Mies kiittää mielessään kun asia työstetty. Jos mies ei osaa asian kanssa elää, niin hän sitten voi väistellä.

Yhden oman kokemuksen kautta voin todeta kaveruus voi hyvinkin palata, mutta kommunikaation ihmeellinen "taika" haihtuu normaalitasolle kun ihastuminen hälvenee. Jos siis liikutaan edelleen samoissa porukoissa. Pikkasen töitä ja pikkasen aikaa se vaati, mutta helppoa se on verratuna oikeaan suhteeseen kun ihastus oli vain omassa päässä. Hauskana piirteenä oli, että vaikka tyttö/nainen oli edelleen sama perusmukava+, niin alkoi huomata niitä huonompikin piirteitä.

Vierailija
94/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:40"]http://ylilauta.org/ihmissuhteet/33715194

Tuolta voi lukea miesten näkökulmaa asiaan (joo, osa toki keskenkasvuisia jonneja mutta asiallisia mielipiteitäkin löytyy). Moni mies myöntää suoraan, ettei voi olla naisen kanssa vain kaveri. Eli jos hengaa naisen kanssa, on taustalla aina kiinnostusta ja kaikkien naispuolisten ystävien kanssa voisi harrastaa seksiä jne. Ja moni sanoo aika raadollisesti että puhdas kaveruus naisen kanssa onnistuu vain, mikäli nainen on ruma tai lesbo.

Olen itsekin huomannut, että nykyään jo ihan perusystävällisyys otetaan kiinnostuksen osoituksena. Jos naurat miespuolisen esimerkiksi työkaverin jutuille ja kyselet kahvihuoneessa mitä kuuluu, niin helposti toinen kokee sen flirttinä. Itselle käynyt usein näin ja onhan se aina yhtä perseestä antaa niitä pakkeja.
[/quote]

Ei pidä yleistää. Itselläni on vuosikaudet ollut hyvä ja läheinen naispuolinen ystävä. Olemme viettäneet paljon aikaa kahdestaan, leffailtoja, saunomista lautapelejä jne. Molemmilla on ollut samaan aikaan useita parisuhteita, joista on voinut avoimesti keskustella ja kuulla toisen ajatuksia ja saada tukea. En ole kertaakaan huomannut, että olisin romanttisesti tai fyysisesti tuntenut mitään vetoa häneen vaan nimenomaan suhtautunut aina neutraalisti ystävänä. Eikä tämä tietääkseni ole mitenkään poikkeuksellista, tiedän useita hyviä eri sukupuolta edustavia ystävyyssuhteita. Niin ja olemme kummatkin ihan heteroja.

M25

Vierailija
95/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:23"]

Tämähän on juuri esimerkki klassisesta HUOMIOHUORAAMISESTA! Ollaan vailla miesten huomiota ja ihailua, jolla pönkitetään omaa egoa ja itsetuntoa. Ketään ei kuitenkaan kelpuuteta kumppaniksi vaan odotellaan sitä "parempaa". Täysin sairasta ja erittäin tyypillistä nykyajan aivokuolleille ämmille.

[/quote]

Tiedoksesi: minä nuorempana luulin, että olisi täysin mahdollista olla ystäviä myös miesten kanssa. En todellakaan ole kaivannut mitään mainitsemaasi ihailua tai huomiota, vaan olen kyllä aina kokenut olevani arvokas ihmisyksilö miehistä riippumatta. Oli kuin märkä rätti vasten kasvoja tajuta, että yksikään mies sukulaisia tai homoja lukuunottamatta ei kykene tai ole kiinnostunut olemaan pelkkä ystävä kanssani.
Kyllä, on varmasti olemassa joitain poikkeavia yksilöitä, mutta ei ole tullut vastaan omalle kohdalleni.

Ja minulla, saati muilla naisilla, ei onneksi ole MINKÄÄNLAISTA velvollisuutta alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei kiinnosta. Eikä miehillä meidän naisten. Kuulostat siltä, että naisen pitäisi kiitollisuudesta kiinnostustasi kohtaan alkaa väkisin suhteeseen kanssasi. Korjaa asenteesi, se on mätä.

Vierailija
96/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma! Ala kulkemaan aina perse paljaana. Mikäli et ole kiinnostunut, vedät housut jalkaan. Tyhmempikin ymmärtää.

Vierailija
97/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:40"]http://ylilauta.org/ihmissuhteet/33715194 Tuolta voi lukea miesten näkökulmaa asiaan (joo, osa toki keskenkasvuisia jonneja mutta asiallisia mielipiteitäkin löytyy). Moni mies myöntää suoraan, ettei voi olla naisen kanssa vain kaveri. Eli jos hengaa naisen kanssa, on taustalla aina kiinnostusta ja kaikkien naispuolisten ystävien kanssa voisi harrastaa seksiä jne. Ja moni sanoo aika raadollisesti että puhdas kaveruus naisen kanssa onnistuu vain, mikäli nainen on ruma tai lesbo. Olen itsekin huomannut, että nykyään jo ihan perusystävällisyys otetaan kiinnostuksen osoituksena. Jos naurat miespuolisen esimerkiksi työkaverin jutuille ja kyselet kahvihuoneessa mitä kuuluu, niin helposti toinen kokee sen flirttinä. Itselle käynyt usein näin ja onhan se aina yhtä perseestä antaa niitä pakkeja. [/quote] Ei pidä yleistää. Itselläni on vuosikaudet ollut hyvä ja läheinen naispuolinen ystävä. Olemme viettäneet paljon aikaa kahdestaan, leffailtoja, saunomista lautapelejä jne. Molemmilla on ollut samaan aikaan useita parisuhteita, joista on voinut avoimesti keskustella ja kuulla toisen ajatuksia ja saada tukea. En ole kertaakaan huomannut, että olisin romanttisesti tai fyysisesti tuntenut mitään vetoa häneen vaan nimenomaan suhtautunut aina neutraalisti ystävänä. Eikä tämä tietääkseni ole mitenkään poikkeuksellista, tiedän useita hyviä eri sukupuolta edustavia ystävyyssuhteita. Niin ja olemme kummatkin ihan heteroja. M25

[/quote]

Ei tietenkään, tottakai on myös teitä joiden kanssa uskaltaa ihan aidosti olla kaveri ilman sitä jatkuvaa pelkoa perseessä että mies ihastuu ja ystävyys katkeaa - tuo vaan on nykypäivänä valitettavan harvinaista. Ikävä juttu, jonka olen itse saanut ihan liian usein huomata, vaan tuntuu olevan että esimerkiksi poikaystävästäni eroamisen jälkeen monelta kaveriksi luulemaltani mieheltä alkoi tulla treffipyyntöjä ja kännissä jopa suoranaista vonkausta. Että se niistä ystävistä.

Vierailija
98/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:40"]

http://ylilauta.org/ihmissuhteet/33715194

[/quote]

Tuo linkaamasi ketju on mielenkiintoinen monella tapaa. Minulla ei kyllä itsellänikään ole miespuolisia hyviä ystäviä lukuunottamatta yhtä ihanaa homomiestä (ja hänen kumppaniaan). En siis tietoisesti haali ympärilleni miespuolisia ystäviä, joiden kanssa viettäisin kahdenkeskistä aikaa. Suurin osa miehistä, joita sanon kavereiksi, tapaan vain ja ainoastaan isommassa sekaporukassa, joista osa on pariutuneita, osa ei. ap

Vierailija
99/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:39"]

Ketjun perusteella ap tuntuu "mukavalta" tytöltä joka on vielä kaiken lisäksi vapailla markkinoilla.

Miehen on helppoa ihastua naiseen, jonka kanssa on helppo olla (jutella, kommunikoida, viettää aikaa, puhua paskaa ja parantaa maailmaa yms).  Kokemusta on.

Eihän ihminen perusluonteelleen ja kommunikoinnilleen voi mitään, mutta kun tiedostat tulevan ongelman, niin yritä välttää isojen "väärien signaalien" antamista jos neutraalimpikin tapa on mahdollista. Esim. ei siis kaveripohjalta kannata kutsua juuri tätä tapausta asentamaan tietokonetta ( tms muuta juttua,  tämä siis esimerkki eikä ota kantaa naisten ja miesten yleisiin ominaisuuksiin tai osaamisalueisiin).

Jos merkit ovat vahvasti ilmassa, niin asia pitää kysyä ja selvittää asian. Vaikka se miestä ehkä kirpaisisikin, niin parempi hälventää pilvilinnat aikaisemmin kuin myöhemmin. Mies kiittää mielessään kun asia työstetty. Jos mies ei osaa asian kanssa elää, niin hän sitten voi väistellä.

Yhden oman kokemuksen kautta voin todeta kaveruus voi hyvinkin palata, mutta kommunikaation ihmeellinen "taika" haihtuu normaalitasolle kun ihastuminen hälvenee. Jos siis liikutaan edelleen samoissa porukoissa. Pikkasen töitä ja pikkasen aikaa se vaati, mutta helppoa se on verratuna oikeaan suhteeseen kun ihastus oli vain omassa päässä. Hauskana piirteenä oli, että vaikka tyttö/nainen oli edelleen sama perusmukava+, niin alkoi huomata niitä huonompikin piirteitä.

[/quote]

Puhut asiaa. Näitä (edelleen minulle hieman mystisiä) vääriä signaaleja olen kyllä tehokkaasti pyrkinyt välttämään ainakin siitä hetkestä lähtien, kun tajuan jonkun kaveriporukan miehen minuun mahdollisesti ihastuneen (aina en vain tajua). En siis todellakaan ole missään kohtaa pyrkinyt tapaamaan näitä miehiä kahdenkesken ja kaveriporukassakin antamaan heille vähän vähemmän huomiota kuin tavallisesti.

Olen myös tullut siihen tulokseen, että asia on keskusteltava läpi vaikka sitten minun aloitteestani. Jotenkin sitä vain toivoisi, että koska tunteet suuntautuvat hänen suunnastaan, niin hän myös ottaisi tilanteesta vastuuta ja itse ottaisi asian puheeksi. Se on todella raskasta jotenkin miettiä omaa käytöstään (ja syyllistää itseään omasta luonteestaan) hirmu kauan ennen kuin asia on käsitelty läpi.

Jos puhtaasti mietin itseäni, niin minua ei haittaa, vaikka välimme vähän muuttuisivat asian läpikäynnin jälkeen. Eipä ainakaan tarvitsisi tuntea enää vaivaannusta ja syyllisyyttä. Tietenkin olisi myös hyvä, jos miehen olo sitten helpottuu, koska todella toivon hänelle vain kaikkea hyvää. ap

Vierailija
100/108 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sait tähän jo vastauksen, mutta sanon vielä itsekin, että et valitettavasti yhtään mistään. Jotkut naiset (erilaisia kuin me kaikki olemme) saattavat pitää hyvinkin lähelle suuntautuvaa kommunikointia (koskettelu, flirttailu ym.) hyvinkin normaalina ja luontevana itselleen ilman mitään taka-ajatuksia. Täytyy kyllä sanoa, että minä en esim. koskettele tai tietoisesti flirttaile yms. ellen sitten oikeasti ole toisesta kiinnostunut.

Sinun on tehtävä aloite, jotta saat selville missä mennään. Sen ei tarvitse olla mikään sen vakavampi kuin että pyydät treffeille. Ja mielellään jotenkin muuten kuin ympäripyöreästi kahville tjsp., jotta nainenkin ihan varmasti ymmärtää, että tässä on nyt nimenomaan kyse treffeistä eikä mistään muusta. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi